abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161648567
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vrouwen/een relatie lijkt me gewoon eens leuk om mee te maken hoe het voelt als iemand ècht om je geeft en hunkert naar je en jij naar haar. Ik doe ook gewoon dingen die ik leuk vindt verder. Volgende week weer teamsport, begin met een sociale cursus en koningsnacht komt eraan.
Ja mij ook. Op reis gaan naar Azië lijkt me ook leuk. Surfen lijkt mij ook leuk. Gelukkig heb ik die laatste twee dingen zelf in de hand, Maar als je te veel naar iets gaat verlangen wat vooralsnog erg moeilijk is om te krijgen word je alleen maar ongelukkig.
The show must go on
pi_161653912
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar gevoel voor empathie kun je niet trainen toch? Het komt er op neer dat het bij Deezertje aan oprechte interesse ontbreekt, hij is zelfs nog nooit echt verliefd geweest op iemand. Iemand in een rolstoel kun je ook niet leren lopen.
Ik denk dat het eerder zijn ASS is dan gebrek aan oprechte interesse. Zijn hersenen zijn op een andere manier georganiseerd. Met cognitieve training kunnen ze in ieder geval hem leren zijn valkuilen te herkennen en er beter mee om te leren gaan.

Of er echt geen EQ aanwezig is kan ik niet beoordelen. Als het wel aanwezig is heeft hij het nog niet ontdekt en weet hij het in ieder geval niet zo goed toe te passen. Gezien zijn vragen merk ik in ieder geval wel de behoefte om het goed te willen doen. De wil is er, nu nog de juiste 'coach'?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 23 april 2016 @ 18:41:07 #128
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161654174
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:27 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder zijn ASS is dan gebrek aan oprechte interesse. Zijn hersenen zijn op een andere manier georganiseerd. Met cognitieve training kunnen ze in ieder geval hem leren zijn valkuilen te herkennen en er beter mee om te leren gaan.

Of er echt geen EQ aanwezig is kan ik niet beoordelen. Als het wel aanwezig is heeft hij het nog niet ontdekt en weet hij het in ieder geval niet zo goed toe te passen. Gezien zijn vragen merk ik in ieder geval wel de behoefte om het goed te willen doen. De wil is er, nu nog de juiste 'coach'?
Gebrek aan interesse is een gevolg van ASS, waar egocentrisme hoogtij viert.
1 + 1 = blauw
pi_161654260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar gevoel voor empathie kun je niet trainen toch? Het komt er op neer dat het bij Deezertje aan oprechte interesse ontbreekt, hij is zelfs nog nooit echt verliefd geweest op iemand. Iemand in een rolstoel kun je ook niet leren lopen.
Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.

Bij vrouwen is het vaak wat beter ontwikkeld, omdat het voor vrouwen "normaal" is om emoties te tonen. Mijn vader toonde nooit emotie, pas sinds de laatste jaren begint hij zijn gevoel te delen met anderen.

Voor iemand met ASS zal dit proces alleen veel langer duren, omdat ze vaak hun eigen emoties niet herkennen. Ze kennen wel stress/spanning, maar ervaren hierbij niet de verscheidenheid aan emoties. Plus dat ze vaak heel slecht scoren op het herkennen van emotie bij anderen, omdat ze alleen op zichzelf gericht zijn. Maar ook dat is af te leren.

Leuke test overigens!
Herkennen van emoties door te kijken naar ogen (mits je Engels een beetje ontwikkeld is.. Zijn vast ook wel NL testen voor.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 23-04-2016 19:01:54 ]
pi_161654292
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:27 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik focus mij vaak op details in plaats van het geheel, of de uiteindelijke bestemming. Terwijl de meeste mensen niet de details zien maar eerder het geheel.
pi_161654310
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik focus mij vaak op details in plaats van het geheel, of de uiteindelijke bestemming. Terwijl de meeste mensen niet de details zien maar eerder het geheel.
En ook dat kun je trainen!
Zoek maar eens op metacognitieve vaardigheden trainen.
pi_161654391
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:46 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.

Bij vrouwen is het vaak wat beter ontwikkeld, omdat het voor vrouwen "normaal" is om emoties te tonen. Mijn vader toonde nooit emotie, pas sinds de laatste jaren begint hij zijn gevoel te delen met anderen.

Voor iemand met ASS zal dit proces alleen veel langer duren, omdat ze vaak hun eigen emoties niet herkennen. Ze kennen wel stress/spanning, maar ervaren hierbij niet de verscheidenheid aan emoties. Plus dat ze vaak heel slecht scoren op het herkennen van emotie bij anderen, omdat ze alleen op zichzelf gericht zijn. Maar ook dat is af te leren.

Leuke test overigens!
Herkennen van emoties door te kijken naar ogen
Vrouwen kunnen echt uren lullen over dingen die er niet toe doen, zoeken emotionele raakvlakken. Soms lijkt het wel alsof ze een hekel aan stilte hebben, beginnen ze weer over iets nieuws.
pi_161654413
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen echt uren lullen over dingen die er niet toe doen, zoeken emotionele raakvlakken. Soms lijkt het wel alsof ze een hekel aan stilte hebben, beginnen ze weer over iets nieuws.
Jij ook!

Wijf. :P
pi_161654508
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die dingen doen er juist wel toe!
Geen idee of je er voor vlucht of dat je het niet hebt/ ervaart, maar verdiep je erin. Datgeen wat je hebt, kom ermee in verbinding! Het maakt je veelzijdig en completer als mens. Het is nu juist wat je ontdoet van stempels zoals ASS.
pi_161654623
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Content management is toch een hobby van je? Ooit van NLP gehoord? Iets voor je eigen content.

Maar beter nog zoek je een therapeut/coach die er echt wat van weet.

Je bent echt de helft van je publiek kwijt als je een onbenul in emoties blijft. Notabene het publiek waar iemand tussen zit waar je een relatie mee wilt ervaren.

Ze kunnen je ook helpen al die flarden details op een rij te zetten en in verbinding te brengen. Gaat een wereld voor je open. En je hoeft er niet eens voor op reis!
  zaterdag 23 april 2016 @ 19:08:32 #136
416020 K44S
The bearded man
pi_161654757
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:06 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Nee. Niet alleen op koningsdag is sociaal contact aanwezig.

Waarom voel je de behoefte om dit soort posts te schrijven? Voel je je dan beter over je eigen gebrek aan contact?
Ik heb eerder de vraag aan jou: Waarom geef jij hen aandacht als je toch weet dat zij moet een politiek -incorrect-antwoord komen?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_161654770
Syndroom mag een eind weggaan met dat gestook. Doei.
Ja doei.
pi_161654781
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 19:08 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik heb eerder de vraag aan jou: Waarom geef jij hen aandacht als je toch weet dat zij moet een politiek -incorrect-antwoord komen?
Geen idee. Ik ben weg ook! :X
pi_161656347
Jaaa eindelijk mag ik hier posten!
Over sociaal onhandig gesproken... net op paiq iemand tegen met dezelfde studie.. andere stad.. ik noem een paar namen van studenten die ik daar ken, met de vraag of zij die ook kent. Zegt ze: zijn dat je ex-scharrels ofzo? Ik gevat: nee, helaas niet :P nou die opmerking viel niet in goede aarde haha.. Want ik zou makkelijk zijn etc. Ze moest eens weten :')
pi_161656373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
Over sociaal onhandig gesproken... net op paiq iemand tegen met dezelfde studie.. andere stad.. ik noem een paar namen van studenten die ik daar ken, met de vraag of zij die ook kent. Zegt ze: zijn dat je ex-scharrels ofzo? Ik gevat: nee, helaas niet :P nou die opmerking viel niet in goede aarde haha.. Want ik zou makkelijk zijn etc. Ze moest eens weten :')
Dom antwoord.

En hoezo eindelijk posten? Was je geband voor 2 uur?
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:22:01 #141
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_161656394
Ook totaal niet gevat.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_161656414
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:20 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Dom antwoord.
Tja, wat moest ik zeggen? Achteraf een simpele Nee was handiger geweest :P
Maar gek genoeg loopt 't gesprek nu nog steeds :D
Ik roep altijd wat voordat ik er over nadenk..
pi_161656449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja, wat moest ik zeggen? Achteraf een simpele Nee was handiger geweest :P
Maar gek genoeg loopt 't gesprek nu nog steeds :D
Ik roep altijd wat voordat ik er over nadenk..
Eerlijk antwoord wat betreft waar je ze van kent.
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:26:34 #144
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161656471
quote:
Waarom haal je een datingsite aan in dit topic, gezien het gaat om eerste sociale contacten leggen?

Wat dat betreft, jij wil toch niet oprecht sociale contacten?
1 + 1 = blauw
pi_161656519
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:26 schreef Kamina het volgende:

[..]

Waarom haal je een datingsite aan in dit topic, gezien het gaat om eerste sociale contacten leggen?

Wat dat betreft, jij wil toch niet oprecht sociale contacten?
Via paiq maak je eerst contact alvorens een date regelen hoor. chatten..

Hmm ik kom de laatste tijd opvallend veel mensen tegen die dezelfde studie doen of deden.. dus daar heb ik dan een raakvlak mee :P En dat interesseert me ook wel ja. Wat ze nu doen, of ze een baan hebben etc.
pi_161656571
quote:
Je post hier toch al een tijdje?
Achteraf was nee misschien beter geweest, maar snap je ook waarom dit antwoord niet gepast was en welke boodschap je er mee overbracht?
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:32:39 #147
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161656581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Via paiq maak je eerst contact alvorens een date regelen hoor. chatten..

Hmm ik kom de laatste tijd opvallend veel mensen tegen die dezelfde studie doen of deden.. dus daar heb ik dan een raakvlak mee :P En dat interesseert me ook wel ja. Wat ze nu doen, of ze een baan hebben etc.
Het doel is dus daten, waarvoor dit topic volgens mij niet bedoeld is.
1 + 1 = blauw
pi_161656605
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Je post hier toch al een tijdje?
Achteraf was nee misschien beter geweest, maar snap je ook waarom dit antwoord niet gepast was en welke boodschap je er mee overbracht?
Ja, maar ik verwacht dat ook niet als antwoord van haar.. Ik vroeg gewoon ken je die of die. En voordat ze ja of nee zei kwam ze met zo'n opmerking.. En via chat moet je nou eenmaal snel reageren
pi_161656617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja, maar ik verwacht dat ook niet als antwoord van haar.. Ik vroeg gewoon ken je die of die. En voordat ze ja of nee zei kwam ze met zo'n opmerking.. En via chat moet je nou eenmaal snel reageren
Niets moet. Maar waarom is het dan ongepast? Als je dat namelijk weet, snap je ook waarom zij zo reageert. Was namelijk een open deur.
pi_161656675
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niets moet. Maar waarom is het dan ongepast?
Omdat ik 'helaas niet' zei? Dus dat wel graag had gewild? :P
Ach, ze heeft het nu al over dat ze een afkeer heeft tegen mensen die in hokjes denken. Die heeft mij snel door :P Lekker, zo'n ad rem type.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')