Ja mij ook. Op reis gaan naar Azië lijkt me ook leuk. Surfen lijkt mij ook leuk. Gelukkig heb ik die laatste twee dingen zelf in de hand, Maar als je te veel naar iets gaat verlangen wat vooralsnog erg moeilijk is om te krijgen word je alleen maar ongelukkig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrouwen/een relatie lijkt me gewoon eens leuk om mee te maken hoe het voelt als iemand ècht om je geeft en hunkert naar je en jij naar haar. Ik doe ook gewoon dingen die ik leuk vindt verder. Volgende week weer teamsport, begin met een sociale cursus en koningsnacht komt eraan.
Ik denk dat het eerder zijn ASS is dan gebrek aan oprechte interesse. Zijn hersenen zijn op een andere manier georganiseerd. Met cognitieve training kunnen ze in ieder geval hem leren zijn valkuilen te herkennen en er beter mee om te leren gaan.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar gevoel voor empathie kun je niet trainen toch? Het komt er op neer dat het bij Deezertje aan oprechte interesse ontbreekt, hij is zelfs nog nooit echt verliefd geweest op iemand. Iemand in een rolstoel kun je ook niet leren lopen.
Gebrek aan interesse is een gevolg van ASS, waar egocentrisme hoogtij viert.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:27 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder zijn ASS is dan gebrek aan oprechte interesse. Zijn hersenen zijn op een andere manier georganiseerd. Met cognitieve training kunnen ze in ieder geval hem leren zijn valkuilen te herkennen en er beter mee om te leren gaan.
Of er echt geen EQ aanwezig is kan ik niet beoordelen. Als het wel aanwezig is heeft hij het nog niet ontdekt en weet hij het in ieder geval niet zo goed toe te passen. Gezien zijn vragen merk ik in ieder geval wel de behoefte om het goed te willen doen. De wil is er, nu nog de juiste 'coach'?
Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar gevoel voor empathie kun je niet trainen toch? Het komt er op neer dat het bij Deezertje aan oprechte interesse ontbreekt, hij is zelfs nog nooit echt verliefd geweest op iemand. Iemand in een rolstoel kun je ook niet leren lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 23-04-2016 19:01:54 ]
Ik focus mij vaak op details in plaats van het geheel, of de uiteindelijke bestemming. Terwijl de meeste mensen niet de details zien maar eerder het geheel.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:27 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder zijn ASS is dan gebrek aan oprechte interesse. Zijn hersenen zijn op een andere manier georganiseerd. Met cognitieve training kunnen ze in ieder geval hem leren zijn valkuilen te herkennen en er beter mee om te leren gaan.
Of er echt geen EQ aanwezig is kan ik niet beoordelen. Als het wel aanwezig is heeft hij het nog niet ontdekt en weet hij het in ieder geval niet zo goed toe te passen. Gezien zijn vragen merk ik in ieder geval wel de behoefte om het goed te willen doen. De wil is er, nu nog de juiste 'coach'?
En ook dat kun je trainen!quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik focus mij vaak op details in plaats van het geheel, of de uiteindelijke bestemming. Terwijl de meeste mensen niet de details zien maar eerder het geheel.
Vrouwen kunnen echt uren lullen over dingen die er niet toe doen, zoeken emotionele raakvlakken. Soms lijkt het wel alsof ze een hekel aan stilte hebben, beginnen ze weer over iets nieuws.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:46 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.
Bij vrouwen is het vaak wat beter ontwikkeld, omdat het voor vrouwen "normaal" is om emoties te tonen. Mijn vader toonde nooit emotie, pas sinds de laatste jaren begint hij zijn gevoel te delen met anderen.
Voor iemand met ASS zal dit proces alleen veel langer duren, omdat ze vaak hun eigen emoties niet herkennen. Ze kennen wel stress/spanning, maar ervaren hierbij niet de verscheidenheid aan emoties. Plus dat ze vaak heel slecht scoren op het herkennen van emotie bij anderen, omdat ze alleen op zichzelf gericht zijn. Maar ook dat is af te leren.
Leuke test overigens!
Herkennen van emoties door te kijken naar ogen
Jij ook!quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen echt uren lullen over dingen die er niet toe doen, zoeken emotionele raakvlakken. Soms lijkt het wel alsof ze een hekel aan stilte hebben, beginnen ze weer over iets nieuws.
Die dingen doen er juist wel toe!quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen echt uren lullen over dingen die er niet toe doen, zoeken emotionele raakvlakken. Soms lijkt het wel alsof ze een hekel aan stilte hebben, beginnen ze weer over iets nieuws.
Content management is toch een hobby van je? Ooit van NLP gehoord? Iets voor je eigen content.quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik focus mij vaak op details in plaats van het geheel, of de uiteindelijke bestemming. Terwijl de meeste mensen niet de details zien maar eerder het geheel.
Ik heb eerder de vraag aan jou: Waarom geef jij hen aandacht als je toch weet dat zij moet een politiek -incorrect-antwoord komen?quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:06 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Nee. Niet alleen op koningsdag is sociaal contact aanwezig.
Waarom voel je de behoefte om dit soort posts te schrijven? Voel je je dan beter over je eigen gebrek aan contact?
Geen idee. Ik ben weg ook!quote:Op zaterdag 23 april 2016 19:08 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik heb eerder de vraag aan jou: Waarom geef jij hen aandacht als je toch weet dat zij moet een politiek -incorrect-antwoord komen?
Dom antwoord.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
Jaaa eindelijk mag ik hier posten!
Over sociaal onhandig gesproken... net op paiq iemand tegen met dezelfde studie.. andere stad.. ik noem een paar namen van studenten die ik daar ken, met de vraag of zij die ook kent. Zegt ze: zijn dat je ex-scharrels ofzo? Ik gevat: nee, helaas nietnou die opmerking viel niet in goede aarde haha.. Want ik zou makkelijk zijn etc. Ze moest eens weten
Tja, wat moest ik zeggen? Achteraf een simpele Nee was handiger geweestquote:
Eerlijk antwoord wat betreft waar je ze van kent.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, wat moest ik zeggen? Achteraf een simpele Nee was handiger geweest
Maar gek genoeg loopt 't gesprek nu nog steeds
Ik roep altijd wat voordat ik er over nadenk..
Waarom haal je een datingsite aan in dit topic, gezien het gaat om eerste sociale contacten leggen?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
Over sociaal onhandig gesproken... net op paiq iemand tegen met dezelfde studie.. andere stad.. ik noem een paar namen van studenten die ik daar ken, met de vraag of zij die ook kent. Zegt ze: zijn dat je ex-scharrels ofzo? Ik gevat: nee, helaas nietnou die opmerking viel niet in goede aarde haha.. Want ik zou makkelijk zijn etc. Ze moest eens weten
Via paiq maak je eerst contact alvorens een date regelen hoor. chatten..quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:26 schreef Kamina het volgende:
[..]
Waarom haal je een datingsite aan in dit topic, gezien het gaat om eerste sociale contacten leggen?
Wat dat betreft, jij wil toch niet oprecht sociale contacten?
Je post hier toch al een tijdje?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
Het doel is dus daten, waarvoor dit topic volgens mij niet bedoeld is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Via paiq maak je eerst contact alvorens een date regelen hoor. chatten..
Hmm ik kom de laatste tijd opvallend veel mensen tegen die dezelfde studie doen of deden.. dus daar heb ik dan een raakvlak meeEn dat interesseert me ook wel ja. Wat ze nu doen, of ze een baan hebben etc.
Ja, maar ik verwacht dat ook niet als antwoord van haar.. Ik vroeg gewoon ken je die of die. En voordat ze ja of nee zei kwam ze met zo'n opmerking.. En via chat moet je nou eenmaal snel reagerenquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:32 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Je post hier toch al een tijdje?
Achteraf was nee misschien beter geweest, maar snap je ook waarom dit antwoord niet gepast was en welke boodschap je er mee overbracht?
Niets moet. Maar waarom is het dan ongepast? Als je dat namelijk weet, snap je ook waarom zij zo reageert. Was namelijk een open deur.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, maar ik verwacht dat ook niet als antwoord van haar.. Ik vroeg gewoon ken je die of die. En voordat ze ja of nee zei kwam ze met zo'n opmerking.. En via chat moet je nou eenmaal snel reageren
Omdat ik 'helaas niet' zei? Dus dat wel graag had gewild?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Niets moet. Maar waarom is het dan ongepast?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |