Ben ik niet serieus?quote:Op woensdag 20 april 2016 23:07 schreef Deezertje het volgende:
Serieuze vraag: als je als student niet van uitgaan houdt, moet je dan meer moeite doen om 'leuk' contact te krijgen en dus zelf afspraakjes zien te regelen, in plaats van dat de drank en 'uitgelaten sfeer' de context bepaald?
Dat heb ik vroeger gedaan, maar voor mij werkt dat nietquote:Op woensdag 20 april 2016 23:09 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Ben ik niet serieus?
Waarom ga je niet naar een toneelvereniging, daar leer je ook nog eens gedrag kennen door ze te spelen.
Dat is echt veel te zwart-wit.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:49 schreef misterxvany het volgende:
Ben ik nog te redden als ik 90% van de mensen dom vind, met hun gefeest en stoer doen, of anders vind ik ze wel saai omdat ze denken dat ze alleen moeten werken en eigenlijk geen sociaal leven hebben.
Schatting hoe lang ik moet zoeken?
'Afspraakjes'? Context bepaald? Je moet dingen doen die je leuk vind met gelijkgestemden.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:07 schreef Deezertje het volgende:
Serieuze vraag: als je als student niet van uitgaan houdt, moet je dan meer moeite doen om 'leuk' contact te krijgen en dus zelf afspraakjes zien te regelen, in plaats van dat de drank en 'uitgelaten sfeer' de context bepaald?
Misschien wel zwart-wit maar stiekem zoek ik ook nog steeds een kopie van mijn scharrel van 5 jaar geleden. Stomme omstandigheden anders had ik allang de perfecte gehad.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:11 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat is echt veel te zwart-wit.
[..]
'Afspraakjes'? Context bepaald? Je moet dingen doen die je leuk vind met gelijkgestemden.
Of nieuwe dingen gaan doen en kijken of je die leuk vind die al bestaan uit een groep gelijkgestemden.
Dus mensen die wekelijks uitgaan zullen dan ook niet snel iets hebben met mensen die nooitquote:Op woensdag 20 april 2016 23:11 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat is echt veel te zwart-wit.
[..]
'Afspraakjes'? Context bepaald? Je moet dingen doen die je leuk vind met gelijkgestemden.
Of nieuwe dingen gaan doen en kijken of je die leuk vind die al bestaan uit een groep gelijkgestemden.
Weet je niet. Als je geen kopie van je scharrel zocht dan zocht je wel weer wat anders wat je niet gaat vinden.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:13 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Misschien wel zwart-wit maar stiekem zoek ik ook nog steeds een kopie van mijn scharrel van 5 jaar geleden. Stomme omstandigheden anders had ik allang de perfecte gehad.
Dat zeg ik niet. Misschien vind je uitgaan wel leuk als je het vaker zou doen met vrienden.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dus mensen die wekelijks uitgaan zullen dan ook niet snel iets hebben met mensen die nooit uitgaan, en zullen elkaar dus ook nooit ontmoeten?
quote:Op woensdag 20 april 2016 23:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
http://www.proud2bme.nl/Proud2Live/Ik_wil_een_relatie
quote:Als je single bent of op jezelf gaat wonen in je eentje, kan het soms best wel lastig zijn om je eigen leven in te richten. Toch is dat enorm belangrijk. Ook als je straks een relatie hebt. Doe dus leuke dingen, wees ondernemend, probeer nieuwe dingen uit en zoek een hobby. Thuis zitten en enkel naar je werk of studie gaan, geeft je niet genoeg voldoending en buiten dat kom je dan ook niet op veel plekken waar je de ware eventueel tegen het lijf kunt lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Scuidward op 20-04-2016 23:25:40 ]
Ik vind mezelf ook verre van perfect, dat weet ik. Ik hoef ook geen perfect persoon, iedereen heeft z'n mindere kanten.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:20 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Weet je niet. Als je geen kopie van je scharrel zocht dan zocht je wel weer wat anders wat je niet gaat vinden.
Maar om terug te gaan op je vraag i.c.m. de TT.
90% van de mensen zijn dom.
Zijn ze niet dom dan zijn ze wel saai.
En jij bent dan opeens perfect? Waarom zouden ze met jou moeten willen omgaan? Je mag wel een beetje naar jezelf kijken in zo'n situatie in plaats van de schuld bij de ander leggen. Neem aan dat je wel vrienden hebt met wie je dingen zou willen ondernemen? Stel dat dan eens voor. Heb je geen vrienden? Netwerk dan eens een beetje en ga daar wat mee ondernemen. En misschien blijken er mensen tussen te zitten die wel graag uitgaan en niet dom zijn. Jackpot.
Daar kan ik geen speld tussen krijgen. Dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van wachten en je kansen wel maximaliseren door met verschillende mensen in contact te treden, niet na 5 minuten op basis van die ene eerste indruk mensen gelijk in een hokje stoppen, eventueel ook kritisch kijken naar je eigen persoonlijkheid / presentatie / communicatie / personal branding (sorry, ik heb zo'n week tot nu toe), en wie weet. Als ik het wist zei ik het direct, maar niemand weet het ... je kan hoogstens een paar keer (mis) gokken.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:25 schreef misterxvany het volgende:
En ja, ik overdreef wel een beetje. Ook leg ik de schuld ook niet bij hen, want zij kunnen er niks aan doen. Kern van mijn idee is dat een hele hoop mensen gewoonweg mijn type niet zijn. Ik word er niet warm van. Dat hele gedrag gewoon, dat matcht niet.
Je houdt jezelf voor de gek. Je gaat niet uit omdat je niemand kan meenemen, niet omdat je uitgaan niet leuk vindt.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:07 schreef Deezertje het volgende:
Je praat alsof je in een seniorenflat woont.quote:Op woensdag 20 april 2016 23:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat heb ik vroeger gedaan, maar voor mij werkt dat niethad ook een hekel aan voorstellingen geven enzo. Voor nu accepteer ik maar dat ik de 'uitgaanboot' gemist heb en mensen op andere manieren moet ontmoeten, helaas.
Je gedrag en houding bijstellen? Ik vind 90% van de mensen wel leuk. Nee, ze hebben niet dezelfde hobby's, of dezelfde houding tegenover het leven, politiek, whatever, maar met iedereen is er wel wat common ground.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:49 schreef misterxvany het volgende:
Ben ik nog te redden als ik 90% van de mensen dom vind, met hun gefeest en stoer doen, of anders vind ik ze wel saai omdat ze denken dat ze alleen moeten werken en eigenlijk geen sociaal leven hebben.
Schatting hoe lang ik moet zoeken?
Hier is zelfs een 23+ café... Bekijk daar weleens de foto's van, maar zoveel sprankelends loopt er niet meer bij vergeleken met een studentencafé. Tja, ook een paar jaar ouder, maar op die leeftijd is het verschil in uiterlijk en uitstraling gewoon erg groot.quote:Op donderdag 21 april 2016 06:38 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je praat alsof je in een seniorenflat woont.
Mensen van 25+ gaan niet uit, klopt. Je had allang vader moeten zijn, Deezertje. Je loopt achter
Misschien even reflecteren op je eigen "sprankelendheid".quote:Op donderdag 21 april 2016 09:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier is zelfs een 23+ café... Bekijk daar weleens de foto's van, maar zoveel sprankelends loopt er niet meer bij vergeleken met een studentencafé. Tja, ook een paar jaar ouder, maar op die leeftijd is het verschil in uiterlijk en uitstraling gewoon erg groot.
Ik kan heel sprankelend zijn, maar als je al zoooo lang alleen bent wil de moed je soms weleens in de schoenen zakkenquote:Op donderdag 21 april 2016 09:16 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Misschien even reflecteren op je eigen "sprankelendheid".![]()
Dat is echter wel de vijver waarin je meer kans op succes gaat hebben dan bij de studenten. Daarvoor ben je al te oud aan het worden.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier is zelfs een 23+ café... Bekijk daar weleens de foto's van, maar zoveel sprankelends loopt er niet meer bij vergeleken met een studentencafé. Tja, ook een paar jaar ouder, maar op die leeftijd is het verschil in uiterlijk en uitstraling gewoon erg groot.
Ik zeg niet dat ik dat per definitie jammer vindt, maar het ongeremde is er dan vaak al een beetje af. Mensen worden serieuzer in hun leven, ook met daten.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is echter wel de vijver waarin je meer kans op succes gaat hebben dan bij de studenten. Daarvoor ben je al te oud aan het worden.
Dat past toch veel beter bij hoe jij bent en in het leven staat? Jij bent ook geen feestbeest die lang leve de lol is. Waarom zoek je dat dan wel in een partner? Dat gaat nooit werken.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat per definitie jammer vindt, maar het ongeremde is er dan vaak al een beetje af. Mensen worden serieuzer in hun leven, ook met daten.
Als jij wil blijven denken dat je goed kan luisteren, grappig en enorm sprankelend bent, be my guest. Je houdt jezelf alleen zo jammerlijk voor de gek. Je doet het jezelf aan he, niet alle adviesgevers.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik kan heel sprankelend zijn, maar als je al zoooo lang alleen bent wil de moed je soms weleens in de schoenen zakken
Omdat zoals hierboven staat, het vooral uit onmacht is. Ik wil best nog naar feestjes e.d. maar daar ga ik in mijn uppie niet zo snel heen. Ik studeer binnenkort af, maar eigenlijk kom ik er nu achter dat ik in mijn studie gewoon te veel tijd heb gestoken in de studie zelf en nooit het sociale aspect daarbuiten. Mensen van mijn leeftijd zijn vaak al klaar met dat soort dingen, terwijl ik er juist behoefte aan heb. Uitgaan doe je vaak binnen je eerste twee studentenjaren en dan heb je ook alleen oog voor je medestudenten.. dus als ik nu naar dat soort cafés ga struikel ik over de 18-jarigen die denk ik niet op mij zitten te wachten, maar wel op een leuke fitte gozer die populair is binnen de studie.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat past toch veel beter bij hoe jij bent en in het leven staat? Jij bent ook geen feestbeest die lang leve de lol is. Waarom zoek je dat dan wel in een partner? Dat gaat nooit werken.
Stel als is die aanname waar, wat ik betwijfel, dan is de oplossing simpel. Ga op zoek naar jongere mensen die nog wel stappen en ga met hun stappen. Ik ben zelf 30 en ga weleens stappen met ploeggenoten van mijn voetbalvereniging die tussen de 19 en 25 zitten.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zoals hierboven staat, het vooral uit onmacht is. Ik wil best nog naar feestjes e.d. maar daar ga ik in mijn uppie niet zo snel heen. Ik studeer binnenkort af, maar eigenlijk kom ik er nu achter dat ik in mijn studie gewoon te veel tijd heb gestoken in de studie zelf en nooit het sociale aspect daarbuiten. Mensen van mijn leeftijd zijn vaak al klaar met dat soort dingen, terwijl ik er juist behoefte aan heb. Uitgaan doe je vaak binnen je eerste twee studentenjaren en dan heb je ook alleen oog voor je medestudenten.. dus als ik nu naar dat soort cafés ga struikel ik over de 18-jarigen die denk ik niet op mij zitten te wachten, maar wel op een leuke fitte gozer die populair is binnen de studie.
goffer, lees ik toch net dat ik geen uitstraling meer heb en/of aantrekkelijk benquote:Op donderdag 21 april 2016 09:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaubt van die domme kutten willen? Zoek er eentje met verstand.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat zoals hierboven staat, het vooral uit onmacht is. Ik wil best nog naar feestjes e.d. maar daar ga ik in mijn uppie niet zo snel heen. Ik studeer binnenkort af, maar eigenlijk kom ik er nu achter dat ik in mijn studie gewoon te veel tijd heb gestoken in de studie zelf en nooit het sociale aspect daarbuiten. Mensen van mijn leeftijd zijn vaak al klaar met dat soort dingen, terwijl ik er juist behoefte aan heb. Uitgaan doe je vaak binnen je eerste twee studentenjaren en dan heb je ook alleen oog voor je medestudenten.. dus als ik nu naar dat soort cafés ga struikel ik over de 18-jarigen die denk ik niet op mij zitten te wachten, maar wel op een leuke fitte gozer die populair is binnen de studie.
Common Ground staat bij mij niet gelijk aan leuk vinden.quote:Op donderdag 21 april 2016 07:49 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Je gedrag en houding bijstellen? Ik vind 90% van de mensen wel leuk. Nee, ze hebben niet dezelfde hobby's, of dezelfde houding tegenover het leven, politiek, whatever, maar met iedereen is er wel wat common ground.
Als hbo'er kun je geen echte studente regelen, tenzij ze zwaar dronken zijn dus dat snap ik ook wel. Daarnaast hebben de meeste thuiswonende m/hbo'ers op hun 22 allang een vaste relatie met een jongen die ze op de kermis of carnaval ontmoet hebben. Niet veel later gaan ze ook samenwonen.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:48 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaubt van die domme kutten willen? Zoek er eentje met verstand.
Waarom zou dat als hbo'er niet kunnen? Ik kom veel meiden tegen die op de uni studeren, maar die zijn echt wel feestbeest types, aansluiten bij verengingen e.d. terwijl ik vooraf dacht dat hoe hoger je opleidingsniveau, des te minder je daar om gaf zou zijn. Elke donderdag borrelen is daar standaard. Als ik zie hoe uitgestorven de UB op vrijdag is, zitten daar vooral mensen die niet zijn uitgeweest de avond/nacht ervoor.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:24 schreef R-K het volgende:
[..]
Als hbo'er kun je geen echte studente regelen, tenzij ze zwaar dronken zijn dus dat snap ik ook wel. Daarnaast hebben de meeste thuiswonende m/hbo'ers op hun 22 allang een vaste relatie met een jongen die ze op de kermis of carnaval ontmoet hebben. Niet veel later gaan ze ook samenwonen.
Nee joh, uitgaan is van alle leeftijden. Het enige verschil is dat een student het zich kan veroorloven om op een random dinsdagavond een coma te zuipen. Genoeg mensen van 25 die elke vrijdag/zaterdagavond naar de kroeg gaan.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vrouwen willen liever niet een man die lager opgeleid is dan zij.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou dat als hbo'er niet kunnen? Ik kom veel meiden tegen die op de uni studeren, maar die zijn echt wel feestbeest types, aansluiten bij verengingen e.d. terwijl ik vooraf dacht dat hoe hoger je opleidingsniveau, des te minder je daar om gaf zou zijn. Elke donderdag borrelen is daar standaard. Als ik zie hoe uitgestorven de UB op vrijdag is, zitten daar vooral mensen die niet zijn uitgeweest de avond/nacht ervoor.
Haha, nou dan ga ik het nog lastig krijgen... ik heb vooral met meiden van de uni afgesproken als ik het achteraf bekijk. mbo'ers heb ik geen raakvlakken mee, moet wel een beetje niveau in zitten. Valt me op dat veel meiden die psychologie studeren best wel ruige feestbeesten zijn en ik val op van die schattige (vaak Duitse) meisjesquote:Op donderdag 21 april 2016 10:33 schreef R-K het volgende:
[..]
Vrouwen willen liever niet een man die lager opgeleid is dan zij.
Je kraamt echt weer de grootste onzin uit. Alsof hbo'ers en wo'ers gescheiden van elkaar leven.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:33 schreef R-K het volgende:
[..]
Vrouwen willen liever niet een man die lager opgeleid is dan zij.
quote:Op donderdag 21 april 2016 10:33 schreef R-K het volgende:
[..]
Vrouwen willen liever niet een man die lager opgeleid minder intelligent is dan zij.
Omdat daar een 'ontspannen' sfeer hangt en flirten/verleiden toegestaan is, waarom zou je anders uitgaan? Je kan ook thuis borrelen. Meiden die op mannenjacht gaan. Hoorde van de week nog twee meiden praten over hun weekend en dat was niet bepaald heilig boontje materiaal..quote:Op donderdag 21 april 2016 10:42 schreef wiskundenoob het volgende:
Waarom heeft iedereen hier over uitgaan wanneer de meesten hier dat niet eens leuk vinden? Er zijn er genoeg andere activiteiten te doen dan slechts een club of cafe te bezoeken 's nachts...
quote:Op donderdag 21 april 2016 10:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat daar een 'ontspannen' sfeer hangt en flirten/verleiden toegestaan is, waarom zou je anders uitgaan? Je kan ook thuis borrelen. Meiden die op mannenjacht gaan. Hoorde van de week nog twee meiden praten over hun weekend en dat was niet bepaald heilig boontje materiaal..
Als ik naar de bios ga, ga ik ook uit. Maar 'uitgaan' is je actief onder de mensen daar begeven. Je komt daar met vrienden om bij te praten, dansen en kijken wie je tegen het lijft loopt. In je eentje moet je dus vooral nieuwe mensen willen ontmoeten als je uitgaat.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bezette mensen gaan ook uit. Uitgaan is wel wat anders dan een beetje thuis borrelen.
Fijn dat jij alvast bepaalt wat het doel is van iedereen die uitgaat.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik naar de bios ga, ga ik ook uit. Maar 'uitgaan' is je actief onder de mensen daar begeven. Je komt daar met vrienden om bij te praten, dansen en kijken wie je tegen het lijft loopt. In je eentje moet je dus vooral nieuwe mensen willen ontmoeten als je uitgaat.
Toch knap dat je 'teveel tijd in je studie gestoken hebt' en toch een flinke studievertraging hebt. Iets zegt me dat die uitspraak niet klopt en dat je jezelf opnieuw voor de gek aan het houden bent.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Punt is, tijdens het uitgaan is het niet per definitie makkelijker om iemand te versieren als je 1) niet houdt van uitgaan 2) geen alcohol drinkt 3) geen mensen hebt om mee uit te gaan. Dan kan het nog wel een setting zijn waarbij mensen makkelijker contact leggen onder invloed van de sfeer en alcohol, maar dat betekent niet dat iedereen daarvan kan profiteren.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik naar de bios ga, ga ik ook uit. Maar 'uitgaan' is je actief onder de mensen daar begeven. Je komt daar met vrienden om bij te praten, dansen en kijken wie je tegen het lijft loopt. In je eentje moet je dus vooral nieuwe mensen willen ontmoeten als je uitgaat.
Sommigen gaan om gewoon een leuke avond te hebben. Maar een post boven zeg je dat je geen raakvlakken hebt met mbo'ers, hoezo mensen bij voorbaat afschrijven om hun opleidingsniveau?quote:Op donderdag 21 april 2016 10:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat daar een 'ontspannen' sfeer hangt en flirten/verleiden toegestaan is, waarom zou je anders uitgaan? Je kan ook thuis borrelen. Meiden die op mannenjacht gaan. Hoorde van de week nog twee meiden praten over hun weekend en dat was niet bepaald heilig boontje materiaal..
Waarom poolen?quote:Op donderdag 21 april 2016 11:02 schreef misterxvany het volgende:
Goed, vanmorgen dus de tip gekregen om mijn eigen houding en gedrag te veranderen zodat ik niet iedereen dom vind. Daarom wil ik vanavond naar het poolcafé, in mijn eentje.
Hoe moet ik me gedragen dan? Aan de bar, wachten tot ik aangesproken word? Mensen actief benaderen of ze zin hebben in een potje pool of darts?
Doe mee met een toernooitjequote:Op donderdag 21 april 2016 11:02 schreef misterxvany het volgende:
Goed, vanmorgen dus de tip gekregen om mijn eigen houding en gedrag te veranderen zodat ik niet iedereen dom vind. Daarom wil ik vanavond naar het poolcafé, in mijn eentje.
Hoe moet ik me gedragen dan? Aan de bar, wachten tot ik aangesproken word? Mensen actief benaderen of ze zin hebben in een potje pool of darts?
De echte drankcafé's kom je om de drank en trekt sowieso het verkeerde publiek. Daarnaast is dit café het beste wat ik me in deze buurt kan bedenken.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom poolen?
Je zou kunnen kijken of je mensen kunt herkennen die er vaker komen poolen. Ik denk dat je daarbij de beste kans maakt als je vraagt om een potje mee te spelen. Ik zou niet passief afwachten tot je wordt aangesproken in ieder geval.
Ik houd niet van toernooien, daar zit zo'n druk achter.quote:
Bij een vriendschappelijk toernooitje zal dat wel meevallen.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:10 schreef misterxvany het volgende:
[..]
De echte drankcafé's kom je om de drank en trekt sowieso het verkeerde publiek. Daarnaast is dit café het beste wat ik me in deze buurt kan bedenken.
[..]
Ik houd niet van toernooien, daar zit zo'n druk achter.
Aan de barman vragen waar je spelers kan vinden of gewoon een praatje aankopen met de mensen die aan de bar zitten.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:10 schreef misterxvany het volgende:
[..]
De echte drankcafé's kom je om de drank en trekt sowieso het verkeerde publiek. Daarnaast is dit café het beste wat ik me in deze buurt kan bedenken.
[..]
Ik houd niet van toernooien, daar zit zo'n druk achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |