Zeker weten. Israel heeft absurd moderne beveiliging, moet ook wel.quote:
Als niet-jood of als Palestijn?quote:Op zondag 17 april 2016 14:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Als niet-jood heb je toch echt een stuk minder vrijheid in israel hoor.
Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?quote:Op zondag 17 april 2016 14:33 schreef misterxvany het volgende:
Google vertelt me dat er 195 landen op aarde zijn.
Er zijn er nu 6 opgenoemd die hetzelfde hebben als wij.
Dat is dus iets meer dan 3%, met ons land eraf.
Dat is wel heel gelukkig allemaal dat ik hier in een van de beste landen woon. Hoe kan dat?
Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb.quote:Op zondag 17 april 2016 15:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Laten we nu ook even het toekomstperspectief meenemen. Leg eens uit waarom we over 50 jaar nog steeds bij die 3% zitten?
Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 15:54 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd. Misschien maak ik dat niet mee, en lig ik morgen onder een vrachtwagen. Boeit ook niet, zolang ik maar geen lange lijdensweg heb.
Met name op deze twee punten valt nog wel wat aan te merken vind ik.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:
• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.quote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk. Want mensen die klagen over nederland hebben het meestal indirect over het toekomstperspectief. Het is dan een beetje flauw om het onderuit te vegen door te stellen dat we het nu zo goed hebben.
Serieus, Singapore? Dat wist ik niet...quote:Op zondag 17 april 2016 14:14 schreef Catch22- het volgende:
Denemarken, Zweden, Noorwegen, Singapore
Wat voor zorg heb je nodig?quote:Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:
[..]
Mijn punt was ook niet om te bewijzen dat we het hier zo goed hebben, maar de het was om te checken hoe groot de kans is om in een land te kunnen leven waar ik met mijn aandoening goed kan vertoeven.
Dus mijn vraag was: hoe kan het dat ik in goede welvaart leef terwijl er maar zo'n kleine kans is dat ik alle factoren mee heb?
Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer, of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje. Of een islamitisch land, die kennen de zorg die ik nodig heb niet eens.
Dus, vertel, hoe dan??
Psychomedische zorg. Ook wat dat betreft zit ik hier in Nederland zeer goed.quote:Op zondag 17 april 2016 18:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat voor zorg heb je nodig?
In Denemarken, Noorwegen, Zweden enz. zijn ziektekosten "gratis". Je hoeft dus geen maandelijks bedrag te betalen.
Hebben we helemaal niet. We zijn sterk afhankelijk van externe factoren. "Ons" geld wordt beheerd door een buitenlandse "Europese" bank die er cowboy praktijken op na houdt.quote:Op zondag 17 april 2016 14:12 schreef misterxvany het volgende:
Nederland is een geweldig land, iedereen mag zich gelukkig prijzen hier te wonen. Want:
• We hebben hier een gegarandeerde financiële zekerheid, wie dat niet heeft doet zo dom dat je kunt stellen dat diegene er zelf voor kiest
Vrijheid van wat? Welke mechanismen zijn er om deze vrijheid te behouden?quote:• We hebben hier vrijheid, de enige regels die we hier hebben is om de vrijheid en veiligheid te behouden
Nederland is een land met betaalde zorg. Verder heeft ieder zorgstelsel zo zijn problemen, maar "ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt" is een utopie. Niet te vergeten dat Nederland een zeer zwak medisch geheim heeft, wat een inbreuk maakt op de rechten van kwetsbare patienten.quote:• Goede zorg, het is hier zo geregeld dat je ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt
Veiligheid is misschien niet heel slecht, maar zeker niet heel goed in vergelijking met andere landen in Europa.quote:• Veiligheid, hoewel de media je misschien anders doet geloven is de kans dat iemand je iets aandoet gering, of je zoekt het zelf op
Je omschrijving is nogal vaag. Om een wat beter antwoord te krijgen, zul je je OP moeten verbeteren.quote:Welk land heeft hetzelfde of zelfs beter?
Welke aandoening?quote:Op zondag 17 april 2016 17:38 schreef misterxvany het volgende:
[..]
[quote]
mijn aandoening goed kan vertoeven.
Want in China heb je enkel arme mensen die op het platteland leven?quote:Ik had ook in China geboren kunnen worden, dan was ik er al niet meer,
Want in Rusland is alles en iedereen slecht en jij hebt dit uit betrouwbare bronnen vernomen? Zo ja, welke?quote:of ik had in Rusland geleefd, dan was het ook zeker geen pretje.
quote:Op maandag 18 april 2016 05:39 schreef Copa het volgende:
Natuurlijk hebben we ontzettend veel geluk dat we in Nederland werden geboren. Het is allemaal nou eenmaal ontzettend goed geregeld hier.
Zorg, onderwijs, veiligheid, vrijheid, de economie, etc. in Nederland behoren tot de beste ter wereld. Zelfs als je tot de alleronderste laag van de samenleving behoort heb je nog een dak boven je hoofd en een bord eten, waar we eigenlijk best wel in onze handjes voor mogen knijpen.
Op wat voor manier krijg je in Nederland niet de zorg die je nodig hebt? En wat is er mis met het medisch geheim in Nederland?quote:Op maandag 18 april 2016 04:46 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hebben we helemaal niet. We zijn sterk afhankelijk van externe factoren. "Ons" geld wordt beheerd door een buitenlandse "Europese" bank die er cowboy praktijken op na houdt.
[..]
Vrijheid van wat? Welke mechanismen zijn er om deze vrijheid te behouden?
[..]
Nederland is een land met betaalde zorg. Verder heeft ieder zorgstelsel zo zijn problemen, maar "ten alle tijden de zorg kunt krijgen die je nodig hebt" is een utopie. Niet te vergeten dat Nederland een zeer zwak medisch geheim heeft, wat een inbreuk maakt op de rechten van kwetsbare patienten.
In welke landen is het beter?quote:[..]
Veiligheid is misschien niet heel slecht, maar zeker niet heel goed in vergelijking met andere landen in Europa.
quote:Op maandag 18 april 2016 04:46 schreef vaduz het volgende:
Veiligheid is misschien niet heel slecht, maar zeker niet heel goed in vergelijking met andere landen in Europa.
De zorg waar je niet voor betaald hebt c.q. voor verzekerd bent.quote:Op maandag 18 april 2016 08:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op wat voor manier krijg je in Nederland niet de zorg die je nodig hebt?
Zo een beetje het ontbreken ervan. De gegevens die ik met mijn dokter deel gaan niemand iets aan, al gaat het over een pleister die de zuster op mijn vinger geplakt heeft. Mensen die het medisch geheim belangrijk vinden en vermogend genoeg zijn, laten ze zich al jaren cash in het buitenland behandelen. Wel jammer van die gedwongen winkelnering van "verplichte zorgverzekering" met de automatische bijbehorende schendingen van het medisch geheim.quote:En wat is er mis met het medisch geheim in Nederland?
Beter is het in Utopia. Op bepaalde punten scoort Nederland beter danwel slechter in vergelijking met andere landen. Hierbij is het uiteraard van belang om priotiteiten te stellen om zo een afweging tussen bepaalde kwaliteiten te kunnen maken. Gezien mensen verschillende normen en waarden hebben zul je hier geen eenduidig antwoord op gaan vinden.quote:En belangrijker nog, want daar gaat het hier om, waar is het beter?
Hoe zou je dat anders willen zien?quote:Op maandag 18 april 2016 15:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
De zorg waar je niet voor betaald hebt c.q. voor verzekerd bent.
Komen deze gegevens nu wel naar buiten dan? Voor zover ik weet nemen de medici hun beroepsgeheim vrij serieus.quote:[..]
Zo een beetje het ontbreken ervan. De gegevens die ik met mijn dokter deel gaan niemand iets aan, al gaat het over een pleister die de zuster op mijn vinger geplakt heeft. Mensen die het medisch geheim belangrijk vinden en vermogend genoeg zijn, laten ze zich al jaren cash in het buitenland behandelen. Wel jammer van die gedwongen winkelnering van "verplichte zorgverzekering" met de automatische bijbehorende schendingen van het medisch geheim.
Dat ben ik met je eens. Het is altijd een kwestie van de balans vinden.quote:[..]
Beter is het in Utopia. Op bepaalde punten scoort Nederland beter danwel slechter in vergelijking met andere landen. Hierbij is het uiteraard van belang om priotiteiten te stellen om zo een afweging tussen bepaalde kwaliteiten te kunnen maken. Gezien mensen verschillende normen en waarden hebben zul je hier geen eenduidig antwoord op gaan vinden.
Moorden zijn niet de enige die een factor bijdragen op het gebied van veiligheid. Verder bevestigt je kaartje op het gebied van moorden, dat Nederland binnen Europa geen uitzonderlijke positie heeft.quote:
Globaal gezien heb je verschillende systemen variërend van kosteloze zorgverlening voor ingezetene staatsburgers(uit het staatsbudget) tot enkel betaalde zorgverlening met geen/minimale inspanning van de staat om mensen zorgverlening te laten afnemen.quote:Op maandag 18 april 2016 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe zou je dat anders willen zien?
Informatiebeveiliging is een heikel onderwerp. Mijn standpunt is dat het onwenselijk is om medische gegevens via elektronische systemen uit te wisselen.quote:[..]
Komen deze gegevens nu wel naar buiten dan? Voor zover ik weet nemen de medici hun beroepsgeheim vrij serieus.
Dat is nou niet echt antwoord op de vraag.quote:Op maandag 18 april 2016 15:36 schreef vaduz het volgende:
[..]
Globaal gezien heb je verschillende systemen variërend van kosteloze zorgverlening voor ingezetene staatsburgers(uit het staatsbudget) tot enkel betaalde zorgverlening met geen/minimale inspanning van de staat om mensen zorgverlening te laten afnemen.
Ah, zo. Tsja, daar ben je afhankelijk van. Ik kreeg een beetje het idee dat de arts bij wijze van spreken op een spandoek ophangt dat je een SOA test gedaan hebt.quote:[..]
Informatiebeveiliging is een heikel onderwerp. Mijn standpunt is dat het onwenselijk is om medische gegevens via elektronische systemen uit te wisselen.
TS stelt dat Nederland het beste land is. Op het gebied van zorgbekostiging geef ik enkele richtingen aan die vanuit verschillende ideologieën worden aangedragen. Dit maakt maar weer eens duidelijk dat er geen universeel antwoord op dit vraagstuk is te vinden en het een en ander dus nogal afhangt van je uitgangspunten. Wat betreft deze vraag: Ik denk dat de hervormingen in het zorgstelsel niet het gewenste effect hebben gehad. Ik denk dat systemen waar ofwel een minimale dekking vanuit het staatsbudget voor alle ingezetenen staatsburgers, ofwel een systeem waarin burgers zelf vrijwillig uit eigen middelen zorg inkopen effectiever is. De keuze tussen beide systemen hangt uiteraard nauwlettend samen met de hoogte van o.a. inkomsten belasting en met de binnenlandse uitvoering van humanitaire hulp.quote:Op maandag 18 april 2016 15:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is nou niet echt antwoord op de vraag.
Tja, dat jij die spandoek niet ziet omdat jij niet over de benodigde kennis/ technische materialen beschikt wil nog niet zeggen dat die spandoek er niet hangt. Ik ga liever waar mogelijk wel naar een andere dokter.quote:[..]
Ah, zo. Tsja, daar ben je afhankelijk van. Ik kreeg een beetje het idee dat de arts bij wijze van spreken op een spandoek ophangt dat je een SOA test gedaan hebt.
Dit was het enige kaartje wat ik zo gauw kon vinden. Nederland zit op 0,9 per 100.000. Dat is bijv de helft van België.quote:Op maandag 18 april 2016 15:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Moorden zijn niet de enige die een factor bijdragen op het gebied van veiligheid. Verder bevestigt je kaartje op het gebied van moorden, dat Nederland binnen Europa geen uitzonderlijke positie heeft.
Want België is het toonbeeld van veiligheid. Het toonbeeld van effectief werkende inlichtingen en veiligheids diensten. Oh nee, wachtquote:Op maandag 18 april 2016 16:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dit was het enige kaartje wat ik zo gauw kon vinden. Nederland zit op 0,9 per 100.000. Dat is bijv de helft van België.
Kom dan zelf met feiten ipv je onderbuik.quote:Op maandag 18 april 2016 16:43 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want België is het toonbeeld van veiligheid. Het toonbeeld van effectief werkende inlichtingen en veiligheids diensten. Oh nee, wacht
De aanslagen zijn het ergste sinds de TWEEDE WERELDOORLOG. dat is ondertussen al meer dan 70 jaar geleden!!!! Zo slecht is België niet.quote:Op maandag 18 april 2016 16:43 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want België is het toonbeeld van veiligheid. Het toonbeeld van effectief werkende inlichtingen en veiligheids diensten. Oh nee, wacht
Aardig lijstje, al zou ik Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk en Ierland schrappen.quote:Op maandag 18 april 2016 17:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit is een lijst met landen zoals Nederland:
Nederland zelf
België
Duitsland
Franrkijk
verenigd Koninkrijk
Noorwegen
Zweden
Finland
Denemarken
Luxemburg
Ierland