Een verslagje van onze ochtend van wakker worden tot fruit eten. Het is hier reuzegezellig, ik ben alleen wel een beetje moe

.
7:30 Man de deur uit. Slaat nogal hard de deur dicht. Tas wakker. Huilen. Tas slaapt op mij nog even verder. Ik voel me supermama en dommel nog even met baby op mij

.
8:30 Annie wakker. Kak, Tas slaapt net lekker. Op mij. Als ninjamamma Tas in wieg proberen te leggen. FAIL. Tas huilt. Annie ook. Naar beneden rennen voor papfles Annie. Naar boven rennen.
8:45 Annie op ons bed geplempt, drinkt papfles en kijkt "Sakkasoe" (Zandkasteel). Tas krijst nogsteeds. *Plop* aan de borst. Stil. Zelf een krentebol en een glas water.
9:00 Tas doet een boer. Hij spuugt zichzelf, mijn rug en kussen en de slaapzak van Annie onder. Annie eet mijn halve "Kebbabol" op en kijkt nog een Zandkasteel terwijl ik Tas op bed verschoon.
9:15 Tas terug in wieg. Annie poepluier. Verschonen leidt tot Grote Driftbui. "Nee mamma nie luie nie!". Annie rent met blote billen door de kamer.
9:30 Annie verschoond. Tas slaapt. Het regent dat het giet. Weet je wat? Annie en mama gaan samen in bad. "Sellig mama

" .
9:45 Hard gekrijs uit de wieg. Annie en mama gaan weer uit bad. Ik doe een poging Annie aan te kleden. Wil ze niet. Tas huilt nog. Stress.
10:00 Annie aangekleed. Bij Tas. Die ineens weer slaapt, maar enorm stinkt. OK. Slaap is slaap, ook in poep. Nu mezelf nog aankleden, tandenpoetsen.
10:05 Ik in de badkamer. Annie speelt op haar kamer met.. Ja.. Wat eigenlijk? Ineens een BONK en gekrijs. Annie heeft de olifantenlamp van haar kast afgetrokken. Kwam op haar voet. Kusje erop.
10:15 Annie wil ook 'Tajjepoese'. Ok, leuk! Nu eens zonder geworstel..? Nee.. Ze wil met de borstel in haar mond rondrennen. Mag niet, eng. Annie is boos op mama en smijt de borstel met tandpasta in de WC. Tas huilt weer. Ik stop de speen terug en red de tandenborstel. Zelf nog even haar kammen en deo op, onderwijl zes keer de speen terugstoppend.
10:30 Annie naar beneden getild. In box. Terug naar boven. Tas huilt nog. Speen er weer in helpt niet. Oh kak, hij ligt in een plas melk. Nais Tas! Faalmoeder alert

. Tas mee naar beneden met schone kleren.
10:45 Tas omkleden op de tafel, Annie speelt in de kamer. Grist ineens Tas z'n poepluier van tafel en rent er mee rond. Achter Annie aan, Tas ligt bloot op tafel (

... ) .
10:50 Poepluier afgepakt. Stervende zwaan getroost. Tas verder aankleden. Annie wil op potje. OK, doen we. Tas in box, Annie broek uit, luier uit. Oh wacht. Poepluier. Eerst even verschonen. Snapt ze niet, Annie boos. Ze wil niet liggen voor de luier, ze wil op het potje. Dikke tranen en op de grond liggen huilen. Uitleggen weinig zin dus dan maar stug doorgaan met verschonen. Annie op potje. Nu weer vrolijkheid ten top, maar geen plasje. No problemo, luier weer aan.
11:15 Worstelen met Annie om luier weer aan te krijgen. Uiteindelijk verleid met filmpje op iPhone. Nu ze zo stil ligt te kijken zelf even gauw een glas water drinken. En een banaan eten. Ohja fruit! Goed idee.
11:30 Fruit eten met Annie aan tafel. Tas aan de borst. Best wel Zen zo. Even papa Facetimen.
Die zegt "Lekker rustig dagje, zo met de kinderen?".
Ja hoor lief. Heel rustig

.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 14:55:55 ]