ESF1Gamer | zondag 17 april 2016 @ 09:56 | |
![]() Komende zondag staat raceminnend Nederland weer massaal vroeg op. Om 8 uur ’s morgens zullen de lichten uit gaan voor de start van de Grand Prix van China, de derde race van 2016. Het is alweer de twaalfde keer in de historie dat de koningsklasse het Aziatische land aan doet. Het Shanghai International Circuit werd, net zoals vrijwel alle moderne F1-circuits, ontworpen door de Duitse architect Hermann Tilke. Het heeft de vorm van het Chinese teken ‘shang’, dat voor ‘omhoog’ staat. De snelste ronde op het 5.451 kilometer lange circuit staat nog altijd op naam van Michael Schumacher. Het Duitse icoon klokte in 2004, het eerste jaar dat China op de kalender stond, een tijd van 1:32,238. Daarmee reed hij liefst tien seconden sneller dan de door Lewis Hamilton gereden snelste ronde van vorig jaar. Hamilton troost zich met het feit dat hij met vier zeges veruit de meest succesvolle coureur in China is. Fernando Alonso hoopt komende zondag zijn rentree te maken. Twee weken eerder in Bahrein werd hij niet fit genoeg bevonden na zijn horrorcrash in Melbourne, waardoor hij mopperend en brommend vanaf de pitmuur moest toekijken. Zijn wagen werd ingenomen door het Belgische talent Stoffel Vandoorne, die diens debuut met een voortreffelijke tiende plek opluisterde. De Belgen hopen ongetwijfeld de lang verwachte opvolger van Jackie Ickx en Thierry Boutsen te hebben gevonden, maar zullen nog even moeten wachten tot Vandoorne een definitieve plek in de F1 voor zich op kan eisen. Doordat ook Max Verstappen in Bahrein punten pakte, voltrok zich daar een primeur voor de Lage Landen: voor het eerst in de geschiedenis pakte zowel een Belg als een Nederlander punten tijdens een Grand Prix. Iets zegt ons dat het niet bij die ene keer zal blijven. Verstappen was de man die twaalf maanden terug vuurwerk liet zien in China. Met name een indrukwekkende inhaalactie op Sergio Perez oogstte wereldwijd veel lof. Helaas zou Max kort voor het einde van de race uitvallen met een kapotte wagen, waardoor de race achter de Safety Car zou eindigen. Lewis Hamilton won, vóór Nico Rosberg. Dit jaar zal de Brit er veel aan gelegen zijn om de race voor een vijfde maal te winnen, aangezien hij sinds oktober vorig jaar alle zeges aan zijn aartsrivaal heeft moeten laten. Britse media twijfelen openlijk aan de focus van Hamilton en plaatsen foto’s van de feestende kampioen als onderbouwing van hun twijfels. Hamilton wuift de kritiek weg, maar dat is niet genoeg. Hij moet presteren. Hij moet winnen in China. Maar Rosberg is in bloedvorm en Ferrari lijkt dichterbij dan ooit. ![]()
Event en Timing informatie Grand Prix van China ![]() ![]() Coureurs: Contructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() Het actuele weer in Shanghai | ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 09:56 | |
van de andere kant vind ik het ook wel gaaf dat Vettel er iets van zegt vol met de camera erop. PR-Nico zou doen alsof zijn neus bloedde en dan naderhand miepen tegen de pers. | ||
Abdus18 | zondag 17 april 2016 @ 09:56 | |
standaard pr praatje van RoS | ||
heywoodu | zondag 17 april 2016 @ 09:56 | |
Recht in z'n ogen ook ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
Ze praten het ook gewoon uit als collega's. | ||
Abdus18 | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
Nu is die al meer relativerend ![]() | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
Alles is standaard vanaf nu lol ![]() | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
Leuke race ![]() Williams ![]() Vettel ![]() Kvyat ![]() Max ![]() Ik heb wel héél erg mijn F1 maatje gemist: ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
vaarsuvius | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
Vettel afgekoeld en goed praatje op het podium ![]() | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 09:57 | |
zelfs de liedjes ![]() | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 09:58 | |
Prachtig pak van Red Bull! | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 09:58 | |
complete persconferentie maar dan 2.0 | ||
Abdus18 | zondag 17 april 2016 @ 09:58 | |
leuke foto zeg! nogmaals sterkte ![]() | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 09:59 | |
enige wat nu nog telt, is de nabeschouwing ![]() | ||
heywoodu | zondag 17 april 2016 @ 09:59 | |
Prima praatje van alledrie. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 09:59 | |
In de bochten zijn ze minstens zo snel als de Mercedessen | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 09:59 | |
Het vroege opstaan is beloond ![]() | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:00 | |
Rosberg is ook maar een saaie drol. Hij denkt al aan het vliegtuig snel naar huis | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 10:00 | |
Die Rosberg gaat zo hard choke | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:00 | |
Zat je dan niet te schelden dat 'ie voor het beeld zat? Maar sterkte ermee! (Leuke kat, wij hebben ook eentje gehad die er zo uitzag). | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:00 | |
Dankje. Het valt niet mee. Mike was echt mijn maatje ![]() Races zoals deze in de ochtend als Brennie nog in bed ligt keken we altijd samen. Zo die eerste race alleen moeten kijken viel me toch zwaar moet ik zeggen. ![]() | ||
Mano_ | zondag 17 april 2016 @ 10:01 | |
Inderdaad ![]() Maar nu terug naar bed ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:01 | |
Over zijn race is ook niet zoveel te vertellen natuurlijk. Start net niet goed genoeg, maar verder geen enkel probleem en gemakkelijk gecontroleerd. | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:01 | |
Jawel, maar Mike deed waar ie zin in had, dus dat haalde niks uit. Meestal lokken met snoep en vervolgens bovenop me knuffelen de rest van de race ![]() Dankje ![]() | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:01 | |
haha mooi die discussie | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
uhuh. Hij had wel mazzel dat Ricciardo een klapband had | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
Ik ben het niet eens met Olav over Vettel en ben het met Vettel eens. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
Vettel, je bent zojuist al je opgebouwde credits weer verloren. | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
'Oh! No well!' | ||
Pino112 | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
Vettel ![]() | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
Vind ik niet, terecht dat hij tegen Kvyat pannenkoek zei | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:02 | |
Ja, zo zijn katten ![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:03 | |
Kvyat had alle recht om daar te rijden, Vettel had de pech dat hij Kimi tegen kwam. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:04 | |
Dit idd. Er was een gat. Vettel was daar zelf ook ingedoken, als hij in de positie van Kvyat had gezeten. | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:04 | |
Hoezo heeft Vettel dat alle credits verloren? ![]() | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:05 | |
Hij zei notabene nog tegen het team van sorry voor Kimi etc | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 10:05 | |
Sorry, maar het is niet mijn schuld. Daar kwam op het neer | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:06 | |
Mwah ligt ergens in het midden denk. Kvyat doet niks fout duikt misschien erg hard in dat gat maar blijft strak aan de binnen kant en raakt niemand. Vettel schrikt doordat kvyat er ineens naast zit en die plots in een sandwich zit en tikt daardoor zelf kimi van de baan. Dit gebeurde allemaal door de fout van Kimi. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:06 | |
Max had nog een partij mazzel in die eerste bocht zeg... | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 10:07 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:07 | |
Even vriendjes maken met Kvyat na de race. | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 10:07 | |
Dat heb ik gemist wegens een haperend ziggokastje. Eerste paar rondes gemist zelfs wegens telkens opn ieuw opstarten en vastlopen en mn pc stond nog niet aan ![]() | ||
Abdus18 | zondag 17 april 2016 @ 10:07 | |
yup | ||
Fer | zondag 17 april 2016 @ 10:08 | |
Ik denk Vettel gewoon baalt, dat ie van schrik een fout maakt. Nog bedankje aan Ziggo, de hele race in bed op de ipad gekeken. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:10 | |
Denk dat hierbij wel bewezen is dat Sainz qua inhalen gewoon echt bagger is tov Max | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:11 | |
Dat was vorig seizoen al lang duidelijk hoor. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:11 | |
Het gaat ook om pure pace en daar heeft Max het verschil gemaakt vandaag | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 10:11 | |
Sainz kreeg Bottas wel echt op een presenteerblad van Verstappen. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:12 | |
Zat ook een groot verschil in banden. Max op versere softs en Sainz op min of meer dezelfde banden als Bottas. | ||
Abdus18 | zondag 17 april 2016 @ 10:12 | |
en toen duurde het nog een paar rondjes | ||
aesop | zondag 17 april 2016 @ 10:12 | |
Het verbaasde me ook al dat ie niet direct profiteerde van de actie van Max op Bottas. Bottas stond zowat stil. Bagger is trouwens ietwat overdreven. Max is gewoon verfijnder. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:13 | |
Vooral de stint op Mediums was zeer indrukwekkend Max reed sneller dan de mensen om hem heen op softs. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:13 | |
Eerst kreeg hij alle ruimte van Max, daarna kon hij op z'n minst proberen ertussen te komen en doet ie dat niet. | ||
aesop | zondag 17 april 2016 @ 10:14 | |
Op dat moment waren de softs van Max niet zo vers meer. Sterker nog Sainz reed de betere rondetijden. | ||
KingRadler | zondag 17 april 2016 @ 10:14 | |
Sainz neemt met start veel risico,met racen inhalen niet. Max doet het veilig met starten, en met racen inhalen veel meer Risico. | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:14 | |
Vettel wordt in een situatie gebracht dat hij of met Kyvat crasht, of met Raikkonen crasht. Door Kyvat, daar hoeft hij niet blij mee te zijn en als Kyvat dan vraagt wat er bij de start gebeurde dan vond ik het een logische reactie. Kyvat is immers de oorzaak van het probleem van Vettel, of hij die actie niet had mogen maken is echter een andere vraag. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:15 | |
Max waagde het gewoon om midden in het gedrang te rijden, Sainz reed er gewoon omheen ![]() | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:17 | |
Ik zeg ook ook. | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 10:18 | |
Ben benieuwd wat Sainz zegt. Zal wel weer roepen dat hij het hele weekend de snelste was. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:18 | |
Ook is zo dubbelzinnig af en toe ![]() | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:18 | |
Max wilde buitenom het gedrang mijden, naar dat ging niet en moest naar binnen. Hij wist in ieder geval elk probleem uit de weg te gaan. | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:18 | |
Wat een waardeloze analyse bij Ziggo trouwens. - De witte lijn bij uitkomen pitstraat kent andere regels dan bij inkomen pitstraat, is al jaren bekend. - Vettels actie in de pitstraat is Duits in die zin dat het maximaliseren op zijn Schumachers is, improvisatie, de regels wel kennen en besluitvaardigheid. - Hamilton deed wat hij altijd doet, veel kijkjes nemen, flink heen en weer en dreigen achter een andere auto, maar geen plan hebben om in te halen en intussen je banden oproken. Slechte inhaler, heeft niks met de voorsprong van Rosberg te maken. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:19 | |
Zal wel zeggen dat hij de verkeerde strategie had. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:19 | |
Je zag het team zelf toch ook flippen door die actie van Vettel? | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:20 | |
Nee ben ik het niet mee eens Vettel komt in die situatie terecht doordat kimi wijd gaat en zowat stil valt. Op dat moment van stilvallen zit Kimi helemaal buiten en Vettel ergens in het midden waardoor de ruimte ontstond voor kvyat die minder last had van het moment van kimi en dus meer momentum had dan Vettel en terecht in dat gat duikt. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:20 | |
- het ging om de zijlijn, en was 'mogelijk enigszins discutabel' - dus? - dus? | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:20 | |
Nee, ik had me 10 minuten verslapen. Maar als je twee auto's elkaar bij de start raken dan is het niet heel gek dat het team flipt. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:21 | |
Maar Rosberg kreeg door alle problemen in de eerste ronden wel de overwinning in zijn schoot geworpen. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:21 | |
Vettel had meer naar rechts moeten gaan, dan was er geen gat voor Kvyat geweest | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:22 | |
Nee bij die inhaalactie voor de pit. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:23 | |
Dit ja als Vettel meer aan de binnenkant was gebleven had Kvyat hem er nooit tussen kunnen prikken. Maar Vettel volgde in mindere mate Kimi en dat pakte verkeerd voor hem uit. | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:23 | |
Verstappen alweer een stuk volwassener dan twee races terug. | ||
aesop | zondag 17 april 2016 @ 10:23 | |
Ik vind het ook wel een beetje sneu voor Sainz. In principe rijdt hij een behoorlijke race, maar door het rijden van Max heb je het idee dat er voor Sainz meer in heeft gezeten. Die had vóór Massa kunnen eindigen. Duidelijke verklaring voor Max' zijn slechte start. Hijmleek idd prima weg maar kon niet dooracceleren. Ben wel benieuwd waarom hij in de verkeerde motor-stand stond. Vergeten het knopje om te zetten? | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:26 | |
Toen de reactie van het team niet gezien. Maar het mag gewoon, het is alertheid, iedereen verrast behalve degene die het doet. Die weet, de anderen blijkbaar niet. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:27 | |
Ik dacht ook dat het niet mocht, maar het mag wel en het is dus een briljante actie geweest | ||
tja77 | zondag 17 april 2016 @ 10:27 | |
Jammer van de laatste race van het vorige seizoen, anders had Max nu al 10 races op rij punten gepakt. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:27 | |
Maar ondanks de totale dominantie van Rosberg toch weer een zeer vermakelijke race gezien. Al de derde dit seizoen. Als het zo doorgaat wordt het een prachtig seizoen om naar te kijken. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:27 | |
Wie? | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
Ugh... volgende race Rusland ![]() Vind dat echt zo'n saai circuit. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
Britney | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
na de start een clash bij bocht 2 waarschijnlijk | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
Deed die ook mee ![]() | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
Wat ? | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:29 | |
Dominantie door het falen/pech van de concurrentie. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:30 | |
Die was wel op het podium te vinden | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:30 | |
![]() | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:31 | |
Ik vind eigenlijk dat er teveel inhaalacties zijn, het stelt niet zoveel voor meer voor. Een coureur ligt 10e en je weet dat die gewoon nog tweede kan worden als ie een beetje opschiet en besluitvaardig inhaalt. Qua spanningsboog kun je dat vergelijken met basketbal tegenover voetbal, ik heb liever dat als er 'gescoord' wordt dat een groot ding is, ipv dat er een heleboel punten worden gescoord. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:32 | |
Te veel inhaalacties. Die kende ik nog niet ![]() | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 10:32 | |
het is nogal een lang eind vanaf de start naar de eerste echte bocht namelijk, dus degene die vooraan rijdt kan door de achtervolgers ingehaald worden vanwege de slipstream | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:32 | |
Uiteraard. Als Renault nog wat kan winnen verder op in het seizoen en Ferrari de turbo problemen op kunnen lossen dan komen er denk ik nog wel een paar races waar het ook voorin weer behoorlijk spannend kan worden. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:35 | |
Dat lijkt niet eens nodig. Ze moeten beter starten en geen klapbanden krijgen. Dan is het voorin ook leuk. Rosberg krijgt drie races achter elkaar door dit soort 'pech' de overwinning in zijn schoot geworpen. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 10:35 | |
Te veel ingehaald ? Het is ook nooit goed he : p | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 10:39 | |
Het gaat om de kwaliteit van de inhaalacties. Met DRS en dit soort Pirelli banden is het een stuk makkelijker. Ik zie ook liever inhaalacties zoals in 2010 toen de banden geen cliff hadden en er geen DRS was en er al veel meer werd ingehaald dan in de 15 jaar ervoor. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:39 | |
idd, hoop alleen niet op zo'n zelfde race als vorig jaar... veel te veel SC/VSC. | ||
Fopje | zondag 17 april 2016 @ 10:40 | |
Dit. Die app werkt echt bazig. ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 10:41 | |
Ik wil veel strijd zien, inhaalpogingen horen daarbij, maar een gevecht over 5 ronden waarbij het net wel of net niet lukt is minstens zo boeiend als een auto die er in 3 rondjes even 3 makkelijk voorbij gaat. Nu weet je gewoon van de goede inhalers als Ricciardo, Verstappen en Vettel dat als ze erachter zitten ze hun moment wel creeeren, en dan heb je nog de wijfelaars als Hamilton die erop vermogen voorbij gaan of vruchteloos kijkjes nemen maar geen plan hebben. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:41 | |
Huh, deze banden hebben toch juist niet de cliff? | ||
KingRadler | zondag 17 april 2016 @ 10:46 | |
Verstappen had problemen met start was een foutje van hem gaf hij toe | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 10:47 | |
Het ziet er allemaal heel spectaculair uit maar ik vind dat (voorbeeld) Max net iets te vaak 8e wordt om nog van toeval te spreken. De race is voor de kijker die er niet 100% in zit een chaos waar uiteindelijk iedereen weer op zijn eigen plek terecht komt. | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 17 april 2016 @ 10:48 | |
Ze zijn bij Sky wel hard over Vettel, benadrukken zijn onredelijkheid enorm. Ben benieuwd of zo ook gaan zagen over Hamiltons prestaties ![]() | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 17 april 2016 @ 10:50 | |
Die Rosberg, wat een verschil in uitstraling met vorig jaar. Hij heeft nu wel de kampioenskalmte, hopelijk behoudt hij dat wanneer Hamilton hem onder druk gaat zetten. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:51 | |
Bij Ziggo zeiden ze dat het leek dat Hamilton het verleerd was hoe hij midden in het "pack" moest rijden. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:51 | |
Android acestream is niet meer gratis ![]() Kutgeld | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:52 | |
foutje ![]() [ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2016 10:53:19 ] | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 10:52 | |
Betalen voor een programma voor een "legale" stream? ![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:53 | |
Hennostream is zeker gestopt? ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 10:53 | |
maar ze hebben wel een goed punt. Hij blijft er ook maar over miepen tov Kvyat, terwijl hijzelf de meeste schuld had erin. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:55 | |
Of Vettel de meeste schuld had, weet ik zo niet, Kimi kneep 'm ook af. Kvyat deed iig weinig tot niets verkeerd. | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 10:56 | |
Bij RTL+ zeiden ze dat de Mercedes vooral door-ontwikkeld is om in schone lucht sneller te zijn. In de wervelingen verliezen ze hun stabiliteit. Precies het zelfde als Red Bull een paar jaar geleden had. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 10:57 | |
Dat geldt voor alle auto's ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 10:58 | |
Hamilton had schade aan zijn wagen:http://www.bbc.com/sport/formula1/36063085 | ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 10:59 | |
heb het fragment nog eens bekeken. maar ik dacht in eerste instantie dat Vettel meer parallel kon rijden in de bocht tesamen met Kvyat, en daardoor Kimi kon ontwijken. Maar kimi knijpt idd wel erg ver naar de binnenbocht. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 11:03 | |
Vergis je niet in de kwaliteit van sommige DRS acties hoor zijn zeker niet altijd makkelijke acties. Verder is het inderdaad wel jammer dat je nog weinig echte gevechten ziet van meerdere rondes lang. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 11:07 | |
Doe ik ook niet. Sommige acties worden ingezet met DRS maar afgemaakt zonder. Dat is zoals het zou moeten. Maar de meeste DRS acties zijn al voorbij voordat de DRS zone afgelopen is. | ||
MoriniStylr | zondag 17 april 2016 @ 11:08 | |
Zijn eigen fout ja, gaf die toe bij het interview met Ziggo Sport. Mij viel het eigenlijk niet eens op. Met de beelden waren ze meer met de Kimi-Vettel touche bezig. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 11:08 | |
Vandaag heb ik bij bocht 6 ook veel inhaalacties gezien en dat is bepaald geen plaats waar DRS is. Dat maakte het wel leuk | ||
VacaLoca | zondag 17 april 2016 @ 11:16 | |
Net gekeken, super gedaan van Max, met een beter begin zat top zes er zeker in. Wat slecht van Hamilton eigenlijk, die zat na de SC voor Max op plek 17, Max 18 en ze finishen tegelijk. Je gaat me niet zeggen dat de STR even snel is als een Mercedes. Jammer dat Max wederom paar rondjes te kort komt. Als afgelopen races drie rondjes langer hadden geduurd had ie aardig wat punten meer. | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 11:18 | |
Hamilton heeft wel meer gepit | ||
DeeBee | zondag 17 april 2016 @ 11:19 | |
Echt elke keer als Hamilton als een ontzettende dweil rijdt komen ze met dit soort kut excuses aanzetten. Serieus, die Merc heeft zoveel snelheid, zonder voorvleugel moet je je het halve veld ongeveer nog in kunnen halen. ![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 11:20 | |
Dat is geen excuus. Hij reed direct na de SC voor Max, dat is wat telt. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 11:21 | |
Dit ja. Hij kwam Massa totaal niet voorbij, terwijl Ricciardo en Räikkönen dit wel met gemak deden. | ||
Tarado | zondag 17 april 2016 @ 11:22 | |
ik heb het moment gemist bij de start dat Hamilton z'n vleugel verloor, kwam dat door iemand anders of was hij te gretig? | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 11:23 | |
Kimi kwam terug de baan op en volgens mij Nasr week uit en reed de vleugel bij Hamilton eraf. Beetje ongelukkig, maar het hoort bij racen. Dat Lewis daarna het gras ging maaien was niet echt handig van hem. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 11:25 | |
Overigens wordt het nu echt tijd dat Olav een partner krijgt... normaal is het al erg maar acceptabel, maar vandaag was het fout op fout op fout op fout. Ik snap dat er heel veel tegelijk gebeurd maar zo raak je als kijker ook in de war. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 11:25 | |
Ja voor en tijdens de SC. Daarna niet meer. | ||
Mexicanobakker | zondag 17 april 2016 @ 11:26 | |
Gelukkig staat jouw grote vriend Rosberg nu ver voor. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 11:29 | |
Kan natuurlijk ook nog dat hij als een dweil reed omdat zijn wagen beschadigd was. Hij heeft overigens ongeveer het halve veld nog ingehaald, hij startte namelijk laatst en werd 7e ![]() | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 11:30 | |
Zelfde geldt voor Max. Na de SC 20ste en 8ste eindigen. ![]() | ||
DeeBee | zondag 17 april 2016 @ 11:33 | |
Dat is natuurlijk ook een ontzettende nerd, maar die zet tot nu toe dit seizoen nog geen stap fout. Ik vind Hamilton een betere coureur dan Rosberg, vooral het complete package (ook mentaal enzo). Maar dit soort gedrag enzo trek ik vrij slecht, zeg dan gewoon: 'matige race, volgende keer beter!' | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 11:34 | |
Een paar jaar geleden wisten ze daar wel te melden dat Vettel eigenlijk alleen maar van kop af goed was, ondanks dat ze daartoe het nodige beeldmateriaal moesten negeren. De BBC ook weer met Hamilton battles back from last blabla, dat is toch niet het verhaal van Hamilton vandaag. Dat is ook gewoon de mythe van Hamilton de echte racer die zo dol is op inhalen blabla. Als het zo'n zeldzaam genoegen is zou ik er ook dol op zijn. Wat Ricciardo, Verstappen, Vettel en bijvoorbeeld ook Button doen dat heeft hij nooit goed gekund, een inhaalactie over meerdere bochten plannen, je voorligger naar een andere lijn dwingen, zelf een lijn improviseren en dan snelheid houden. Hij heeft zoveel races gehad dat hij eindeloos aan het einde van het rechte stuk aan de binnenkant uit te remmen, en dan tekort komen en het telkens weer op die manier proberen. Zijn mooiste inhaalacties zijn als hij een ander buiten de baan duwt, het is dat of gewoon uitremmen aan de binnenkant. Dus hij is niks verleerd, de world fucking champion heeft nog wat te leren en dat gaat hij niet meer doen. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 11:35 | |
Misschien heeft hij wel gelijk. Of weet jij het beter? | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 11:36 | |
of Kimi. Van P20 in ronde 1 naar P5 | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 11:36 | |
Niet helemaal he, bij racen hoort dat als je van de baan bent gegaan je iedereen op de baan voorrang geeft. | ||
DeeBee | zondag 17 april 2016 @ 11:46 | |
Al zou het (deels) kloppen, dan vind ik het nog een kleinzerige reactie van het allerbeste team op de grid (en niet passend bij hun statuur, dat excuses zoeken). Maar dat is mijn bescheiden mening maar, misschien was het wel echt een ontzettende zware race voor onze world fucking champion en is het gigantisch knap dat hij deze positie wist te behalen...we zullen het misschien nooit weten... | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 12:02 | |
Dat sowieso niet, we hebben allemaal kunnen zien hoe ineffectief zijn voorspelbare inhaalpogingen waren. Als hij gewoon beter had ingehaald was hij 2 of 3 plekken hoger geeindigd. | ||
Falco | zondag 17 april 2016 @ 12:09 | |
Ja, super van Ziggo inderdaad ![]() Vond het wel een toffe race, ik denk dat ik F1-fan ga worden ![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 12:09 | |
De BBC is altijd lovend over Vettel geweest, dit is een bewering die door meerdere mensen geuit werd omdat Vettel toen altijd op kop reed. Inmiddels is aangetoond dat hij ook prima door het middenveld kan rijden en prima kan inhalen. De BBC is nooit negatiever over Vettel geweest dan wie dan ook. En over Hamilton wordt in Engeland wel degelijk heel kritisch gedaan, die ligt daar onder een vergrootglas. Vanwege zijn leefstijl, vanwege zijn liefde voor Amerika. Als Hamilton waardeloos rijdt, wordt dat absoluut wel erkend door de Britten. | ||
potjecreme | zondag 17 april 2016 @ 12:10 | |
Voorspelbaarder dan de inhaalacties van Hamilton zijn de reacties van de Hambasher waarvan je wist dat ze zouden komen. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 12:11 | |
Vettel zocht een reden omdat hij zijn eigen teamgenoot elimineerde. De reden was hijzelf, hij schrok van Kvyat en tikte Raikkonen eraf. Dom. Maar zeg dat dan gewoon. Kvyat was overigens niet onder de indruk, uitstekende reactie van hem. "I'm on the podium, you are on the podium.' M.a.w.: wat zeur je nou? | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 12:12 | |
Wat ik vooral jammer vond was dat we de acties van Max op Sainz en Perez gemist hebben omdat we zaten te kijken hoe lewis rondenlang achter massa aan zat te sukkelen. Maar goed ik geloof echt wel dat die wagen aardig wat schade had hoor. Volgens mij heeft die bijna een complete ronde gereden terwijl zijn voorvleugel klem zat tussen zijn voorbanden en sidepods. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 12:12 | |
Ik vond Hamilton ook niet geweldig rijden vandaag, maar goed, volgens mij weet iedereen zo'n beetje wel dat hij normaal gesproken prima kan racen. Wellicht had hij inderdaad geen hele fitte auto meer, dat zou goed kunnen. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 12:13 | |
De regie was een absoluut drama. Ik zag alleen maar Mercedessen en Ferrari's de hele tijd, terwijl er overal werd ingehaald. Ik weet nu nog niet hoe Verstappen langs Sainz ging en daar baal ik flink van. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 12:16 | |
Volgens Verstappen zelf liet Carlos wel gewoon ruimte om hem voorbij te laten dit keer dus denk dat die niet zo spectaculair was. Heb die op Perez ook niet meer terug gezien volgens mij en dat vind ik wel jammer. | ||
potjecreme | zondag 17 april 2016 @ 12:18 | |
Ik ook vond het ook niet geweldig wat ik zag. Na de saftycar was hij bv beter in het inhalen dan Raikonnen. Dat het later minder ging door de auto wil ik best geloven. Ik wil ook nog wel geloven dat hij na 3 kampioenschappen minder gefocust is. | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 12:22 | |
Ja, maar voor de een meer dan voor de ander. Blijkbaar mis je de essentie totaal | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 12:24 | |
Voor een auto die het vooral van aërodynamica moet hebben is het effect groter dan voor een andere auto ja. Het verlies van focussen op vuile lucht is veel tw groot om daar je voorvleugel op aan te passen. | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 12:25 | |
Teams die gewend zijn in het midden te rijden houden daar toch veel meer rekening mee. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 12:30 | |
Eigenlijk al verbazend dat hij daarmee überhaupt terug in de pits kwam. [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2016 12:31:31 ] | ||
Weltschmerz | zondag 17 april 2016 @ 12:30 | |
Ik ga niet betwisten dat meerdere mensen elkaar dom nablaten. Hij had het daarvoor ook al aangetoond, de BBC moest alleen zonodig iets afdoen aan zijn prestaties en kwam dus met het verhaal dat hij niet kon inhalen. Kennelijk gaat dat er dan in als koek omdat mensen het willen geloven en hun geheugen niet verder dan een paar races teruggaat. Nee. Het klopt wel dat hij onder een vergrootlas ligt, maar dat is een roze exemplaar en het vertekent nogal. Oh dat kan best, ik val hem dan ook niet aan op zijn tijdsverschil met Rosberg. Maar hij was sneller en reed vrij makkelijk naar Massa toe, maar hij kwam niet verder dan een poging om hem van de baan te drukken en toen Massa hem liet staan moest hij liften. | ||
Nieuwschierig | zondag 17 april 2016 @ 12:39 | |
Alle kanalen die F1 uitzenden hebben er zelf het meeste belang bij om de schijn hoog te houden dat het allemaal reuze belangrijk is. Er wordt wat af geanalyseerd. Scorebord-journalistiek, nog erger dan in het voetbal. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 13:14 | |
Je heb helemaal gelijk en ik heb ook geen idee waar het aan lag maar het zag er in ieder geval niet echt kampioen waardig uit. Vooral het feit dat Ric en ik geloof Kimi (?) het dan maar even voordeden maakte het extra beschamend ![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:15 | |
Die hadden dan ook zachtere en versere banden ![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 13:27 | |
Yup. Van Gaal zou bovenstaande vergelijking dan ook 'apples and pears' noemen. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 13:27 | |
Ja oke maar toch. Denk dat Lewis flink zat te balen. Weet iemand trouwens een goede site waar je de data van een race terug kan kijken zoals rondetijden, pitstops, tyrecompounds en dat soort zaken ? Heb die officiële app die ik er tijdens een race bij heb maar daar kan je niet echt terugkijken is meer voor live. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 13:29 | |
F1Fanatics komt meestal wel met fraaie stats. Maar duurt meestal wel een aantal uur tot die online staat. | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 13:34 | |
Thanks zal daar is even kijken. | ||
opreis | zondag 17 april 2016 @ 13:42 | |
Sainz was wederom best matig. Als hij wil laten zien dat hij net zo goed als Max is zal hij toch ook eens een flinke hoeveelheid punten moeten pakken, en die mogelijkheid was er vandaag ook zeker. Nu heeft hij niet meer de renault motor of pech om zich achter te verschuilen maar hij laat in mijn ogen t.o.v Max niet zien dat hij even goed is. En de voorsprong van de mercedes motor lijkt nu ook weg. Williams is zn 3de plek kwijt aan RB, en moet uitkijken dat de TR ze (zolang er geen motorupdates komen) ook niet voorbij gaat. Force India leek vorig jaar ook nog een goede kans te maken op de 4de plek maar daar lijkt nu ook niets meer van terecht te komen. Ik hoop eigenlijk dat RB en Ferrari dit jaar nog met de merc's om overwinningen kunnen strijden. Of we nog andere teams op het podium gaan zien betwijfel ik | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 13:52 | |
Ik vond Sainz niet matig hoor. Verstappen verslagen in Q, goede start, prima snelheid, goed in de duels, niks mis mee. Alleen wel iets minder dan Verstappen overall. Maar dat is hij ook gewoon: iets minder. Dus dan krijg je dit. Ik snap ook niet dat hij Max langs liet. Waarom? Hij haalde zelf even later ook gewoon Perez in, dus het was nergens voor nodig. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:54 | |
Denk je nou echt dat hij Max erlangs liet? ![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 13:55 | |
Ik denk niks, ik heb het moment niet gezien. Maar dat zei Max, en ik zie niet in waarom Max dat zou zeggen als het niet zo zou zijn. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:56 | |
Ok, dan zal het wel zo zijn. Maar Perez was ook helemaal klaar met zijn setje, het verschil werd pas bij Bottas gemaakt. | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 13:56 | |
Max zei dat Sainz ruimte openliet voor hem | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 17 april 2016 @ 14:07 | |
Ik kan me goed voorstellen dat het makkelijker inhalen was nadat Max dat al gedaan heeft. Bij Bottas zag je dat duidelijk, die leverde ongeveer 1.5 seconden in door de druk van Max. | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 17 april 2016 @ 14:08 | |
Wat een driver zou Max zijn als hij de start van Sainz had ![]() | ||
opreis | zondag 17 april 2016 @ 14:09 | |
Hij staat alleen voor Max als Max een fout maakt of als Max pech heeft. Buiten een kwalificatie in uit mijn hoofd spanje heeft hij ook geen opzienbarende dingen laten zien. Helemaal als je ze naast de resultaten van Max legt | ||
MT10 | zondag 17 april 2016 @ 14:12 | |
Hij heeft volgens mij toch ook geen verkeerde start? Hij was gewoon zelf zo dom om zijn moter niet in de startstand te zetten (Wat hij zelf ook zei na de race..) Je zag namelijk ook dat hij best aardig weg was de eerste paar meter maar dan ineens die power niet had om hem door te trekken.. Wel erg dom natuurlijk, zijn eigenlijk fouten die je op dit niveau niet mag maken. Het was namelijk best mogelijk geweest dat hij anders de pitstop ook voor Sainz had kunnen nemen en dan had de race er al meteen veel beter uitgezien.. | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 14:36 | |
Hij moet ergens kunnen verbeteren ![]() | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 14:41 | |
Is inderdaad wel een puntje waar die nog moet verbeteren. Maar moet ook wel zeggen dat Sainz vaak goede starts heeft. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 14:56 | |
Is de race nog ergens terug te kijken? Ik lag vanmorgen nog te meuren. | ||
zoem | zondag 17 april 2016 @ 15:00 | |
De herhaling op Sky is zojuist afgelopen. | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 15:01 | |
Zonde man, ik schrok (gelukkig) om 07:54 wakker | ||
PPL | zondag 17 april 2016 @ 15:02 | |
Mischien een stukje politiek? Is zo hard als hij zegt dat hij z'n teammaatje gewoon ff pakt. | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 15:03 | |
Er is in de F1 een groot verschil tussen mazzel en het talent om ellende te vermijden. De experts zoals Doornbos hoor ik daar wel vaker daarover praten dat Verstappen over dat unieke instinct beschikt, een soort spider instinct. ![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 15:04 | |
Sorry, naar aan die antipathie in NL tov Sainz erger ik me soms. Sainz heeft vorig jaar in Q vaker van Max gewonnen dan andersom. Dat is niet door allemaal foutjes van Max. In races die ze beiden finishten, eindigde Sainz vaker voor Max dan andersom. En Max maakt niet veel foutjes, dus daar ligt dat niet aan. Daarbij heeft Sainz na Verstappen vorig jaar het meest ingehaald van iedereen, en zijn Renault liep echt niet harder. Uiteindelijk scheelde het maar vijf acties of zo, over een heel jaar. Ja, Verstappen is beter dan Sainz, maar Sainz is verre van een pannenkoek die opgerold wordt door Max. Dat is echt niet waar. De verschillen zijn er, maar die zijn niet heel groot of zo. | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 15:06 | |
Deze race toch wel hoor. Max lag na zn pit omdat Sainz voorop reed en hij meedook meteen achteraan het veld. Sainz reed toen rond P9, Max lag zelfs even 20ste. En met net zoveel stops dan toch voor je teamgenoot eindigen is dan gewoon veel beter. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 15:13 | |
Wat je wil. Prima. Sainz kan er geen klote van. | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 15:14 | |
Uiteindelijk draait het om het halen van de wedstrijdpunten en vorig jaar stond hij met een straat lengte voor. Dit jaar heeft hij in drie wedstrijden zichzelf drie keer in de punten gereden en dat met een moordende competitie. immers de eerste acht posities zijn altijd al vergeven aan de vier topteams. Tenzij er pech uitval of zeer slecht races te pas komt. En dan moet je nog gaan strijden met Grosjean en Perez. | ||
MakkieR | zondag 17 april 2016 @ 15:19 | |
Haha ik werd om 7.00 wakker en dacht dat ik veel te vroeg wakker was, ik dacht dat de voorbeschouwingen pas om 8.00 uur zou beginnen. Gelukkig ben ik er toch maar even uitgegaan. ![]() Was trouwens wel verwarrend dat gisteren de kwalificaties zo laat was, want meestal staat de kwalificatie en de race op dezelfde tijdstip. Of heb ik het daar mis? | ||
opreis | zondag 17 april 2016 @ 15:34 | |
De kwalificatiestrijd was vorig jaar bijna geen enkele keer een gelijkwaardige strijd omdat beiden courreurs wel vaak ergens hinder van hadden door die renault motor, of doordat ze een andere afstelling reden omdat ze grindpenalties kregen. Dat hij vaker voor max eindigde is ook niet waar. En het aantal acties zegt ook niet alles, Max heeft veel vaker knappe acties gehad dan Sainz dat had. Ik zeg niet dat het een pannenkoek of paydriver oid is. Maar hij schermde vorig jaar ermee dat hij zonder zijn pech hetzelfde aantal punten als max had kunnen halen, maar ik dat denk ik niet. Dit jaar is het verschil nog duidelijker. | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 15:35 | |
Ik heb een kut bijbaantje op de zaterdag, dus helaas kijk in nooit kwalificatie. Zou het niet weten | ||
TheFreshPrince | zondag 17 april 2016 @ 15:36 | |
Precies, het gebrek aan dat zelfde instinct waardoor ik bij een start in F1 2015 regelmatig oorzaak ben van een pile-up ![]() | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 15:43 | |
Leg me geen woorden in de mond. Jij zegt dat het verschil niet zo groot is en ik zeg dat het bijvoorbeeld deze race wel degelijk een groot verschil was. | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 15:44 | |
Ergo: ik zeg nergens dat Sainz er geen klote van kan; die kan best een aardig potje sturen, maar het is geen nieuwe Vettel of Alonso of Schumacher. Ik zie daar eerder een Rosberg in. Prima tweede viool, maar geen kampioenschapsmateriaal als je het mij vraagt. | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 15:54 | |
![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 15:57 | |
Ik geef nergens kritiek op Max, he. Die doet het prima. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 15:58 | |
Dat denk ik ook niet. Max is beter. Dat had ik ook al gezegd, toch? Alleen moeten we Sainz niet afschilderen als een halve Ericsson want dat is hij niet. Dat is een prima rijder, groot talent, ook een toevoeging voor de F1. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 16:00 | |
Excuses. Gelijk dus. Maar dan zie ik dus nog steeds geen overtuigende Max-zege. | ||
Humberto-T | zondag 17 april 2016 @ 16:01 | |
Rosberg is wel DE kampioenskandidaat tot nu toe ![]() | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 16:02 | |
Nou ja, in de DNF's van Sainz scoorde Max dik. In de DNF's van Max scoorde Sainz mager. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 16:02 | |
Zoiets zie ik ook in hem. Geen Vettel nee. Ook geen Hamilton. Maar Rosberg is echt wel retegoed, en Sainz in mijn ogen ook. Net een beetje minder dan Max, waardoor hij net die absolute topper niet zal worden (denk ik), maar een mooie carriere is zeer mogelijk. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 16:03 | |
Ja maar dat is geen graadmeter uiteraard, want als de ander er niet is, weet je niet wat hij gedaan zou hebben. | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 16:06 | |
Het zegt allemaal geen reet, want ook in de races die ze wel beide uitreden zit er nog verschil in strategie, etc. Dus dit hele vergelijken heeft geen zin. Het enige wat telt zijn de punten aan het eind van het seizoen. En daar deed Max het (veel) beter. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 16:08 | |
Verschil in strategie? Dat is de enige reden waarom hij hem voorbij zou moeten laten. En in tegenstelling tot de vorige keer reden ze nu op andere compounds. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 16:12 | |
ik schrok om 7:30 wakker, kut vogels ![]() Is toch wel vaker zo dat de kwalificatie 1 uur eerder is dan de race? Geen idee waarom... | ||
MT10 | zondag 17 april 2016 @ 16:14 | |
Mwa, ik geloof het wel hoor.. Ik geloof best wel dat ze van Melbourne geleerd hebben en nu reed Max ook wel echt veel harder nog. Bovendien had Max nieuwe banden dus hij had Sainz er altijd uit kunnen remmen, dan is het gewoon verstandig om hem er langs te laten als het een teamgenoot is. Je zag immers ook bij Bottas toen hij probeerde Max af te houden dat hij meteen zoveel verloor in die bocht waar hij te laat remde, waardoor hij ook meteen die 1.6 sec die hij op Sainz had verloor, daar zag je ook dat als iemand echt veel sneller is het ook geen zin hebt om alles op alles te zetten om zo iemand af te houden. | ||
sasquatsch | zondag 17 april 2016 @ 16:15 | |
De kwali was een uur later. Misschien dat de zomertijd is ingegaan in China, waardoor de race op hetzelfde tijdstip lokale tijd was. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 16:19 | |
Daglicht ![]() Die race en kwalificatie zijn zo laat mogelijk. | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 17:01 | |
Sainz heeft het gewoon goed gedaan. Al die haat van mensen die net 1,5 seizoen F1 kijken ![]() | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:07 | |
Denk niet dat ze er wat mee zullen doen, maar kon het niet laten na al die fouten vandaag;![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 17:08 | |
Welke fouten? Hij lette niet altijd even scherp op, maar dat was alles. | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 17:09 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 17:09 | |
Ik spreek geen Spaans. Vertaling? | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 17:11 | |
Dit begrijp je toch wel zonder vertaling. Is geen Spaans trouwens. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 17:12 | |
Iets met hoogste topsnelheid. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:13 | |
Hij heeft echt veel fouten gemaakt hoor, paar namen verkeerd, posities meerdere malen verkeerd, verkeerde banden types en vaak vele malen later. Ik zeg ook niet dat het aan Olav ligt, maar het kan handig zijn dat hij een buddy erbij krijgt die zich wat meer focust op de live stats van de overige rijders zodat Olav zich meer kan focussen op de race zelf. | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 17:14 | |
Zegt de man die er nog altijd geen reet van snapt. Ik heb om jou reacties van vorig seizoen rollend over de vloer liggen lachen. [ Bericht 12% gewijzigd door Nattekat op 17-04-2016 17:15:23 ] | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 17:16 | |
je moet echt wat aan jouw Tsjechisch gaan doen. Die Felipe Nasi is niet echt vooruit te branden. Ik kan mij wel voorstellen dat hij in complottheorieën gelooft dat Ericsson een goed chassis heeft en hij een belabberd chassis. Het duurt bij Sauber nog wel even voordat ze een reservechassis hebben. | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 17:16 | |
jou? | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 17:18 | |
Ik neem meteen een spoedcursus. | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 17:20 | |
Ga je bezig houden met je leuke geschiedenis boekjes of werk aan die kronkels die je dwars liggen. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:24 | |
Ze lieten gisteren al zien dat de Saubers met "oude" onderdelen rijdt. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:28 | |
Is dat de top van afgelopen GP? of de gemeten top dit seizoen? | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 17:29 | |
Wat is je probleem? Van deze anders zou ik het niet posten. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:31 | |
Dat verschil tussen Daniel en Daniil ![]() Had overigens de Honda's hoger ingeschat. | ||
THEFXR | zondag 17 april 2016 @ 17:31 | |
![]() | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 17:33 | |
in de laatste stint zat Daniel regelmatig kort achter snelle wagens => DRS Danii reed alleen => geen DRS | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:38 | |
Heeft Daniil de laatste stint 100% alleen gereden? mm nja ze lieten de laatste stint voornamelijk die nutteloze beelden van Hamilton en Massa zien ![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 17:40 | |
En Kimi en Daniel die het voor deden ![]() | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 17:43 | |
![]() Die Daniel is echt een top rijder, die kerel verdient echt een snellere auto kan niet wachten op die motor upgrade ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 17 april 2016 @ 17:59 | |
Zijn ook niet zozeer inhaalacties, eerder passeerbewegingen omdat de anderen op een andere strategie zitten. Ik vind het ook juist minder spannend worden | ||
opreis | zondag 17 april 2016 @ 18:02 | |
zondag 17 april 2016 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:[/b] [..] [ code verwijderd ] Gelijk dus ![]() [/quote] Die 17de plek met dat sterretje was in china waar zijn motor het begaf toen hij in de punten reed met nog een paar rondjes te gaan, In mijn ogen gewoon een DNF dus, alleen omdat hij meer dan 90% aflegde is het geen DNF (al reed Max die race dus ook veel beter dan Sainz). Zonder China zou het 5-4 staan voor Max, en dan moet je het seizoen maar terug kijken waar die andere DNF's vandaan kwamen en wie er toen sneller was. Sainz moet nu gewoon laten zien dat hij ook mee kan komen met Max, anders wordt het gewoon een nieuwe Hulkenberg, jaren mee rijden en iedereen die je als groot talent zien maar geen resultaten behalen. Zonder Max zouden mensen veel lagere verwachtingen hebben van Sainz en TR, Vorig jaar kon Sainz zn renault motor nog de schuld geven, maar dit jaar zal hij toch echt meer moeten laten zien. | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 18:11 | |
Trouwens gaan er nog meer mensen naar de GP van Oostenrijk? | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 18:16 | |
Ik haat niet op Sainz. Max heeft het vandaag gewoon beter gedaan dan Sainz. Ook als ie ipv voor Sainz precies erachter gefinished was overigens aangezien hij even op P20 gereden heeft. ![]() | ||
Montov | zondag 17 april 2016 @ 18:24 | |
Ja, voornamelijk veel Oostenrijkers. | ||
Scrutinizer | zondag 17 april 2016 @ 18:24 | |
Dus Verstappen heeft wéér niet gewonnen? | ||
tjaptjoep | zondag 17 april 2016 @ 18:32 | |
En tenminste 1000 Nederlanders ![]() ![]() | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 18:41 | |
Ik ga naar de GP van Duitsland. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 19:28 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)op-opnieuw-beginnen/ Lol: Dat is racen Hamilton... /zucht | ||
potjecreme | zondag 17 april 2016 @ 19:29 | |
Vraag mijzelf af of het ook gelijk zou zijn als dit jaar meteen het "oude quali" systeem gereden zou zijn.... | ||
Sjemmert | zondag 17 april 2016 @ 19:33 | |
Tja is natuurlijk ff anders als je gewend ben om van p1-p2 na een pitstop slechts terug te vallen tot p1-p4. En met blauwe vlaggen inhalen gaat ook meestal ff makkelijker ja ![]() | ||
Waffle | zondag 17 april 2016 @ 19:33 | |
Juichen! Heb er wel moeilijk veel zin in ![]() | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 19:35 | |
true that, ik ben wel blij dat het veld nu een stuk dichter op elkaar zit dan afgelopen jaar (Mercedes niet meegeteld). | ||
Geralt | zondag 17 april 2016 @ 19:40 | |
Hamilton, Vettel, Raikkonen, Kvyat, Ricardo, Button, Alonso, Sainz, Massa, Bottas, Perez, Hulkenberg, Gutierrez, Grosjean, Ericsson, Nasr, Magnussen, Palmer, Wehrlein en Haarie ook niet. ![]() | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 19:40 | |
Don't feed the troll. | ||
Swetsenegger | zondag 17 april 2016 @ 19:46 | |
Wat heeft dat met de resultaten van 2015 te maken? | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 19:48 | |
Iets zegt mij dat Williams flink aan de pitsstops gewerkt heeft na wat mindere beurten Dit was Bahrein, maar in China waren ze ook flink snel | ||
Donnie-Brasco | zondag 17 april 2016 @ 19:54 | |
Zeiden ze niet op Sky sports dat ze het snelste waren in China? | ||
Kleffe_Dop | zondag 17 april 2016 @ 19:54 | |
Ted's Notebook inderdaad. ![]() | ||
Nober | zondag 17 april 2016 @ 20:01 | |
Die safety car van 4(!) ronde's sloeg helemaal nergens op, was dat op advies van Mercedes en Ferrari? | ||
kareltjoo | zondag 17 april 2016 @ 20:01 | |
Sir Frank hoeft niet bang te zijn dat ie lang op een lekke band moet doorrijden. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 20:01 | |
Er lag echt wel veel meuk op de baan her en der, zo vreemd was dat toch niet? | ||
Nober | zondag 17 april 2016 @ 20:15 | |
Ja een voorvleugel naast de baan die lag echt in de weg ja, duurde drie ronde's voor ze 'm gevonden hadden. Maar als er stukken van Vettel's voorvleugel op de baan terecht komen dan rijden ze vrolijk verder. Gewoon een gevalletje Hamilton helpen aan twee pitstops zonder tijdsverlies. | ||
Bonobo11 | zondag 17 april 2016 @ 20:51 | |
Hoop rotzooi in bocht 1 na de start, na Ricciardo's plofband besloten ze dat op te ruimen, SC. Vettel's wingendplate is door een dappere chinese marshall opgeraapt onder dubbelgeel | ||
Bonobo11 | zondag 17 april 2016 @ 20:53 | |
Hij begon pas te discussieren toen Kvyat erover begon. Eerst zat hij nog even Rosberg te plagen. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 20:55 | |
Aussie 2004: | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 20:57 | |
Geflagged bij de FOM voor een takedown. | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 20:58 | |
eh? | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 20:58 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 20:59 | |
Wat ziet die startgrid er toch gaaf uit ![]() Dat gegil ![]() | ||
SnowOokami | zondag 17 april 2016 @ 21:09 | |
Zo gaaf, echt tof ![]() | ||
Beach | zondag 17 april 2016 @ 21:09 | |
haha | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 21:12 | |
Zag wel wat daar stond. | ||
Nober | zondag 17 april 2016 @ 21:29 | |
Na de eerste bocht was het podium al bekend, 58 ronde voor niks gereden. ![]() | ||
motorbloempje | zondag 17 april 2016 @ 22:57 | |
Net eindelijk de race gezien! Wat een race (achter ROS)! ![]() ![]() | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 23:00 | |
Dat was bij Ferrari zo. Dan is het logisch. Bij STR was het in de slotrondes. Niemand hoefde meer naar binnen. En er was, zover ik weet, geen call van het team. | ||
JimmyManna | zondag 17 april 2016 @ 23:08 | |
Dus er is een verschil tussen inhalen en passeren? Volgens Van Dale niet. Verder is het altijd zo geweest dat mensen op verschillende tactieken reden. Altijd. Dan waren ze binnen geweest en waren ze lekker zwaar met veel benzine en de ander was lichter en bezig met een korte stint. Ik heb een uitstekende race gezien, maar nu werd er weer teveel ingehaald. Of gepasseerd. Dat is een verschil. Schijnt. | ||
tong80 | maandag 18 april 2016 @ 07:24 | |
Max Verstappen maakt kans op nóg een prestigieuze onderscheiding voor zijn nu al indrukwekkende prestaties in de topsportwereld, na zijn drietal FIA-prijzen. De 18-jarige Limburger is naar aanleiding van zijn debuutjaar in de Formule 1, waarin hij onder meer tweemaal als vierde een Grand Prix eindigde, genomineerd voor de Laureus Awards in de categorie World Breakthrough of the Year. "Het is altijd goed om genomineerd te zijn, dat betekent dat je iets goed doet," aldus Verstappen. De prijs wordt samen met de onderscheidingen voor enkele andere categorieën maandagavond uitgereikt in Berlijn. Mocht Verstappen winnen, dan weer hij nog niet of hij 'm zelf op kan halen: "Ik weet nog niet of ik erbij kan zijn, maar misschien lukt het wel." ![]() | ||
Weltschmerz | maandag 18 april 2016 @ 08:08 | |
Ja, maar dan was het daarmee cruciaal om voor de ander uit te komen, want als die klaar was voor een snelle stint en hij was 5 ronden bezig met inhalen van een directe concurrent dan was die stint niet snel. Erbij komen was één, er voorbij heel wat anders. Nu is het erbij en er een voorbij, dat kost geen 5 ronden meer. Ja, Hamilton wel, maar dat is de uitzondering. De lading van een inhaalactie is gewoon veel meer, en brengt mij niet meer op het puntje van mijn stoel. Laten we het er op houden dat er weinig harde lange gevechten om positie waren. Dat nam niet weg dat het een leuke race was, maar het gaat om de intensiteit van de strijd, niet om het aantal inhaalacties. | ||
JimmyManna | maandag 18 april 2016 @ 09:30 | |
Volgens mij persoonlijk gaat het gewoon om vermaak, of het een fraaie race was. En dat was het. Komt mede door het circuit overigens waar meerdere lijnen kunnen worden gereden. Op andere banen, Melbourne laatst, is het met dezelfde regels weer veel lastiger, ook met verser rubber. | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 18 april 2016 @ 09:33 | |
![]() Wat is het verschil tussen de verschillende symbolen die worden gebruikt voor de bandentypes? Soms is Soft 'zwart-op-geel', en soms 'geel op zwart'. [edit] Hamilton heeft 6 sets banden gebruikt in de race ![]() | ||
motorbloempje | maandag 18 april 2016 @ 09:34 | |
Nieuw VS al gebruikt setje | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 18 april 2016 @ 09:34 | |
Thanks | ||
sasquatsch | maandag 18 april 2016 @ 12:25 | |
Waarvan 4 voor en tijdens de SC Hij startte op softs en wisselde na 1 ronde op softs omdat hij toch naar binnen moest voor een nieuwe voorvleugel. . Tijdens de SC wisselde hij zowel naar supersofts (en reed er een ronde op) als naar softs, zodat hij niet meer op een andere compound hoefde te rijden. Hij reed toch al achteraan, dus plaatsen verloor hij er niet mee. Na de SC heeft hij, zoals de meesten, nog maar twee keer gewisseld. | ||
sasquatsch | maandag 18 april 2016 @ 12:29 | |
Nee, maar beiden reden wel op andere banden (softs vs mediums), dus uiteindelijk zou Max hem sowieso wel voorbij gegaan zijn. Dan kun je net zo goed opzij gaan, in plaats van hard verdedigen, zodat je je banden niet verpest en mee kan gaan met Max (wat hij uiteindelijk ook deed). | ||
Bluurgh | maandag 18 april 2016 @ 13:03 | |
http://www.skysports.com/(...)ite-for-the-f1-title"Rosberg gaat dan wel aan de leiding, maar Hamilton hebben we liever als winnaar" "Hamilton is mentaal erg sterk" ![]() ![]() | ||
Rossdale | maandag 18 april 2016 @ 13:17 | |
Mwoah... er zijn nog 18 races te gaan... Rosberg 1x DNF en Hammie de winst en het verschil is alweer gemakkelijk overbrugbaar. Beetje onzin om nu al een van de twee coureurs het voordeel te geven. | ||
Weltschmerz | maandag 18 april 2016 @ 13:33 | |
Ja, maar stel je voor dat de resultaten andersom waren. Dan was het de mentaal ijzersterke Lewis die nu meer in balans is nu hij net zoveel titels heeft als zijn idool Senna en foutloos rijdt en de GP-weekenden domineert als nooit tevoren, terwijl Rosberg zich tevreden stelt met de tweede viool omdat Hamilton laat zien dat hij meer talent heeft. | ||
Rossdale | maandag 18 april 2016 @ 13:49 | |
Dat is wat de media er dan van maakt, ik geloof niet dat Toto dit zo zou zeggen | ||
opreis | maandag 18 april 2016 @ 14:28 | |
De kans dat Hamilton nog een DNF krijgt en Rosberg niet is net zo groot. Op het moment moet Hamilton nu ongeveer 5x vaker winnen dan Rosberg dit seizoen. Dat is best veel. Het geluk van Hamilton kan zijn dat Vettel het Rosberg moeilijk kan maken en hem van de 2de plek houden. | ||
Tarado | maandag 18 april 2016 @ 14:30 | |
Maakt het iig spannend, als het andersom was geweest had ik dat gevoel niet gehad. | ||
Weltschmerz | maandag 18 april 2016 @ 14:36 | |
Het is waarschijnlijker dat Vettel gaat profiteren van Hamilton en Rosberg die elkaars punten afpakken. Een andere auto betekent immers andere krachtsverhoudingen per circuit. Waar Hamilton goed in is, is snel zijn rondjes draaien op een vrije baan waar hij precies zijn eigen lijn kan kiezen, en ongestraft wegkomen met het van de baan duwen van tegenstanders waaronder Rosberg. En vooral heel veel stoere praatjes verkondigen. Echter is Rosberg feitelijk net zo snel of bijna net zo snel indien we aannemen dat ook met de auto van dit jaar Hamilton een vorm vindt waarin hij net ietsje sneller is. Waar Hamilton niet zo goed in is is omgaan met druk wanneer het tegenzit, hij is niet zo goed in starten en hij is niet zo goed in inhalen. Dus hoe meer er dit seizoen gaat afwijken van de situatie dat de twee Mercedessen de voorste startrij innemen en wegrijden van de rest, des te lastiger wordt het voor Hamilton. | ||
Rossdale | maandag 18 april 2016 @ 14:41 | |
Volgens mij ligt dat ook vooral erg aan de aerodynamica van de Mercedes. Die is subliem in schone lucht, maar in vuile lucht hebben de coureurs er meer moeite mee. Daarom rijden ze met gemak van het hele veld weg als ze vooraan rijden, maar als ze niet vanaf de eerste startrij weg zijn dan is inhalen nog niet zo makkelijk voor ze. Dat zag je vorig jaar veel bij Rosberg en nu meer bij Hamilton | ||
Tarado | maandag 18 april 2016 @ 14:43 | |
Ik moet hier toch wel een beetje om lachen, het staat 2-0 in titels met dezelfde auto en ik meen me te herinneren dat het juist Rosberg was die onder druk minder was. En Ferrari hoe zeer ik het ook hoop, die staan gewoon nog te ver weg om het Mercedes echt moeilijk te maken, die zijn spekkoper als ze 2 GP's winnen. | ||
Weltschmerz | maandag 18 april 2016 @ 14:55 | |
Des te belangrijker is het om je bocht te kiezen en een inhaalactie te plannen en vlot uit te voeren. Anders rook je de banden op. Ja, maar dat was in een situatie met die auto's, niet van dit seizoen, met starthulp, en in een strijd tussen alleen hun tweeen, waarbij het team (en de stewards) op de hand van Hamilton was bij de nodige incidenten. Rosberg is inderdaad een paar keer door het ijs gezakt, maar ook Hamilton heeft zijn choke races gehad en we weten uit zijn periode daarvoor dat het er nog veel meer kunnen zijn. Dat denk ik niet, Ferrari gaat er wel een stuk of 7 winnen schat ik. | ||
Tarado | maandag 18 april 2016 @ 14:59 | |
In dit geval hoop ik echt dat je gelijk krijgt ![]() | ||
sasquatsch | maandag 18 april 2016 @ 15:04 | |
Ferrari en Red Bull zitten dichter op Mercedes dan de afgelopen jaren. Dus ik verwacht dat het er wel meer worden en ook dat Red Bull nog races wint. Ferrari had misschien de eerste race moeten winnen en ook de vorige race werd de overwinning, zoals gisteren, in Rosberg's schoot geworpen omdat de Ferrari's en Hamilton geen goede start hadden en Ricciardo een klapband had. Dat geluk houdt een keer op. | ||
M.Melandri | maandag 18 april 2016 @ 16:11 | |
Als Renault zijn belofte eens nakomt en in Canada idd een veel betere motor gaat leveren dan kan het zeker leuk worden met RBR. Qua chassis is het al minimaal gelijk aan Mercedes. Met Ricciardo hebben ze ook nog eens een rijder in huis die hele speciale dingen kan over 1 rondje. Zijn p2 afgelopen weekend was ook weer van grote klasse. | ||
Beach | maandag 18 april 2016 @ 16:49 | |
Fiat pakte p2 ![]() | ||
sasquatsch | maandag 18 april 2016 @ 16:49 | |
Niet in de kwali. | ||
Rossdale | maandag 18 april 2016 @ 17:03 | |
Ferrari is niet meer van Fiat, wel zijn beide bedrijven van dezelfde investeringsmaatschappij | ||
Peterselieman | maandag 18 april 2016 @ 17:11 | |
ook niet helemaal waar natuurlijk, want het grootste deel van de aandelen van Ferrari wordt op de beurs verhandeld. Wel heeft de familie Agnelli 23,5% van de aandelen in Ferrari NV en heeft Pierro Ferrari 10% van de aandelen in handen. | ||
Meike26 | maandag 18 april 2016 @ 17:30 | |
Hij bedoelde eerder 'iets' anders ![]() | ||
Tarado | maandag 18 april 2016 @ 17:41 | |
Dichterbij wel ja, dichtbij genoeg nee en bij Ferrari zit de druk er vol op dan is de kans op misstappen ook groter, Mercedes kan zijn ontwikkelingen rustiger brengen. RBR vind ik eigenlijk de grootste verrassing, wat M.Melandri zegt als die een betere motor krijgen kan het nog leuk worden. ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 18 april 2016 @ 17:53 | |
Eerlijk gezegd verwacht ik meer van RBR dan van Ferrari dit jaar. | ||
Scrutinizer | maandag 18 april 2016 @ 17:54 | |
Vannacht even de GP gekeken. Wat een race ![]() Max heeft weer eens een dijk van een race gereden, heel volwassen vooral. Hij weet nu goed gebruik te maken van de reputatie die hij vorig jaar heeft opgebouwd. Zijn tegenstanders weten dat hij het meent als hij inhaalt of verdedigt. Hamilton moet echt eens wat onboardbeelden bekijken van mensen die wel kunnen inhalen. Hijzelf kan prima een rondje sneller rijden dan degene die voor hem rijdt maar daar gaat het niet om: je moet op de juiste plaats in het rondje sneller zijn dan degene voor je. Hij komt iedere keer op het verkeerde moment vlak achter iemand terecht. Echte inhalers als Ricciardo, Vettel en Verstappen zie je al bochtenlang van tevoren alternatieve en/of wijde lijnen rijden waardoor ze twee bochten later een betere exit uit een bocht hebben dan degene voor hen. Compliment trouwens aan Tilke, want dit circuit is daarvoor ook wel erg geschikt. Dit jaar lijkt de Medium compound een belangrijke te worden. Als je die banden goed aan de praat weet te krijgen sta je er goed voor, volgens mij. Het verschil in duurzaamheid tov de softe banden lijkt erg groot. | ||
JimmyManna | maandag 18 april 2016 @ 18:24 | |
Ben ik niet met je eens. Volgens mij zou Verstappen dat zelf ook nooit doen. Dat je in zo'n geval niet met hand en tand verdedigt, snap ik, maar opij gaan is ook weer overdreven. Uiteindelijk rijden ze voor hun eigen loopbaan en wordt je afgetekend op punten, niet op hoe aardig je bent. | ||
JimmyManna | maandag 18 april 2016 @ 18:25 | |
De regie was drama. Alleen maar Ferraris en Mercedessen. | ||
motorbloempje | maandag 18 april 2016 @ 18:36 | |
Commentaar van de Amerikanen (we hadden een downloadn van nbc) was ook weer om te janken ![]() ![]() | ||
wimderon | maandag 18 april 2016 @ 18:45 | |
Op Sky werd beweerd dat de Mercedes qua aero erg slecht gaat achter een andere auto en daarom inhalen relatief lastig is. We gaan het zien als Rosberg een keer in het middenveld verzeild raakt. Wat Grosjean in Bahrein liet zien op de supersoft was ook indrukwekkend. Het toevoegen van een extra compound per weekend heeft in ieder geval zeker een extra element toegevoegd en je kunt je afvragen waarom daar niet eerder aan gedacht is. | ||
tralalala | maandag 18 april 2016 @ 21:33 | |
Die move van Max op 1:55 ![]() | ||
TheFreshPrince | maandag 18 april 2016 @ 23:15 | |
Haha, ja, Ericson trapt er vaker in bij Max, of hij schrikt zich lam en valt stil. | ||
Peterselieman | maandag 18 april 2016 @ 23:41 | |
er waren er zondag meer die in de dummy's trapten en daardoor het circuit uit het oog verloren | ||
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 07:06 | |
Eens! Ricciardo is echt heel goed aan het worden. Maar misschien moet hij wel gewoon bij Red Bull blijven. De nieuwe regels bieden wel mogelijkheden aan een inventief team als zij. De Renault motor is dit jaar aanmerkelijk beter, wanneer Newey en zijn team zich uit mogen leven op de nieuwe regels kan daar volgend jaar een prima wagen staan. Geld, faciliteiten, kennis, kwaliteit is allemaal ruimschoots aanwezig daar. | ||
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 08:42 | |
Qua aero zal Red Bull ongetwijfeld wel weer een goed pakket neerzetten en de achterstand in pk's lijkt inderdaad ook wel minder te worden. Komt wel weer goed met dat team, die doen volgend seizoen weer mee om de overwinningen lijkt me ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 19 april 2016 @ 09:02 | |
Misschien later dit seizoen wel weer als die update die in Canada komt nog wat uitgebouwd kan worden. | ||
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 09:12 | |
Ze krijgen toch de HCCI upgrade in de zomer? | ||
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 09:18 | |
Daarmee zullen ze vast wel weer betrouwbaarheidsproblemen mee krijgen. Zoals ik het begreep is het nogal een flinke verandering. Vanaf volgend seizoen zal het wel goed werken ![]() | ||
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 09:58 | |
Sowieso met DRS open haalde de RBR al 349km/h afgelopen race ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 10:19 | |
Ze hadden ook een afstelling met erg weinig downforce genomen. Als de motor verbeterd wordt dan hoeft dat niet meer. | ||
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 10:24 | |
Dat was niet te merken aan die auto... als er 1 auto snel door de bochten ging was het did RBR. | ||
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 11:16 | |
Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik. |