Er mist een komma in de eerste zin, maar wat mij vooral opvalt is de zin: "Jong geleerd is oud gedaan!" Ik dacht: dat is iemand die op late leeftijd solliciteert en bang is voor leeftijdsdiscriminatie. Maar ... je bent 23?!quote:Op zondag 17 april 2016 16:26 schreef KimJong-un het volgende:
https://annelieke58.wordpress.com/2014/01/06/curriculum-vitae/
Gewoon even een voorbeeld van google gepakt. Ik heb een penis.quote:Op woensdag 27 april 2016 15:11 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Er mist een komma in de eerste zin, maar wat mij vooral opvalt is de zin: "Jong geleerd is oud gedaan!" Ik dacht: dat is iemand die op late leeftijd solliciteert en bang is voor leeftijdsdiscriminatie. Maar ... je bent 23?!
Je misbruikt het werkwoord "missen". Dat is een intransitief ww, maar je gebruikt het transitief.quote:Op woensdag 27 april 2016 15:11 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Er mist een komma in de eerste zin, maar
Nou, ik zou het geen 'misbruik' willen noemen. Het is hooguit 'verkeerd gebruik'. En zelfs dat betwijfel ik, want er zijn wel degelijk werkwoorden die zowel overgankelijk als onovergankelijk gebruikt kunnen worden. Maar het is prima dat je erop wijst hoe belangrijk correct taalgebruik in een sollicitatiebrief en CV is.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Je misbruikt het werkwoord "missen". Dat is een intransitief ww, maar je gebruikt het transitief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |