Helemaal als je het qua prijs vergelijkt met Nordhorn, das nog geen tientje toch? Ben ik ook nog nooit geweest maar moet voor dat geld echt niet slecht zijn.quote:Op maandag 18 april 2016 11:07 schreef ueberduitser het volgende:
Zou ik ook doen, het geld is het nu niet waard imho.
Dat is wel een goed idee op zich ja. Vond dit mooier, daarom heb ik ze ook genomen. Dit is de 9mm. en die kan iets van 250Kg hebben.quote:Op maandag 18 april 2016 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vandaar dat (toffe) bed![]()
![]()
Ik zou wel die karabijnhaakies vervangen door D-sluitinkjes ofzo, dat is net wat meer berekend op abuse, anders kun je nog wel eens heel beroerd uitstappen bij een onverwachte piekbelasting.
Klopt, dat is zeker de moeite waard, vooral met kinderen.quote:Op maandag 18 april 2016 12:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Helemaal als je het qua prijs vergelijkt met Nordhorn, das nog geen tientje toch? Ben ik ook nog nooit geweest maar moet voor dat geld echt niet slecht zijn.
Ik vond het erg leuk hoor, maar ik ben gewoon eerlijk dat ik het voor mijn gevoel nog te leeg was, en dan vooral qua dieren.quote:Je bent de eerste trouwens die ik er wat minder positief over hoor
ik weet uit proefondervindelijke vaststelling dat je aan die bouwmarkt dingen geen 250 kilo moet hangenquote:Op maandag 18 april 2016 14:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee op zich ja. Vond dit mooier, daarom heb ik ze ook genomen. Dit is de 9mm. en die kan iets van 250Kg hebben.
Maar better safe than sorry inderdaad, dus ik ga ze nog wel vervangen ja.
(wij maken zelf overigens hier geen gebruik van hoor, hij is voor ons meisje, en die weegt nog geen 15Kg)
Ja heur! 2 weken geleden complete doorzicht gemaakt, 1 volk van 2 naar 1 kast gebracht, en het grote volk voorzien van een honingkamer.quote:Op maandag 18 april 2016 14:54 schreef derLudolf het volgende:
Zijn je bijen alweer actief? Er is weer werk aan de winkel voor die beesten, mijn appelbomen zijn bijna in bloei
quote:Op maandag 18 april 2016 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik weet uit proefondervindelijke vaststelling dat je aan die bouwmarkt dingen geen 250 kilo moet hangen![]()
Ik kijk het nog ff aan, maar ik denk toch echt dat ik ze nog wel umtausch.quote:Maargoed, dan is het nog steeds x4 en met je kleine erop moet dat natuurlijk maaaakkelijk kunnen![]()
Maja, ik ben hijs-o-loog; ik doe sluitingen, geen karabiners
Hijsen doe je met een D sluitingquote:Op maandag 18 april 2016 16:23 schreef Barrah het volgende:
Is dit ook beter?
[ afbeelding ]
Makkelijker te openen dan een harpsluiting D-sluiting.
ligt aan wat er onder die schroefwartel zit. Die wartel voorkomt alleen maar ongewenst openen, zegt helemaal niks over de treksterkte. Als ik dat metaal zo zie, zou ik er een begonia aan hangen en dan houdt het opquote:Op maandag 18 april 2016 16:23 schreef Barrah het volgende:
Is dit ook beter?
[ afbeelding ]
Makkelijker te openen dan een harpsluiting.
of een harpsluiting; leg het verschil eens uit?quote:
Hm moet eens in de papieren duiken. Wij mogen iig absoluut niet hijsen met een harp. Geloof vanwege vervorming, maar zoals ik zei moet het ff uitzoekenquote:Op maandag 18 april 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of een harpsluiting; leg het verschil eens uit?
De plaatjes op Koekel zijn hetzelfdequote:Op maandag 18 april 2016 19:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hm moet eens in de papieren duiken. Wij mogen iig absoluut niet hijsen met een harp. Geloof vanwege vervorming, maar zoals ik zei moet het ff uitzoeken
quote:Op maandag 18 april 2016 19:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De plaatjes op Koekel zijn hetzelfde
Hmm ja meestal heb je maar aan één kant schroefdraad natuurlijk.quote:Op maandag 18 april 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt aan wat er onder die schroefwartel zit. Die wartel voorkomt alleen maar ongewenst openen, zegt helemaal niks over de treksterkte. Als ik dat metaal zo zie, zou ik er een begonia aan hangen en dan houdt het op
[..]
of een harpsluiting; leg het verschil eens uit?
Is in dit plaatje in de tweede kolom links dan een D-sluiting en rechts een harp?quote:
Nee, allemaal harp. Dat bovenste plaatje in die post is een D. Dat scheefzitten is als voorbeeld, volgens het plaatje moet je hem ondersteboven gebruiken om hem niet te laten kantelen, maar in de praktijk past je haak er zelden zo mooi in natuurlijk. Een tonse kettingtakel heeft een kleine haak, maar daar kun je wel een 6 tonse harp in gebruiken; alleen passen er dan 3 haken naast elkaar in, maar soms heb je dat formaat gewoon nodig, en is een tons takeltje genoeg. Je gebruikt ook een harp om bijvoorbeeld de mogelijkheid te creëren om met een 2e (3e, 4e) kettingtakel aan hetzelfde hijspunt te kunnen trekken, of om bijvoorbeeld een last vanuit de kraan over te nemen in één of meerdere kettingtakels. Kun je ook proberen om de haak in de strop erbij te wurgen, maar met 10 ton in een roundsling wens ik je veel succes. Als je dan bovenin de strop de harp zet, kun je domweg de haak van een takel in diezelfde sluiting zetten en de kraan vieren en de takel halen.. klinkt ingewikkeld, maar als je het ziet is het zo klaar als een klontje.quote:Op maandag 18 april 2016 20:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is in dit plaatje in de tweede kolom links dan een D-sluiting en rechts een harp?
ik wil/moet nog steeds een goeie aanschaffen, maar die dingen zijn duah, en zo vreselijk vaak gebruik ik ze nou ook weer niet. Je hebt ook van die tangen waarvan je de bekken kunt verwisselen, dat lijkt me wel wat, dan kun je er ook ampies mee knijpen.quote:Op maandag 18 april 2016 21:00 schreef FranticDJ het volgende:
Net ff nagelezen vanwege verdraaien en mogelijk vervormen mogen wij alleen met D sluitingen werken. En idd alleen bout/moer.
Kwam er overigens net achter dat mn bekken voor mn adereindhulskrimptang te klein zijn voor mn adereindhulzen#fail morgen ff andere tang lenen, moet er gelukkig maar 2 krimpen
En die wago lasklemmen zijn wel geniaal daarom.
Zo'n tang heb ik dus, al bedenk ik me nu dat 't volgens mij ook kwam dat 't niet werkte omdat ik een schoentje probeerde te zetten op een massieve kernquote:Op dinsdag 19 april 2016 09:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik wil/moet nog steeds een goeie aanschaffen, maar die dingen zijn duah, en zo vreselijk vaak gebruik ik ze nou ook weer niet. Je hebt ook van die tangen waarvan je de bekken kunt verwisselen, dat lijkt me wel wat, dan kun je er ook ampies mee knijpen.
jep, die bedoel ik idd, ik noem ze altijd krak-tangen, omdat je eerst alle klikjes voorbij moet om hem te releasen. (of met dat palletje wat tussen de benen van de tang zit).quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zo'n tang heb ik dus, al bedenk ik me nu dat 't volgens mij ook kwam dat 't niet werkte omdat ik een schoentje probeerde te zetten op een massieve kern
Heb overigens een tang met vervangbare bek. Gehaald voor 60 euro bij allekabels.com je moet 't ding ook volledig inknijpen voor ie vrij geeft.
Yup, ik leen ook niks uit..quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, die bedoel ik idd, ik noem ze altijd krak-tangen, omdat je eerst alle klikjes voorbij moet om hem te releasen. (of met dat palletje wat tussen de benen van de tang zit).
Ik hád er eentje, maja uitgeleend, en als je hem dan maanden later nodig hebt en constateert dat je hem mist weet je niet meer aan wie, ken je dat?![]()
Tegenwoordig leen ik alleen nog maar gereedschap uit als ik eraan vast zit. Honderden, zoniet duizenden euro's aan spullen uitgeleend in de loop der jaren, en je krijgt het zelden zonder erom te vragen weer terug, óf het is naar de klote![]()
Laatste voorbeeld was/is mijn varkensbrander, teruggehaald en in mijn dakdekkerskist gestopt, en toen ik hem een paar maanden later nodig had pakte ik hem, sloot hem aan en toen ik hem aanstak stond ik bijna in de fik. Kapot. Huilbuien krijg je ervan
zodra er schema's aan elektra te pas komen ga ik sowieso effe bellenquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yup, ik leen ook niks uit..
Had gedacht de fermentatiekast vanmorgen af te maken. HelaasKwam er achter dat ik eea verkeerd aangesloten had
Schema's lezen is een vak hehe, daarom ben ik dus geen elek haha, lampje aansluiten. Huis tuin en keuken elektra gaat allemaal wel uit de losse pols, maar als er controllers enzo bij komen kijken moet ik toch even de schema's beter bestuderen.
En dan is het altijd nog hopen dat de schema's kloppenquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zodra er schema's aan elektra te pas komen ga ik sowieso effe bellen![]()
Als ik het zelf in elkaar knoop gaat het wel, maar iets uit een bestaande installatie vissen mbv een schema begin ik niet eens aan, daar heb je vaklui voor.
Idd in elkaar knopen gaat het wel met een schemaquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zodra er schema's aan elektra te pas komen ga ik sowieso effe bellen![]()
Als ik het zelf in elkaar knoop gaat het wel, maar iets uit een bestaande installatie vissen mbv een schema begin ik niet eens aan, daar heb je vaklui voor.
Ook dat, sticker met aansluitingen van m'n eBay trafo zat onderstebovenquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dan is het altijd nog hopen dat de schema's kloppen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |