abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:17:50 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_170860309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee valt heel erg mee. Denk dat ik het met die 2 ga beginnen.

[..]

Volgens andere sites wel altijd.
Maar mijn vraag is dus precies andersom, aangezien er bij die shavette 100 single edged bij zitten, of je die ook in de safety razer kan doen (waardoor je maar met 1 kant kan scheren)
Uhhhh, een single edge blade in een double edge krabber? In de mijne kan het sowieso niet. Want de openingen in het DE mesje, dienen voor de vergrendeling. Als je het mesje breekt, kun je het niet meer in de krabber fixeren.

Maar je zou het voor de zekerheid kunnen vragen aan de webshop.
pi_170860377
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uhhhh, een single edge blade in een double edge krabber? In de mijne kan het sowieso niet. Want de openingen in het DE mesje, dienen voor de vergrendeling. Als je het mesje breekt, kun je het niet meer in de krabber fixeren.

Maar je zou het voor de zekerheid kunnen vragen aan de webshop.
Ah, nee logisch. Ik doe wel zo'n pakje DE er bij dan. Test pakketje vind ik minder want ik las dat shark 1 van de betere was en die zit er weer net niet bij :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:39:02 #203
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_170861097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 20:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ah, nee logisch. Ik doe wel zo'n pakje DE er bij dan. Test pakketje vind ik minder want ik las dat shark 1 van de betere was en die zit er weer net niet bij :P
https://www.hetscheerhuys(...)e-edge-scheermesjes/

Mocht het DE scheren je bevallen, en je wilt een slag slaan met DE mesjes. Check ebay, ik heb daar Voskhod mesjes (enigszins vergelijkbaar met Feathers) voor 5 Eurocent per stuk gezien. Dan ben je op jaarbasis maar een paar Euro per jaar kwijt aan scheermesjes.
pi_170871302
Nog een vraagje. Waarom is bij klassiek scheren het ineens nodig om over te gaan naar scheerzeep/kwast? De normale scheergel/schuim doet toch precies het zelfde?

Anway: ik doe mee hoor, bestelling gedaan!

-Safety Razor Parker - 99R
-Barbermes Parker SRX & Lord single edge blades
-6-Pack Mix Double Edge Blades
-Proraso Scheerschuim Sensitive

Nou, hopelijk bevalt het en kan ik voorlopig vooruit!

[ Bericht 23% gewijzigd door DX11 op 11-05-2017 23:46:49 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170879562
Is niet nodig: maar lees dit artikel maar eens, over de zin en onzin rondom klassiek natscheren. Maar het komt erop neer, dat de gemiddelde scheerzeep of scheercrème i.c.m. met een goede scheerkwast scheerschuim kan creëren van veel betere kwaliteit.

Zelfs de standaard Palmolive Classic Scheercrème uit de supermarkt: het werkt gewoon beter, je huid word beter beschermd, je scheermes glijdt er beter door over je huid etc etc. Maar het moet dus niet, als jij liever voor gemak gaat en bij een fles scheerschuim wilt blijven dan is dat je goed recht.

Ik raad de overstap echter wel aan, alleen dat hoeft niet duur te zijn. Een Omega Varkenshaar Scheerkwast bied je veel meer waar voor je geld. Dan zo'n goedkope dashaar scheerkwast, alleen zo'n varkenshaar scheerkwast dient langer in gewerkt te worden.

Het is ook allemaal niet zo moeilijk hoor, maar dat gebash op cartridges is vaak onterecht. Want als je een krabber zo misbruikt zoals mensen hun Gillette Fusion misbruiken, dan denk ik dat je naar de eerste hulp mag.

Draait dus ook gewoon om scheertechniek en vele razen gewoon met een scheermes over hun huid, terwijl je het eigenlijk met beleid zou moeten doen en geen druk zou moeten zetten. Geld eigenlijk bij iedere scheermes, en je zult zien dat een cartridge dan nog niet zo slecht is.

Maar goed koop je maar eens een scheerkwast in de supermarkt ofzo, kwaliteit is wel minder dan pak hem beet een Omega. Alleen dan kun je het wel eerst uitproberen, het doet zijn werk toch en dan kun je ook een bakje scheerzeep of een tube scheercrème kopen.
pi_170879803
Voorlopig even genoeg uit gegeven aan iets waar ik nog niet eens zeker over ben. Ga het eerst maar gewoon proberen met de Proraso Scheerschuim die ik er bij heb besteld.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170879828
Je hebt in iedere geval weer de economie gesteund ;)
pi_170885946
Hoe bewaren jullie je veiligheidsscheermessen eigenlijk zonder dat je vriendin zich perrongelijk open haalt terwijl ze haar spullen pakt? Halen jullie elke keer het mesje er uit? Daar heb ik echt geen zin in :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170886007
Oh daar hoef jij je helemaal niet druk om te maken, ze moet namelijk wel heel erg haar best doen om zich open te halen aan een veiligheidsscheermes. Bij kinderen, was het natuurlijk een andere verhaal geweest.
pi_170886237
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh daar hoef jij je helemaal niet druk om te maken, ze moet namelijk wel heel erg haar best doen om zich open te halen aan een veiligheidsscheermes. Bij kinderen, was het natuurlijk een andere verhaal geweest.
Toch wel leuk om een doosje te hebben.
Maar volgens mij is het goedkoopst dan om een scheermes MET doosje te kopen :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170886410
Jep zoiets kun je inderdaad kopen, maar daar passen niet alle krabbers in.
pi_170886497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Jep zoiets kun je inderdaad kopen, maar daar passen niet alle krabbers in.
Snap ik. Kijk nog ff verder, want de 99r die ik heb besteld is vrij lang. (109mm)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170886572
Maar er zijn houders en dergelijke op de markt: maar je kunt je scheermes ook gewoon op een veilige plek bewaren, bij mijn vriendin heb ik het gewoon in het medicijnenkastje liggen.
pi_170886600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar er zijn houders en dergelijke op de markt: maar je kunt je scheermes ook gewoon op een veilige plek bewaren, bij mijn vriendin heb ik het gewoon in het medicijnenkastje liggen.
Snap ik maar ons kastje ligt behoorlijk vol dus dingen worden soms boven op andere dingen gelegd enz, en soms valt er iets naast iets anders. En zou t een beetje jammer vinden als ze haar hand open haalt dankzij mij :P

Maar misschien moet ik maar gewoon een extra kastje/plankje kopen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_170887479
Kijk trouwens maar eens op eBay: ze hebben zogenaamde scheermes houders, alleen dan die je die met kit aan de muur vast te maken. Want ik had ook eens zo'n plastic ding besteld, aan de muur vastgeplakt en veiligheidsscheermes erin gehangen en hup dat viel direct van de muur af.

Misschien eens zoeken op razor holder ofzo, als je dan op wereldwijd zoekt dan kom je goedkope opties uit China tegen.
pi_170887663


Dit is trouwens ook een leuke houder, gemaakt van roestvrij staal. Is helaas in beperkte oplage gemaakt, maar was wel een ideale houder voor die ene specieke krabber.

Dat heb ik toen in Pakistan op bestelling laten maken, best grappig als je erachter over nadenkt. Want zolang je maar genoeg afneemt maken die Pakistanen wel dit soort dingen voor je :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:49:30 #217
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171039619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:02 schreef delano.888 het volgende:
Voorlopig even genoeg uit gegeven aan iets waar ik nog niet eens zeker over ben. Ga het eerst maar gewoon proberen met de Proraso Scheerschuim die ik er bij heb besteld.
Leef je nog?
Had wel een uitgebreide review verwacht van je eerste shave met je shavette...
pi_171047700
Nou, even een korte samenvatting.
Ik had dus gekocht:

-Parker SRX shavette
-Parker 99R safety razor
-Proraso Scheerschuim Sensitive
-Verschillende mesjes

-Verder ben ik nog langs de trekpleister gegaan en heb daar die goedkope scheerkwast gekocht en daarnaast lag "vergulde hand" scheerzeep dus heb die ook maar meegepakt.

Omdat jullie en andere sites toch wel vrij negatief zijn over shavettes (te moeilijk, veel sneeën in het begin), heb ik het vooralsnog op de safety razor gehouden, met een derby green mesje er in. Nou goed, het scheren:

Ik scheer niet alles, laat een randje staan, dus het is bij mij echt wangen, snor, nek.
-Wangen ging eigenlijk super makkelijk, geen sneeën niks, dus ik begon super positief!
-Snor ging redelijk, klein sneetje.
-En toen kwam de nek(keel). Het voelde wat lastiger, ik ging daar dan ook regen de richting in ipv mee op de wangen, maar het ging wel, voelde niet super vervelend, dus gewoon afgemaakt.
Toen ik bijna klaar was schrok ik.. Onder mijn adamsappel heel veel kleine sneetjes, stuk of 10 denk ik! Helemaal niks van gevoeld! Zag er wel lekker dramatisch uit :{ Jammer maar helaas. Volgende keer beter. Na het afspoelen was ook alles weer weg, niet veel bloed gevloeid dus :)
Heb overigens maar 1x gedaan itt de filmpjes met 2 of 3x, vond het na 1x eigenlijk wel glad genoeg.

Al met al een redelijk succesvolle 1e keer, ga er wel mee door. Maar voordat ik klaar ben voor de shavette kan even duren :')

Oja en we hebben een nieuw spiegelkastje gekocht zodat ik alle spullen kwijt kan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 19-05-2017 12:43:40 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171049122
Gaande weg leer je het wel hoor, het is echt geen rocketscience. Ookal beweren sommige dat wel hoor: een keer over de huid met die krabber gaan is ook meer dan genoeg, je reduceert de baardgroei en bent niet het epileren!

Sommige die prediken om 3 tot 4 keer met dat ding over hetzelfde stukje huid te scheren: dus ook 3 a 4 keer opnieuw inzepen, maar dat is gewoon allemaal de reinste onzin.

Je beschadigd je huid er alleen maar onnodig mee, terwijl je gewoon na een keer of maximaal twee keer over de huid ookal glad bent. Die hele shavette zou ik trouwens nooit gekocht hebben, best zonde van je geld hoor!

Als je dan toch met een open scheermes wilt scheren: koop je dan een echte, al moet die wel scheerklaar zijn en onderhouden worden. Dus ja praktische is dat in deze tijd niet...
pi_171049394
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gaande weg leer je het wel hoor, het is echt geen rocketscience. Ookal beweren sommige dat wel hoor: een keer over de huid met die krabber gaan is ook meer dan genoeg, je reduceert de baardgroei en bent niet het epileren!

Sommige die prediken om 3 tot 4 keer met dat ding over hetzelfde stukje huid te scheren: dus ook 3 a 4 keer opnieuw inzepen, maar dat is gewoon allemaal de reinste onzin.

Je beschadigd je huid er alleen maar onnodig mee, terwijl je gewoon na een keer of maximaal twee keer over de huid ookal glad bent. Die hele shavette zou ik trouwens nooit gekocht hebben, best zonde van je geld hoor!

Als je dan toch met een open scheermes wilt scheren: koop je dan een echte, al moet die wel scheerklaar zijn en onderhouden worden. Dus ja praktische is dat in deze tijd niet...
Hoezo is een shavette volgens jullie zo slecht? Het is moeilijker ok, maar het kan volgens mij net zo goed werken. Ga het uiteindelijk echt wel proberen. En eerst werd er juist gezegd koop GEEN straight razor maar juist wel een shavette..

Anyway, nog ideeën waarom ik wel 10 sneetjes had onder mijn adamsappel (dus niet op die plek, maar lager) en nergens anders, en hoe ik dat de volgende keer voorkom?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171049561
Ze zijn eigenlijk meer bedoeld voor kappers: moet je maar eens opletten als je bij je kapper bent, die werkt met een shavette je nekharen weg en werkt je bakkenbaarden bij.

Maar gaandeweg zijn mensen het gaan zien als een alternatief voor het open scheermes, want ze slikken ja goedkope mesjes. Alleen die mesjes zijn niet gemaakt voor shavettes, maar het is ook heel lastig op die goede hoek aan te houden.

En de mesjes staan niet volledig op spanning zoals in een krabber, dus jij snijdt je veel sneller met zo'n shavette. Ze zijn wel goedkoop, maar als je geen kapper bent heb je er eigenlijk niets aan.

Of je moet interessant op internet willen doen, maar mijn advies is en blijft: gewoon wegblijven van die dingen, of anders een Feather Artist Club Scheermes kopen. Zoiets komt het dichtstbijzijnde bij een open scheermes, alleen kost ook direct een rib uit je lijf ;)
pi_171049795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:22 schreef delano.888 het volgende:

[..]
Anyway, nog ideeën waarom ik wel 10 sneetjes had onder mijn adamsappel (dus niet op die plek, maar lager) en nergens anders, en hoe ik dat de volgende keer voorkom?
Je oefent waarschijnlijk nog teveel druk uit op je scheermes, en als je tegen de haargroei in scheert?! Dan adviseer ik je daar direct mee te stoppen, want daardoor krijg je juist al die sneetjes.

Dus met de haargroei mee scheren, geen druk uitoefenen op de krabber. En een hoek van 30 graden aan houden, en eigenlijk gewoon zo voorzichtig mogelijk te werk gaan. Als je het echt onder de knie hebt, dan kun je ook wel eens wat sneller scheren.

Maar vuistregel is: laat het scheermes het werk doen, oefen geen druk uit. En scheer met de haargroei mee, dus kijk even welke kant je baard opgroeit. Dan moet het wel goed kopen!

En sneetjes horen erbij, daar hoor je weleens waar niemand over. Maar een sneetje heb je zo te pakken hoor, vooral als je nog wel eens last van puistjes hebt.

Aftershave is dus niet voor niets uitgevonden zeg ik maar altijd: maar als je alcoholhoudende aftershave lotion gebruikt, en dat brand ontiegelijk bij het aanbrengen?! Dan heb je gewoon niet goed geschoren, want dan is je huid flink beschadigd. Als je het echt goed doet dan brand die aftershave niet, dan is je huid ook bijna niet beschadigd.

Maar goed ik gebruik altijd Nivea Men Aftershave Balsem, dat kalmeert de huid snel en zorgt dat de huid weer gehydrateerd word. Soms gebruik ik nog wel eens alcoholhoudende aftershave lotion, maar dan met voorkeur flink wat menthol erin vanwege het koelend effect.
pi_171049917
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Je oefent waarschijnlijk nog teveel druk uit op je scheermes, en als je tegen de haargroei in scheert?! Dan adviseer ik je daar direct mee te stoppen, want daardoor krijg je juist al die sneetjes.

Dus met de haargroei mee scheren, geen druk uitoefenen op de krabber. En een hoek van 30 graden aan houden, en eigenlijk gewoon zo voorzichtig mogelijk te werk gaan. Als je het echt onder de knie hebt, dan kun je ook wel eens wat sneller scheren.

Maar vuistregel is: laat het scheermes het werk doen, oefen geen druk uit. En scheer met de haargroei mee, dus kijk even welke kant je baard opgroeit. Dan moet het wel goed kopen!

En sneetjes horen erbij, daar hoor je weleens waar niemand over. Maar een sneetje heb je zo te pakken hoor, vooral als je nog wel eens last van puistjes hebt.

Aftershave is dus niet voor niets uitgevonden zeg ik maar altijd: maar als je alcoholhoudende aftershave lotion gebruikt, en dat brand ontiegelijk bij het aanbrengen?! Dan heb je gewoon niet goed geschoren, want dan is je huid flink beschadigd. Als je het echt goed doet dan brand die aftershave niet, dan is je huid ook bijna niet beschadigd.

Maar goed ik gebruik altijd Nivea Men Aftershave Balsem, dat kalmeert de huid snel en zorgt dat de huid weer gehydrateerd word. Soms gebruik ik nog wel eens alcoholhoudende aftershave lotion, maar dan met voorkeur flink wat menthol erin vanwege het koelend effect.
Had niet het idee dat ik veel druk uitoefende.
In de YT filmpjes zag ik veel de nek tegen de richting scheren, weet niet waarom ik dat heb overgenomen.
Snap dat sneetjes normaal zijn, maar een stuk of 10 binnen 2cm?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171050085
Is omdat je tegen de richting in scheerde, op YouTube is ook veel interessant doenerij hoor! Zelfs als die zich snijden, dat zie je op een camera toch niet.

Maar als ik tegen de haargroei in scheer in de nek, dan lig ik de helft van de tijd ook helemaal open hoor. Je komt dan gewoon heel dicht op de huid, en snijd die haartjes ook nog korter af.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 13:40:27 #225
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171051498
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ze zijn eigenlijk meer bedoeld voor kappers: moet je maar eens opletten als je bij je kapper bent, die werkt met een shavette je nekharen weg en werkt je bakkenbaarden bij.

Maar gaandeweg zijn mensen het gaan zien als een alternatief voor het open scheermes, want ze slikken ja goedkope mesjes. Alleen die mesjes zijn niet gemaakt voor shavettes, maar het is ook heel lastig op die goede hoek aan te houden.

En de mesjes staan niet volledig op spanning zoals in een krabber, dus jij snijdt je veel sneller met zo'n shavette. Ze zijn wel goedkoop, maar als je geen kapper bent heb je er eigenlijk niets aan.

Of je moet interessant op internet willen doen, maar mijn advies is en blijft: gewoon wegblijven van die dingen, of anders een Feather Artist Club Scheermes kopen. Zoiets komt het dichtstbijzijnde bij een open scheermes, alleen kost ook direct een rib uit je lijf ;)
Kan prima hoor



Het zou ook niet mijn keuze geweest zijn. Maar het kan je de dure aanschaf van een open mes besparen als je het niks vindt. Tevens past het prima in de leercurve
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')