En dat zonder een snee.quote:
Ik scheer me met het open mes 2 passes, 1 met de haargroei mee, en eentje ertegen in.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 12:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Is omdat je tegen de richting in scheerde, op YouTube is ook veel interessant doenerij hoor! Zelfs als die zich snijden, dat zie je op een camera toch niet.
Maar als ik tegen de haargroei in scheer in de nek, dan lig ik de helft van de tijd ook helemaal open hoor. Je komt dan gewoon heel dicht op de huid, en snijd die haartjes ook nog korter af.
Het kan wel ( tegen de haargroei in scheren ), maar het is niet aan te raden. Mij lukt het namelijk ook wel hoor, alleen dat heeft ook met ervaring te doen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik scheer me met het open mes 2 passes, 1 met de haargroei mee, en eentje ertegen in.
Als je gewoon rustig aan doet, en je mes is scherp, moet dat gewoon kunnen lijkt me. Ieder mens en en dus iedere huid is verschillend. Ik heb niet echt een ongevoelige huid of uitermate lichte baardgroei (scheer me om de dag).
ik scheer me na het douchen of met het water je baard deppen.quote:Op vrijdag 19 mei 2017 23:10 schreef delano.888 het volgende:
Andere vraag trouwens, wat doen jullie qua warm water/koud water/douchen?
Schijnbaar is het beste om van te voren te douchen, maar ik vind het veel fijner om er na te douchen omdat je dan veel makkelijker alles weg spoelt, en de spiegel is niet beslagen tijdens het scheren.
Het zou blijkbaar goed zijn om je gezicht met warm water te spoelen voor het scheren, en koud water na het scheren. Vraag me alleen af hoeveel zin dat heeft als ik 1 minuut later weer ga douchen.
Ik scheer alleen met de nieuwe mesjes op vrije dagen, wil wel alle tijd er voor kunnen nemen, als ik gestrest ben 's ochtends voor mijn werk gaat dat echt niet werken dus dan trim ik voorlopig nogquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Lukt het al beter met het scheren?
Ik heb sowieso zo'n probeerpack er bij besteld dus ga alles wel proberen, maar na het lezen over de mesjes vermoed ik dat de Astra SP het beste past bij mij. Maar die moet ik ook nog proberen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee dat heeft geen zin inderdaad om gehaast te scheren: dan kun je naar mijn mening nog beter bij de Lidl een cartridge scheermes kopen, daar kun je namelijk sneller mee scheren!
Wat betreft die Derby mesjes, ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Alleen ik zag al snel dat Derby niet de heilige graal was, ze waren wel goedkoop. Maar het kon dus nog goedkoper met Rapira Platinum Lux welke ik dan uit Rusland deed bestellen via eBay.
Om het kort uit te leggen: Derby Mesjes staan bekend om hun vergevensgezindheid, maar ze zijn niet zo scherp. En sommige hebben een zwaardere baardgroei, dus dan zijn die Derby's gewoon minder geschikt.
Je ziet sommige ja ook mesjes uit China of India totaal de grond in stampen, terwijl die mesjes gewoon voor een andere markt zijn bedoeld. Dus afhankelijk van je baardgroei kun je daar prima mee scheren, maar een klein groepje mensen heeft gewoon een zwaardere baardgroei.
En soms kopen ze gewoon neppers... dat vind ik dan altijd vreselijk jammer, en dat gebeurt bij Derby dus ook wel eens hoor. Maar goed het is wel echt leuk om eens wat anders mesjes uit te proberen, alleen ik zelf heb nu mijn vaste mesjes en dat zijn die Rapira Platinum Lux uit Rusland.
Ja dat is geen geld.quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Astra SP zijn ook lange tijd mijn favoriete mesjes geweest: kocht ik in Turkije voor ¤ 5 per 100 stuks toen ik daar op vakantie was.
ik scheer me altijd s'avonds vanwege de stress morgensquote:Op woensdag 24 mei 2017 14:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik scheer alleen met de nieuwe mesjes op vrije dagen, wil wel alle tijd er voor kunnen nemen, als ik gestrest ben 's ochtends voor mijn werk gaat dat echt niet werken dus dan trim ik voorlopig nogzaterdag weer een nieuwe poging.
Ben nog bij de derby mesjes trouwens, en die bevallen prima, snap niet dat sommige mensen daar zo over klagen.
je levert je mesjes gewoon bij de apotheek in, bestemd voor de naalden box.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat is geen geld.
Cartridges ga ik sowieso nooit meer doen hield ik altijd een geirriteerde huid aan over. En de 2x met de parker had ik geen geirriteerde huid (maar wel wat sneetjes).
Dus doordeweeks trim ik vooralsnog, gaat ook prima hoor.
Las een goede tip trouwens, koop een spaarpot voor je gebruikte mesjes. Tegen de tijd dat je die vol hebt ben je een paar jaar verder, is een stuk veiliger.
Dus een metalen spaarpotje gekocht voor 2 euro, beter dan in je plastic prullenbakzak.
als ik op je links druk naar je blog en daar op de mesjes krijg ik alleen UK aanbieders te zien, niet vanuit India. weet jij hoe dat komt?quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee dat heeft geen zin inderdaad om gehaast te scheren: dan kun je naar mijn mening nog beter bij de Lidl een cartridge scheermes kopen, daar kun je namelijk sneller mee scheren!
Wat betreft die Derby mesjes, ik heb daar ook nooit problemen mee gehad. Alleen ik zag al snel dat Derby niet de heilige graal was, ze waren wel goedkoop. Maar het kon dus nog goedkoper met Rapira Platinum Lux welke ik dan uit Rusland deed bestellen via eBay.
Om het kort uit te leggen: Derby Mesjes staan bekend om hun vergevensgezindheid, maar ze zijn niet zo scherp. En sommige hebben een zwaardere baardgroei, dus dan zijn die Derby's gewoon minder geschikt.
Je ziet sommige ja ook mesjes uit China of India totaal de grond in stampen, terwijl die mesjes gewoon voor een andere markt zijn bedoeld. Dus afhankelijk van je baardgroei kun je daar prima mee scheren, maar een klein groepje mensen heeft gewoon een zwaardere baardgroei.
En soms kopen ze gewoon neppers... dat vind ik dan altijd vreselijk jammer, en dat gebeurt bij Derby dus ook wel eens hoor. Maar goed het is wel echt leuk om eens wat anders mesjes uit te proberen, alleen ik zelf heb nu mijn vaste mesjes en dat zijn die Rapira Platinum Lux uit Rusland.
Ja dat komt omdat ze veelal vanuit Groot Brittannië verkocht worden: maar je moet sowieso op eBay op wereldwijd sorteren, standaard gebeurd dat niet en dan krijg je automatisch aanbieders uit Europa of Nederland.quote:Op woensdag 24 mei 2017 19:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als ik op je links druk naar je blog en daar op de mesjes krijg ik alleen UK aanbieders te zien, niet vanuit India. weet jij hoe dat komt?
En hoe breng je ze daarheen dan, 1 per keer?quote:Op woensdag 24 mei 2017 19:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je levert je mesjes gewoon bij de apotheek in, bestemd voor de naalden box.
ja, dat bedoel ik ook, heb zelf een sleuf gemaakt in een plastic potje en lever dat dan in met tape erover heen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 20:27 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En hoe breng je ze daarheen dan, 1 per keer?
Tot die tijd bewaar ik ze wel per 100 ofzo in de spaarpot
Ah ja precies.quote:Op woensdag 24 mei 2017 20:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat bedoel ik ook, heb zelf een sleuf gemaakt in een plastic potje en lever dat dan in met tape erover heen.
Mee eens.quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daar is een pincet ook uitermate voor geschikt: dan trek je het haartje met wortel en al eruit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |