abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 mei 2016 @ 21:13:18 #176
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162417356
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:43 schreef Faxie het volgende:
Zag ik vandaag in het Louwman museum :P (Tip overigens, erg mooi museum!)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zat van onder naar boven te scrollen en dacht bij die foto's "wow, die is mooi realistisch gemaakt :o "
Tot ik Louwman museum tegenkwam _O-
pi_162451175
Die is ook weer bijna klaar :)

Decals plaatsen, en her en der nog lijmen want hij blijft slecht in elkaar zitten.... als zn broertje klaar is gaat er wellicht nog een likje verf overheen :)



pi_162458758
Werkt secondelijm ook op goed op de modelbouwonderdelen? Ben de loskomende ruitenwisser wel zat aan het worden.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:51:16 #179
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162459588
Beter haal je een potje wat bij Faxie ook op de foto staat, Contacta Professional. Secondelijm wil nog weleens wit uitslaan, ook door de dampen zelf zonder echt met de lijm in aanraking te komen. Zeker bij een ruitje zou ik het risico niet nemen.
(voor plastic op plastic, voor plastic op chroom of metaal zou ik weer alleslijm nemen)
pi_162459723
Voor ruiten enzo houtlijm gebruiken. Contacta slaat dof uit.
pi_162460291
Ik gebruik contact professional, die met naald, maar het ding is gewoon weer los gaan laten. En ik heb iets niet echt meegekregen en dat is geduld. De ander blijft tot nu toe wel zitten. Het is ook zulk klein spul en dan ook nog eens vlakbij de ruit.
Maar goed, geen contactlijm dan. Geduld verzamelen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:01:16 #182
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_162467977
Fuck,zit ik te zoeken naar die los zittende wisser,zit ik weer naar die Louwman museum foto te kijken..en maar denken,waar heeft die dodo het over... :')
Graag verwijderen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:23:15 #183
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_162468374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:20 schreef dedodo het volgende:
Ik gebruik contact professional, die met naald, maar het ding is gewoon weer los gaan laten. En ik heb iets niet echt meegekregen en dat is geduld. De ander blijft tot nu toe wel zitten. Het is ook zulk klein spul en dan ook nog eens vlakbij de ruit.
Maar goed, geen contactlijm dan. Geduld verzamelen.
lokquote ...ik heb misschien een tip voor je als je goedkoop weathering en/of shading wilt oefenen.
Er is een FB groep waar je voor hele nette prijzen verschillende modellen kunt kopen.
Indien interesse kan ik je die wel dm-en.
Graag verwijderen.
pi_162485371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:01 schreef Charged het volgende:
Fuck,zit ik te zoeken naar die los zittende wisser,zit ik weer naar die Louwman museum foto te kijken..en maar denken,waar heeft die dodo het over... :')
:P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:23 schreef Charged het volgende:

[..]

lokquote ...ik heb misschien een tip voor je als je goedkoop weathering en/of shading wilt oefenen.
Er is een FB groep waar je voor hele nette prijzen verschillende modellen kunt kopen.
Indien interesse kan ik je die wel dm-en.
Das prima hoor, kan altijd kijken. Nu was deze vast ook niet heel duur.
Ik denk wel dat ik enkel voor washes ga, jij had toch die zaak bij Schiphol? Kun je mij die naam nog even sturen?
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:54:18 #185
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_162492538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:48 schreef dedodo het volgende:

[..]

:P

[..]

Das prima hoor, kan altijd kijken. Nu was deze vast ook niet heel duur.
Ik denk wel dat ik enkel voor washes ga, jij had toch die zaak bij Schiphol? Kun je mij die naam nog even sturen?
aviationmegastore.com voor het materiaal en "Oude Dozen" Plastic Modelbouw Vraag & Aanbod op FB voor soms best toffe dozen. Eerst even aanmelden maar dan kom je best leuk spul tegen. ^O^
Graag verwijderen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:56:14 #186
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_162492573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Charged het volgende:

[..]

aviationmegastore.com voor het materiaal en "Oude Dozen" Plastic Modelbouw Vraag & Aanbod op FB voor soms best toffe dozen. Eerst even aanmelden maar dan kom je best leuk spul tegen. ^O^
Ideaal om daar wat goedkoper spul te scoren om op te oefenen,soms zitten er ook juweeltjes tussen.
Graag verwijderen.
pi_162502623
Ik ga toch maar eerst weer wat pinwashes doen, eventueel her en der wat drybrushen proberen als het oppervlak er zich voor leent, en dan de decals.

Daarna ga ik pas aan z'n broertje werken :)
pi_162507994
Ik wil ook wel meer washes, nu enkel bruin voor groene voertuigen en roest, ik zou ook wel iets zanderigs hebben ofzo.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_162538420
Pinwash gedaan, en de decals aangebracht :)

Ik ga vanavond weatheren dmv drybrushen. Heb daar wat goede resultaten mee gezien :)

pi_162557972
Een onderhoudsrobot hoort vies te zijn :9

Er komen nog betere foto's met fatsoenlijk licht.... alles moet nog even drogen enzo.

Heb gedrybrushed met alu en matzwart, en daarna nog verdunde alu op een kartonnetje gedaan en lichtjes over het model heen gespeterd. Eigenlijk zou ik nog een licht roest effect her en der moeten doen, maar dan moet ik eerst weathering powder halen. Ben van plan morgen even naar de winkel te gaan.

pi_162579992
En klaar *O*


pi_162583594
Ziet er goed uit!
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  zondag 29 mei 2016 @ 08:53:56 #193
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_162583756
Nice _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 29 mei 2016 @ 15:56:30 #194
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_162593824
Mooie,Faxie!
Graag verwijderen.
pi_162724719
Met welke washes heb je dat eigenlijk gedaan?

Iemand ervaring met Mr Hobby Mr.Color verf? Bij m'n huidige pakket staat van dat merk bij elke kleur een verfje en ze zijn niet zo prijzig volgens mij, ik vond de prijzen op ebay wel meevallen.
Ik heb er nu twee liggen, maar nog niet aan toegekomen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_162730313
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:02 schreef dedodo het volgende:
Met welke washes heb je dat eigenlijk gedaan?

Iemand ervaring met Mr Hobby Mr.Color verf? Bij m'n huidige pakket staat van dat merk bij elke kleur een verfje en ze zijn niet zo prijzig volgens mij, ik vond de prijzen op ebay wel meevallen.
Ik heb er nu twee liggen, maar nog niet aan toegekomen.
Mr Hobby is iets wat je voornamelijk in Amerika ofzo ziet volgens mij. Kom het hier eigenlijk nooit echt tegen.

Ik heb eerst een pinwash gedaan met zwarte glans enamel, daarna gedrybrushed met matzwarte enamel, daarna met alu, en daarna simpele weathering powder gebruikt voor de roest en roet. Daarna een licht matlak laagje erover.

De volgende keer doe ik het met enamel matlak uit een flesje en dan pas de poeder. Zou een dikker en voller resultaat moeten geven.
pi_162753438
Tijd voor de eerste Master Grade :9

pi_162781915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Charged het volgende:

[..]

aviationmegastore.com voor het materiaal en "Oude Dozen" Plastic Modelbouw Vraag & Aanbod op FB voor soms best toffe dozen. Eerst even aanmelden maar dan kom je best leuk spul tegen. ^O^
Ik vind de prijzen tot nu toe vaak tegenvallen, en vooral vliegtuigen enzo :P
Maarrr Na mijn oproep voor bepaalde decals kwam wel naar voren dat de fabrikant weer verder wil gaan met de zaak, dus wie weet als mijn nieuwe jeep klaar is mooie Nederlandse decals :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:03 schreef Faxie het volgende:

[..]

Mr Hobby is iets wat je voornamelijk in Amerika ofzo ziet volgens mij. Kom het hier eigenlijk nooit echt tegen.
Deze fabrikant komt uit Taiwan, mijn verfjes ook steeds uit die regionen. De instructies staan er ook steeds in twee talen (gelukkig is de tweede Engels ;))
Het mooie vind ik de kleurenlijst, staan de codes, voor zover ze er zijn, voor "GSI Creos (Gunze Sangyo)"->(Hobby Color, Mr.Color en Mr.Color Spray) en Humbrol, Revell en Life Color.
Humbrol heeft er slechts een niet, en die heb ik nu wel van Mr.Color.
Weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met grote oppervlakken, heb nu geen airbrush of iets dergelijks enkel een spuitbus van Tamiya (en die staat weer niet in de lijst :P Maar misschien op inet).

quote:
Ik heb eerst een pinwash gedaan met zwarte glans enamel, daarna gedrybrushed met matzwarte enamel, daarna met alu, en daarna simpele weathering powder gebruikt voor de roest en roet. Daarna een licht matlak laagje erover.

De volgende keer doe ik het met enamel matlak uit een flesje en dan pas de poeder. Zou een dikker en voller resultaat moeten geven.
Ik vind dit al een dik en vol resultaat, met welk spul heb je dat precies gedaan?
Ik moet nog weer even mijn aanrecht vrijmaken zodat ik verder kan.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_162785208
Normale Humbrol enamels en zippobenzine voor de pinwash, en het weathering poeder doosje van Revell. Spul is in principe toch alemaal hetzelfde. :)
pi_162805986
Torso is klaar :)

42 Onderdelen :o En dat heeft een reden, maar dat komt later allemaal wel :P

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')