abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 13 juli 2016 @ 19:29:47 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163718299
Zonet de presentatie van Team NL bij de NOS, minuut of 25 in totaal.

Ene Dafne Schippers was er niet bij, dus de kans werd aangegrepen om een minutenlange samenvatting van al haar prestaties te tonen, inclusief het WK atletiek in Amsterdam. :')

Er waren wel véél meer mensen niet, maar zij kregen geen filmpje.

Jammer.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:47:26 #64
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163724962
Ik denk dat we het EK atletiek wel als een maatstaf kunnen nemen voor de manier waarop ze de OS gaat uitzenden. Wat dan betekend dat er vooral weer veel gepraat wordt in de studio, wordt samengevat, er interviews te zien zijn en uiteraard de obligate schijtlollige filmpjes en items. Af en toe tussendoor ook nog wat live sport. Want zo ging het afgelopen week ook, al was er toen gelukkig Eurosport.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_163724987
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:29 schreef Pino112 het volgende:
Er waren wel véél meer mensen niet, maar zij kregen geen filmpje.

Jammer.
:( Geen filmpje over mijn prestaties!
  donderdag 14 juli 2016 @ 01:02:57 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163725123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:49 schreef Nober het volgende:

[..]

:( Geen filmpje over mijn prestaties!
Schipppuuuuurs gewoon vervangen voor Noooooobbbbbuuuurrr, en het klopt toch :P
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 09:24:59 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163726759
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:47 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat we het EK atletiek wel als een maatstaf kunnen nemen voor de manier waarop ze de OS gaat uitzenden. Wat dan betekend dat er vooral weer veel gepraat wordt in de studio, wordt samengevat, er interviews te zien zijn en uiteraard de obligate schijtlollige filmpjes en items. Af en toe tussendoor ook nog wat live sport. Want zo ging het afgelopen week ook, al was er toen gelukkig Eurosport.
Ze zullen inderdaad vooral de Nederlanders live uitzenden, en verder vrij veel over die Nederlanders praten. Dat lijkt me immers toch wel waar veruit het grootste deel van de kijkers op zit te wachten, want lang niet iedereen is zo'n gek als wij die letterlijk alles willen en moeten zien :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163726775
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze zullen inderdaad vooral de Nederlanders live uitzenden, en verder vrij veel over die Nederlanders praten. Dat lijkt me immers toch wel waar veruit het grootste deel van de kijkers op zit te wachten, want lang niet iedereen is zo'n gek als wij die letterlijk alles willen en moeten zien :+
En degene die dat wil, kan altijd terecht op 1 van de vele (goed geregelde, gratis) live-streams
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 09:27:19 #69
284411 crew  heywoodu
pi_163726783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:26 schreef franklop het volgende:

[..]

En degene die dat wil, kan altijd terecht op 1 van de vele (goed geregelde, gratis) live-streams
Precies. Als je alles wilt zien weet je gewoon dat je niet naar de NOS (of welke publieke zender in welk land dan ook) moet kijken, want elk land heeft vooral aandacht voor de eigen atleten. Dat is normaal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 09:29:42 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163726803
quote:
Sporza zal ook wel atletiek uitzenden en de BBC, gelukkig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 09:30:35 #71
pi_163726813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Precies. Als je alles wilt zien weet je gewoon dat je niet naar de NOS (of welke publieke zender in welk land dan ook) moet kijken, want elk land heeft vooral aandacht voor de eigen atleten. Dat is normaal.
Bij de Belg is dat dus veel minder erg zo.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 09:32:35 #72
284411 crew  heywoodu
pi_163726828
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bij de Belg is dat dus veel minder erg zo.
Die hebben dan ook minder toppers om zich op te focussen, de Mauritaanse tv zal vast ook wel meer uitzenden dan alleen hun eigen groepje sporters ~O>
pi_163726952
quote:
Ik vond juist dat de NOS het EK prima uitzond, ik miste soms wat aandacht voor de veldonderdelen, maar ik kan me voorstellen dat het overgrote deel van Nederland liever zit te luisteren naar de kansen van Dafne dan naar het begin van een hink-stap-sprongwedstrijd. De kijkcijfers waren, zeker voor een NPO2 programma, hoger dan ik had verwacht, dus ik kan me voorstellen dat de NOS doorgaat op deze manier.
  Redactie Sport donderdag 14 juli 2016 @ 10:42:09 #74
pi_163728003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die hebben dan ook minder toppers om zich op te focussen, de Mauritaanse tv zal vast ook wel meer uitzenden dan alleen hun eigen groepje sporters ~O>
Kijk een beetje aandacht voor schippers met interviews vind ik prima, maar studioanalyses zijn er me net wat teveel en de NOS kent het begrip splitscreen niet.
pi_163729390
Zolang de livestreams op nos.nl maar becommentarieerd worden vind ik alles best. Zonder commentaar moet je wel erg je best doen om het echt interessant te maken.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 juli 2016 @ 12:09:51 #76
284411 crew  heywoodu
pi_163729668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:55 schreef bruinebeer het volgende:
Zolang de livestreams op nos.nl maar becommentarieerd worden vind ik alles best. Zonder commentaar moet je wel erg je best doen om het echt interessant te maken.
Ligt aan de sport en hoeveel je er van weet/hoe simpel het is om te volgen etc :P

Gewichtheffen zou ik zonder commentaar prima kunnen volgen, judo nauwelijks.
pi_163734990
Wat ik graag zie is in de ochtend een programma met 2 uur non-stop sport van de nacht ervoor zonder dat de uitslagen worden verklapt.
Ik red het niet om iedere nacht live te kijken en samenvattingen kijken is toch altijd minder leuk als je al weet wat er gebeurt.

Of nog beter, een site waar alle streams van alle sporten worden opgeslagen en je kan kiezen wat je wanneer terug wil kijken zonder spoilers.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 00:23:56 #78
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163747828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uiteraard wil niet iedereen alles wat los en vast is ook zien. Daarom keek ik zelf juist ook naar Eurosport. Maar de NOS liep een halve minuut voor, dus dan toch wat heen en weer gezapt. Dat de mensen niet alles willen kijken snap ik heus wel, dat de NOS dan niet van de eerste tot de laatste seconden in beeld brengt, is ook nog niet zo heel gek. Maar het is wat teveel van het goede om halve finales van sprintonderdelen te missen en zelfs een verdwaalde finale.

Zo creëer je juist dat mensen het niet hoeven te zien. Als je het uitzend kijken de mensen vaak toch al. Maar als je als zender gaat bepalen dat jij het kijker niet hoeft te zien, dan zul je er ook niet zo snel interesse voor krijgen. Terwijl dat mogelijk wel gebeurd als ze het gewoon uitzenden.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:41 schreef kamperdijk het volgende:

[..]

Ik vond juist dat de NOS het EK prima uitzond, ik miste soms wat aandacht voor de veldonderdelen, maar ik kan me voorstellen dat het overgrote deel van Nederland liever zit te luisteren naar de kansen van Dafne dan naar het begin van een hink-stap-sprongwedstrijd. De kijkcijfers waren, zeker voor een NPO2 programma, hoger dan ik had verwacht, dus ik kan me voorstellen dat de NOS doorgaat op deze manier.
Dat de NOS door zal gaan op deze manier is wel zeker, want ze doen het al jaren zo. En eigenlijk wordt het juist alleen maar meer beschouwen en minder laten zien. Waarmee ik niet wil zeggen dat de NOS het alleen maar fout doet, want ze maken absoluut ook goede dingen.

Wat betreft je punt over de veld onderdelen etc. die zijn altijd maar beperkt te zien tijdens kampioenschappen, dus dat is niet zo vreemd. Maar ik blijf het vreemd vinden om bepaalde onderdelen gewoon niet te laten zien. Als het dan een discipline is die een halfuur uur duurt a la, maar halve finales van de 400 meter horden bijvoorbeeld zijn zo afgelopen.

Dat mensen graag de stukjes over Schippers zien geloof ik verder absoluut. Maar het is veel te gemakkelijk om de kijker het op deze manier voor te zetten al jarenlang en dan vervolgens te roepen dat wij hier in Nederland het zo willen. Eerst wordt je geconditioneerd om vervolgens daar om afgerekend te worden. Een beetje makkelijk.
pi_163824189
Ik ga er van uit dat de NOS de belangrijkste sporten waaronder die van Nederland allemaal zal vertonen. En ik kijk wel als ik thuis ben en de tv aan heb gezet. Ik ga niet speciaal thuisblijven om een bepaalde sport te zien aangezien ik wel wat beters heb te doen. Daarbij krijg je tegenwoordig via via en natuurlijk je mobiel altijd wel mededelingen wanneer Nederland iets gewonnen of belangrijks heeft gedaan. Het verspreidt zich allemaal zo snel dat je er altijd wel iets van opvangt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2016 10:35:35 ]
  Trouwste user 2022 maandag 18 juli 2016 @ 12:40:20 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_163826784
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:34 schreef Iwanius het volgende:
ik kijk wel als ik thuis ben en de tv aan heb gezet.
Hier precies hetzelfde.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 18 juli 2016 @ 22:48:22 #81
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163843043
Jullie slapen dus blijkbaar niet thuis, gezien jullie niet thuisblijven voor de Spelen :P
pi_163852330
Perspresentatie is geweest. In hoofdlijnen dezelfde opzet en soorten programma's als vier jaar geleden, inclusief de bekende schijtlollige items.

quote:
Olympische Spelen altijd en overal te zien bij NOS

Als op vrijdag 5 augustus in het Maracanã-stadion de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro begint, start ook bij de NOS een mega-operatie. Het doel: zoveel mogelijk mensen in staat stellen de prestaties van de olympische sporters te volgen.

Er is dankzij een ongekend aantal live-uren televisie en radio, veertien gelijktijdige livestreams op de computer en op de mobiel en Smart TV (via NOS.nl en de NOS app) geen plek noch tijdstip waar de sportliefhebber verstoken hoeft te blijven van de gebeurtenissen in Rio.

Bovendien bieden naast eerder genoemde media een groot aantal speciale pagina’s op NOS Teletekst en – dit jaar voor het eerst – Facebook en Instagram de Spelen een podium. Ook nieuw is dat de ‘Nederlandse’ teamsporten live of semi-live zijn te bekijken op het digitale themakanaal NPO Sport.

Olympische expertise

Met de oud-olympiërs Edith Bosch, Robin van Galen, Erben Wennemars, Maarten Ducrot, Herbert Dijkstra, Ruben Houkes, Gregory Sedoc en Maarten van der Weijden heeft de NOS bovendien een grote hoeveelheid olympische expertise aangetrokken.

Lange olympische dag

De gemiddelde olympische dag begint in Nederland als die in Rio net een paar uur voorbij is: het tijdsverschil is vijf uur. Tussen 07.00 uur en 09.00 uur geeft Jeroen Stomphorst in NOS Studio Rio een overzicht van wat er de afgelopen nacht op sportgebied allemaal is gebeurd.

Daarna, van 09.00 tot 10.00 uur, is de ‘match of the day’ te zien van het olympisch basketbaltoernooi, tevens de allerlaatste klus van Mart Smeets voor de NOS.

Om 14.00 uur begint de eerste van drie edities NOS Rio Live. Vier uur lang live sport, gepresenteerd door Rivkah op het Veld of Sjoerd van Ramshorst.

Dan, om 18.00 uur, wordt werkend Nederland bijgepraat door Tom Egbers en sidekick Robin van Galen (bondscoach waterpoloheren) in NOS Studio Rio.
NOS Studio Olympic Park

Vervolgens neemt Dione de Graaff of Herman van der Zandt om 18.45 uur het stokje over met de tweede editie van NOS Rio Live, tot 23.00 uur.

Om 23.00 uur is het op NPO 1 tijd voor de dagelijkse latenighttalkshow NOS Studio Olympic Park. Henry Schut heeft Studio France verruild voor een studio in een mooi hoekje van het olympische park in Rio, en ontvangt daar – met sidekick en judokampioen Edith Bosch – medaillewinnaars, verliezers, hun coaches én gasten van buiten de sportwereld.

In ‘Erben in Wonderland’ laat Erben Wennemars dagelijks zien waarover hij zich verbaast en verder is de rubriek ‘Mulder vs. Mulder’ terug: de bloedfanatieke schaatstweeling Michel en Ronald nemen het tegen elkaar op in olympische sporten als judo, roeien en zwemmen. Aan het eind van de Spelen wordt duidelijk wie van de twee de winnaar is.

In de derde en laatste editie van NOS Rio Live neemt Herman van der Zandt of Dione de Graaff (als de één de avonduitzending presenteert, zit de ander in de nacht en andersom) vanaf 23.45 uur de verstokte sportliefhebber mee de olympische nacht in. Tot maar liefst 05.00 uur.

Vooral in de tweede week, bij de atletiekfinales, (maar soms ook in de middag) is oud-Europees kampioen op de 60 meter horden (indoor) en drievoudig deelnemer aan de Olympische Spelen Gregory Sedoc te gast als analist.

http://nos.nl/artikel/211(...)te-zien-bij-nos.html
  Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 12:19:33 #83
109131 crew  sportfreak
pi_163852671
Ze durven wel, het programma 'NOS Rio Live' noemen.

Of zouden live analyses bedoelen?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:13:19 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163853802
Dioneaids :r
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:14:30 #85
194695 franklop
Fran knock
pi_163853838
Lekker midden op de sport dag 45 minuten live sport missen :'(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 juli 2016 @ 13:19:13 #86
284411 crew  heywoodu
pi_163853984
14 livestreams :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 juli 2016 @ 13:19:40 #87
284411 crew  heywoodu
pi_163853996
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:14 schreef franklop het volgende:
Lekker midden op de sport dag 45 minuten live sport missen :'(
Rond die tijd worden wel vrij weinig medailles verdeeld volgens mij.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:57:08 #88
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163854917
Ontsla die knuppels Dione en Egbers nou eens :r. Keer op keer mogen ze hun onvermogen tonen voor miljoenen kijkers.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:24:57 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163855653
Wordt gewoon continu livestreams kijken ipv Studio Rio LIVE!!!
  Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 14:45:55 #90
pi_163856253
Nou, dat wordt veel inschakelen op Sporza en de livestreams merk ik al. Gelukkig heb ik waarschijnlijk 2 TVs en 2 apparaten om op te streamen ter beschikking :)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:47:23 #91
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163856293
Mooi, livestreams volgen inderdaad. De verslaggeving van het EKmatletiek was erg matig wederom.
pi_163856616
4 jaar geleden mocht de NOS bij het wielrennen de wegwedstrijden en bij het Atletiek de Marathons regisseren van het IOC. Dit jaar het hockeytoernooi.

De commentatoren:

Openings-/sluitingsceremonie Léon Haan en Jan Roelfs
Atletiek Léon Haan, Stefan Verheij
Basketbal Mart Smeets
Beachvolleybal Maarten Tip en Marloes Wesselink (duo)
BMX Jeroen Koster
Handbal Richard van der Made
Hockey Philip Kooke
Judo Kees Jongkind en Ruben Houkes (duo)
MTB Jeroen Koster
Paardensport Jan Roelfs en Laurens van Lieren (duo)
Roeien Erik van Dijk
Triathlon Herbert Dijkstra
Turnen Hans van Zetten
Volleybal Maarten Tip en Marloes Wesselink (duo)
Wielrennen baan Jeroen Koster
Wielrennen weg Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot (duo)
Zeilen Ayolt Kloosterboer
Zwemmen Jeroen Grueter
Zwemmen open water Maarten van der Weijden en Jeroen Grueter (duo)

[ Bericht 72% gewijzigd door Jason22 op 19-07-2016 15:05:19 ]
leven zoals het leven is
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 juli 2016 @ 16:21:29 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163858475
Er zijn 14 livestreams.

Voor 2018:
quote:
Rechten naar Eurosport

Het is voorlopig de laatste keer dat de NOS zo groot online zo groot uit kan pakken met de Olympische Spelen. Vanaf 2018 zijn de rechten voor het sportevenement namelijk in handen van Eurosport. De NOS heeft wel een sublicentie gekocht om beelden op tv te kunnen uitzenden, maar het is onduidelijk of en hoeveel video de NOS online kan aanbieden. De vele livestreams zitten er sowieso niet meer in.
http://numrush.nl/2016/07(...)len-livestreams-app/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')