Civieler trouwens?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Goverman het volgende:
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan).![]()
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederlandquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsenquote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland![]()
![]()
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef bork het volgende:
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek, sturen ze haar via Rotterdam![]()
![]()
die rijdt wel?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
THX! toch handig zon forum met parate kennis.quote:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:37 schreef bork het volgende:
[..]
THX! toch handig zon forum met parate kennis.
Rotterdam-Breda is toeslagvrij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef bork het volgende:
is dat met toeslag?
m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Welkom hier.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende:
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten kennen ook zoiets, daar noemen ze het een 'feather'.
Lampjes uit = je gaat rechtdoor, aan = je gaat naar links.
[ afbeelding ]
Één feather kan meerdere richtingen tonen, dit sein toont er 4:
[ afbeelding ]
En deze zelfs 6:
[ afbeelding ]
Bron seinen: deze kekke webshop
Geen witte lampjes = rechtdoor,quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 sein voor 6 richtingen? Quoi le fucq?![]()
Dat kloptquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.
Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaalquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |