abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:47:24 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161443670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen witte lampjes = rechtdoor,
45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor
90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor
45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor
90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor
135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor

= 6 richtingen :D
Op een enorm rangeerterrein waar tagtug sporen naast elkaar liggen zou dat nog kunnen. Maar sowieso, je ziet vanzelf wel hoe de tongen liggen toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161443686
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaal O-)
Klopt helemaal maar ik denk niet dat je er mee weg kan komen om nu opeens wel toeslag in te voeren op een lijn die al best wel lang toeslagvrij is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:50:04 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161443723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Klopt helemaal maar ik denk niet dat je er mee weg kan komen om nu opeens wel toeslag in te voeren op een lijn die al best wel lang toeslagvrij is.
Tuurlijk wel. Voor een Premium product als de ICd betalen mensen graag wat meer :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:51:25 #204
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_161443750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Rotterdam-Breda is toeslagvrij.
thx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:22:18 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161444380
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat klopt :Y

In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder)

Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd.
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. :P

Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161444381
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. :P

Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Idd :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 13:26:57 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161444449
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. :P

Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Of als een remming naar de vereiste snelheid niet strikt afgedwongen wordt. Zoals bij Nieuwekerk destijds. Met 110 door een 40 km/h wissel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161444505
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. :P

Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans :')
Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben.
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:38:53 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161444666
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt. :P

Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Dat is helemaal waar _O-

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of als een remming naar de vereiste snelheid niet strikt afgedwongen wordt. Zoals bij Nieuwekerk destijds. Met 110 door een 40 km/h wissel
Dat wordt wel gedaan :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:30 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans :')
Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben.
In Train Simulator is het best wel goed nagedaan hoor, maar je moet op de seintjes letten :Y

De auteur van dit stukje tekst legt goed uit hoe het werkt: Junction Signalling
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:51:26 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161444924
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:53:08 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161444967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:38 schreef James1988 het volgende:

De auteur van dit stukje tekst legt goed uit hoe het werkt: Junction Signalling
Crisis wat ingewikkeld. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161444983
quote:
De man heette nog gewoon SAYER ook van achternaam? _O-
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:06:54 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161445231
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Crisis wat ingewikkeld. :{w
En toch vind ik het (in Train Simulator) verrassend makkelijk om mee te rijden. Makkelijker dan in Duitsland. :Y
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:02:40 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161446465
Zaterdag Rheingold in Nederland.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
13482
Bad Bentheim     9.27
Hengelo    9.58
Almelo 10.10
Deventer 10.37
Apeldoorn 10.50
Amersfoort 11.21-29 (46)
Hilversum 11.43
Weesp 11.56
Amsterdam Centraal 12.06   (15a)

13483
Amsterdam Centraal 18.14   (10b)
Weesp 18.32
Hilversum 18.48
Amersfoort 19.02
Apeldoorn 19.24
Deventer 19.53
Almelo 20.22
Hengelo 20.34
Bad Bentheim 21.03

Nederlandse doorkomsttijden van Nico Spilt. Die weet ook te melden dat LOCON de tractie verzorgt in NL.

Dus iedereen die nog zin heeft in een prachtige sleep rijtuigen met een grafschijtspuuglelijke vuilnisloc ervoor: Dit is je kans ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161446501
Wat is Wp?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:04:50 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161446510
Weesp. Ik heb het even aangevuld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161446540
In Amersfoort de goederenbundel in?
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:06:35 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161446553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

En toch vind ik het (in Train Simulator) verrassend makkelijk om mee te rijden. Makkelijker dan in Duitsland. :Y
Omdat je in Duitsland met PZB rijdt en in de UK alleen AWS hebt. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161446622
Duitsland is gewoon pzb aan en koffie drinken in Train Sim
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:10:42 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161446657
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat je in Duitsland met PZB rijdt en in de UK alleen AWS hebt. :{w
Vergeet TPWS niet. Die heeft me al eens stilgezet in King's Cross :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:09 schreef b2py het volgende:
Duitsland is gewoon pzb aan en koffie drinken in Train Sim
Je bedoelt LZB ;)
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:12:02 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161446689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:05 schreef b2py het volgende:
In Amersfoort de goederenbundel in?
Wherever the hell spoor 46 mag wezen iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161446713
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vergeet TPWS niet. Die heeft me al eens stilgezet in King's Cross :P

[..]

Je bedoelt LZB ;)
Vind ik ook goed! :Y
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:14:34 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161446756
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Vind ik ook goed! :Y
Oh maar als ik Wp zeg heb je er opeens wel kriebel aan he :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:15:34 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161446784
Linienzugbeeinflussung beter?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_161446806
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh maar als ik Wp zeg heb je er opeens wel kriebel aan he :(
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden :P

En ik ken verschil lzb en pzb niet dus dat neem ik van James direct aan :Y
pi_161446893
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden :P

En ik ken verschil lzb en pzb niet dus dat neem ik van James direct aan :Y
PZB=ATB NG
LZB=ATB

Maar dan precies omgekeerd! Maar toch niet! :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161446919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

PZB=ATB NG
LZB=ATB

Maar dan precies omgekeerd! Maar toch niet! :D
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur :D
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:24:37 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161446958
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:

[..]

En ik ken verschil lzb en pzb niet
PZB = puntsgewijs. De machinist moet op de seinen letten. Snelheidscontrole is er niet bij, met PZB kun je met 160 over een lijntje waar je 80 mag.

LZB = continu, dataoverdracht d.m.v. een kabel tussen het spoor die informatie aan de trein overdraagt. De machinist ziet in de cabine tot hoe ver z'n rijweg loopt en krijgt ook informatie over snelheid. In combinatie met AFB rijdt de trein dan eigenlijk vanzelf.

PZB
Bij PZB liggen er magneten naast de seinen, die beīnvloeden wat de apparatuur in de trein doet. Het systeem is niet failsafe: als de magneet defect is (of gestolen) kan een trein gewoon doorrijden.

PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.

Er zijn drie soorten magneten:
- 1000 Hz-magneet, deze ligt naast een voorsein. Als het sein geel toont zendt die magneet een signaal uit, in de trein start een remcurveberekening. Na 700 meter kan de machinist deze remcurve afbreken, als hij het hoofdsein kan zien en ziet dat het seinbeeld is verbeterd.
- 500 Hz-magneet, deze ligt 250 meter voor het hoofdsein. Als het sein rood is zendt die uit en begint er opnieuw een remcurveberekening. Als de machinist de 1000 Hz-curve ten onrechte heeft afgebroken volgt meteen een noodremming.
- 2000 Hz-magneet, deze ligt naast het hoofdsein. Als deze magneet uitzendt wordt een passerende trein meteen stilgezet (behalve als de machinist de overrideknop gebruikt).

PZB-remcurves voor een reizigerstrein:


De eerste curve (Vü1) is voor een reizigerstrein die op weg is. De tweede curve voor een trein die na stilstand (trein opgestart of na stop voor een rood sein) weer op weg gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 15-04-2016 15:30:10 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:25:14 #229
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161446974
Leuke dingen komen altijd onverwacht




Persconferentie en afscheidsrit van het allereerste RER materieel *O*
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:27:11 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447021
Leuk dat RATP dat doet!
pi_161447049
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur :D
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:28:41 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447056
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:

Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden :P
Eén of andere mentaal uitgedaagde heeft dat filmpje uit de OP verwijderd -O- Ik had daar een briljant filmpje voor gemaakt O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:29:24 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447071
wat is een stmt trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:30:18 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447096
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is een stmt trouwens? :?
Storingsmonteur?
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:31:31 #235
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_161447121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:27 schreef James1988 het volgende:
Leuk dat RATP dat doet!
En ik ben vrij *O*


Eens kijken hoe ver we komen. Heel treinfappend Parijs gaat zich er natuurlijk in proppen.... :P }:|
pi_161447254
Thanks James, helder!
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
In welke zin is NG dan fouttolerant?

Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum :'( :W
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:38:36 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447279
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!
Graag gedaan :)

quote:
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?
pi_161447311
Door je vraagstelling neig ik naar er gebeurt niets :P
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:40:40 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:24 schreef James1988 het volgende:
PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:41:32 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447351
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!

[..]

In welke zin is NG dan fouttolerant?

Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum :'( :W
Wilt :'(

Wat moet je dan ook in Hilversum man :{w stinkgat bah :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:45:46 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447432
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs? O-)
_O- _O-

Bij stilstand zou dat moeten kunnen. Je wilt het niet, want de modus waarin je rijdt beīnvloedt ook je maximumsnelheid én de snelheid waarmee je langs een geel sein mag rijden. :P
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:46:25 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447447
Die maximumsnelheid wordt dan sowieso al beīnvloed :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:46:43 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447454
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Die maximumsnelheid wordt dan sowieso al beīnvloed :Y
:D
pi_161447481
Nou, bij Gods gratie is het toch gelukt om te combineren
pi_161447500
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!

[..]

In welke zin is NG dan fouttolerant?

Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum :'( :W
NG is níet fouttolerant, ATB wel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161447556
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

NG is níet fouttolerant, ATB wel.
Had ik het eerst dus wel goed staan :')
pi_161447652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Graag gedaan :)

[..]

Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:01:29 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161447744
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Had ik het eerst dus wel goed staan :')
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161447752
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:56 schreef MTL het volgende:

[..]

Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Klopt. Wij krijgen nog wel eens de melding "Baken 9732 defect" waarop onmiddelijk een snelremming volgt.
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:06:10 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161447814
Okay, weer wat geleerd. Dank! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')