Op een enorm rangeerterrein waar tagtug sporen naast elkaar liggen zou dat nog kunnen. Maar sowieso, je ziet vanzelf wel hoe de tongen liggen toch?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen witte lampjes = rechtdoor,
45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor
90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor
45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor
90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor
135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor
= 6 richtingen
Klopt helemaal maar ik denk niet dat je er mee weg kan komen om nu opeens wel toeslag in te voeren op een lijn die al best wel lang toeslagvrij is.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaal
Tuurlijk wel. Voor een Premium product als de ICd betalen mensen graag wat meerquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar ik denk niet dat je er mee weg kan komen om nu opeens wel toeslag in te voeren op een lijn die al best wel lang toeslagvrij is.
thxquote:
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt
In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder)
Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd.
Iddquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Of als een remming naar de vereiste snelheid niet strikt afgedwongen wordt. Zoals bij Nieuwekerk destijds. Met 110 door een 40 km/h wisselquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kansquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Dat is helemaal waarquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Dat wordt wel gedaanquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of als een remming naar de vereiste snelheid niet strikt afgedwongen wordt. Zoals bij Nieuwekerk destijds. Met 110 door een 40 km/h wissel
In Train Simulator is het best wel goed nagedaan hoor, maar je moet op de seintjes lettenquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans
Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben.
Crisis wat ingewikkeld.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:38 schreef James1988 het volgende:
De auteur van dit stukje tekst legt goed uit hoe het werkt: Junction Signalling
De man heette nog gewoon SAYER ook van achternaam?quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:51 schreef Duvel het volgende:
Ander Brits nieuws:
https://londonist.com/2016/04/mind-the-gap-man-dies
En toch vind ik het (in Train Simulator) verrassend makkelijk om mee te rijden. Makkelijker dan in Duitsland.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 13482 Bad Bentheim 9.27 Hengelo 9.58 Almelo 10.10 Deventer 10.37 Apeldoorn 10.50 Amersfoort 11.21-29 (46) Hilversum 11.43 Weesp 11.56 Amsterdam Centraal 12.06 (15a) 13483 Amsterdam Centraal 18.14 (10b) Weesp 18.32 Hilversum 18.48 Amersfoort 19.02 Apeldoorn 19.24 Deventer 19.53 Almelo 20.22 Hengelo 20.34 Bad Bentheim 21.03 |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je in Duitsland met PZB rijdt en in de UK alleen AWS hebt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En toch vind ik het (in Train Simulator) verrassend makkelijk om mee te rijden. Makkelijker dan in Duitsland.
Vergeet TPWS niet. Die heeft me al eens stilgezet in King's Crossquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat je in Duitsland met PZB rijdt en in de UK alleen AWS hebt.
Je bedoelt LZBquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:09 schreef b2py het volgende:
Duitsland is gewoon pzb aan en koffie drinken in Train Sim
Wherever the hell spoor 46 mag wezen iig.quote:
Vind ik ook goed!quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vergeet TPWS niet. Die heeft me al eens stilgezet in King's Cross
[..]
Je bedoelt LZB
Oh maar als ik Wp zeg heb je er opeens wel kriebel aan hequote:
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geledenquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh maar als ik Wp zeg heb je er opeens wel kriebel aan he
PZB=ATB NGquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden
En ik ken verschil lzb en pzb niet dus dat neem ik van James direct aan
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuurquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
PZB=ATB NG
LZB=ATB
Maar dan precies omgekeerd! Maar toch niet!
PZB = puntsgewijs. De machinist moet op de seinen letten. Snelheidscontrole is er niet bij, met PZB kun je met 160 over een lijntje waar je 80 mag.quote:
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur
Eén of andere mentaal uitgedaagde heeft dat filmpje uit de OP verwijderdquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:16 schreef b2py het volgende:
Ik zat te haten vanwege jouw gehaat over normaal praten paar jaar geleden
En ik ben vrijquote:
In welke zin is NG dan fouttolerant?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
Graag gedaanquote:
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?quote:In welke zin is NG dan fouttolerant?
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:24 schreef James1988 het volgende:
PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.
Wiltquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!
[..]
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum![]()
quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?
quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Die maximumsnelheid wordt dan sowieso al beīnvloed
NG is níet fouttolerant, ATB wel.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:37 schreef b2py het volgende:
Thanks James, helder!
[..]
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum![]()
Had ik het eerst dus wel goed staanquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
NG is níet fouttolerant, ATB wel.
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Graag gedaan
[..]
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie?quote:
Klopt. Wij krijgen nog wel eens de melding "Baken 9732 defect" waarop onmiddelijk een snelremming volgt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Ik heb over ERTMS geleerd, niet ATB. Althans, het kwam niet verder dan seinafstand bepalen in zijn simpelste vorm met remcurvesquote:Op vrijdag 15 april 2016 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee maar jij studeerde toch van die shit? Of was het alleen maar glas-en-betonnologie?
Er is dus genoeg MI09 ingestroomd om het spul te vervangenquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuke dingen komen altijd onverwacht
[ afbeelding ]
Persconferentie en afscheidsrit van het allereerste RER materieel
Mooie PR shit. Waanzin. Zo'n nietszeggende kneus. Bah.quote:
Ik ben helaas geen ATBNG-meester, maar ik ontwerp de baanzijde wel eens, dus ik hoop dat ik hier en daar wat aanvullingen kan geven.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:56 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen:
Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren.
Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h).
Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Toen er nog geen GPS was.....quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef James1988 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg
Wat is de functie van die stationsnaambakens?
De grotemensenversie ervan heeft mij jarenlang van de straat gehoudenquote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef James1988 het volgende:
Dankjewel voor de uitleg
Wat is de functie van die stationsnaambakens?
vroegah had je inrijseinen bij stations. Misschien is dit net zo iets?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Ja dát dusquote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
hee pilsie, mag je BBQen in het vogeltjespark?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hee pilsie, mag je BBQen in het vogeltjespark?
Als er geen bordje staat dat het niet mag zou het wel moeten mogen kunnen dingen werkwoorden maar ik weet niet of het wel een fijne plek is om überrhaupt te gaan BBQ'en behalve dan dat je heel vers vlees kan krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.
een vierkante meter lijkt me wel genoeg.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:32 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.
alleen vegetarisch bbq'en toegestaanquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
Alleen als je Marianne Thieme topless een frikandel laat eten mag je BBQ'enquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
alleen vegetarisch bbq'en toegestaan
Die titt'n wil ik nog wel een keer aanschouwen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen als je Marianne Thieme topless een frikandel laat eten mag je BBQ'en
En motorbootje doen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die titt'n wil ik nog wel een keer aanschouwen.
lost een heleboel restafval opquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
Vroeger probeerden ze zonnebloem pitten aan de man te brengen, nu dit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
pas nog een foto uit polen zien langskomen![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik was er vanmorgen vroeg voor opgestaanquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Iemand nog die Rheingold-met-maar-twee-rijtuigen-echte-Rheingold gezien?
Vuilnisloc?quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
MET vuilnisloc ervoor.
Hoe krijgt iemand het toch voor elkaar om ZO'n goed idee ZO slecht uit te voeren
normaal zit deze loc voor de treinen waarmee het huisvuil in grote containers afgevoerd wordt. Komen ook weleens bij mij voor de deur langs. Stinkt altijd als de hel natuurlijk.quote:
Dit mag dan wel het treinentopic zijn, maar ik ga niet twee aanhangers achter de fiets bindenquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:17 schreef bork het volgende:
Fles: Je kunt toch wel heel fraai op die stadskamping BBQ'en of is dat ver?
Je had toch maar 1 aanhangerquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit mag dan wel het treinentopic zijn, maar ik ga niet twee aanhangers achter de fiets binden
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit mag dan wel het treinentopic zijn, maar ik ga niet twee aanhangers achter de fiets binden
ja. En daar kunnen OF kampeerspullen OF BBQ-spullen in. Niet allebeiquote:
Ik wou alleen maar BBQ'enquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. En daar kunnen OF kampeerspullen OF BBQ-spullen in. Niet allebei
Ja maar een camping is om te camping he, dus met slapen erbij. Gaat niet samen denk ik. Maar ik heb even in STA / Deventer #19 In de hoogte gevraagd waar het allemaal wel of niet kanquote:Op zaterdag 16 april 2016 13:44 schreef bork het volgende:
[..]
Ik wou alleen maar BBQ'enFiets neem ik wel bij station mee
Een BBQ kan je nog wel kwijt en de rest gaat in een rugtas achterop de rug of de fiets joh.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. En daar kunnen OF kampeerspullen OF BBQ-spullen in. Niet allebei
Geen slecht woord daarover, zijn super handig!quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:57 schreef bork het volgende:
Er bestaan BBQ-fora![]()
In Duitsland kunnen ze er ook wat van, ben een keer in Leipozig getuige van een Grillmeister wedstrijd geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |