quote:Op donderdag 14 april 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust.
sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lagerquote:Op woensdag 13 april 2016 20:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe![]()
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef Maegrim het volgende:
[..]
sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager
als het papierwerk op orde is mag ik ook weer
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordigquote:Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
Ik heb het over getrokken treinenquote:Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.quote:
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef b2py het volgende:
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien.
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger.quote:Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?quote:Op donderdag 14 april 2016 17:24 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.
Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Ze hebben het echt niet, maar krijgen het wel:quote:Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
quote:De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).
ICNG zal veel verbetering bieden als het er is!quote:Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.
[..]
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger.
Ik ook.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend.
Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:35 schreef b2py het volgende:
[..]
ICNG zal veel verbetering bieden als het er is!
De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef Merode32 het volgende:
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms?
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo langquote:Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef James1988 het volgende:
Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.
Wachten moet je toch, da's waar. Nieuwe treinen trek je niet zo uit een hoge hoed.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |