abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161426769


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_161426895
quote:
NS heeft gemeld dat deze stap tenminste enkele maanden vertraging oploopt, omdat de fabrikant van de locomotieven vertraging heeft opgelopen in de ontwikkeling van software die nodig is om internationaal over de HSL te rijden. Vanwege de voorziene vertraging vraagt NS in de capaciteitsaanvraag voor de dienstregeling van 2017 de huidige conventionele route via Roosendaal aan in plaats van de voorgenomen route over de HSL via Breda. Het blijft mogelijk om later in 2017 alsnog via Breda te rijden.
Die Canadezen.. :X
  donderdag 14 april 2016 @ 16:36:41 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161426956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
B-merk hè. :P
pi_161426974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

B-merk hè. :P
Ja ik ga even wat anders zoeken :X
pi_161426983


Pfoeh, veel.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:40:03 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427018
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen :Y

De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen?
pi_161427044
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
pi_161427047
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).

Het enige dat ik kan bedenken is dat overstap IC -> ICD is verbeterd is oid.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:44:25 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427109
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef b2py het volgende:
Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
pi_161427123
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.

Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig. :P
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:46:30 #11
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_161427155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die Canadezen.. :X
Wat kunnen die er aan doen? Het zijn de Duitsers die het niet voor elkaar weten te krijgen.
pi_161427293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef somoht het volgende:
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.

Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 april 2016 @ 16:58:13 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427357
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:
quote:
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
pi_161427429
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:19 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:01 schreef b2py het volgende:
Wat is krokodil? Een oud beveiligingssysteem?
Memor, ja.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:02:39 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427454
Persconferentie Limburg is begonnen, zoals verwacht: Veolia trekt hun keutel in.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:02:45 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161427458
Arriva gaat dus rijden in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161427460
Heel oud ja. Memor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161427464
Leuk blondje :Y Lekker kontje ook
pi_161427485
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
pi_161427486
Tevens zit ik nu in die Fyra kleurige GTW tussen Apeldoorn en Zutphen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 april 2016 @ 17:06:01 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:04 schreef b2py het volgende:
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 16:58:24 "Reeds nu is gebleken dat bij de start van de dienstregeling 2017 #NS niet aan al haar verplichtingen uit de concessie kan voldoen." 1/2 reageer retweet
renelukassen twitterde op donderdag 14-04-2016 om 17:00:46 "Ik sta #NS in het belang van de reiziger eenmalig toe de huidige rijtijd van de Intercity Brussel te continueren." (Rover is akkoord.) 2/2 reageer retweet
Incapabel stel prutsers. :r
pi_161427524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:58 schreef James1988 het volgende:
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:

[..]

De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161427537
Veolia benadrukt nog wel even dat alle ellende de schuld is van NS & Abellio _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 april 2016 @ 17:07:13 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161427542
Dwangsom Veolia dus van tafel en ze krijgen de einde concessie bonus omdat ze goed presteren in Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161427566
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161427570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hij is trots op Veolia. Dat is net zoiets als trots zijn op de holocaust.
:D
pi_161427580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Incapabel stel prutsers. :r
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
pi_161427584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is vandaag geen ICD uitgevallen naar Breda tot nu toe :Y *O*
sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager :Y
als het papierwerk op orde is mag ik ook weer *O*
pi_161427599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef Maegrim het volgende:

[..]

sinds Nedtrain ze voorbrengt is het aantal uitvallers lager :Y
als het papierwerk op orde is mag ik ook weer *O*
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
pi_161427601
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161427629
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordig
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Ik heb het over getrokken treinen :P
pi_161427640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:12 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Ik heb het over getrokken treinen :P
Ik ook?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:19:18 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen.
pi_161427745
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien. Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
pi_161427791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ook?
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.
Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
pi_161427831
Veolia is dus omgekocht, leve de provincie limburg.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:27:35 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427834
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef b2py het volgende:
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien.
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.
quote:
Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger. :N
pi_161427838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161427852
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:24 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud.
Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:29:38 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Ze hebben het echt niet, maar krijgen het wel:

quote:
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).
pi_161427895
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_161427926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.

[..]

Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger. :N
ICNG zal veel verbetering bieden als het er is! :Y
pi_161427936
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:38:12 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161427965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wauw. Dat vind ik redelijk choquerend.
Ik ook.

Als ze dat 'bakje' nú nog moeten gaan inbouwen (het is half april) en dan ook nog in twee landen moeten gaan testen of alles nog wel werkt, dan is dat best wel krap.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:35 schreef b2py het volgende:

[..]

ICNG zal veel verbetering bieden als het er is! :Y
Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef Merode32 het volgende:
Ects is toch een standaard onderdeel van ertms?
De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens.
pi_161427981
Hollandsch Diep krijgt windschermen :o

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-krijgt-windschermen
pi_161427986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef James1988 het volgende:

Ja joh, laten we nóg eens vier jaar wachten op een trein die misschien wel beter is. Of niet.
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
pi_161427996
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.

Daar is mijn post op gebasseerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 14 april 2016 @ 17:41:39 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161428008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Wachten moet je toch, da's waar. Nieuwe treinen trek je niet zo uit een hoge hoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')