abonnement Unibet Coolblue
pi_7382755
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 06:26 schreef bluesparkle het volgende:
Hallo allemaal!
Vientiane here Sun is shining blue sky all day, about 30 degees
Ik heb wat vertraging opgelopen in London te veel om mijn aansluiting te halen
Maar ik heb een extra overnachting genomen in Bangkok en ben met de eerste vlucht naar Udon gegaan, voor 100 baht de bus naar Nong Khai, daar via een reisburootje een visum en transport over de brug geregeld. Per tuk-tuk naar Vientiane gereden.


Klinkt avontuurlijk! Als de hele reis zo gaat, zie je wel veel van het land. Je houdt hier toch wel een soort van dagboek bij he?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7383147
quote:
Op maandag 16 december 2002 23:45 schreef Hik het volgende:
Nog 4 daagjes....

Kan iemand even wat opbeurends zeggen?!


Kom maar lekker terug naar het warme Nederland, het is wel 15 graden warmer dan vorige week.
pi_7393746
Jemig! Iedereen is gewoon op vakantie!

Case_ er staat een tentje in Auckland aan het einde van Queen Street, bij het Downtown shopping centre & food court en daar verkopen ze kroketten enzo! Een Nederlandse kroeg hadden ze 3,5 jaar geleden niet, maar Hoegaarden was wel te krijgen! Voor als je Nederland mist!
Heb je al wat geboekt?? Qua bussen enzo??

BlueSparkle! En, hoe is het met d'r?? Vreemd om d'r weer te zien?? Valt het mee of tegen??? Ben wel heeeeeeeel benieuwd hoor!

Hik! Thuis komen heeft ook zn voordelen!!
Kun je eindelijk weer gezellig bijkletsen met je vrienden, ouderwets zeuren over het rotweer in Nederland en, heel belangrijk, je kunt je spullen weer gewoon achter je kont neergooien zonder dat je bang hoeft te zijn dat iemand je spullen jat en weer lekker in je eigen bed slapen! Heerlijk toch?!

En voor jullie alledrie geld: jullie mogen alle foto's laten zien en alle verhalen vertellen tijdens de travel-housewarming-bij-Lucille-meet!

pi_7402004
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:01 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je al wat geboekt?? Qua bussen enzo??
---
En voor jullie alledrie geld: jullie mogen alle foto's laten zien en alle verhalen vertellen tijdens de travel-housewarming-bij-Lucille-meet!
Ik heb een rondje geboekt bij magic-bus. Verder nog niets geboekt. Wel even bij het Department of conservation langsgeweest. Gelukkig hoeft de Abel Tasman Coastal Track niet geboekt te worden, dus ik ga nu die kant op en dan ga ik die eerst lopen. Verheug me er al een beetje op. Een van de 9 Great Walks. Zou de top-of-the-bill qua wandelen van de hele wereld moeten zijn. Kan ik als wandelaar eenvoudig weg niet aan mijn neus voorbij laten gaan.

Ik zal dan vanavond maar eens mijn eerste fotootje maken (Ik ben niet zo'n fotograaf. Ik fotografeer altijd nog met een Olympus mju-2, zonder zoom (groothoek) . En dat bevalt me prima (tot ik een digitale camera koop). Maar ik weet zeker dat de camera veel vaker uit de tas komt als ik mooie tochten wandel of andere leuke dingen zie.

  woensdag 18 december 2002 @ 07:02:56 #180
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_7402425
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 19:01 schreef Liejannuh het volgende:

BlueSparkle! En, hoe is het met d'r?? Vreemd om d'r weer te zien?? Valt het mee of tegen??? Ben wel heeeeeeeel benieuwd hoor!


Hartstikke goed, ze is zo blij mij weer te zien en dat is wederzijds.
Ik had haar verwacht bij de grensovergang, daar had ik afgesproken dat ze mij op kwam halen. Maar ik zag haar niet dus heb ik zelf de tuk tuk naar Vientiane genomen . Ingecheckt in het hotel en naar haar huis gebeld, vertelde haar zus dat ze nog op mij aan het wachten was
ik zie: 'geef maar door dat ik in het lao hotel zit' .
Toen ben ik in slaap gevallen werd 3 uur later prettig gewekt door de telefoon, de receptie dat er iemand voor mij was

We hebben het erg gezellig, ik ben al twee avonden bij haar familie thuis gaan eten. Nee ik vermaak mij wel jullie zien de foto's wel als ik terug ben.

Explore the World
pi_7402805
Klinkt goed bluesparkle!
Case_ hoe warm is het nu? Het wordt daar nu toch zomer? Ga je in die hitte door het zand lopen? (In de Flying Dokter zag ik altijd veel zand)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7402825
Vergeet de Tongariro Crossing niet Case_ die is echt supermooi!!!

En BlueSparkle, leuk dat het allemaal meevalt! Neem je dr mee naar de travel-housewarming-bij-Lucille-meet??

pi_7417664
Ik kom weer ff een drankje doen.
Poeh net mn rekeningen ff bekeken. Is nu pas het geld van mn weekendje Londen afgeschreven, valt toch altijd weer tegen, haha. Die pond is trouwens ook nog verschroven met die paar dagen, of is zondags pinnen gewoon duurder

Iemand anders wat drinken, of is dr niemand?? YPPY zeker zwemmen, of is dat alleen op dinsdag?

pi_7417730
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:33 schreef Golfen het volgende:
Iemand anders wat drinken, of is dr niemand?? YPPY zeker zwemmen, of is dat alleen op dinsdag?
Zwemmen is alleen op dinsdag en nu drie weken niet ivm de vakantie. Maar ik ga nu slapen.
Heb net een stuk van Flodder gekeken, die reisden naar Amerika.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7417780
Droom maar lekker dat je bij ze in de auto zit op weg naar t buitenland.

Zwemmen maar één keer in de week, voor mn gevoel ging je dr toch wel 3x per week naar toe. Hmmm tijd gaat gewoon snel.

Moeten we eigenlijk nog een kerstboom in de Lounge, of gaat toch iedereen met vakantie?

pi_7417807
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:38 schreef Golfen het volgende:
Droom maar lekker dat je bij ze in de auto zit op weg naar t buitenland.

Zwemmen maar één keer in de week, voor mn gevoel ging je dr toch wel 3x per week naar toe. Hmmm tijd gaat gewoon snel.

Moeten we eigenlijk nog een kerstboom in de Lounge, of gaat toch iedereen met vakantie?


Ik ga één keer in de week 's avonds. En bijna elke doordeweekse dag 's middags.

Een kerstboom is wel leuk. Als we er morgen nog geen hebben, zal ik gaan zoeken. Nu lekker slapen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7417886
Zie je wel, toch bijna dagelijks.

Slaap lekker, ga ik vast brainstormen over de kleur van de kerstballen dit jaar. Het liefst wil ik de kerstboom die in New York staat.

pi_7421843
De helft van de dagen ongeveer.

Ik heb even een kerstboom opgetuigd, wat vinden jullie ervan?
Lijkt wel erg op die in New York he?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7421898
Deze kerstboom is voor buiten:

Deze is voor aan de ramen, in neonverlichting. Dan zie iedereen waar we zitten.

En in de boom in het halletje heb ik vast wat cadeautjes voor iedereen gehangen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7433472
Oh........ een kerstboom!!!!!!!
Met kadootjes nog wel!!

Nu maar hopen dat ik dit jaar niet ziek ben met de kerst!
Alhoewel dat wel DE methode is om preventief van je overtollige kerstkilo's af te komen!

pi_7435588
Met Kerst ben ik vast niet ziek, maar wel bijna elk jaar tussen Kerst en oud&nieuw. Dit jaar hopelijk niet.
Net naar een bruiloft geweest, ze zeiden ja!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7435955
quote:
Op donderdag 19 december 2002 20:58 schreef YPPY het volgende:
Net naar een bruiloft geweest, ze zeiden ja!
Oew, dat is altijd wel mooi meegenomen!

Ik ben nu trouwens een paar dagen vrij. Dinsdag nog even werken (dan is er tenminste niemand en kun je lekker doorwerken! ) en dan vrij tot 6 januari ofzo.... Het leven van een ambtenaar is zooooooo zwaar!

pi_7439487
Heerlijk die ambtenaren, een student heeft het ook makkelijk, lekker 2 weken vakantie vanaf morgen. Wel eerst s'avonds nog een tentamen maken.
pi_7439689
quote:
Op woensdag 18 december 2002 03:07 schreef case_ het volgende:

[..]

... Een van de 9 Great Walks. Zou de top-of-the-bill qua wandelen van de hele wereld moeten zijn. Kan ik als wandelaar eenvoudig weg niet aan mijn neus voorbij laten gaan.


Stoer man! Welke great walks zijn er nog meer? Ik geloog iig de Inca trail en een of ander circuit in de Cerro Torre in Patagonië.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7440078
Die ambtenaren hebben het wel makkelijk! Ik heb maar vakantie tot 2 januari.

Was helemaal de kerststukjes voor op tafel vergeten:

Ik heb ze even nagetekend, vond ze wel vrolijk.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7440095
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:28 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Stoer man! Welke great walks zijn er nog meer? Ik geloog iig de Inca trail en een of ander circuit in de Cerro Torre in Patagonië.


Dat zal wel Torres del Paine zijn in Patagonië.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7440133
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:41 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat zal wel Torres del Paine zijn in Patagonië.

[afbeelding]


Mooi! Maar zijn daar wel paden ofzo? Of moet je zelf bedenken waar je loopt? En heeft dat 'paine' iets te maken met zere voeten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7443704
quote:
Op woensdag 18 december 2002 09:09 schreef YPPY het volgende:
Klinkt goed bluesparkle!
Case_ hoe warm is het nu? Het wordt daar nu toch zomer? Ga je in die hitte door het zand lopen? (In de Flying Dokter zag ik altijd veel zand)
Het is nu lekker (denk graadje of 20-23, heb niet echt gekenen). De eerste dagen was het redelijk regenachtig, maar dat is even voorbij. Het echt goede weer zou als het goed is begin januari moeten komen.
pi_7444871
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:42 schreef YPPY het volgende:

[..]

Mooi! Maar zijn daar wel paden ofzo? Of moet je zelf bedenken waar je loopt? En heeft dat 'paine' iets te maken met zere voeten?


Er zijn paden daar. Soms moet je een klein beetje klimmen, het typische bergpaadjes idee (zo nu en dan over wat rotsen klimmen en je vasthouden aan bomen en struiken). Maar prima te doen, zelfs met bepakking. Het hele circuit loopt dus om de bergketen heen en is te lopen in een dag of 5. Er zijn dus op bepaalde plekken houten hutten (refugio's) met daarin vrijwilligers die het eten klaarmaken en de hutten redelijk schoon houden. Alles moet met paarden worden aangevoerd. Ik heb zelf maar een deel van het circuit gelopen, vanaf het startpunt (refugio Lago Pehue) naar de Grey glacier en terug en daarna de andere kant op naar de Valle de Frances.

En Paine slaat niet op zere voeten , maar is de herkomst is onduidelijk. Ik zelf kende alleen het verhaal dat het vernoemd was naar iemand, maar ik lees nu op het web dat het ook iets anders zou kunnnen zijn:

Some say Paine was an early settler. Others say the name comes from an ancient Indian word meaning blue hearkening to the intense blue of the area's lakes.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7445218
quote:
Op donderdag 19 december 2002 23:28 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Stoer man! Welke great walks zijn er nog meer? Ik geloog iig de Inca trail en een of ander circuit in de Cerro Torre in Patagonië.


De Great Walks die Case_ bedoelt zijn allemaal in Nieuw Zeeland.
- Abal Tasman Coastal Track
- Heaphy track
- Kepler Track
- Lake Waikeremoana Track
- Milford Track
- Rakiura Track
- Routeburn Track
- Tongariro Northern Circuit
- Whanganui River Journey

Zie ook het Department of Conservation

Ze zijn trouwens heeeeeeeeeel erg mooi! En daarom zijn het ook great walks!

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')