abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:36:00 #211
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_162483711
Het lijkt mij toch ook het best om ze thuis te laten in de vertrouwde omgeving. Zo een pension is ook alleen maar stress voor ze.

Zelf heb ik de afgelopen 3 jaar heel wat keren 1 tot 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn moeder ging toen elke morgen zijn voer en water verversen en de kattenbak uitscheppen en bleef dan een uurtje met hem spelen. Ik had ook met een vriend afgesproken dat hij, terwijl ik in het ziekenhuis lag, bij mij zou logeren. Zo was Senna eigenlijk enkel overdag alleen en dan slaapt hij sowieso vaak.
pi_162483832
Mijn eerste kat ging vaak naar een pension, mensen daar waren dol op katten. Kat was echter niet dol op pension, als ik haar ophaalde wilde ze niet mee uit haar hokje 8)7 Alleen toen ze eerst 4 weken daar was en na 2 weken nog eens 2 weken, ging het niet goed, haaruitval, stress etc.
De volgende kat had (net als de huidige 2) oppas aan huis ;) Ik woon in een vrij klen appartementgebouw waar meerdere katteneigenaren wonen en we zorgen allemaal waar nodig voor elkaars katten, spelen met ze, en (als ze het toelaten) knuffelen we ook met ze.
We have far more in common than that which devides us..
pi_162528728
Ik maak me ergens zorgen over;

Ik heb een hele sociale, goedmoedige kat van 6,5. Een kat die snel schrikt en het niet moet hebben op andere katten en poezen (angstig).

Nu komt hij geregeld buiten, en dan is het bij hem standaard dat hij iedere 1,5 a 2 uur thuiskomt.

Nu liepen er vandaag een aantal katten in "zijn territorium" en nu durft hij niet meer thuis te komen.

Ik probeer hem al vanaf 20.30 uur vanavond naar binnen te krijgen, hij zit ook in de buurt, hij verschuilt zich onder auto's of in de bosjes, is erg schrikachtig en kijkt angstig om zich heen. Als hij zich open op straat of de stoep begeeft schrikt hij ook bij alles dat hij ziet en hoort, en ik vermoed dat hij daarom niet naar huis durft te lopen.

Hij laat zich echter ook niet pakken door mij. :P

Moet ik hem gewoon laten begaan, hij komt toch wel thuis, of moet ik er toch maar alles aan doen om hem even te pakken te krijgen. Ik heb namelijk geen kattenluikje dus hij is van mij afhankelijk om weer binnen te komen, en ik blijf natuurlijk niet op hem wachten vanavond / vannacht.

Maar als hij hier niet binnen kan als hij de moed verzamelt heeft om terug te komen dan ben ik bang dat hij gaat zwerven en zich niet meer in deze buurt durft te vertonen en dan ben ik m'n kat kwijt. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:57:06 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162528881
Tja, Tomatenboer. Wat ik in jouw geval zou doen is niet naar bed gaan voordat mijn kat weer binnen was. Probeer hem te lokken met iets lekkers. En houd vol.

Beter nu een keer een slechte nachtrust dan morgen nog steeds geen kat thuis. Dan ben je (is je kat) misschien veel verder van huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162528942
Als je een poosje buiten gaat zitten? misschien komt hij dan wel naar je toe als je geen jacht maakt om hem te pakken
pi_162529445
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:20:35 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162529512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
Volhouden, gaat lukken!
pi_162529780
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volhouden, gaat lukken!
Ik heb er een hard hoofd in. Ik lijk gekke Henkie wel. :')

Lig ik op straat hem te lokken met kattensnoepjes onder een auto vandaan, komt hij er wel onder vandaan om gewoon onder de volgende auto te schieten. Ik blijf natuurlijk niet bezig hé.

Ik denk dat ik hem maar een nachtje buiten houd. Volgens mij loopt tie niet in zeven sloten tegelijk en blijft tie wel in de buurt.
pi_162530964
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
  vrijdag 27 mei 2016 @ 00:40:35 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162531021
Top. Welterusten. :)
  maandag 30 mei 2016 @ 23:23:18 #221
409633 killerkip69
killattack!
pi_162634114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
hehe ^O^
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:44:47 #222
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162718235
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
pi_162721426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:44 schreef Jinkx het volgende:
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
halsband met belletje omdoen. Wel zorgen dat de band makkelijk af kan om te voorkomen dat hij kan stikken mocht hij ergens achter blijven hangen.
pi_162723403
Dat helpt toch niet tegen jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen en jonge haasjes die nog niet kunnen rennen een belletje ?
pi_162724841
Ik volg dit topic al een tijdje, nu een eigen vraag:

Ik heb al sinds jaaaren van die witte dingetjes in mijn haar en jeuk als ik niet genoeg m'n haar was. Dit is geen roos.

Nu mijn vraag: Kan het zo zijn dat ik dit door mijn kat heb? Ik kan me van vroeger niet herinneren dat ik zulke witte dingetjes in m'n haar had. Nu wil het toeval dat mijn kat bij haar staart ook van die witte dingetjes heeft zitten. Of is het juist andersom en heeft mijn kat dat van mij?
pi_162727878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:15 schreef Sorella het volgende:
Dat helpt toch niet tegen jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen en jonge haasjes die nog niet kunnen rennen een belletje ?
beter dan niets als hij zijn kat niet wil binnen houden..
pi_162728038
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:41 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

beter dan niets als hij zijn kat niet wil binnen houden..
Das ook weer waar.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:27:03 #228
409633 killerkip69
killattack!
pi_162744722
Gewoon foei roepen als ie op 'n vogeltje zit te azen. Tegen praten weet je wel, werkt prima als je buiten zit...
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:04:14 #229
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162752601
Ben ik nou gek of staan die voorpoten een beetje raar? Hypermobiel zeg maar...?

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:12:18 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162752785
Ik zie niks geks.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:17:25 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162752916
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie niks geks.
Niet? Die linker voorpoot (vanuit hem / haar) die zo naar buiten gaat op het eind? En dat de 'armen' een beetje erg breed uit de oksels komen?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:20:19 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162752998
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Niet? Die linker voorpoot (vanuit hem / haar) die zo naar buiten gaat op het eind? En dat de 'armen' een beetje erg breed uit de oksels komen?
Nee.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:22:10 #233
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162753057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Katten zijn heel flexibel, daardoor kunnen ze er wel eens raar bij liggen :P
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:24:40 #234
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162753142
Ok, gerustgesteld, dank. Liep heel de dag door wijk hier, nooit gezien, en maar mauwen en mauwen. Bleef ons volgen, wilde niet mee naar binnen, maar werkte in 5 seconden een pakje nat voer weg. En daarna nog 1. Zag er ook best smerig en mager uit.

Bleek gechipt, maar niet goed geregistreerd, dus hij is weer naar het asiel waar hij vandaan kwam en daar kijken ze verder.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:26:41 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162753187
Hopelijk vinden ze dan zijn/haar baasje weer. :)
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:28:16 #236
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162753228
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:26 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk vinden ze dan zijn/haar baasje weer. :)
Vast wel joh, die moeten kunnen zien welke chip naar welke persoon gegaan is lijkt me...horen het nog wel, ben nu al benieuwd. Hoop niet dat we een kat die 5 uur geleden nog bij z'n baasje op schoot zat nu juist 'kwijt' gemaakt hebben in ieder geval :D
pi_162755026
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.

Onze huidige poes komt uit een opvang waar ook een pension bij zit. Daar hebben we haar een weekje naartoe gedaan toen hier e.e.a. verbouwd moest worden. Ze was zo relaxt toen we haar weer ophaalden en thuis ook direct weer happy. Zo blij mee, want eerlijk gezegd vind ik de kosten hier van de prof. oppas nogal uit de klauwen lopen. :@
Over welke prijs heb je het dan? Onze katoppas kostte 7 euro per dag, dat vond ik wel redelijk. Je kunt niet in de gaten houden wat ze daar precies voor doet maar de kat zag er na 4 weken prima uit en het huis was gestofzuigd :D
Nu hebben we een buurvrouw die we kunnen vragen. En voor een weekend redt de kat zich prima alleen.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 5 juni 2016 @ 01:04:45 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162755229
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:52 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Over welke prijs heb je het dan? Onze katoppas kostte 7 euro per dag, dat vond ik wel redelijk. Je kunt niet in de gaten houden wat ze daar precies voor doet maar de kat zag er na 4 weken prima uit en het huis was gestofzuigd :D
Nu hebben we een buurvrouw die we kunnen vragen. En voor een weekend redt de kat zich prima alleen.
Denk aan ongeveer het dubbele.
pi_162784653
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Denk aan ongeveer het dubbele.
Ai, dat zijn geen leuke prijzen meer dus. Nouja, als je in Stad een goedkopere poesoppas wilt dan kan ik je wel iemand aanraden :)

Alhoewel: ik kijk nu op haar site en ¤7 per dag geldt alleen voor ééns per dag één kat verzorgen. Als je meerdere katten of vaker per dag verzorging wilt dan lopen de kosten wel op inderdaad.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_162834002
Eind augustus ga ik op vakantie en zoek nog iemand/een plekje voor onze 5jr oude gecastreerde ragdoll-kater. Ik twijfel tussen een oppas 1x daags (kat kan goed alleen zijn), of een pension. Met welk pension heb jij goede ervaringen Lienekien.

Nu ik erover nadenk is 1x natuurlijk niet genoeg, poezel is behoorlijk speels en wordt dagelijks sowieso 2x meegespeeld, naast dat bijles speelgoed gebruikt. Oppas zou dus eigenlijk 2x daags moeten zijn. Buurvrouw vragen kam, maar voor bijna 3 weken beperk je haar ook wel wat natuurlijk.
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')