Ik weet niet of dat bij alle bandjes is maar de vlooienbandjes die ik vroeger gebruikte hadden van die inkepingen die de band uitrekken in een soort gaas patroon zodra er wat kracht op wordt uitgeoefend. Dat is dus tegen het ophangen of ergens achter blijven hangen. Ik heb ook een keer gehad dat mijn kat op 3 poten binnen kwam hinkelen omdat zijn voorpootje achter het bandje bleef hangen daardoor..quote:Op donderdag 14 april 2016 15:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat was voor mij ook de reden waarom mijn katten nooit bandjes hadden. Maar mijn dierenarts verzekerde mij dat deze veilig was. Ze zeggen dat hij los gaat wanneer de kat zou blijven hangen.
Ik heb de pilletjes geprobeerd omdat Dodge allergisch is voor veel druppels maar hij werd echt heel ziek van die pillenquote:Op donderdag 14 april 2016 18:56 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat bij alle bandjes is maar de vlooienbandjes die ik vroeger gebruikte hadden van die inkepingen die de band uitrekken in een soort gaas patroon zodra er wat kracht op wordt uitgeoefend. Dat is dus tegen het ophangen of ergens achter blijven hangen. Ik heb ook een keer gehad dat mijn kat op 3 poten binnen kwam hinkelen omdat zijn voorpootje achter het bandje bleef hangen daardoor..
De dierenarts van mij raad "comfortis" pilletjes aan. Die werken ook echt fantastisch tegen de vlooien. Moeite waard als je net als ik geen fan bent van bandjes en als druppels niet voldoende werken.
Oh wat vervelend! Dat zal dan per kat verschillen. Ik was er in het begin ook best huiverig voor want het is best een flinke pil en het is toch iets wat vlooien dood. Maar hij had zoveel last van die vlooien dat ik het toch maar getest heb. Na een paar uur vielen die vlooien er allemaal gewoon dood af, hij heeft sindsdien weer een prachtige vacht en krabt/bijt niet meer. Lijkt wel of ie ook twee keer zoveel energie heeft nu.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:10 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb de pilletjes geprobeerd omdat Dodge allergisch is voor veel druppels maar hij werd echt heel ziek van die pillen
Broadline pipet voor in de nek. Tegen wormen, vlooien en tekenquote:Op zondag 17 april 2016 01:00 schreef Amarantha het volgende:
Hoe krijgen jullie de kat ontwormt? Mijn kat trapt nergens in en laat het ook echt niet in haar bek/strot gooien.
Je hebt ook nekdruppels louter tegen wormen.quote:Op zondag 17 april 2016 01:04 schreef Amarantha het volgende:
Tegen vlooien en teken heeft de kat al een duur bandje om.
Ik heb los gelaten en gezien waar het schip naar toe ging :-) En het ging best goed. Geen geblaas of vechten en zo. Momenteel (na 3 jaar) zijn ze soms elkaars beste vriendinnetjes en soms slaan ze elkaar de tent uit.quote:Op maandag 18 april 2016 23:23 schreef Sorella het volgende:
Aankomende vrijdag gaan we onze nieuwe kat bij de fokker ophalen.
Het is een dame en het halfzusje van onze Banjer met 1 maand verschil tussen hun beide (beide zijn 4 geworden dit jaar).
Bij onze vorige 2 volwassen katten kwamen kittens en dat was gewoon neerzetten en dat ging altijd wel goed.
Nu wordt het een volwassen poes bij een volwassen kater hoe kunnen we dat het beste aanpakken.
Dor de deur heen laten wennen zoals ik weleens gelezen heb heeft bij ons geen zin, 1 deur gaat naar boven met ook de buitendeur en de andere deur naar de bijkeuken waar de kattenbak staat en de uitgang naar de ren.
Wij hebben een bench staan dus die opzetten en dan kijken of banjer er in wil zodat zijn geur alvast in het kleed trekt ? De bench helemaal afdekken of open laten of een gedeelte afdekken ?
Of gewoon los laten en zien waar het schip strand ?
naar de dierenarts en castrerenquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:36 schreef Rorsach het volgende:
Gvd. Luna, poesje van nog geen 1 is weer krols. Ze brult het hele huis bij elkaar.
Heeft iemand een ideetje om dit een beetje te verminderen?
Is normaal kattengedrag. Enige (ook voor de kat beste) remedie is, zoals computergirl zegt, castreren. Is er een bepaalde reden dat je dat nog niet hebt gedaan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:36 schreef Rorsach het volgende:
Gvd. Luna, poesje van nog geen 1 is weer krols. Ze brult het hele huis bij elkaar.
Heeft iemand een ideetje om dit een beetje te verminderen?
Als het niet bloedt of stinkt, en de omgeving niet warm of dik is zou ik afwachten. Alleen even kijken of hij het niet telkens openkrabt, want dan moet je daar iets aan doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:41 schreef lipjes het volgende:
Beer heeft van het weekend gevochten en heeft een wondje op zijn rug.
Het was eerst een bobbeltje, dat heeft hij denk ik open gekrabt.
Toen een korstje erop en gisteren was dat er weer af en zag je zo een klein open wondje waar geen bloed of vuil uit kwam.
Zit even te denken of ik vandaag al naar de DA ga of nog even 2 dagen afwacht, het is verder wel schoon enzo.
De vrouw wilt nog een nestje kittens, daarna wordt ze geholpen (de poes, niet m'n vrouw)quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is normaal kattengedrag. Enige (ook voor de kat beste) remedie is, zoals computergirl zegt, castreren. Is er een bepaalde reden dat je dat nog niet hebt gedaan?
En waarom wil de vrouw dat? En moet het per se van jullie poes zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef Rorsach het volgende:
[..]
De vrouw wilt nog een nestje kittens, daarna wordt ze geholpen (de poes, niet m'n vrouw)
Dit!quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En waarom wil de vrouw dat? En moet het per se van jullie poes zijn?
Is er al een planning? En hoe ga je het aanpakken? Heb je al serieus geïnteresseerde baasjes?
Poes loslaten en zwanger terug laten komen houdt risico voor poes in (vechten, infectie).
Krols zijn kost haar veel energie en het beestje zit nu dus regelmatig met hormonen waar ze geen gehoor aan kan geven. Bij een huiskat zal dat elke drie weken gebeuren.
Ik vind het zielig.zeker met de wetenschap dat er al zoveel kittens in het asiel zitten.
M'n vrouw wilt ieg een nestje met kittens in huis, maar misschien is dit wel iets voor haar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dit!![]()
Geen nestje en zo snel mogelijk steriliseren. Veel praktijken hebben in t voorjaar hier ook nog Kortings acties voor.
Als je super graag kittens in huis wil kunnen jullie misschien kijken of jullie gevonden nestjes of zwangere poezen op kunnen vangen?
Als ik het goed begrijp heb je silicakorrels.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:26 schreef Riann het volgende:
Heeey ik heb sins 4 weken 2 katten. Nu gaat het over kattenbak vulling.
Eerst had ik gewoon goedkopen grind dus dan schepte ik elke dag de poepjes
en de plasjes eruit.
Nu heb ik gister VITAKRAFT MAGIC CLEAN gekocht en er dus ook meteen in
gedaan. Vanmorgen zoals iedere morgen haal ik de poepjes eruit. Maar zoals ik dus
begreep hoef je de plasjes er niet uit te halen. En een keertje alles omscheppen. Maar
het zijn dus witte korrels met wat blauwe er door heen. Je kunt er dus met 1 kat 4 weken meedoen den dus met 2 katten ga ik er vanuit 2 weekjes. Ik heb geen geurtjes heb na poep
uit scheppen ook nog even goed geroken ik ruikte niks.
Maar heb ik het zo goed gedaan. over een aantal dagen of week is zijn dus meer als de helft van die witte korrels geel door de plas. Ik ben er nogal onzeker over. Dit is de eerste keer dat ik katten heb.
Dank je voor je antwoord. Dit stelt me weer gerust. Dan ga ik vrijdag nog een paar zakken meer halen zijn nu in aanbieding bij dobey.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:59 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je silicakorrels.
Poepjes er uit scheppen. Daarna even de bak doorroeren en klaar. De korrels worden inderdaad geel (ze zuigen de plas op) maar dat maakt niet uit. Pas na een tijd zijn de meeste korrels geel en dan is het tijd om te verschonen. Je hebt alles goed gedaan
Pics van de poezels?
quote:Op woensdag 20 april 2016 11:54 schreef Rorsach het volgende:
[..]
M'n vrouw wilt ieg een nestje met kittens in huis, maar misschien is dit wel iets voor haar.
Eens even informeren bij het asiel in de buurt.
Alleen even kijken hoe zo'n opvangpoes het doet met onze katten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |