Ahh jij bent er zo een dus, als je de beelden met je ogen bekijkt inplaats van met je onderbuik, kun je zien dan v Basten die verdediger niet eens heeft zien aankomen, die dook van achter ineens voor hem op op het moment dat hij die voetbeweging naar de bal al maakte. Dit was domme pech voor die Deen, niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken de beelden al, heb ze ook uit een andere hoek gezien. Het was gewoon een frustratietackle.
Zegt er dan wel eens iemand heel rustig in het veld 'Je bent nu met jouw gedrag de reden dat veel Marokkaanse Nederlanders gediscrimineerd worden'?quote:Op woensdag 13 april 2016 10:56 schreef satecl het volgende:
Marokkanen teamsBij ons is er ook zo'n team in de buurt geweest. Ze konden er geen reet van maar na een tijd stonden ze zomaar 6e op de ranglijst. Bleek dat er 4 teams onderin de competitie waren die er niet eens meer heen gingen en de wedstrijd met een 3-0 verlies op papier af deden.
![]()
Opgefokte sukkels. Wedstrijd begint niet eens onaardig, maar na 2-0 beginnen ze te schoppen, schelden en het ergste: dreigen.
'Ik zie je straks wel in de kleedkamer'
'Ben je straks in de kantine ook zo stoer, met je aka?'
Kneusjes, Johan heeft meer dan gelijk!
Mocro's en zelfreflectiequote:Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zegt er dan wel eens iemand heel rustig in het veld 'Je bent nu met jouw gedrag de reden dat veel Marokkaanse Nederlanders gediscrimineerd worden'?
Dat is ook een heel valide argument, wat heb je aan een atleet die zich een volle maand uithongert waar bij ieder mens de prestaties onder zullen lijden? Bovendien vergeet je zijn tweede argument, dat je een Marokkaan ook minimaal 6 weken kwijt bent tijdens de Afrika cup, die doorgaans plaats vind op een moment dat in Europa de competities in alle hevigheid onderweg zijn. Dat is gewoon een overweging die je maakt als coach, en dan kun je dus inderdaad beter een Europeaan hebben.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vond ze alle twee niet sterk uit de hoek komen. Maar natuurlijk wel vermakelijke televisie. Overigens ging Derksen hier een stuk verder dan Wilders minder-uitspraak. Onder meer dat hij nooit een Marokkaanse speler zou kopen vanwege de mogelijke slechte prestaties tijdens de Ramadan. Hoop dat Knoop goed heeft geluisterd.
Is geen mening maar een feit.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:
Onder meer dat hij nooit een Marokkaanse speler zou kopen vanwege de mogelijke slechte prestaties tijdens de Ramadan.
Dat is niet mijn analyse, laten we het daar op houden. Relevant voor het topic is dat je elke tackle met letsel van 2 kanten kunt bekijken en dat dat zelfs moet om tot een fatsoenlijk oordeel te komen, en dat er bij de Marokkaan Bouaouzan helemaal niemand geinteresseerd was in een andere kant.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh jij bent er zo een dus, als je de beelden met je ogen bekijkt inplaats van met je onderbuik, kun je zien dan v Basten die verdediger niet eens heeft zien aankomen, die dook van achter ineens voor hem op op het moment dat hij die voetbeweging naar de bal al maakte. Dit was domme pech voor die Deen, niet meer en niet minder.
De tackle van Bouaouzan liet ook weinig aan de verbeelding over, zelfs nu nog na al die jaren staat dat nog op mijn netvlies gebrand. Dat het toevallig hier een Marokkaan betreft maakt het voor mij niet erger, het was gewoon een smerige overtreding, period.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet mijn analyse, laten we het daar op houden. Relevant voor het topic is dat je elke tackle met letsel van 2 kanten kunt bekijken en dat dat zelfs moet om tot een fatsoenlijk oordeel te komen, en dat er bij de Marokkaan Bouaouzan helemaal niemand geinteresseerd was in een andere kant.
Was dat een:quote:Op woensdag 13 april 2016 08:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alleen bij mix dubbel een keer mijn ex hard op haar achterhoofd geserveerd, die was wel goed boos.
Wáát?!quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:05 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Als en volwassen man als een gek op je insteekt snap ik dat die kinderen ( 2 Marokkanen en de rest waren volgens mij Antillianen) zich beschermen .
Was nooit de bedoeling om hem dood te trappen , hij heeft pech gehad maar had het ook kunnen voorkomen door zich als een volwassen man te gedragen.
Zonde
Precies, puur uit frustratiequote:Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
De tackle van Bouaouzan liet ook weinig aan de verbeelding over, zelfs nu nog na al die jaren staat dat nog op mijn netvlies gebrand. Dat het toevallig hier een Marokkaan betreft maakt het voor mij niet erger, het was gewoon een smerige overtreding, period.
Haha nee, wij in ieder geval niet. Blijven voetballen en niet op reageren in onze manier. Na afloop een brief schrijven naar de club. Die doen er dan hopelijk wat mee. Maar die jongens zijn toch niet te redden.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zegt er dan wel eens iemand heel rustig in het veld 'Je bent nu met jouw gedrag de reden dat veel Marokkaanse Nederlanders gediscrimineerd worden'?
Haha hé een Marokkaan!quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:05 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Als en volwassen man als een gek op je insteekt snap ik dat die kinderen ( 2 Marokkanen en de rest waren volgens mij Antillianen) zich beschermen .
Was nooit de bedoeling om hem dood te trappen , hij heeft pech gehad maar had het ook kunnen voorkomen door zich als een volwassen man te gedragen.
Zonde
De hele verslaggeving daarover staat ook nog op mijn netvlies en trommelvlies gebrand en daarin vierde juist de verbeelding hoog tij.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
De tackle van Bouaouzan liet ook weinig aan de verbeelding over, zelfs nu nog na al die jaren staat dat nog op mijn netvlies gebrand. Dat het toevallig hier een Marokkaan betreft maakt het voor mij niet erger, het was gewoon een smerige overtreding, period.
En de waardevolle spullen bij de trainer in de tas, die hij meeneemt in de dug-out.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:19 schreef satecl het volgende:
[..]
Haha nee, wij in ieder geval niet. Blijven voetballen en niet op reageren in onze manier. Na afloop een brief schrijven naar de club. Die doen er dan hopelijk wat mee. Maar die jongens zijn toch niet te redden.
[..]
Haha hé een Marokkaan!
Niet alleen waardevolle hoor, gewoon iedereen z'n tas mee de zaal in. Zelfs je riem is niet veilig.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:25 schreef probeer het volgende:
[..]
En de waardevolle spullen bij de trainer in de tas, die hij meeneemt in de dug-out.
Wellicht was dat midden jaren 90 dan nog niet nodig.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:30 schreef satecl het volgende:
[..]
Niet alleen waardevolle hoor, gewoon iedereen z'n tas mee de zaal in. Zelfs je riem is niet veilig.
Ik ben het wel met je eens dat er misschien juist vanwege het feit dat het een Marokkaan was, wat extra stampij werd gemaakt door bepaalde figuren, maar dat maakt de overtreding an sich voor mij persoonlijk niet smeriger dan hij al was. Op Fred vd Hoorn van Den Bosch werd indertijd ook zo'n klopjacht geopend na die tackle op Danny Hesp, waarbiji ik bij sommige figuren ook de indruk kreeg dat het werd opgeblazen omdat het hier het einde van de carriere van een talentvolle Ajacied betrof, en of ze zich ook zo druk hadden gemaakt als het om bv een speler van Willem II had gegaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De hele verslaggeving daarover staat ook nog op mijn netvlies en trommelvlies gebrand en daarin vierde juist de verbeelding hoog tij.
Dat is het punt niet. Het gaat over de problemen.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Marokkanen kunnen beter voetballen en dat kunnen de kaasies niet hebben.
Marokkanen zijn technisch veel behendiger.
Iedereen weet dit.
Waarom speelt Marokko dan nooit op een WK?quote:Op woensdag 13 april 2016 11:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Iedereen weet dit.
welke problemen man. Als een kaasie hetzelfde doet, is het inzet en gedrevenheid, maar bij een mocro gooien ze het op agressiviteit. Ik weet het toch, ik zie het toch.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat over de problemen.
Wie was die voetballer dan wiens knie Van Basten de vernieling in heeft geholpen?quote:Op woensdag 13 april 2016 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh jij bent er zo een dus, als je de beelden met je ogen bekijkt inplaats van met je onderbuik, kun je zien dan v Basten die verdediger niet eens heeft zien aankomen, die dook van achter ineens voor hem op op het moment dat hij die voetbeweging naar de bal al maakte. Dit was domme pech voor die Deen, niet meer en niet minder.
We hebben het over Nederlandse Marokkanen. Ga je Zidane en Benzema ook een Algerijn noemen.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Waarom speelt Marokko dan nooit op een WK?
Dat is precies waar het misgaat bij bepaalde Marokkanen. Het is de schuld van een ander. Ik heb niets gedaan. Het werkt niet zo. Mijn ervaring is ook 100% dat als je (in dit geval horeca) meerdere Marokkanen bij elkaar zet het mis gaat. Ook in agressie toe naar niet Marokkanen.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
welke problemen man. Als een kaasie hetzelfde doet, is het inzet en gedrevenheid, maar bij een mocro gooien ze het op agressiviteit. Ik weet het toch, ik zie het toch.
Omdat voetbal een teamsport is en, ik citeer hier even de onlangs overleden grote meester, in eerste instantie ook een denksport, waarbij de benen slechts moeten uitvoeren wat het hoofd wil.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Waarom speelt Marokko dan nooit op een WK?
Er zit inderdaad veel bovengemiddeld talent onder de Marokkanen, maar ze hebben ook een bepaald iets waardoor er niet een de absolute top zal bereiken. Iets in de mentaliteit of in het karakter, waardoor ze een nare houding krijgen en slecht in de groep liggen. Neem nou zo'n supertalent als El Hamdaoui, als dat een Duitser zou zijn geweest met die kwaliteiten, zou hij jarenlang bij een grote Europese topclub hebben gespeeld, maar het koppige Marokkaanse karakter heeft hem ervan weerhouden, veel meer dan een geweldig jaar bij AZ en wat individuele acties bij Ajax blijven er van hem in de herinnering, doodzonde. En als Marokkanen beter kunnen voetballen als Nederlanders, waarom hebben die dan nog nooit spelers afgeleverd van het kaliber Cruyff, v Basten of Bergkamp? En herinner me er eens aan...hoe vaak heeft de Marokkaanse nationale ploeg op een WK in de halve finale of finale gestaan?quote:Op woensdag 13 april 2016 11:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Iedereen weet dit.
Van Basten hielp de knie van Henrik Andersen aan gort in 1992. (Ongeluk trouwens, want hij verstapte zich op de bal tijden de halve finale op het EK.)quote:Op woensdag 13 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wie was die voetballer dan wiens knie Van Basten de vernieling in heeft geholpen?
Kun je zien in dat filmpje dat ik gepost heb.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wie was die voetballer dan wiens knie Van Basten de vernieling in heeft geholpen?
We hebben het over nu. Destijds hadden ze geen tijd voor het voetballen van het werken.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zit inderdaad veel bovengemiddeld talent onder de Marokkanen, maar ze hebben ook een bepaald iets waardoor er niet een de absolute top zal bereiken. Iets in de mentaliteit of in het karakter, waardoor ze een nare houding krijgen en slecht in de groep liggen. Neem nou zo'n supertalent als El Hamdaoui, als dat een Duitser zou zijn geweest met die kwaliteiten, zou hij jarenlang bij een grote Europese topclub hebben gespeeld, maar het koppige Marokkaanse karakter heeft hem ervan weerhouden, veel meer dan een geweldig jaar bij AZ en wat individuele acties bij Ajax blijven er van hem in de herinnering, doodzonde. En als Marokkanen beter kunnen voetballen als Nederlanders, waarom hebben die dan nog nooit spelers afgeleverd van het kaliber Cruyff, v Basten of Bergkamp? En herinner me er eens aan...hoe vaak heeft de Marokkaanse nationale ploeg op een WK in de halve finale of finale gestaan?
Of Marokkanen discrimineren. En dan maak je het jezelf gewoon moeilijk.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Nederlanders discrimineren
[..]
We hebben het over nu. Destijds hadden ze geen tijd voor het voetballen van het werken.
Valt wel mee.......quote:Op woensdag 13 april 2016 12:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Whistle: clubs gaan kapot door discriminatie.
en gewoon ontkennen en grappen erover maken, terwijl het zwart op wit vaststaat en de premier het zelfs toegeeft.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:02 schreef Hathor het volgende:
Ahh ja...de discrimatie kaart, die hadden we moeten zien aankomen.
Laat daar maar eens een bron van zien dan.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
en gewoon ontkennen en grappen erover maken, terwijl het zwart op wit vaststaat en de premier het zelfs toegeeft.
Wederom. Dat is het punt niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Want we kunnen het niet hebben dat straks de basiselftal van NL uit elf Marokkanen gaat bestaan.
Als dat gebeurt dan weten we in ieder geval zeker dat we nooit meer op een eindtoernooi staan.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Want we kunnen het niet hebben dat straks de basiselftal van NL uit elf Marokkanen gaat bestaan.
Moeten ze er eerst 11 vinden die met elkaar kunnen spelenquote:Op woensdag 13 april 2016 12:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Want we kunnen het niet hebben dat straks het basiselftal van NL uit elf Marokkanen gaat bestaan.
het punt is dat Marokkanen nu al psychologisch uit hun doen worden gehaald, zodat het niet zover gaat komen.quote:
Nee. Men is te veel aanwezig als groep. Daarnaast te agressief. Daarnaast heeft men vaker dan anderen problemen met mensen die niet Marokkaans zijn. Dit haal ik niet eens uit dit programma.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het punt is dat Marokkanen nu al psychologisch uit hun doen worden gehaald, zodat het niet zover gaat komen.
Nou nou, ze doen geen pilsje na de wedstrijd. Wat is dat voor een kutargument. Weet ie wel hoe slecht dat is voor een sporter na inspanning.
ja als team dus.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Men is te veel aanwezig als groep. Daarnaast te agressief. Daarnaast heeft men vaker dan anderen problemen met mensen die niet Marokkaans zijn. Dit haal ik niet eens uit dit programma.
Er zijn regels en een scheidsrechter. Ik heb het ook niet over voetbal maar het normale leven. Als er 1 groept ziekt en uitdaagt zijn het vaak Marokkanen. Ik ken het uit de horeca. Dat is echt eenzijdig treiteren. Op straat ook. Dan krijg je een naam. En dat werkt door.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja als team dus.
agressief? hahaha, waarom zie ik zulke dingen niet. Uitlokken zijn kaasies heer en meester in en daarna in slachtofferrol kruipen.
Jij maakt van het slachtoffer een dader, dat is dubbel.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:13 schreef Confetti het volgende:
Discriminatie en racisme is niet exclusief voorbehouden aan een meerderheid.
Zolang we niet het enorme racisme probleem dat leeft in de Marokkaanse gemeenschap durven te benoemen zal er niets veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |