Ik heb het net even opgezocht om te controleren of ik het wel goed had en Artikel 3 van de Rijkswet op het Nederlanderschap zegt dit:quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:47 schreef Homey het volgende:
Toen ik geboren werd in Nederland kreeg ik automatisch de nationaliteit van mijn vader, die uit het buitenland kwam, en niet de nationaliteit van mijn Moeder die een geboren en qua bloed volledig Nederlandse is. Maar misschien zijn intussen de regels veranderd, dat zou kunnen.
Maar deze wet komt uit 1984, als je daarvoor bent geboren gold waarschijnlijk een andere wet die dat zo regelde.quote:1. Nederlander is het kind waarvan ten tijde van zijn geboorte de vader of de moeder Nederlander is, alsmede het kind van een Nederlander die voordien is overleden.
Ik ben van voor 1984. Dan kan het kloppen. Overigens heb ik nu alleen de Nederlandse nationaliteit, niet elk land staat dubbele nationaliteiten toe (Nederland wel).quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:09 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ik heb het net even opgezocht om te controleren of ik het wel goed had en Artikel 3 van de Rijkswet op het Nederlanderschap zegt dit:
[..]
Maar deze wet komt uit 1984, als je daarvoor bent geboren gold waarschijnlijk een andere wet die dat zo regelde.
Dat is een fabeltje. Ze weten al heel snel dat ze weg moeten, maar blijven. En vervolgens wordt beweerd dat ze "geen zekerheid" hebben.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het schandalige is dat je 11 jaar moet wachten op het eindresultaat van je asiel procedure. Omdat de overheid de zaakjes niet op orde heeft. Als deze mensen veel sneller zouden zijn uitgezet binnen 6 maanden wellicht was er niks aan de hand geweest.
Klopt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 04:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje. Ze weten al heel snel dat ze weg moeten, maar blijven. En vervolgens wordt beweerd dat ze "geen zekerheid" hebben.
Die Mauro en Sahar hadden beide bergen beschikkingen waarin staat dat ze weg moesten, van vele overheidsdiensten en rechters. En toch maar blijven blaten over "onzekerheid"
De zgn. 'onzekerheid' is een leugen. Ze vertikken het gewoon om te vertrekken.
Dit is echt ver achterhaald hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:41 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik stel ook nergens dat hier geboren zijn iets eraan af doet. Het ging mij er meer om dat wat de user uit de quote stelde, niet correct is. Je krijgt niet automatisch de nationaliteit van de buitenlandse ouder, wel van de moeder. Of dat nou Nederlands is of Russisch, de geboorteplaats maakt niet uit.
Waar wonen ze nu eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 april 2016 04:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje. Ze weten al heel snel dat ze weg moeten, maar blijven. En vervolgens wordt beweerd dat ze "geen zekerheid" hebben.
Die Mauro en Sahar hadden beide bergen beschikkingen waarin staat dat ze weg moesten, van vele overheidsdiensten en rechters. En toch maar blijven blaten over "onzekerheid"
De zgn. 'onzekerheid' is een leugen. Ze vertikken het gewoon om te vertrekken.
Illegalen hebben tegenwoordig recht op bed, bad en brood. Daarvóór waren het (extreem)linkse organisaties die voor opvang zorgden, en dus ook voor kleding, eten, etc..quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar wonen ze nu eigenlijk?
De moeder verkoopt de daklozenkrant om rond te kunnen komen. De kinderen gaan gewoon naar school; terecht omdat ieder kind in Nederland recht heeft op onderwijs. Maar hoe komen ze aan kleding bijvoorbeeld, aan een fiets voor school, een computer enz.... Allemaal van de vrijgevigheid van andere ouders?
En waar is vader?
Dit heeft toch geen zin zo. Die moeder blijft hier dan ook de rest van haar leven een beetje hangen.quote:De moeder van David en Daniel verkoopt al jaren de daklozenkrant bij de Albert Heijn in Baarn. ,,Ze moet toch geld verdienen. Wij willen de aandacht op de jongetjes vestigen, die wonen al hun hele leven hier en moeten nu vertrekken,'' aldus Van der Sijs.
Wanneer je een negatieve beschikking krijgt en de voorzieningenrechter oordeelt dat je het eventuele (hoger) beroep niet in Nederland mag afwachten heb je 28 dagen de tijd om Nederland te verlaten. Tijdens die 28 dagen heb je als asielzoeker ook nog recht op opvang in een AZC waar je eten of leefgeld krijgt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar wonen ze nu eigenlijk?
De moeder verkoopt de daklozenkrant om rond te kunnen komen. De kinderen gaan gewoon naar school; terecht omdat ieder kind in Nederland recht heeft op onderwijs. Maar hoe komen ze aan kleding bijvoorbeeld, aan een fiets voor school, een computer enz.... Allemaal van de vrijgevigheid van andere ouders?
En waar is vader?
En daarbij:quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegalen hebben tegenwoordig recht op bed, bad en brood. Daarvóór waren het (extreem)linkse organisaties die voor opvang zorgden, en dus ook voor kleding, eten, etc..
Het recht op onderwijs werkt illegaliteit in de hand en zou alleen moeten gelden voor Nederlandse kinderen. Onderwijs zorgt voor integratie, en dat maakt het weer een nog "schrijnender" geval, etc..
Dus:
1. Basisrechten zoals onderwijs en woonruimte alleen voor Nederlanders en niet voor illegalen.
2. Illegalen actief opsporen, opsluiten en uitzetten. Ook kinderen. Medeplichtigheid aan illegaliteit (zoals panden kraken om illegalen te helpen) strafbaar stellen.
(illegalen zullen niet verhongeren want ze kunnen zich gewoon melden op het politiebureau).
Misschien werkt het daar zoals in de VS: dat het bepalend is waar je geboren bent. Als een kind in de VS geboren wordt en moeder en vader zijn Nederlands, dan verkrijgt het kind de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit. Andersom (geb in NL, ouders Amerikaans) ben je in beginsel statenloos (praktijk: Amerikaanse nationaliteit op aanvraag).quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:31 schreef Gia het volgende:
Hoewel het dan overigens wel raar is dat Maxima niet haar Argentijnse nationaliteit op kan geven, maar de prinsesjes die niet ook hebben.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is echt ver achterhaald hoor.
Als één van je ouders Nederlander is, krijg je de Nederlandse nationaliteit.
Zijn beide ouders niet Nederlands, dan krijg je de nationaliteit van je moeder.
Volgens mij heb je dan de optie om op je 18de te kiezen voor de Nederlandse nationaliteit.
Hebben je ouders een andere nationaliteit, maar ook de Nederlandse, dan krijg je de Nederlandse nationaliteit en via je ouders (ambassade of zo?) ook de andere nationaliteit als het een land betreft waarvan de nationaliteit tot in de eeuwen der eeuwen aan het nageslacht blijft plakken.
Hoewel het dan overigens wel raar is dat Maxima niet haar Argentijnse nationaliteit op kan geven, maar de prinsesjes die niet ook hebben.
Volgens het Wikipedia-artikel over de Argentijnse wetgeving omtrent nationaliteiten krijgt een kind van tenminste één Argentijnse ouder de Argentijnse nationaliteit bij geboorte van rechtswege. Misschien dat je die nationaliteit alsnog moet aanvragen bij geboorte en dat Maxima en Willie dat bewust niet hebben gedaan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien werkt het daar zoals in de VS: dat het bepalend is waar je geboren bent. Als een kind in de VS geboren wordt en moeder en vader zijn Nederlands, dan verkrijgt het kind de Amerikaanse en Nederlandse nationaliteit. Andersom (geb in NL, ouders Amerikaans) ben je in beginsel statenloos (praktijk: Amerikaanse nationaliteit op aanvraag).
Ik zou dan in het geval van de Syrische vluchtelingen willen pleiten voor Syrisch onderwijs in de azc's, in hun eigen taal, met hun eigen cultuur. Dat maakt de terugkeer minder problematisch en 'schrijnend'.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegalen hebben tegenwoordig recht op bed, bad en brood. Daarvóór waren het (extreem)linkse organisaties die voor opvang zorgden, en dus ook voor kleding, eten, etc..
Het recht op onderwijs werkt illegaliteit in de hand en zou alleen moeten gelden voor Nederlandse kinderen. Onderwijs zorgt voor integratie, en dat maakt het weer een nog "schrijnender" geval, etc..
Dus:
1. Basisrechten zoals onderwijs en woonruimte alleen voor Nederlanders en niet voor illegalen.
2. Illegalen actief opsporen, opsluiten en uitzetten. Ook kinderen. Medeplichtigheid aan illegaliteit (zoals panden kraken om illegalen te helpen) strafbaar stellen.
(illegalen zullen niet verhongeren want ze kunnen zich gewoon melden op het politiebureau).
Dat zou kunnen.quote:Op zondag 17 april 2016 02:27 schreef SR4 het volgende:
[..]
[..]
Volgens het Wikipedia-artikel over de Argentijnse wetgeving omtrent nationaliteiten krijgt een kind van tenminste één Argentijnse ouder de Argentijnse nationaliteit bij geboorte van rechtswege. Misschien dat je die nationaliteit alsnog moet aanvragen bij geboorte en dat Maxima en Willie dat bewust niet hebben gedaan.
quote:BAARN - In Baarn hebben woensdagmiddag honderden kinderen gedemonstreerd om de broers David (11) en Daniël (10) in Nederland te houden. De twee jongens moeten het land verlaten en daar zijn veel Baarnaars het niet mee eens.
Er werd een lied gezongen, handtekeningen opgehaald en er waren sprekers van onder meer Defence for Children. Ook burgemeester Röell nam het woord. Hij riep alle kinderen op de Brink op om hard te schreeuwen zodat ze hun oproep in Den Haag ook zouden horen.
De jongens waren blij met de massale aandacht voor hun zaak. Ze vonden de demonstratie erg mooi, zeiden ze tegen RTV Utrecht. Ook hun ouders waren bij het protest. Die waren ontroerd door de massale opkomst van de inwoners van Baarn.
ECONOMISCH
Er wordt al weken actie gevoerd voor de jongens. Hun vader komt uit Georgië en hun moeder uit Rusland. Volgens staatsecretaris Dijkhoff zijn ze economische vluchtelingen. Daarom moeten ook de kinderen het land uit.
Oneerlijk, zeggen veel inwoners van Baarn. De broertjes wonen hun leven lang in Nederland, zijn goed ingeburgerd en hebben niets met Rusland of Georgië.
Ook de lokale politiek probeert de uitzetting te voorkomen. Zo stuurde burgemeester Röell al een brief naar de staatsecretaris en ook de voltallige gemeenteraad riep Klaas Dijkhoff op om gebruik te maken van zijn bevoegdheid om de kinderen in Baarn te laten blijven. Ook de Kamerfractie van GroenLinks nam het al voor de jongens op.
Inderdaad. En niet het terrein af. Maar wat pas echt helpt is niet toelaten. Het is onzin dat Syriërs helemaal hier naartoe komen. Die moeten in de eigen regio geholpen worden.quote:Op zondag 17 april 2016 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zou dan in het geval van de Syrische vluchtelingen willen pleiten voor Syrisch onderwijs in de azc's, in hun eigen taal, met hun eigen cultuur. Dat maakt de terugkeer minder problematisch en 'schrijnend'.
Klopt, die regels zijn veranderd. Voor 1985 konden vrouwen met de Nederlandse nationaliteit hun nationaliteit niet doorgeven aan hun kinderen, tenzij de vader van de kinderen onbekend was. Dat is daarna gewijzigd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:47 schreef Homey het volgende:
Toen ik geboren werd in Nederland kreeg ik automatisch de nationaliteit van mijn vader, die uit het buitenland kwam, en niet de nationaliteit van mijn Moeder die een geboren en qua bloed volledig Nederlandse is. Maar misschien zijn intussen de regels veranderd, dat zou kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 23:01:14 ]
quote:Op donderdag 21 april 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
Waarom mogen deze kinderen niet blijven maar die mensen die uit fucking Mali of een ander Afrikaans land wel? Jullie Nederlanders zijn echt niet goed in de hoofd ik zweer het jeOmdat de ouders al waren afgewezen voor asiel, zowel voor de IND als door de rechters, maar zich blijven verzetten tegen uitzetting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
quote:Op donderdag 21 april 2016 23:00 schreef vigen98 het volgende:
Waarom mogen deze kinderen niet blijven maar die mensen die uit fucking Mali of een ander Afrikaans land wel? Jullie Nederlanders zijn echt niet goed in de hoofd ik zweer het jeUit fucking Mali of een ander Afrikaans land mag je ook niet zomaar blijven hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet aantonen dat je in je land van herkomst het risico loopt vermoord, verminkt, gemarteld enz te worden.
Hier een zaak van april van iemand uit Mali. Asielaanvraag afgewezen, bezwaar en beroep ongegrond verklaard. Het Hoger Beroep verklaarde het pas gegrond.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBDHA:2016:3710
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |