Er is net iemand gepromoveerd op onderzoek naar die angst:quote:Op vrijdag 10 juni 2016 00:21 schreef Gia het volgende:
Voor mij is de diagnose 4,5 jaar geleden en ik heb nog steeds die angst als ik iets mankeer.
Het beheerst mijn leven niet, maar ik ben me wel bewuster van de eindigheid van het leven. Ik kijk minder uit naar een fijne oude dag en probeer nu te genieten.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:45 schreef Gert het volgende:
Er is net iemand gepromoveerd op onderzoek naar die angst:
'Te weinig aandacht voor angst dat kanker terugkeert'
Had je dat nog nooit gedaan dan?quote:Op maandag 13 juni 2016 20:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Het beheerst mijn leven niet, maar ik ben me wel bewuster van de eindigheid van het leven. Ik kijk minder uit naar een fijne oude dag en probeer nu te genieten.
Vorig jaar is mijn vader, vrij snel, overleden. Wij moesten de muziek voor de uitvaart kiezen. Dit heeft mij ertoe doen besluiten alvast een playlist te maken.
Mocht het bij mij chronisch worden, dan doe ik dat ook. Zodra ik over de eerste schrik heen ben. Ik wissel nu ook jaarlijks tussen begraven, cremeren en/of de nabestaanden beslissen dat. Denk dat ik dan net zo'n controlfreak ben.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:19 schreef Mula het volgende:
[..]
Had je dat nog nooit gedaan dan?Mijn rouwkaart ligt al jaren klaar. Controlfreak enzo.
Da's goed nieuws. Nu hopen dat dit de Cure for Cancer is. Zou toch mooi zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:57 schreef Mula het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cijnen_omlaag__.html
Mooi nieuws. Ik krijg een van de medicijnen die aldoor werd genoemd als zijnde "te duur".
Fijn te lezen dat het goed met je vrouw gaat. Waarom krijgt ze een botscan? Die geven ze niet standaard.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:53 schreef JK het volgende:
Met mijn vrouw alles ok, werkt 3 dagen, gaat best aardig. Volgende week weer een botscan. Ga ik maar weer eens mee. Lang geleden, het ziekenhuis. Was voorheen wel anders.
Vanwege dat ze aan de tamoxifen zit. Doordat ze vervroegd in de overgang is, worden de botten ook zwakker en zo houden ze bij hoe het er mee staat. Er was vorige keer al te zien dat ze minder goed zijn dan bij een gezonde meid van 31.quote:Op woensdag 6 juli 2016 11:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Fijn te lezen dat het goed met je vrouw gaat. Waarom krijgt ze een botscan? Die geven ze niet standaard.
Ik duim voor je vanuit Belgie.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:17 schreef yvonne het volgende:
Ik ben met de laatste loodjes bezig, Herceptin tot eind september en dan heb ik er anderhalf jaar gifzooi opzitten, oh en bestralen en operatie natuurlijk.
Maar wat ik vragen wilde, is dit herkenbaar: ik word soms o overvallen door pijn in de borst+borststreek, bot, spieren, weefsel, gewoon een valse gemene pijn, net of het van binnen aan het scheuren is.
Echo was trouwens goed, ik had ook niks anders verwacht er zit gewoon rond de littekens, oksel, en borst gewoon iets niet goed. Soms een voelbare schijf en dan zoals vandaag weer zo'n scheurende pijn.
Ik bennog lang niet de oude en heb het idee dat ik me moeier voel dan na de operatie.
Nou ja, ik voel me soms zo'n zeur, ik zie er toch goed uit? Ben bijna klaar? Maar ik voel me niet echt geweldig. Bleh, bleh, bleh.
Haar strijd is helemaal aan me voorbij gegaan. Schrik hier wel van.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:42 schreef yvonne het volgende:
Beequeen is gister overleden na een jarenlange strijd tegen drie soorten kanker.
Haar topic staat hier:
UTO / R.I.P Beequeen
Sterke, sterke vrouwquote:Op maandag 26 september 2016 09:36 schreef yvonne het volgende:
Poe, ik merk dat ik best moeite heb om hier een update te doen.
Ik ben klaar met de Herceptin, na anderhalf jaar eindelijk klaar.
Of ik schoon ben dat wordt niet gezegd je hoort tegenwoordig dat er op dit moment geen zichtbare kankercellen zitten.
De laatste rondes vielen me zwaar, erg zwaar, qua vermoeidheid heb ik een behoorlijke tik gekregen en ook mentaal.
Ik hoef jullie niet uit te leggen hoe dat zit met vermoeidheidMaar ik kan soms zelfs m'n hoofd niet recht houden, zo moe.
Ik vroeg hier in het begin: verander ik.
En ja, ik ben veranderd, alles is kleiner geworden, je leven staat stil, je richt je op hele kleine dingen, je zoekt naar een nieuwe balans, en je probeert tegen de stroom van geweld in te zwemmen en dat put alleen maar uit.
Ik ben enorm blij dat dit klaar is, ik kan gaan revalideren, vroeger had ik verpleegsterskuiten, nu heb ik vel en bot, spierweefsel is vrijwel overal flink verminderd, ik had vuurvaste handen, bij het minste of geringste brand ik me, warm eten gaat zo enorm langzaam, alles brandt, maar goed, alles maar dan ook alles is kapot geweest.
De vrouwen die hier ook hormoonpillen slikken en de Herceptin hebben gehad kennen de waslijst aan klachten, die hoef ik niet op te noemen
Dan zitten we hier morgen nog.
Ik kan ook nu pas aan verwerking beginnen, hoervoor was er iedere week wel iets, zo'n heel traject is niet bepaald rustgevend.
M'n brein is de grootste handicap, hele dingen kwijt, vergeten wat ik doe of zeg, vreselijk chaotisch, inn gesprek met anderen moet ik weg want dat kan ik niet verwerken, een op een wel, meerdere mensen: nope.
Gelukkig hebben ze de boel getest ( lange test, 3 uur, uitputtend) en het goede nieuws, het zit er allemaal nog, en was ik voor mijn leeftijd bovengemiddeld snel en slim. Alleen, er is altijd een alleen, ik vaar op automatische piloot, waarbij ik ook enorme fouten maak.
En alles komt wel terug, maar dan moet ik heeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben. En sowieso dagelijks oefenen. Maar dit kan jaren duren.
En dat bedoel ik met alles is kleiner geworden, dat iets nog jaren kan duren kan ik nieteens overzien. Het zegt me niets.
Maar ik ben klaar jongens, KLAAR!
En ik word oma
Alleen moet ik ook in oktober terugkomen voor een darmonderzoek, men vond bloed bij onderzoek dus moet het beter nagekeken worden.
Gedoe, uiteraard zit er bloed bij, wat denk je wat al die medicatie doet?
Maar goed, weer iets op m'n bordje, maar dat schuif ik eronder, ik weet dat het niks is.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is, hak op de tak
ik kan volgen hoor kanjer!quote:Op maandag 26 september 2016 09:36 schreef yvonne het volgende:
Poe, ik merk dat ik best moeite heb om hier een update te doen.
Ik ben klaar met de Herceptin, na anderhalf jaar eindelijk klaar.
Of ik schoon ben dat wordt niet gezegd je hoort tegenwoordig dat er op dit moment geen zichtbare kankercellen zitten.
De laatste rondes vielen me zwaar, erg zwaar, qua vermoeidheid heb ik een behoorlijke tik gekregen en ook mentaal.
Ik hoef jullie niet uit te leggen hoe dat zit met vermoeidheidMaar ik kan soms zelfs m'n hoofd niet recht houden, zo moe.
Ik vroeg hier in het begin: verander ik.
En ja, ik ben veranderd, alles is kleiner geworden, je leven staat stil, je richt je op hele kleine dingen, je zoekt naar een nieuwe balans, en je probeert tegen de stroom van geweld in te zwemmen en dat put alleen maar uit.
Ik ben enorm blij dat dit klaar is, ik kan gaan revalideren, vroeger had ik verpleegsterskuiten, nu heb ik vel en bot, spierweefsel is vrijwel overal flink verminderd, ik had vuurvaste handen, bij het minste of geringste brand ik me, warm eten gaat zo enorm langzaam, alles brandt, maar goed, alles maar dan ook alles is kapot geweest.
De vrouwen die hier ook hormoonpillen slikken en de Herceptin hebben gehad kennen de waslijst aan klachten, die hoef ik niet op te noemen
Dan zitten we hier morgen nog.
Ik kan ook nu pas aan verwerking beginnen, hoervoor was er iedere week wel iets, zo'n heel traject is niet bepaald rustgevend.
M'n brein is de grootste handicap, hele dingen kwijt, vergeten wat ik doe of zeg, vreselijk chaotisch, inn gesprek met anderen moet ik weg want dat kan ik niet verwerken, een op een wel, meerdere mensen: nope.
Gelukkig hebben ze de boel getest ( lange test, 3 uur, uitputtend) en het goede nieuws, het zit er allemaal nog, en was ik voor mijn leeftijd bovengemiddeld snel en slim. Alleen, er is altijd een alleen, ik vaar op automatische piloot, waarbij ik ook enorme fouten maak.
En alles komt wel terug, maar dan moet ik heeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben. En sowieso dagelijks oefenen. Maar dit kan jaren duren.
En dat bedoel ik met alles is kleiner geworden, dat iets nog jaren kan duren kan ik nieteens overzien. Het zegt me niets.
Maar ik ben klaar jongens, KLAAR!
En ik word oma
Alleen moet ik ook in oktober terugkomen voor een darmonderzoek, men vond bloed bij onderzoek dus moet het beter nagekeken worden.
Gedoe, uiteraard zit er bloed bij, wat denk je wat al die medicatie doet?
Maar goed, weer iets op m'n bordje, maar dat schuif ik eronder, ik weet dat het niks is.
Ik hoop dat het een beetje te volgen is, hak op de tak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |