abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161370572
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_161370643
Onnodig is gewoon een kortere manier van zeggen mensen die medisch gezien niet glutenvrij hoeven te eten maar het toch doen. Moet ieder voor zich weten verder, ik kan me daar niet druk om maken. If anything, ga er vooral mee door want des te meer komt er in de winkels.

Maar het grote nadeel is wel dat mensen voor wie het wel medisch noodzakelijk is vaker minder serieus worden genomen in horecagelegenheden bijv. Dat is jammer.

Je hoort mij niet zeggen dat iemand niet gv mág eten hoor ;)
:)
pi_161371075
Hier eet de duutser geen vlees, ik wel. Ik wil T eigenlijk gewoon met de pot mee laten eten. Soms eet ik vlees en dan mag hij best een stukje, en soms eten we geen vlees. Dan kan hij later zelf een bewuste keuze maken. Tot nu staat het idee van vlees in zo'n mini-mensje me tegen, dus heeft hij het nog niet gekregen.

Ander onderwerp: we hebben een kinderdagverblijf plaats! Er is hier echt grote schaarste. We hadden ons bij 5 kinderdagverblijven aangemeld, en bij 1tje zelfs voor de geboorte. Bij die belden we laatst, en stonden we op plek 20 van de wachtlijst. Maar, nu hebben we bij een andere een plek. Een natuur kinder dagverblijf, waar ze veel buiten zijn en eigen groente en fruit verbouwen. Ben zo opgelucht! vanaf september ongeveer gaat hij daarheen....
pi_161371145
Oh, wat fijn Jagär! Dat zal ruimte geven. En klinkt ook als een heel fijn kdv. :D
pi_161371155
Wow, dat klinkt echt heel leuk Jagar! fijn zeg! Ga jij dan per september ook weer werken?
pi_161371176
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:59 schreef Mineola het volgende:
Wow, dat klinkt echt heel leuk Jagar! fijn zeg! Ga jij dan per september ook weer werken?
per oktober, dan denk ik. Ze doen hier 3 tot 4 weken over het wennen in het kdv, waar je eerst 5 minuten weggaat, en dan steeds langer.

Luna, het geeft me nu al ruimte merk ik. Een uur geleden gebeld door het kinder dagverblijf, en ik voel me nu zo opgelucht..

oh, en T slaapt nu. Op z'n buik, voor het eerst. Hij heeft zichzelf omgedraaid, maar ik vind het maar spannend...Heeft z'n neusje ook zo lekker begraven..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161371347
:W aanhaakpoging
Hier ook nog steeds team zombie, al komt dat in mijn geval niet door een slecht slapende baby, maar door m'n eigen hoofd :')

Pap: hier eigenlijk nooit aan begonnen omdat we het nut er niet van in zagen. Zelf eten we ook nooit zoiets, dus misschien ook vandaar. En brood ging er al snel goed in ook :Y)

Zwaaien en klappen is ook de bom hier :Y De "hiep-hiep" gaat dan ook perfect, nu nog een maand oefenen op het "hoera" stukje ;)
Van de week ook foto's gemaakt voor de uitnodigingen O+ hopelijk komen die vandaag nog binnen!

Fijn Jagar! Kan me voorstellen dat dat een opluchting is!

Vrijwillig diëten:
Tsja, zeggen dat iemand anders dat niet mág doen, slaat inderdaad nergens op, maar ik snap het écht niet :N
Kijk, als je merkt dat je ergens last van hebt of dat iets niet zo lekker valt en je laat het daarom weg: groot gelijk! ^O^ Maar ķf je kunt er dan dus echt niet tegen en eet het nooit, ķf je kiest er vrijwillig voor om het af en toe niet te eten en bitcht er dan ook niet constant over :{w

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik kan me eigenlijk wel een beetje druk maken om mensen die onnodige diëten volgen, aangezien ik er zelf de dupe van ben...
pi_161371474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:11 schreef twist02 het volgende:
:W aanhaakpoging
Hier ook nog steeds team zombie, al komt dat in mijn geval niet door een slecht slapende baby, maar door m'n eigen hoofd :')

Pap: hier eigenlijk nooit aan begonnen omdat we het nut er niet van in zagen. Zelf eten we ook nooit zoiets, dus misschien ook vandaar. En brood ging er al snel goed in ook :Y)

Zwaaien en klappen is ook de bom hier :Y De "hiep-hiep" gaat dan ook perfect, nu nog een maand oefenen op het "hoera" stukje ;)
Van de week ook foto's gemaakt voor de uitnodigingen O+ hopelijk komen die vandaag nog binnen!

Fijn Jagar! Kan me voorstellen dat dat een opluchting is!

Vrijwillig diëten:
Tsja, zeggen dat iemand anders dat niet mág doen, slaat inderdaad nergens op, maar ik snap het écht niet :N
Kijk, als je merkt dat je ergens last van hebt of dat iets niet zo lekker valt en je laat het daarom weg: groot gelijk! ^O^ Maar ķf je kunt er dan dus echt niet tegen en eet het nooit, ķf je kiest er vrijwillig voor om het af en toe niet te eten en bitcht er dan ook niet constant over :{w

SPOILER: rant
Dus ik kan me eigenlijk wel een beetje druk maken om mensen die onnodige diëten volgen, aangezien ik er zelf de dupe van ben...
Ochja dat doet een nicht van mijn lief. Die eet glutenvrij en heeft daar baat bij, helemaal prima verder moet ze zelf weten. Maar op verjaardagen enzo eet ze wel taart, moet ze ook zelf weten. Maar t is niet zo tof om dat dan te doen voor de neus van mijn kind en steeds te benadrukken dat "het wel leuk moet blijven, zo'n dieet".
Ja joh, wrijf het er nog even in bij een 5-jarige anders :')
pi_161371724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ochja dat doet een nicht van mijn lief. Die eet glutenvrij en heeft daar baat bij, helemaal prima verder moet ze zelf weten. Maar op verjaardagen enzo eet ze wel taart, moet ze ook zelf weten. Maar t is niet zo tof om dat dan te doen voor de neus van mijn kind en steeds te benadrukken dat "het wel leuk moet blijven, zo'n dieet".
Ja joh, wrijf het er nog even in bij een 5-jarige anders :')
Och, 't is zonde ja! :(
Ik hoop ook echt zo hard dat het onze Minion bespaard blijft, het lijkt me zoveel moeilijker voor kinderen ;( (heb het zelf pas 3 jaar)...

M'n schoonzus had een keer 'Wheat Belly' gelezen en alle vormen van brood afgezworen :')
Dus zaten we samen in een restaurant en kwam er stokbrood op tafel, zegt ze echt 12x "Oh, dat is echt zķ moeilijk om daar vanaf te blijven, hč Twist?"
Ik: "Nou ja, het went"
Pakt ze binnen 10 minuten toch een stukje want "eentje moet kunnen" :{w

Andere schoonzus probeert serieus élk nieuw hip dieet uit omdat ze naar eigen zeggen zo vaak last heeft van d'r maag/darmen en prikkelbare darmsyndroom heeft volgens de huisarts (echt, elke maand is er iets anders wat ze niet 'mag' :') ). Dus ik serieus uitleggen dat dan eigenlijk coeliakie eerst uitgesloten moet worden om dat te kunnen diagnosticeren. Haar antwoord: "Oh, maar aan dat dieet van jou begin ik niet hoor, da's niet leuk meer!"
:') ;(
pi_161371786
Wij eten vegetarisch. We doen niet moeilijk over gelatine wanneer O dat bij een speeldate krijgt enzo. Dat leggen we later nog wel uit, maar we kopen zelf geen snoepjes ed daarmee.

Toen ze 2 was zag ze ooit een gehaktbal en vroeg wat het was.... Keek eens bedenkelijk "Nee poep, bluhhh!" nooit lastig geweest dus om haar vegetarisch op te blijven voeden. Nu wil ze het ook echt niet. Hopelijk gaat het ook zo met E.

Mijn grote is 'ziek' thuis, erg moe vooral. Lag net te slapen op de bank. En mijn kleine in de box... Gezellig Joh! Ik paste niet op de bank bij Helaas :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamb29 op 12-04-2016 12:53:02 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:51:07 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161372090
Ik zie het probleem niet zo. Ik eet in principe ook geen producten met toegevoegd suiker. Want ik vind het ongezond en wordt er duf van. Maar af en toe een ijsje of cola of muffin, ja hoor. :9
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161372179
Ik laat Fedde eigenlijk gewoon met alles mee-eten maar vind het wel heel jammer dat ie nu in een paar weken tijd al een lange vinger en een paar keer limo heeft gehad toen ik effe uit beeld was. (toegevoegde) suiker probeer ik wel te vermijden voorlopig maar mijn omgeving (lees: man en ouders, zowel schoon als gewoon) snappen dat geloof ik niet zo. o|O

Voorlopig is het een hele goeie eter die alles wat los en vast zit naar binnen werkt en probeert. Dol is op boontjes, pasta en rijst en boterhammetjes.
pi_161372253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:51 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Ik eet in principe ook geen producten met toegevoegd suiker. Want ik vind het ongezond en wordt er duf van. Maar af en toe een ijsje of cola of muffin, ja hoor. :9
In mijn geval was dat het probleem ook niet, maar wel de tactloosheid van eerst tegen een 5jarige blaten over dat je hetzelfde dieet volgt maar vervolgens wel een stuk taart naar binnen schuiven terwijl je 'moet kunnen, het moet wel leuk blijven' roept. Mijn kind kan dat namelijk niet en dan is het best lomp om dat op zo'n manier te gaan zeggen.

Verder ben ik qua eten niet zo ingewikkeld. Als A straks gaat eten krijgt ie wat er in de koelkast ligt met enkele kleine uitzonderingen zoals honing tot 1 jr.
pi_161372842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:51 schreef Mariposas het volgende:
Daar is ook weinig 'problematisch' aan ;)
Ik vind het pas vervelend worden als jij zou beweren allergisch te zijn voor suiker, of zou zeggen dat je het niet 'mag' tegen iemand die daadwerkelijk allergisch is, om vervolgens toch dat ijsje/glas cola te pakken omdat 'dat heus wel een keer kan'.

Als iemand er voor kiest om een bepaalde voedselgroep / een bepaald ingrediënt niet te eten, is dat prima! ^O^ Maar wees er dan ook gewoon eerlijk/duidelijk over dat het een keuze is ;)
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:25:32 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161372850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

In mijn geval was dat het probleem ook niet, maar wel de tactloosheid van eerst tegen een 5jarige blaten over dat je hetzelfde dieet volgt maar vervolgens wel een stuk taart naar binnen schuiven terwijl je 'moet kunnen, het moet wel leuk blijven' roept. Mijn kind kan dat namelijk niet en dan is het best lomp om dat op zo'n manier te gaan zeggen.

Verder ben ik qua eten niet zo ingewikkeld. Als A straks gaat eten krijgt ie wat er in de koelkast ligt met enkele kleine uitzonderingen zoals honing tot 1 jr.
Dat is ook heel lomp. En klinkt ook alsof ze het dieet van E niet zo serieus neemt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:01:30 #16
409579 LuDann
All the way
pi_161374774
Mijn moeder heeft iedere keer weer een nieuw dieet, die heeft alles al een keer geprobeerd. Nu eet ze glutenvrij, ondanks dat coeliakie is uitgesloten (het zit wel in de familie, een paar broers en zussen van haar hebben het wel, evenals hun kinderen). Ik eet zelf ook alles maar probeer wel het gezonde voorbeeld voor Wolk te zijn waar het dingen als toegevoegde suikers en dergelijke aangaat.

Wij ontbijten nooit thuis op werkdagen, mijn man eet op zijn werk en ik stouw ergens onderweg een banaan naar binnen. :') Ik had er eigenlijk niet zo bij stilgestaan dat het voor Wolk eigenlijk wel een goed idee is om te ontbijten. :@ Toen ze vanochtend mijn boterhammen spotte die ik stond in te pakken voor mijn lunch wilde ze die perse hebben! Ze kroop huilend achter me aan toen ik ermee naar de huiskamer liep om ze in mijn tas te stoppen. Dus toen hebben we maar even samen een boterham gegeten. *; Toch maar ontbijt op werkdagen in ons ritme proppen. Vind het wel heel leuk dat ze eindelijk belangstelling begint te tonen voor eten. *O*

Ik vind het trouwens ook heel lief dat ze me door het hele huis volgt. Ik zet haar meestal gewoon op de grond neer met speelgoed en ga dan een beetje mijn gang terwijl ik een half oog op haar houd. Als ik dan even naar de keuken loop dan kruipt ze meteen achter me aan. Ik vind dat echt heel gezellig, dan ben ik lekker aan het koken/bakken/afwassen terwijl ze aan mijn voeten zit te spelen met een bakje en een pollepel.

Ze heeft ook deuren ontdekt, die zijn helemaal de bom en moeten open en dicht. We hebben een inloopkast met magnetische deurtjes in de keuken. Ik heb laatst toegekeken hoe ze zichzelf daarin opsloot, heel vermakelijk. :+
pi_161375188
N. eet sinds een paar maanden haar broodje met man mee 's ochtends. Op werkdagen ontbijt ik altijd in de auto, ik weet dat echt niet in te passen. :@ Toch maar eens proberen of ik niet nog een kwartier eerder op kan staan.

Mijn baby is vandaag 11 maanden en gaat dus haar laatste maand als baby in. HOE DAN? :o :'( *O* O+
pi_161376086
Eten; ik was vastbesloten te wachten met vv tot 6 maanden, maar gezien W. met 4 maanden al
heel veel interesse er voor had ben ik al een tijdje bezig. Hij eet 's avonds vaak iets van groente met ons mee en als ik 's middags thuis ben met 'm iets van fruit. Wel in minimale hoeveelheden, want extra naast de BV en nog niet ter vervanging.
Gister aten wij iets wat ik niet echt kon aanpassen is op wat W. al krijgt (gepureerd/geprakt ivm te jong voor Rapley), dus ik heb me gewaagd aan een potje. Hij viel de lepel zo ongeveer aan en zat er dan heerlijk op te smakken dus dat was een succes.

Als 'ie straks groot genoeg is ga ik 'm stukken voeding aanbieden zodat 'ie zelf kan sabbelen.
pi_161377520
Ik wilde geen discussie ontketenen, sorry!
Maar het is in deze tijd voor mij inderdaad een stuk lastiger uit eten gaan dan 5 jaar geleden, ondanks dat er veel meer producten verkrijgbaar zijn. Maar men denkt gauw dat je het zoveelste hip-dieet-geval bent ipv iemand met serieuze voedselallergieën.

Maar mijn kind jongens, mijn kind. Die kleine ukkepuk met luchtwegproblemen, vertraging in de groei en andere toestanden. De liefde van mijn leven. Onze lieve, mooie Twix. Hij kruipt!! En hij is dolgelukkig!
pi_161377907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:10 schreef Malteser het volgende:
Maar mijn kind jongens, mijn kind. Die kleine ukkepuk met luchtwegproblemen, vertraging in de groei en andere toestanden. De liefde van mijn leven. Onze lieve, mooie Twix. Hij kruipt!! En hij is dolgelukkig!
HIJ KRUIPT?! :o
Twixxx O+ Hij is zo enorm gegroeid, je blije eitje O+ Viel me zo op toen we elkaar zagen. Echt een bink O+
pi_161378234
Wat goed Malteser! :) En fijn! En nu alles opbergen wat je niet binnen kruipbereik wil hebben 8-).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161379181
Jep, zo bizar! Mijn baby verplaatst zich. Ben er echt van onder de indruk!

Leidt ook meteen tot een hilarisch tafereel: Man en ik zijn net op onze knieën door de woonkamer gekropen om op die manier geen wandcontactdozen, snoeren en andere niet-Twix-proof dingen over het hoofd te zien. _O-
pi_161379471
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Tja, dat ventiel zorgt er voor dat er geen vacuum ontstaat, dat heeft de goedkope hema fles niet ;) En hoezo minstens 3 flessen? Wij hebben er 2, meer is toch niet nodig? Gewoon tussendoor goed uitspoelen en regelmatig eentje in de vaatwasser stoppen.
KDV en oma hebben allebei een eigen fles en wij natuurlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:51 schreef Mariposas het volgende:
Hier werkt het doorslapen met pap wel goed!
Ludann:
kant en klare pap is
-Bambix dromerig papje biscuit suikervrij (zit wel vanille aroma in)
- Hero melkpapje met granen.

Aanmaken met melk:
- Bambix Zonnige Ontbijtpap Haverpapje
- Bambix Fijne granen banaan 6 mnd
- AH Biologisch Spelt pap 6 mnd
- AH Biologisch Fijne granen pap 6 Mnd
- Nestlé Pyjamapapje fijne tarwe granen 6 mnd
- Etos Biologisch fijne granen pap 6 mnd
- Etos Biologisch spelt pap 6 mnd
- Hero Baby melkpapje met granen mais
- biobim haverpapje 4 mnd
- Biobim Rijst & Boekweit 4 mnd
- Biobim rijstpapje 4 mnd
- Biobim speltpapje 6 mnd

Overige (huis) merken geen verstand van.

Over het algemeen geldt: instant bevat bijna altijd suiker, en hoe hoger de aangeduide leeftijd hoe hoger de kans op suiker.
Wanneer geef je de pap voor het slapen? Met bedtijd of later op de avond?
pi_161379528
Kruip-Twix *O*
Zet die linkertwix voor die rechtertwix!
pi_161379959
Ik heb bambix biscuit suikervrij gehaald maar niet de kant en klare variant. Zie die niet staan in het lijstje van Mariposas?
Met een vol buikje slaapt Guido beduidend beter, maar ik wil nog even afwachten tot ik het echt niet meer trek, in de hoop dat dit een erg lange regel fase is.

En nogmaals als je pap geeft kun je zo een fles geven of moet dat opgebouwd worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')