abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161353812
Hallo,

ik merk dat wanneer ik mij héél goed voel, dat ik daarna behoorlijk depri word. Zelf kan ik niet bedenken hoe het is om jezelf gewoon stabiel normaal te voelen, het is bij mij het een of het ander.

Hoe voelt het voor de normale mens om normaal te voelen? Ben je dan blij? Gaat alles dan gewoon z'n gangetje?

Enlighten me please. Wellicht heb ik dan een ijkpunt. :)
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161353947
Als je zo dicht tegen een depressie aanstaat moet je misschien meer geluk uit jezelf halen in plaats van externe factoren?
pi_161354003
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:26 schreef tailfox het volgende:
Als je zo dicht tegen een depressie aanstaat moet je misschien meer geluk uit jezelf halen in plaats van externe factoren?
Hoe haal je geluk uit jezelf?

Vraag uit OP blijft staan overigens, ben wel nieuwsgierig.
  maandag 11 april 2016 @ 18:39:45 #4
438758 zeer
Opritsjniki
pi_161354178
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:26 schreef tailfox het volgende:
:') goede tip hoor, heb je er nog meer?
pi_161354204
Wat is normaal?
pi_161354232
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:41 schreef FANN het volgende:
Wat is normaal?
In dit geval: hoe mensen zich voelen als ze gewoon normaal zijn.
pi_161354241
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:42 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Goeie vraag :D
pi_161354292
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:42 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dat weet niemand. Ik vraag me ook weleens af of ik normaal ben.
pi_161354330
Heb je last van een bipolaire stoornis?
pi_161354433
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 18:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat weet niemand. Ik vraag me ook weleens af of ik normaal ben.
Dus niemand kan mij vertellen hoe ze zich voelen als ze gewoon op een normale manier dingen doen zonder dat hen iets dwars zit o.i.d.?
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb je last van een bipolaire stoornis?
Mogelijk. :)
  maandag 11 april 2016 @ 18:54:32 #11
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161354440
Als je heeeeel goed voelen eigenlijk een teken van naderend onheil is, heb je wellicht een bipolaire stoornis, ofwel:manisch depressief. Dat is niet makkelijk nee, maar er valt volgens mij wel mee te leven, met de juiste maatregelen. Dat houdt bijvoorbeeld wel in dat je naar huis gaat als het té gezellig wordt en zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_161354459
Ik heb dit met geilheid.

Dan voel ik mij erg geil, dan ruk ik en dan voel ik mij smerig zo van, waarom doe ik dit in vredesnaam.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_161354479
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:54 schreef misterxvany het volgende:
Dus niemand kan mij vertellen hoe ze zich voelen als ze gewoon op een normale manier dingen doen zonder dat hen iets dwars zit o.i.d.?
Ik ben geen psycholoog oid., maar ik kan me moeilijk voorstellen wat 'normaal' is voor een gemiddelde mens. Ik heb af en toe dat ik me somber voel, maar verder heb ik het prima. Ben ik dan niet normaal? Ik ken mensen die gelukkiger zijn dan ik, en dus dingen doen zonder dat hen iets dwars zit; ben ik dan niet normaal?

Wat is normaal?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 18:56:28 ]
pi_161354559
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 18:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben geen psycholoog oid., maar ik kan me moeilijk voorstellen wat 'normaal' is voor een gemiddelde mens. Ik heb af en toe dat ik me somber voel, maar verder heb ik het prima. Ben ik dan niet normaal? Ik ken mensen die gelukkiger zijn dan ik, en dus dingen doen zonder dat hen iets dwars zit; ben ik dan niet normaal?

Wat is normaal?
Uiteindelijk is iedereen uniek, dat klopt.

Mijn vraag was ook meer op de individu gericht. Hoe voel jij je bijvoorbeeld als je je zodanig voelt dat je het 'prima' kan noemen?
  maandag 11 april 2016 @ 18:59:34 #15
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161354568
Het is een beetje moeilijk uitleggen wat normaal is. Want alles wat ik daarover zal schrijven, interpreteer jij dan weer naar jouw eigen referentiepunt van dingen, en die is sowieso nooit objectief.

Maar ik denk dat het verschil is tussen wel en niet bipolair dat de boel ietsje gematigder is verdeeld: dus minder hoge pieken, en minder diepe dalen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_161354597
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het is een beetje moeilijk uitleggen wat normaal is. Want alles wat ik daarover zal schrijven, interpreteer jij dan weer naar jouw eigen referentiepunt van dingen, en die is sowieso nooit objectief.

Maar ik denk dat het verschil is tussen wel en niet bipolair dat de boel ietsje gematigder is verdeeld: dus minder hoge pieken, en minder diepe dalen.
Inderdaad daarom heb ik ook mijn twijfels bij bipolair. Echt manisch ben ik nooit geweest, wel zeer depressief.
pi_161354659
Ja dat dacht ik gister dus ook, letterlijk maar 1 ding wat negatief kon zijn, en natuurlijk is het dat :) :) :) :) :D :D :D :(

K***** zooi
pi_161354931
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:17 schreef misterxvany het volgende:
Hallo,

ik merk dat wanneer ik mij héél goed voel, dat ik daarna behoorlijk depri word. Zelf kan ik niet bedenken hoe het is om jezelf gewoon stabiel normaal te voelen, het is bij mij het een of het ander.

Hoe voelt het voor de normale mens om normaal te voelen? Ben je dan blij? Gaat alles dan gewoon z'n gangetje?

In een manie gaat alles vanzelf. Je voelt je fantastisch, hebt lef, doet dingen zonder je af te vragen of het wel verstandig is, geeft geld uit als water en ziet alleen maar de positieve kant van dingen. Tijd verdwijnt, honger/dorst ervaar je niet en het voelt alsof je continu in een flow zit.
In, of bij, een depressie beweeg je door gelei. Alles kost moeite, niets is leuk, boodschappen doen is al een onderneming en je wilt je verstoppen of in ieder geval mensen mijden. Elke handeling lijk je bewust te moeten maken, gesprekken gaan niet langer 'vanzelf' en die flow is niet meer te bekennen.

"Normaal" hangt daar een beetje tussen. Veel tijd gaat voorbij zonder dat je specifiek iets voelt, geen blijdschap, euforie of angsten/vermoeidheid. Je energieniveau is ongeveer gelijk de hele dag. Na het eten doe je nog een wasje, maai je het gras of ga je sporten. Je bent niet "zomaar" geïrriteerd, stelt jezelf niet allerlei vragen in je hoofd, kan dingen binnen een paar minuten van je af zetten, voelt geen verlammende twijfels of angsten..

Zoiets!?
pi_161355036
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 19:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

In een manie gaat alles vanzelf. Je voelt je fantastisch, hebt lef, doet dingen zonder je af te vragen of het wel verstandig is, geeft geld uit als water en ziet alleen maar de positieve kant van dingen. Tijd verdwijnt, honger/dorst ervaar je niet en het voelt alsof je continu in een flow zit.
In, of bij, een depressie beweeg je door gelei. Alles kost moeite, niets is leuk, boodschappen doen is al een onderneming en je wilt je verstoppen of in ieder geval mensen mijden. Elke handeling lijk je bewust te moeten maken, gesprekken gaan niet langer 'vanzelf' en die flow is niet meer te bekennen.

"Normaal" hangt daar een beetje tussen. Veel tijd gaat voorbij zonder dat je specifiek iets voelt, geen blijdschap, euforie of angsten/vermoeidheid. Je energieniveau is ongeveer gelijk de hele dag. Na het eten doe je nog een wasje, maai je het gras of ga je sporten. Je bent niet "zomaar" geïrriteerd, stelt jezelf niet allerlei vragen in je hoofd, kan dingen binnen een paar minuten van je af zetten, voelt geen verlammende twijfels of angsten..

Zoiets!?
Dank u ZEER! _O_

Dat is inderdaad iets wat ik me niet meer kan heugen ooit meegemaakt te hebben.

En wat een manie was wist ik ook al wel, daarom weet ik ook dat ik dat niet heb, de goede periodes zijn niet zodanig overdadig dat ik er gek van word, het valt meer in de categorie 'super super supergoed'.
pi_161355290
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:17 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dank u ZEER! _O_

Dat is inderdaad iets wat ik me niet meer kan heugen ooit meegemaakt te hebben.

En wat een manie was wist ik ook al wel, daarom weet ik ook dat ik dat niet heb, de goede periodes zijn niet zodanig overdadig dat ik er gek van word, het valt meer in de categorie 'super super supergoed'.
Je wordt niet gek in een manie (of je moet ook een psychose hebben), je wordt (alleen) zwaar depressief na een manie.
Als je er midden in zit is het een van de beste gevoelens die er zijn, bijna te vergelijken met xtc, denk ook niet dat je zelf kan beoordelen of je dat wel of niet hebt, als je er midden in zou zitten.
Niet iedereen gaat grenzen over en komt erdoor in de problemen.

Wat heb je nog nooit meegemaakt? De stabiele tussenfase, die als normaal wordt gezien?
pi_161355379
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 19:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Je wordt niet gek in een manie (of je moet ook een psychose hebben), je wordt alleen zwaar depressief na een manie.
Als je er midden in zit is het een van de beste gevoelens die er zijn, bijna te vergelijken met xtc, denk ook niet dat je zelf kan beoordelen of je dat wel of niet hebt, als je er midden in zou zitten.
Niet iedereen gaat grenzen over en komt erdoor in de problemen.
Dan zal ik het er eens over hebben met mijn behandelaar.
quote:
Wat heb je nog nooit meegemaakt? De stabiele tussenfase, die als normaal wordt gezien?
Die heb ik inderdaad nooit meegemaakt. Altijd zit ik met mezelf in de knoop, met wat dan ook.
pi_161355546
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:29 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dan zal ik het er eens over hebben met mijn behandelaar.

[..]

Die heb ik inderdaad nooit meegemaakt. Altijd zit ik met mezelf in de knoop, met wat dan ook.
Heb zelf medicatie gehad, maar daar werd ik niet heel blij van.
Uiteindelijk heb ik vooral veel baat gehad bij sporten (hardlopen), meditatie/mindfulness, ademhalingsoefeningen, weinig toegevoegde suikers eten, "gezond" eten, vitamine D bijslikken en veel buiten wandelen. (en veel geduld!)

Succes! ^O^
pi_161355609
Voor mij is me normaal voelen gewoon tevreden zijn, me gelukkig voelen zonder echt groot geluk (euforie ofzo) te voelen. Niet huppelend door het leven gaan, maar wel met een tevreden glimlach op mijn gezicht.
Het leven is dan fijn, maar wel rustig, lekker voortkabbelend. Dingen gaan redelijk vanzelf, kosten geen grote moeite, maar maken ook niet dat er vlinders in mijn buik rondspringen.

Natuurlijk heb ik ook momenten van somberheid en momenten van groot geluk, maar de meeste tijd ben ik gewoon tevreden. Wat dus geen vergaande emotie's met zich meebrengt, maar wel een algemeen gevoel van alles gaat zoals het hoort, een kalm en prettig gevoel.

Lastig uit te leggen eigenlijk, die uitersten zijn makkelijker uit te leggen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161355894
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2016 19:36 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Heb zelf medicatie gehad, maar daar werd ik niet heel blij van.
Uiteindelijk heb ik vooral veel baat gehad bij sporten (hardlopen), meditatie/mindfulness, ademhalingsoefeningen, weinig toegevoegde suikers eten, "gezond" eten, vitamine D bijslikken en veel buiten wandelen. (en veel geduld!)

Succes! ^O^
Wow, nog tips erbij ook. Hier ga ik mee aan de slag. Mijn dank is oprecht groot. :)
pi_161355929
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:48 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Wow, nog tips erbij ook. Hier ga ik mee aan de slag. Mijn dank is oprecht groot. :)
:@
pi_161355943
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:38 schreef erodome het volgende:
Voor mij is me normaal voelen gewoon tevreden zijn, me gelukkig voelen zonder echt groot geluk (euforie ofzo) te voelen. Niet huppelend door het leven gaan, maar wel met een tevreden glimlach op mijn gezicht.
Het leven is dan fijn, maar wel rustig, lekker voortkabbelend. Dingen gaan redelijk vanzelf, kosten geen grote moeite, maar maken ook niet dat er vlinders in mijn buik rondspringen.

Natuurlijk heb ik ook momenten van somberheid en momenten van groot geluk, maar de meeste tijd ben ik gewoon tevreden. Wat dus geen vergaande emotie's met zich meebrengt, maar wel een algemeen gevoel van alles gaat zoals het hoort, een kalm en prettig gevoel.

Lastig uit te leggen eigenlijk, die uitersten zijn makkelijker uit te leggen...
Misschien lastig, maar je hebt het helder uitgelegd. :)
pi_161356091
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:48 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Muziek van 60 bpm of 432 hz vind ik ook zeer ontspannend. Schijnt dat je hartslag zich aanpast aan het aantal bpm.

Bijvoorbeeld (60 bpm) Air van Bach;

of (432 hz)

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 11-04-2016 20:07:11 ]
pi_161356585
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2016 19:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Muziek van 60 bpm of 432 hz vind ik ook zeer ontspannend. Schijnt dat je hartslag zich aanpast aan het aantal bpm.

Bijvoorbeeld (60 bpm) Air van Bach;

of (432 hz)
Die van Bach vind ik ook wel erg mooi en ontspannend. Die tweede, sorry, maar die vind ik te zweverig. :)
pi_161356660
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:08 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Die van Bach vind ik ook wel erg mooi en ontspannend. Die tweede, sorry, maar die vind ik te zweverig. :)
Het is een idee, geen verplichting. ;)
pi_161356684
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 20:10 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Het is een idee, geen verplichting. ;)
Snap ik. :P
pi_161362136
Je zit zeker in de puberteit? Dan is het heel normaal.
pi_161367284
Ik ben niet gediagnosticeerd met iets, dus tot zover ben ik 'normaal' denk ik. Als ik me normaal voel dan ben ik gewoon stabiel :') ofzo?

Wat een goede vraag eigenlijk. Ik denk dat ik niet goed kan beschrijven hoe dat voelt? Wellicht is het voor iedereen anders.

Ik ben over het algemeen niet heel erg blij of heel erg 'down', maar ik loop wel altijd met een gezicht in 'resting bitch face mode'. Ik probeer genoeg te eten en te drinken om vooral me 'normaal' te blijven voelen, want ik voel me snel minder goed als ik honger heb (moe, etc).
pi_161367287
Borderlinertje denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 04:57:56 ]
pi_161378495
Tijdens het koken voelde ik me normaal. Geen gestress, ik deed wat ik doen moest, en ook het afruimen ging goed.

Nu merk ik weer dat ik een beetje lichtelijk psychotisch aan het worden ben... ik was al lichtelijk psychotisch maar nu heb ik echt een gek gevoel. Onbeschrijfelijk is het eigenlijk.

Al met al, ik heb wel normale momenten maar die zijn zeldzaam en duren nooit langer dan een half uur.
  woensdag 13 april 2016 @ 10:16:44 #35
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_161394940
Wat is jouw definitie van 'normaal' ?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_161397316
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:16 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Wat is jouw definitie van 'normaal' ?
In het geval van dit topic gaat het om wat mensen voor zichzelf normaal voelen noemen.
pi_161438727
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:17 schreef misterxvany het volgende:
Hallo,

Voor mij is het vetgedrukte, dat alles z'n gangetje gaat en er zeg maar weinig rimpels op het water zijn.

Misschien dat volgende niet op jou toepasbaar is, maar soms merk ik dat ik soms enorm vrolijk kan zijn en daarna alles snel inkakt en dit bleek (psychische enof fysieke) vermoeidheid te zijn.
Misschien dat dit ook een rol bij jou speelt?

edit:
Wist trouwens niet dat dit topic al een paar dagen oud was :@
pi_161439746
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 02:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij is het vetgedrukte, dat alles z'n gangetje gaat en er zeg maar weinig rimpels op het water zijn.

Misschien dat volgende niet op jou toepasbaar is, maar soms merk ik dat ik soms enorm vrolijk kan zijn en daarna alles snel inkakt en dit bleek (psychische enof fysieke) vermoeidheid te zijn.
Misschien dat dit ook een rol bij jou speelt?

edit:
Wist trouwens niet dat dit topic al een paar dagen oud was :@

Dus jij kunt er ook niet echt een gevoel op plakken? Het is alsof niemand een gevoel heeft als er niet iets bijzonders gaande is. :P

En vermoeidheid, ik denk het niet. Na een goede periode ben ik zo een week in een slechte stemming. Dan doe ik ook dingen die ik beter niet zou kunnen doen.
pi_161440972
Ik ben trouwens nooit echt down
pi_161442262
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:45 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dus jij kunt er ook niet echt een gevoel op plakken? Het is alsof niemand een gevoel heeft als er niet iets bijzonders gaande is. :P

En vermoeidheid, ik denk het niet. Na een goede periode ben ik zo een week in een slechte stemming. Dan doe ik ook dingen die ik beter niet zou kunnen doen.
Gevoel heb ik al omschreven:
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 02:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit zijn namelijk gevoelens

Een ander voorbeeld is dat mijn leven rustig zo voortkabbelt en het idee alleen al dat er al een tijdje geen enkele tornado door m'n leven is gegaan.
Het voelt lekker rustig, kalm, ongehaast, het "the good life"-gevoel een beetje.

En als zoiets een week wel en een week niet is, denk dat je dan toch dit zou moeten bespreken met je hulpverlener, voor geval er toch sprake van een stoornis (bi-polair of wat dan ook) lijkt te zijn. Die stoornissen behoeven meestal een andere benadering en aanpak
pi_161442448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gevoel heb ik al omschreven:

[..]

Dit zijn namelijk gevoelens

Een ander voorbeeld is dat mijn leven rustig zo voortkabbelt en het idee alleen al dat er al een tijdje geen enkele tornado door m'n leven is gegaan.
Het voelt lekker rustig, kalm, ongehaast, het "the good life"-gevoel een beetje.
Kijk nu omschrijf je hoe het voelt. "Alles z'n gangetje" is te algemeen om er iets uit te halen. :)

Wat zou ik dat toch graag willen hebben voor een langere tijd. Alles levert stress op, of teveel prikkels, of ik ben juist euforisch. Waarna alles zich weer herhaalt. Nooit stabiel.
quote:
En als zoiets een week wel en een week niet is, denk dat je dan toch dit zou moeten bespreken met je hulpverlener, voor geval er toch sprake van een stoornis (bi-polair of wat dan ook) lijkt te zijn. Die stoornissen behoeven meestal een andere benadering en aanpak
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het wel wil weten. Heb ik nog een labeltje aan me geplakt zitten. :')
pi_161442733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:43 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Kijk nu omschrijf je hoe het voelt. "Alles z'n gangetje" is te algemeen om er iets uit te halen. :)

Wat zou ik dat toch graag willen hebben voor een langere tijd. Alles levert stress op, of teveel prikkels, of ik ben juist euforisch. Waarna alles zich weer herhaalt. Nooit stabiel.
Het is niet te algemeen, want bij andere gevoelens heb ik dit niet.
Voor mij voelt het ook een beetje sereen en een beetje tevreden.

Voor mij kloppen deze omschrijvingen. Jammer dat je er niks aan hebt.
quote:
[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het wel wil weten. Heb ik nog een labeltje aan me geplakt zitten. :')
Naja, wat jij wil!
Je hebt er blijkbaar last van, dan kan je 2 dingen doen:
- of je gaat de oorzaak proberen te achterhalen en er wat aan doen
- of je laat het zo en leert ermee te leven

Succes :)

Meestal voel ik me ook niet iets niet, gewoonlijk heb ik wel iets aan m'n hoofd en als dat iets niet extern is, dan ontstaat deze wel intern (dan ga ik bijvoorbeeld hobbyen)
pi_161792680
Goed, ik maak er maar eens een bewust latertje van. Achter me de TV aan, beetje op FOK! aan het lezen, beetje denken over wat me bezighoud...

En het komt er nu op neer dat ik nu weet wat normaal voelen inhoudt. Normaal is inderdaad een gevoel. Alles is gewoon normaal. Geen gezeik, geen spanning, geen gekke gedachten, ik voel me er goed bij maar niet ongezond goed. Hopen dat het voortzet, maar dan moet het gezeik van anderen wel wegblijven of op z'n minst geminimaliseerd worden.

Misschien toch maar met mijn behandelaar overleggen want als deze staat 'hoort' dan zit er toch iets niet goed bij mij als ik niet eens wist wat het was.

:)
pi_161792736
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 02:03 schreef misterxvany het volgende:
Goed, ik maak er maar eens een bewust latertje van. Achter me de TV aan, beetje op FOK! aan het lezen, beetje denken over wat me bezighoud...

En het komt er nu op neer dat ik nu weet wat normaal voelen inhoudt. Normaal is inderdaad een gevoel. Alles is gewoon normaal. Geen gezeik, geen spanning, geen gekke gedachten, ik voel me er goed bij maar niet ongezond goed. Hopen dat het voortzet, maar dan moet het gezeik van anderen wel wegblijven of op z'n minst geminimaliseerd worden.

Misschien toch maar met mijn behandelaar overleggen want als deze staat 'hoort' dan zit er toch iets niet goed bij mij als ik niet eens wist wat het was.

:)
Ik had ditzelfde, maar dan met depressie :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fijn voor je dat je dit ervaren hebt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')