quote:
Ik raak teleurgesteld in vele vrouwen. Deze morgen had ik voor mijn studie/werk even gekeken op de website van een project. Daar stonden alle werknemers met hun functie en pasfoto op. Eén vrouw zag er zeer leuk uit. Ze had geen make-up op, haar haren waren weliswaar verzorgd maar niet geverfd en ze had bescheiden oorknopjes in. Ik zie liever geen sieraden, maar oorknopjes moet kunnen, vind ik.
Haar werkzaamheden stonden weliswaar uiteengezet op die website, maar ik werd nieuwsgierig naar haar opleiding. Dus heb ik haar LinkedIn profiel bezocht. Dit was een enorme shock voor mij. Ze had daar enigszins highlights in haar haren, oorbellen in en het meest opvallende: makeup. Daardoor zag ze er totaal anders uit dan op de site van haar werkgever waar ze onschuldig, bescheiden en intelligent overkwam. Op LinkedIn zag ze er ordinair en arrogant uit i.t.t. op de website van haar werkgever. Haar bescheidenheid en generositeit die ze uitstraalde in de eerste foto was nergens meer te bekennen. Op haar Facebook profiel was ze te zien op een foto waar ze opstond met twee andere vrouwen. Alle drie stonden ze met hun rug naar de camera en ze waren discutabel gekleed met strakke kleding. De reacties op deze foto verraadde wat de achterliggende gedachte was van deze pose. Dit soort onreine vrouwen vind ik onbegrijpelijk, zeker omdat de eerste foto van haar mij de indruk gaf van doen te hebben met een pure vrouw.
Bescheiden en pure vrouwen zijn aardiger en liever, en laten ook eerder hun waardering naar mij toe blijken. Als ik bijvoorbeeld iemand goedendag zeg voor aanvang van een college, dan zijn het de puur en bescheiden uitziende vrouwen die iets terug zeggen, terwijl de meer extravagant uitgedoste vrouwen mij een argeloze, arrogante en onverschillige blik toewerpen zonder iets terug te zeggen. In eerste instantie leek me die vrouw zeer aardig op basis van de foto op die website, totdat ik haar LinkedIn en Facebook profiel heb bekeken.
Enkele jaren terug zou ik zo'n vrouw meteen een bericht hebben gestuurd om mijn ongenoegen en teleurstelling kenbaar te maken en om opheldering te vragen waarom zij op foto's zo verschillend uitziet. Mensen van mijn universiteit stuurde ik dan een mail via de uni-mail en als ze elders studeerden, kregen ze een bericht via Facebook. Maar op Facebook worden berichten van onbekenden tegenwoordig in de map 'Overige' geplaatst. Dan lezen mensen ze minder snel. Vroeger kwam alles samen in Postvak IN en werden mijn berichten meer gelezen. Soms reageerden mensen erop en lang niet altijd waren mensen hiervan gediend. Maar toen hadden mijn berichten tenminste nog zin.
Ik ben nu ook ouder, niet iedereen studeert meer en dus verloopt steeds meer contact via LinkedIn. Geen problemen verder met LinkedIn, afgezien dat LinkedIn het net als Facebook moeilijk maakt om contact op te nemen met mensen die je niet kent. Je kan alleen een verzoek sturen, maar er is geen plaats om een bericht te typen op LinkedIn aan onbekenden. Alleen de titel kan je dan invullen en nog een regel daaronder met de reden waarvan je iemand kent (contact n.a.v. opleiding, werk, etc.), maar de inhoud van mijn berichten zijn te genuanceerd om in één regel te vatten.
Klacht: de meeste vrouwen zijn en doen niet zoals ik het graag zie, ze niet aardig naar mij toe en ze zijn tevens moeilijk bereikbaar om dit op te lossen.
Aquapur ziet zijn vrouwen graag puur.