abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161341758
Ik moet even iets van mijn hart. Deze zin krijg ik bij elke activiteit die ik als scholier onderneem te horen. Om de situatie even te schetsen een paar voorbeelden.

Onlangs heb ik meegedaan aan een simulatie van de Europese Unie. Beetje debatteren en mensen overtuigen van je standpunten. Ik vind dat leuk om te doen. Het eerste wat ik van de begeleidende docent te horen kreeg was: 'goed voor je cv'. Ik zei dat ik het vooral deed omdat ik het leuk vond en dat antwoord verbaasde haar volgens mij ook nog deels.

Binnenkort organiseer ik een evenement waar behoorlijk wat mensen op afkomen (sorry voor de vage bewoordingen, maar ik moet een beetje denken aan mijn anonimiteit), eerste reactie van een docent: 'jij bent wel een heel mooi cv aan het opbouwen'. Hartstikke lief natuurlijk, maar waarom moet die stomme cv nou weer centraal staan?

Laatste voorbeeld: Bij een verkiezing van een positie binnen de politieke jongerenorganisatie waar ik lid van ben gaf een van de kandidaten als motivatie aan 'dat het ook wel goed voor zijn cv was'. Mijn stem was ie kwijt.

Nu klinkt dit alles misschien een beetje pietluttig, maar ik wil hier wel een belangrijk punt mee maken. Ik heb het gevoel dat we meer en meer in de toekomst leven in plaats van in het heden. In plaats van te genieten van de dingen die je doet ben je bezig met je in de toekomst aantrekkelijk maken voor een werkgever, wie dat ook mag zijn.
Dit uit zich ook in de obsessie die scholen hebben met ontwikkelingsdocumenten, portfolio's en dat soort geëtter. Ik ben gewoon reteveel tijd kwijt aan het omschrijven van mijn vaardigheden, terwijl ik het liefste gewoon de dingen doe waarmee ik mezelf verbeter.

Als we allemaal die obsessie met cv's een keertje loslaten gaat het een stuk beter, want zegt je deelname aan een ielig debatwedstrijdje van een dag nou echt zoveel over je?
pi_161341800
TS heeft geen CV. :')
pi_161341802
Hmmm, wil je deze goedgeformuleerde klacht echt hier plaatsen? Fok!ker staat namelijk niet zo mooi op je CV.
pi_161341818
Goed voor je cv, tot het moment dat je serieuze dingen op je cv kunt plaatsen.
pi_161341862
Ik heb ook een FOK! Account voor mijn cv. Ben laatst aangenomen op basis van mijn posthistorie
pi_161341967
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:10 schreef wenfer2 het volgende:
TS heeft geen CV. :')
Ik zou een geweldig cv, maar door alle dingen die ik doe heb ik contacten waardoor een cv overbodig is. (een beetje bescheidenheid is hier trouwens wel op zijn plaats gezien ik net 18 ben, maar ik word de laatste tijd bekogeld met verzoeken om overal in deel te nemen)
pi_161342006
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:10 schreef hoink581 het volgende:
Hmmm, wil je deze goedgeformuleerde klacht echt hier plaatsen? Fok!ker staat namelijk niet zo mooi op je CV.
Ik durf mezelf met mijn tweewekelijkse bezoek aan deze website geen echte FOK!ker te noemen eigenlijk, dus die zet ik er niet op ^O^
pi_161342042
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:11 schreef Zolder het volgende:
Goed voor je cv, tot het moment dat je serieuze dingen op je cv kunt plaatsen.
Ongetwijfeld, maar zou ik als jongere niet gewoon daar helemaal niet mee bezig moeten zijn?
pi_161342061
Een goed cv is niet voor iedereen weggelegd:

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 10 april 2016 @ 23:29:10 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_161342069
Je kan het ook zien als een bevestiging dat de ondernomen activiteit dus onmogelijk slecht voor je cv is.
  zondag 10 april 2016 @ 23:32:54 #11
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_161342114
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_161342315
Als scholier aan je CV denken :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_161342506
Je wordt geselecteerd op je CV, dus als je als mongool zijnde bij een paar bekende bedrijven hebt gewerkt en je formuleert je kutbaantje een beetje interessant, dan heb je al een grote kans om uitgenodigd te worden.

Recruitment is 1 grote grap tegenwoordig. Allemaal domme wijven die puur kijken of je bij een bekend bedrijf hebt gewerkt en of je functie daar interessant klinkt.
pi_161342537
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:59 schreef Mark031 het volgende:
Je wordt geselecteerd op je CV, dus als je als mongool zijnde bij een paar bekende bedrijven hebt gewerkt en je formuleert je kutbaantje een beetje interessant, dan heb je al een grote kans om uitgenodigd te worden.

Recruitment is 1 grote grap tegenwoordig. Allemaal domme wijven die puur kijken of je bij een bekend bedrijf hebt gewerkt en of je functie daar interessant klinkt.
als mongool zijnde :')

Wat dom.
  maandag 11 april 2016 @ 00:10:46 #15
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_161342682
Ik sluit mij volledig bij je aan TS.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  maandag 11 april 2016 @ 00:14:13 #16
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_161342748
was die simulatie iets van shit in de kaukasus?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_161342999
Nu ben ik overigens wel benieuwd welke politieke organisatie dit is, ook al heb ik al wel een beetje een idee :P

Overigens geef ik je groot gelijk, het is naar mijn idee beter/gezonder om iets te doen wat je leuk vind en wat aan hebt dan dat het 'goed is voor je cv'. Er is nog tijd zat voor een burnout en existentiële crisis, dat hoeft niet voor je 30ste :P

Maar het is tegenwoordig helaas wel de realiteit binnen de alfa's. Waar een techneut nog een beetje met de studie aan kan modderen en bier kan zuipen houdt dit meestal wel een beetje op wanneer je een populaire studie gaat doen. Wil je je dan onderscheiden dan zijn wat extra dingetjes op je CV wel leuk voor je baankans.

Maar als ik nou kijk naar wat je ongeveer doet zal jij daar niet zo heel veel problemen mee krijgen en je bent er ook nog enorm vroeg bij. Als je daar dan ook een studie bij pakt met nog een redelijke baankans dan zit je wel goed.

Ik vind het overigens wel een politieke zonde om zoiets te gaan verkondigen, dan doe je het dus niet voor de partij of ideologie maar voor jezelf. :') Zulke opportunisten zitten er wat mij betreft in de politiek al genoeg. Is hij het trouwens nog geworden?
pi_161343507
Dacht dat het over een kachel ging
Ik zwaai naar dieren.
pi_161343543
Bepaalde dingen kunnen belangrijk zijn en inderdaad goed voor je cv zijn, zoals bijvoorbeeld in het buitenland gestudeerd hebben of zo. Alleen dit soort kleine dingetjes hoef je niet eens op je cv te zetten.
pi_161343594
Geen aanbiedingen van bedrijven krijgen omdat het goed is voor hún cv als jij daar hebt gewerkt :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 11 april 2016 @ 01:51:55 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_161343629
Tuurlijk heb je een goede CV nodig. Hoe denk je anders zonder centrale verwarming de winter door te komen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_161343766
Vrijwel 100% afzeikreakties. M'n complimenten weer.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_161343814
Helemaal mee eens TS. Jezelf als een soort slaaf presenteren aan bedrijven of ze je alsjeblieft willen hebben: :').

Oprecht goed dat je dit zo al kunt formuleren. Het toont karakter. Je gaat daar verder mee komen in het leven dan met een :') CV :')
pi_161343836
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 02:28 schreef Kurovski het volgende:
:'( :'( :'(
pi_161343900
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 02:28 schreef Kurovski het volgende:
Complimenten voor je moeder ja. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')