Nu ben ik overigens wel benieuwd welke politieke organisatie dit is, ook al heb ik al wel een beetje een idee

Overigens geef ik je groot gelijk, het is naar mijn idee beter/gezonder om iets te doen wat je leuk vind en wat aan hebt dan dat het 'goed is voor je cv'. Er is nog tijd zat voor een burnout en existentiële crisis, dat hoeft niet voor je 30ste
Maar het is tegenwoordig helaas wel de realiteit binnen de alfa's. Waar een techneut nog een beetje met de studie aan kan modderen en bier kan zuipen houdt dit meestal wel een beetje op wanneer je een populaire studie gaat doen. Wil je je dan onderscheiden dan zijn wat extra dingetjes op je CV wel leuk voor je baankans.
Maar als ik nou kijk naar wat je ongeveer doet zal jij daar niet zo heel veel problemen mee krijgen en je bent er ook nog enorm vroeg bij. Als je daar dan ook een studie bij pakt met nog een redelijke baankans dan zit je wel goed.
Ik vind het overigens wel een politieke zonde om zoiets te gaan verkondigen, dan doe je het dus niet voor de partij of ideologie maar voor jezelf.

Zulke opportunisten zitten er wat mij betreft in de politiek al genoeg. Is hij het trouwens nog geworden?