quote:Een moslimjuf die opeens heeft besloten dat ze haar hoofddoek weer op wil, heeft voor ophef gezorgd een basisschool in Laren. Ook al hebben ouders (grote) moeite met het besluit, de school respecteert haar keuze.
Enkele weken geleden besloot juf Fatima van groep 7 van De Gooische School in Laren dat ze haar hoofddoek weer op wilde. Juf Fatima werkte al meerdere jaren op de school, en droeg voor die tijd geen hoofddoek.
Brief rondgestuurd
Haar plotselinge besluit is daarom uitvoerig met de schooldirectie van de Gooische school besproken, vertelt schooldirecteur Mirjam Ouderdorp aan RTL Nieuws. Omdat de school de gevoeligheid van de beslissing van de juf wel voelde, kregen alle ouders een brief waarin het besluit van de juf stond toegelicht. Sommige ouders hadden (grote) moeite dat hun kinderen les kregen van een juf met hoofddoek.
POLL: Wat zou jij ervan vinden als jouw kind een juf krijgt met een hoofddoek
De school vraagt de ouders in de brief respect te hebben voor haar keuze: 'De Gooische School is een openbare school. Directie, bestuur en medezeggenschapsraad respecteren vanzelfsprekend haar keuze.'
Verder staat in de brief dat de school de impact van haar besluit begrijpt. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen de juf en schooldirectie over het dragen van de hoofddoek. Zo mag de juf kinderen niet gaan overhalen ook een hoofddoek te dragen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)phef-op-school-laren
quote:VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit
Is meestal zo hè, bij alle religies. Alleen de jouwe is de waarheid, aanhangers van de rest gaan naar de hel.quote:Op zondag 10 april 2016 23:04 schreef PSVCL het volgende:
وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
Vertaling: And never will the Jews or the Christians approve of you until you follow their religion.
Heb dit in de verkeerde topic geplaatst .;)quote:Op zondag 10 april 2016 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is meestal zo hè, bij alle religies. Alleen de jouwe is de waarheid, aanhangers van de rest gaan naar de hel.
Maar ik geloof niet dat Laren zo christelijk is, eerlijkgezegd.
Ow, vond m hier ook best toepasselijk, behalve dat Laren niet echt bekend staat als een christelijk dorp.quote:Op zondag 10 april 2016 23:09 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Heb dit in de verkeerde topic geplaatst .;)
Thuis lekker doen wat je wilt.quote:Op maandag 11 april 2016 01:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Binnenshuis een hoofddoek / masker dragen.... Ontslaan die muts.
O ye who believe! Take not for friends unbelievers rather than believers: Do ye wish to offer Allah an open proof against yourselves?quote:Op zondag 10 april 2016 23:04 schreef PSVCL het volgende:
وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
Vertaling: And never will the Jews or the Christians approve of you until you follow their religion.
quote:Op zondag 10 april 2016 23:04 schreef PSVCL het volgende:
quote:Surah 5:51
O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them.
Pet mag nog steeds niet hier...quote:Op zondag 10 april 2016 22:53 schreef MMXMMX het volgende:
Wat een fucking waanzin en ik mocht mijn petje nooit ophouden![]()
Nog heel ff en we gaan uit de koran voorlezen op de kleuterschool
Ik zou onmiddellijk mijn kinderen thuis houden![]()
Beetje hypocriet, wel.quote:
Ik zal het zeggen.quote:Op maandag 11 april 2016 16:51 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dan zeg je toch gewoon dat het moet van je geloof
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag Ebru staan en heb de link gelijk weg geklikt. Dat zij schrijft voor de Metro is één ding, maar dat zelfs het NRC opiniestukken van Ebru print gaat mij te ver.quote:
Ik vind niet dat deze vrouw op een openbare school op haar plaats is. Ze kan immers nooit neutraal zijn ? Ze kan beter dichter bij god gaan staan op een islamitische school.quote:Dit mailde juf Fatima van De Gooische School in Laren op donderdag 7 april aan de ouders van haar leerlingen:
Beste ouders van groep 7,
Enige tijd geleden heb ik bij Mirjam [directeur van De Gooische School in Laren] en het bestuur bekendgemaakt dat ik al een hele lange tijd overweeg om een hoofddoek te dragen. Met de dag wordt het verlangen om dichter bij God te staan groter. Het dragen van de hoofddoek zorgt ervoor dat ik dichter bij mijn geloof en bij God kom te staan.
Bij het lezen van het stukje vragen jullie je ongetwijfeld af wat dit voor gevolgen zal hebben op mijn werkzaamheden binnen de school/klas. Het antwoord is: niets. Ik blijf dezelfde juf Fatima, mijn kwaliteiten, persoonlijkheid, openheid en gedrevenheid worden hier niet minder op. Ik ben mijn hele leven al een praktiserende moslim. Ik probeer zoveel mogelijk volgens de vijf zuilen te leven en dat zal ik blijven proberen te doen met elke dag meer een stukje streven naar perfectie, zonder dat dit ten koste gaat van mijn persoonlijkheid.
Persoonlijk vind ik het erg prettig om jullie hiervan op de hoogte te stellen zodat er ruimte ontstaat voor openheid en nieuwsgierigheid/stellen van vragen. Dat geldt uiteraard ook voor de kinderen. Ik wil dit morgen in de klas vertellen en zal dan de maandag erop (11 april) met hoofddoek op school verschijnen. Jullie ontvangen dit bericht eerder dan het nieuws de kinderen bereikt. Ik zou jullie daarom willen verzoeken om te wachten met het bespreken hiervan.
Met vriendelijke groet
Fatima
En de vragen van nieuwsgierige kinderen bieden natuurlijk ook gelijk de gelegenheid om te vertellen hoe mooi allah en de islam zijn.quote:Persoonlijk vind ik het erg prettig om jullie hiervan op de hoogte te stellen zodat er ruimte ontstaat voor openheid en nieuwsgierigheid/stellen van vragen. Dat geldt uiteraard ook voor de kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |