quote:Op zondag 10 april 2016 20:09 schreef Baas_bas het volgende:
En langzaam naarmate we er meer van krijgen begint het moslimvolk ons hun cultuur op te dringen.
Dit is slechts het begin
Kerstmis en Pasen ok. Dat is allemaal gebaseerd op een fabel.quote:Op zondag 10 april 2016 20:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik indoctrineer de kinderen met de islam en ik heb ervoor gezorgd dat kerstmis, sinterklaas en pasen niet meer in mijn klas mag worden gevierd.
Hey! Let op, als jij niet dezelfde mening deelt in Nederland als cofox of Baas_Bas mag je terug naar Saudi Arabië. Het is geen beperking van je vrijheid hoor.quote:
Ik hoop dat je geen Nederlands doceert...quote:Op zondag 10 april 2016 20:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik indoctrineer de kinderen met de islam en ik heb ervoor gezorgd dat kerstmis, sinterklaas en pasen niet meer in mijn klas mag worden gevierd.
Ik geef godsdienst.quote:Op zondag 10 april 2016 20:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen Nederlands doceert...
quote:Op zondag 10 april 2016 20:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Denk jij dat een belijdende gelovige neutraal iets als het homohuwelijk neutraal kan uitleggen aan een klas om maar een voorbeeld te noemen?
Zeg, Crip, kun jij als belijdende gelovige het homohuwelijk neutraal uitleggen?quote:
Wat een onzin. Ik heb zoveel leraren gehad die open gristelijk waren, dat maakte ze nog geen slechte leraren.quote:Op zondag 10 april 2016 20:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Omdat dat jouw neutraliteit ondermijnt.
Het gaat om nog veel meer thema's: ook de evolutieleer, abortus, euthanasie, vrijheid van meningsuiting (neem Charlie Hebdo).quote:Op zondag 10 april 2016 20:35 schreef erikkll het volgende:
[..]
[..]
Zeg, Crip, kun jij als belijdende gelovige het homohuwelijk neutraal uitleggen?
Wat jammer dat jouw mening er niet toe doetquote:Op zondag 10 april 2016 20:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Phew. Niettemin, iets minder taalfoutjes mag wel. Kindjes zijn beïnvloedbaar enzo
quote:Op zondag 10 april 2016 20:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Phew. Niettemin, iets minder taalfoutjes mag wel. Kindjes zijn beïnvloedbaar enzo
Misschien is ze wel kleuterjuf, weet jij veel.quote:Op zondag 10 april 2016 20:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het gaat om nog veel meer thema's: ook de evolutieleer, abortus, euthanasie, vrijheid van meningsuiting (neem Charle Hebdo).
Op de basisschool?! Maar oke, ik denk nog steeds dat een belijdende gelovige al die zaken op neutrale wijze kan uitleggen ja.quote:Op zondag 10 april 2016 20:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het gaat om nog veel meer thema's: ook de evolutieleer, abortus, euthanasie, vrijheid van meningsuiting (neem Charle Hebdo).
En anders blijkt dat vanzelf wel en dan zal de school gewoon ingrijpen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
Op de basisschool?! Maar oke, ik denk nog steeds dat een belijdende gelovige al die zaken op neutrale wijze kan uitleggen ja.
De holocaust, de Armeense genocide...quote:Op zondag 10 april 2016 20:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat ook nog ja.quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
En anders blijkt dat vanzelf wel en dan zal de school gewoon ingrijpen.
Wtf willen jullie basisschoolleerlingen allemaal door de strot douwen dan.quote:Op zondag 10 april 2016 20:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
De holocaust, de Armeense genocide...
Maar goed, religie is niet het enige dat iemands mening bepaalt. Kan een leraar maatschappijleer zijn eigen politieke voorkeur weglaten in zijn lessen ? Kan een docent kunstgeschiedenis zijn voorliefde voor Mondriaan onderdrukken ? Kan een docente Latijn haar afkeer van het gewauwel van Plinius verbergen?
Kom morgen maar even langs op kantoor.quote:Op zondag 10 april 2016 20:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat jammer dat jouw mening er niet toe doet.
Ja hoor, waarom denk je dat dat niet het geval is?quote:Op zondag 10 april 2016 20:35 schreef erikkll het volgende:
[..]
[..]
Zeg, Crip, kun jij als belijdende gelovige het homohuwelijk neutraal uitleggen?
Hebben ze dat bij Vixia nu ook al, ja?quote:Op zondag 10 april 2016 20:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Kom morgen maar even langs op kantoor.
En pas op dat je niet te veel info vrijgeeft hier op dit forum. Voordat je het weet, krijgt je school te maken met dreigbrieven, telefoontjes, kogels, bekladdingen etc door dit soort figurenquote:Op zondag 10 april 2016 20:27 schreef Crip het volgende:
[..]
Hey! Let op, als jij niet dezelfde mening deelt in Nederland als cofox of Baas_Bas mag je terug naar Saudi Arabië. Het is geen beperking van je vrijheid hoor.
Ik denk niet dat dat het geval is, Opnaarutrecht denkt dat dat het geval is. Ik wilde hem middels een voorbeeld laten zien dat hij er wat mij betreft bekrompen denkbeelden op nahoudt.quote:Op zondag 10 april 2016 20:40 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja hoor, waarom denk je dat dat niet het geval is?
Mensen denken wel vaak dingen te ''weten'' over mijn denkwijze en hoe ik met andere mensen om zou gaan. Die bekrompenheid zal nooit verdwijnen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het geval is, Opnaarutrecht denkt dat dat het geval is. Ik wilde hem middels een voorbeeld laten zien dat hij er wat mij betreft bekrompen denkbeelden op nahoudt.
Hoe gaat niet om de kwaliteiten van een docent. Het gaat erom dat je niet je eigen overtuigingen opdringt in een openbare ruimte.quote:Op zondag 10 april 2016 20:36 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb zoveel leraren gehad die open gristelijk waren, dat maakte ze nog geen slechte leraren.
Ik denk van niet, zeker als je naar de praktijk kijkt. Zo zijn er bijvoorbeeld Amerikaanse staten waar de evolutieleer niet in het lespakket voorkomt door religieus lobbywerk. Maar zelfs in Nederland, in Staphorst om precies te zijn, wordt bodemonderzoek tegengehouden omdat daar de meerderheid denkt dat de aarde 6000 jaar oud is.quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef erikkll het volgende:
[..]
Op de basisschool?! Maar oke, ik denk nog steeds dat een belijdende gelovige al die zaken op neutrale wijze kan uitleggen ja.
Leg je de kindjes ook uit dat jij je doekje wel vrijwillig draagt maar dat er ook heel veel vrouwen gedwongen worden om het te dragen, of vind je dat niet zo belangrijk?quote:Op zondag 10 april 2016 20:40 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja hoor, waarom denk je dat dat niet het geval is?
Mijn droombeeld van een samenleving is er één waarin jij je niet hoeft te verantwoorden voor jouw geloof, en ik me niet hoef te verantwoorden voor mijn ongeloof.quote:
Ben ze nog nooit tegen gekomen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Leg je de kindjes ook uit dat jij je doekje wel vrijwillig draagt maar dat er ook heel veel vrouwen gedwongen worden om het te dragen, of vind je dat niet zo belangrijk?
Zou mooi zijn maar ik zie het niet gebeuren.quote:Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Mijn droombeeld van een samenleving is er één waarin jij je niet hoeft te verantwoorden voor jouw geloof, en ik me niet hoef te verantwoorden voor mijn ongeloof.
Zeg nooit nooit!
quote:Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Mijn droombeeld van een samenleving is er één waarin jij je niet hoeft te verantwoorden voor jouw geloof, en ik me niet hoef te verantwoorden voor mijn ongeloof.
Zeg nooit nooit!
Tegen dat soort dingen vind ik dat je je kunt verzetten omdat ook daar weer de denkbeelden van een ander jou in je vrijheden (onderwijs/onderzoek) beperkt. Ik vind ook dat in Nederland een moslim-juf gewoon de evolutietheorie moet uitleggen, als dat in het lesprogramma is opgenomen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik denk van niet, zeker als je naar de praktijk kijkt. Zo zijn er bijvoorbeeld Amerikaanse staten waar de evolutieleer niet in het lespakket voorkomt door religieus lobbywerk. Maar zelfs in Nederland, in Staphorst om precies te zijn, wordt bodemonderzoek tegengehouden omdat daar de meerderheid denkt dat de aarde 6000 jaar oud is.
Nee, daarvoor zouden gelovigen hun geloof niet meer altijd op de eerste plaats moeten zetten, en dat zal inderdaad niet snel gebeuren. Vandaar dat wereldwijd ongelovigen het meest onderdrukt zijn.quote:Op zondag 10 april 2016 20:50 schreef Crip het volgende:
[..]
Zou mooi zijn maar ik zie het niet gebeuren.
Is het normaal voor jou om zulk gebrabbel uit te slaan of heb je een beroerte?quote:Op zondag 10 april 2016 20:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, daarvoor zouden gelovigen hun geloof niet meer altijd op de eerste plaats moeten zetten, en dat zal inderdaad niet snel gebeuren. Vandaar dat wereldwijd ongelovigen het meest onderdrukt zijn.
Van alle (moslims, christenen, atheisten) kanten zijn er mensen die ervoor zorgen dat het nog lang niet zover is. Maar ik hoop dat we over een paar generaties een hoop stappen hebben gezet. Naar mijn mening kan dat alleen als we iedereen de vrijheid gunnen om zijn of haar leven te leven zoals hij/zij dat zelf graag wil, zolang ze niemand kwaad doen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:50 schreef Crip het volgende:
[..]
Zou mooi zijn maar ik zie het niet gebeuren.
Als dit jouw niveau is dan vrees ik nog meer voor die kinderen...quote:Op zondag 10 april 2016 20:56 schreef Crip het volgende:
[..]
Is het normaal voor jou om zulk gebrabbel uit te slaan of heb je een beroerte?
Ik stel dat religie in de kern de potentie heeft om de vrijheid van andere mensen te onderdrukken, maar dat met de uitwisseling van kennis, het vormen van vriendschappen en interculturele contacten, zal blijken dat wij mensen elkaar in principe in hun waarde kunnen laten als we elkaar daartoe de kans gunnen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:58 schreef truthortruth het volgende:
religie als iets onschuldigs, iets niet bedreigend voor vrijheid kunnen zien.
Dat niet doen moet een van de kwaliteiten van een docent zijn.quote:Op zondag 10 april 2016 20:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hoe gaat niet om de kwaliteiten van een docent. Het gaat erom dat je niet je eigen overtuigingen opdringt in een openbare ruimte.
Mijne is er 1 zonder geloofquote:Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit!
Waarom denk je dat, het zou heel mooi zijn, maar dan heb je nog weinig van de islam begrepen. Er zijn weinig tot geen voorbeelden te vinden waarbij de islam zich goed geïntegreerd heeft binnen een andere bevolking/religie.quote:Op zondag 10 april 2016 21:02 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik stel dat religie in de kern de potentie heeft om de vrijheid van andere mensen te onderdrukken, maar dat met de uitwisseling van kennis, het vormen van vriendschappen en interculturele contacten, zal blijken dat wij mensen elkaar in principe in hun waarde kunnen laten als we elkaar daartoe de kans gunnen.
Volgens mij is het onmogelijk om te sturen wat mensen geloven of denken. Gegeven dat het onmogelijk is daar verandering in te brengen zie ik als enige andere mogelijkheid er voor te zorgen dat iedereen zich zoveel als mogelijk thuis voelt in de Nederlandse samenleving.quote:Op zondag 10 april 2016 21:06 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Mijne is er 1 zonder geloofOf 1 waarbij geloof niet meer in het straatbeeld voorkomt en iets persoonlijks is en niet iets wat opgedrongen wordt van kinds af aan.
Ook waarbij geloof geen speciale rechten krijgt of uitzonderingen.
Ik ben in een aantal landen geweest waar ik heb gezien dat het kan (Albanie (60% moslim), zuiden van Thailand (30%), Macedonie (33%)) en dat zijn dan alleen nog maar de landen waar ik zelf geweest ben.quote:Op zondag 10 april 2016 21:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom denk je dat, het zou heel mooi zijn, maar dan heb je nog weinig van de islam begrepen. Er zijn weinig tot geen voorbeelden te vinden waarbij de islam zich goed geïntegreerd heeft binnen een andere bevolking/religie.
Doet ze ook niequote:Op zondag 10 april 2016 20:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hoe gaat niet om de kwaliteiten van een docent. Het gaat erom dat je niet je eigen overtuigingen opdringt in een openbare ruimte.
Albanie zijn alleen moslims in naam,mze zijn daar niet religieus meer nadat de islam een tijdlang verboden is geweest. Thailand zijn enorme conflicten waarbij sommige mensenrechten organisaties het hebben over genocide van moslims. En Macedonië conflict vrij te noemen vind ik ook nogal apart.quote:Op zondag 10 april 2016 21:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik ben in een aantal landen geweest waar ik heb gezien dat het kan (Albanie (60% moslim), zuiden van Thailand (30%), Macedonie (33%)) en dat zijn dan alleen nog maar de landen waar ik zelf geweest ben.
Albanezen zijn dan voor een deel moslims maar het is een Europees volk dat al eeuwen en eeuwen op het continent woont. Voor het leeuwendeel is het vooral politieke islam. Niet heel religieus, bidden haast niet, maar vooral nationalistisch wordt het gebruikt. Heel ander soort mensen dan Marokjes en ander zandvolk. Hoewel wel een criminele bananenrepubliek met die illegale orgaanhandel en ander vuiligheid maar goed.quote:Op zondag 10 april 2016 21:18 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik ben in een aantal landen geweest waar ik heb gezien dat het kan (Albanie (60% moslim), zuiden van Thailand (30%), Macedonie (33%)) en dat zijn dan alleen nog maar de landen waar ik zelf geweest ben.
Verder vind ik dat het in Amsterdam (12%) best aardig gaat. Er zijn zeker wel problemen, maar in het dagelijks leven blijkt dat moslims toch vrij aardig geïntegreerd zijn in alle aspecten van de stad.
Ik zeg niet dat macedonie geen conflicten heeft. Je gaf aan dat er geen voorbeelden zijn van landen waar moslims goed geintegreerd zijn in de samenleving.quote:Op zondag 10 april 2016 21:30 schreef truthortruth het volgende:
En Macedonië conflict vrij te noemen vind ik ook nogal apart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |