Als je echt 400V meet, heb je meerdere fasen, kan niet anders. Evt. foto van je meterkast i.h.b. de kookgroep?quote:Op zondag 10 april 2016 09:49 schreef klusmaster het volgende:
De wcd is 400v
en hoe zie ik hoeveel fasen ik heb
Hier al naar gekeken?quote:
Kan, maakt qua volgorde niets uit zolang je de L's maar NIET aan elkaar verbindt of op de nul (N) zet.quote:Op zondag 10 april 2016 10:06 schreef klusmaster het volgende:
Is het dan gewoon zwart L1 op L1 kookpl.en bruin L2 op L2 kookpl. enz.
Heb je dit uiterst leerzame topic al eens doorgelezen ? : K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten #3quote:Op zondag 10 april 2016 09:26 schreef klusmaster het volgende:
Mogguh!
heeft iemand een idee hoe ik mijn kookplaat moet aansluiten op een perilex wcd
dit is de kookpl.
[ afbeelding ]
en dit de stekker
[ afbeelding ]
ik kom er niet uit.
gr. leo
En daarom bestaan er fora waarvan dit er ook één is waar we mensen proberen te helpen.quote:Op zondag 10 april 2016 10:18 schreef nuget het volgende:
zucht, waarom gaan mensen die niks van spanning/stroom weten dit soort dingen zelf doen....
Als iedereen alles al weet, hebben fora zoals deze geen bestaansrecht.quote:Op zondag 10 april 2016 10:18 schreef nuget het volgende:
zucht, waarom gaan mensen die niks van spanning/stroom weten dit soort dingen zelf doen....
Bedankt blomke het zijn inderdaad 3 fasenquote:Op zondag 10 april 2016 10:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je echt 400V meet, heb je meerdere fasen, kan niet anders. Evt. foto van je meterkast i.h.b. de kookgroep?
Dan dus volgens schema 1 aansluiten waarbij je (vreemd genoeg) maar 2 van de 3 fasen gebruikt. Welke, maakt niet uit.
Graag gedaan. Sie 2 fasen op je kooktoestel blijft me verbazen. Ik ken wel lasapparatuur op 2 fasen, maar blijkbaar zijn er ook dergelijke kooktoestellen?quote:Op zondag 10 april 2016 12:45 schreef klusmaster het volgende:
Bedankt blomke het zijn inderdaad 3 fasen
Uiteindelijk moet je bij soepele aders eigenlijk altijd adereindhulzen gebruiken.quote:Op zondag 10 april 2016 13:22 schreef densmee het volgende:
Let op dat je bij deze zware vermogens wel adereindhulzen gebruikt
dat klopt, maar in 90% van de knutselaars gebeurd dat niet.quote:Op zondag 10 april 2016 13:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je bij soepele aders eigenlijk altijd adereindhulzen gebruiken.
Zeker als je ze monteert in een schroef of klem contact.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |