abonnement Unibet Coolblue
pi_161311399


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


It's funny
But not ha-ha funny.
pi_161311440
Goede rubbertjes zijn wel zo veilig voor iedereen, maar de prettigheid voor het gebruik daarvan staat nog open voor discussie. Laatste posts:
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45 :r ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.

Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben fan van Michelin Pilot Road, maar goed, ik heb dan ook geen andere banden gereden dan dat. Op het baby Kwakje had ik PR2, en nu heb ik er PR4 onder liggen. Gaan wel lekker lang mee. :9


[ Bericht 3% gewijzigd door Nero22 op 09-04-2016 20:31:32 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:39:44 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_161312063
@BL: eerlijk gezegd heb ik nog geen problemen ondervonden van die BT's. Maar volgens mij zijn de meningen er aardig over verdeeld.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_161316828
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:34 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.

Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden?
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45 :r ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.

Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgen :D Overigens heeft hij gelijk, grootste troep die je onder je fiets kunt leggen.

Morgen ga ik naar een concert in Amsterdam, kijken hoe het rijden daar me af gaat :o Ik voorzie sowieso gekut met tramrails en fietsers. Moet bij de Melkweg zijn en zag dat je daar zo'n beetje voor de deur de motor kwijt kan, dus dat gaan we mooi doen, maar dat betekent wel over het Leidscheplein weer vertrekken.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:08:15 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161317262
PR's zijn prima banden maar als je flink wat kilometers maakt is de BT45 ook prima. Zelfs mijn K75 slagschip zonder ABS stond zo stil met die krengen.
pi_161317762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef Erasmo het volgende:
PR's zijn prima banden maar als je flink wat kilometers maakt is de BT45 ook prima. Zelfs mijn K75 slagschip zonder ABS stond zo stil met die krengen.
Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_161320779
Ah, een bandendiscussie! Zal mijn ervaringen ook eens delen dan :D

Heb de BT45's nu zo'n 8000km onder mijn XJ600 liggen en de achterband begint nu tot de slijtnokjes te komen, in het midden dan wel. Heb ze ook onder mijn CB750 en daar hielden ze het toch langer uit.

Qua weggedrag vind ik ze meer dan prima voor bovengenoemde motoren, ook met regen. Kan me dus niet geheel vinden in de negatieve berichten. Voor de CB750 zijn het banden die véél beter zijn dan toen de motor net nieuw was (1978) en je rijdt er makkelijk mee de stepjes aan de grond, zonder ook maar een keer opzij te glijden. Heb er op de CB wel wat langer mee gedaan, maar vind ze qua slijtage wel wat tegenvallen. Beide motoren hebben nou niet echt een enorm vermogen en zou dus wat meer kilometers ervan verwachten.

Vind ze dus wel prima voor wat ze zijn, maar zal misschien toch eens naar andere banden kijken voor de XJ.

Op de VFR heb ik PR2's en PR4's gehad. Met de PR2's heb ik telkens pech gehad en elke achterband een spijker of wat originelers mee gehad:



Vervolgens PR4's erom gelegd, welke prima hun werk deden. Vond de prijs/prestatie/slijtage echter niet geheel in balans en ben nu langzaam aan het overstappen op PR3's; heb nu een PR3 voorband en PR4 achterband. Wanneer achter op is, zal ik er ook een 3 op zetten. Tot nu toe bevallen ze allemaal goed :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Morivar op 10-04-2016 01:58:53 ]
  zondag 10 april 2016 @ 09:24:06 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161322438
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:22 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?
Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.

PR3 is ook een uitstekend bandje trouwens.
pi_161322929
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 09:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.

PR3 is ook een uitstekend bandje trouwens.
:o Ik ben heel blij met de michelin-banden en heb helemaal geen plannen om over te stappen, maar dat had ik niet verwacht.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 10 april 2016 @ 10:20:57 #10
177940 Tunafish
met staart
pi_161323170
Ik had onder mijn GSF600 ook BT45 liggen, na 15K waren ze nog lang niet op. Ze gaan lekker lang mee, dat is een pluspunt, maar ook meteen het enige :') Vooral tijdens de regen waren ze al hun grip kwijt en glibberde ik alle kanten op. Als de weg nat was ging ik met die banden ook niet filteren; die witte strepen reden dan als een ijsbaan op dat rubber.

Onder de VFR zit nu een BT23 geloof ik, die doet het vooralsnog wel aardig. Inmiddels 6k mee gedaan en maar een of twee keer wat geglibber gevoeld, maar dat was omdat er een of ander onverlaat zijn olie niet binnen kon houden en de weg zelf daarmee insmeerde.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_161324282
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:52 schreef Tunafish het volgende:

[..]


[..]

Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgen :D Overigens heeft hij gelijk, grootste troep die je onder je fiets kunt leggen.

Morgen ga ik naar een concert in Amsterdam, kijken hoe het rijden daar me af gaat :o Ik voorzie sowieso gekut met tramrails en fietsers. Moet bij de Melkweg zijn en zag dat je daar zo'n beetje voor de deur de motor kwijt kan, dus dat gaan we mooi doen, maar dat betekent wel over het Leidscheplein weer vertrekken.
:D


Geelman, het is je eerste motor met de eerste set banden toch? Dan zal het in vergelijking met een vertrapte lesfiets wel goed rijden ja. Maar je gaat een wereld van verschil merken met fatsoenlijk rubber eronder. Volgens mij is het ook wel specifiek de combinatie Bandit + BT45 die Knudde is. Ik heb ze, bij gebrek aan een andere fabrikant die 100/90/16 levert, ook onder mijn GSX. Daar gaan ze op zich vrij aardig.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 10-04-2016 11:49:46 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 10 april 2016 @ 11:40:13 #12
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_161324447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef Geelman het volgende:
Arg! :( Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen.
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?

Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  zondag 10 april 2016 @ 12:13:59 #13
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_161324982
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:

[..]

Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?

Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Jup! Hij staat wel onder de gallerij van m'n flat, dus hij blijft gelukkig aardig droog. Maar een (verwarmde) schuur of garage is nog veel beter. Daarnaast staan oudere Bandits er wel om bekend te willen roesten. Dus ik spuit hem vrolijk in met allerlei antiroestmiddelen. Als jouw motor in weer en wind moet staan, zou je ook een hoes kunnen overwegen.

@BL: klopt, ik heb nog weinig referentiekader. Maar ik vind het echt zonde om een nog prima voorband weg te gooien. Misschien toch maar een ander merk achterop gooien en kijken hoe het gaat? Wel apart dat die BT45's op een Bandit juist matig zouden presteren, het is geen stijf frame volgens mij.

M'n lesfiets was trouwens een Gladius en die reed echt prima. Maar tijdens m'n AVD was de bak verrot en kon ik nog maar kwartgas geven, anders begon 'ie luid te ratelen in plaats van te versnellen. Was nog een extra uitdaging, gelukkig wel meteen geslaagd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 10 april 2016 @ 12:16:56 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161325035
quote:
3s.gif Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:

[..]

Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?

Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Oude goedkope motor kopen, dan is roest ook niet zo erg :P
  zondag 10 april 2016 @ 12:42:42 #15
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_161325380
Ik heb er na IJsland een setje Pirelli's onder gehangen. Heerlijke bandjes, slijten niet zoveel, en goeie grip ^O^
  zondag 10 april 2016 @ 13:09:02 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161325747
een goede hoes scheelt al een hoop
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_161325856
Ik heb er nu Continental ContiGo's onder liggen, maar zodra deze op zijn, switch ik naar Pirelli Sport Demons. De Conti's bevallen op zich prima, al ben ik niet anders gewend natuurlijk, maar koud zijn ze best wel een ramp en de achterband heeft weleens de neiging te hupsen in een bocht. Jammer dat banden zo duur zijn en je niet even verschillende setjes kunt kopen om te proberen. Gelukkig past er toch niet zoveel onder mijn GS500 dus de keuzestress is beperkt. :')
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 10 april 2016 @ 13:31:45 #18
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_161326069
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:16 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb er nu Continental ContiGo's onder liggen, maar zodra deze op zijn, switch ik naar Pirelli Sport Demons. De Conti's bevallen op zich prima, al ben ik niet anders gewend natuurlijk, maar koud zijn ze best wel een ramp en de achterband heeft weleens de neiging te hupsen in een bocht. Jammer dat banden zo duur zijn en je niet even verschillende setjes kunt kopen om te proberen. Gelukkig past er toch niet zoveel onder mijn GS500 dus de keuzestress is beperkt. :')
Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_161326807
Net een nieuwe/tweedehands bruine leren motorjas gekocht voor vijftig euro. *O* Wintervoering, protectiezakken, alles. Moet er alleen nog even een verbindingsrits in naaien. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_161326878
Conti trailattack2 2e set nu nadat de vorige voorband scheurtjes kreeg. Ze bevielen verder goed en ik heb ze vorige voorband gedeeltelijk vergoed gekregen.

Als deze het weer krijgt ga ik eens rondkijken voor iets anders..
pi_161327928
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets. :')
Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zetten :D


Hier wordt de volgende set op de Bandit ook weer Conti RA2, de vierde. Op de GSX komen straks denk ik ook Sport Demons die Sarasi heeft. Alleen ik zit nu een beetje met hetzelfde als Geelman. Voor ligt ook een nieuwe BT45, achter een versleten. Geen idee hoe Sport Demon achter zich verhoudt tot BT45 voor. :{ is doorgaans wel een erg riskante gok.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 10 april 2016 @ 15:11:49 #22
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_161328029
Heb een suzuki GSF 650 SA uit 2010 waar ik momenteel Continental PR3 banden onder heb liggen. Bij aanschaf zaten de BT's eronder en die waren lang niet zo gripvast met slecht weer als deze PR3. Kwa wegligging en comfort vind ik het zelf een hele verademing.

Daarnaast heb ik een gsfx 600 uit 1998. Hier liggen ook de BT onder. Deze motor wordt relatief weinig gebruikt en hier presteren de banden prima onder (casual gebruik). Toch ga ik ze vervangen met de PR3 wanneer het moment daar is.

Ter illustratie :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_161328276
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 01:53 schreef Morivar het volgende:
Ah, een bandendiscussie! Zal mijn ervaringen ook eens delen dan :D

Heb de BT45's nu zo'n 8000km onder mijn XJ600 liggen en de achterband begint nu tot de slijtnokjes te komen, in het midden dan wel. Heb ze ook onder mijn CB750 en daar hielden ze het toch langer uit.

Qua weggedrag vind ik ze meer dan prima voor bovengenoemde motoren, ook met regen. Kan me dus niet geheel vinden in de negatieve berichten. Voor de CB750 zijn het banden die véél beter zijn dan toen de motor net nieuw was (1978) en je rijdt er makkelijk mee de stepjes aan de grond, zonder ook maar een keer opzij te glijden. Heb er op de CB wel wat langer mee gedaan, maar vind ze qua slijtage wel wat tegenvallen. Beide motoren hebben nou niet echt een enorm vermogen en zou dus wat meer kilometers ervan verwachten.

Vind ze dus wel prima voor wat ze zijn, maar zal misschien toch eens naar andere banden kijken voor de XJ.

Op de VFR heb ik PR2's en PR4's gehad. Met de PR2's heb ik telkens pech gehad en elke achterband een spijker of wat originelers mee gehad:

[ afbeelding ]

Vervolgens PR4's erom gelegd, welke prima hun werk deden. Vond de prijs/prestatie/slijtage echter niet geheel in balans en ben nu langzaam aan het overstappen op PR3's; heb nu een PR3 voorband en PR4 achterband. Wanneer achter op is, zal ik er ook een 3 op zetten. Tot nu toe bevallen ze allemaal goed :)
  zondag 10 april 2016 @ 15:29:38 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161328313
Gelukkig ben ik zo'n n00b dat ik nog niet echt merk of banden kut zijn. Zou niet eens weten wat er onder mijn fietsen ligt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 10 april 2016 @ 15:48:37 #25
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_161328797
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zetten :D

Hier wordt de volgende set op de Bandit ook weer Conti RA2, de vierde. Op de GSX komen straks denk ik ook Sport Demons die Sarasi heeft. Alleen ik zit nu een beetje met hetzelfde als Geelman. Voor ligt ook een nieuwe BT45, achter een versleten. Geen idee hoe Sport Demon achter zich verhoudt tot BT45 voor. :{ is doorgaans wel een erg riskante gok.
Een Michelin Pilot Road is toch wel een rustig bandje?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')