quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45 ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.
Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben fan van Michelin Pilot Road, maar goed, ik heb dan ook geen andere banden gereden dan dat. Op het baby Kwakje had ik PR2, en nu heb ik er PR4 onder liggen. Gaan wel lekker lang mee.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.
Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden?
Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgen Overigens heeft hij gelijk, grootste troep die je onder je fiets kunt leggen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45 ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.
Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef Erasmo het volgende:
PR's zijn prima banden maar als je flink wat kilometers maakt is de BT45 ook prima. Zelfs mijn K75 slagschip zonder ABS stond zo stil met die krengen.
Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?
Ik ben heel blij met de michelin-banden en heb helemaal geen plannen om over te stappen, maar dat had ik niet verwacht.quote:Op zondag 10 april 2016 09:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.
PR3 is ook een uitstekend bandje trouwens.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:52 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgen Overigens heeft hij gelijk, grootste troep die je onder je fiets kunt leggen.
Morgen ga ik naar een concert in Amsterdam, kijken hoe het rijden daar me af gaat Ik voorzie sowieso gekut met tramrails en fietsers. Moet bij de Melkweg zijn en zag dat je daar zo'n beetje voor de deur de motor kwijt kan, dus dat gaan we mooi doen, maar dat betekent wel over het Leidscheplein weer vertrekken.
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef Geelman het volgende:
Arg! Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen.
Jup! Hij staat wel onder de gallerij van m'n flat, dus hij blijft gelukkig aardig droog. Maar een (verwarmde) schuur of garage is nog veel beter. Daarnaast staan oudere Bandits er wel om bekend te willen roesten. Dus ik spuit hem vrolijk in met allerlei antiroestmiddelen. Als jouw motor in weer en wind moet staan, zou je ook een hoes kunnen overwegen.quote:Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?
Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Oude goedkope motor kopen, dan is roest ook niet zo ergquote:Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?
Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets.quote:Op zondag 10 april 2016 13:16 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb er nu Continental ContiGo's onder liggen, maar zodra deze op zijn, switch ik naar Pirelli Sport Demons. De Conti's bevallen op zich prima, al ben ik niet anders gewend natuurlijk, maar koud zijn ze best wel een ramp en de achterband heeft weleens de neiging te hupsen in een bocht. Jammer dat banden zo duur zijn en je niet even verschillende setjes kunt kopen om te proberen. Gelukkig past er toch niet zoveel onder mijn GS500 dus de keuzestress is beperkt.
Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zettenquote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op zondag 10 april 2016 01:53 schreef Morivar het volgende:
Ah, een bandendiscussie! Zal mijn ervaringen ook eens delen dan
Heb de BT45's nu zo'n 8000km onder mijn XJ600 liggen en de achterband begint nu tot de slijtnokjes te komen, in het midden dan wel. Heb ze ook onder mijn CB750 en daar hielden ze het toch langer uit.
Qua weggedrag vind ik ze meer dan prima voor bovengenoemde motoren, ook met regen. Kan me dus niet geheel vinden in de negatieve berichten. Voor de CB750 zijn het banden die véél beter zijn dan toen de motor net nieuw was (1978) en je rijdt er makkelijk mee de stepjes aan de grond, zonder ook maar een keer opzij te glijden. Heb er op de CB wel wat langer mee gedaan, maar vind ze qua slijtage wel wat tegenvallen. Beide motoren hebben nou niet echt een enorm vermogen en zou dus wat meer kilometers ervan verwachten.
Vind ze dus wel prima voor wat ze zijn, maar zal misschien toch eens naar andere banden kijken voor de XJ.
Op de VFR heb ik PR2's en PR4's gehad. Met de PR2's heb ik telkens pech gehad en elke achterband een spijker of wat originelers mee gehad:
[ afbeelding ]
Vervolgens PR4's erom gelegd, welke prima hun werk deden. Vond de prijs/prestatie/slijtage echter niet geheel in balans en ben nu langzaam aan het overstappen op PR3's; heb nu een PR3 voorband en PR4 achterband. Wanneer achter op is, zal ik er ook een 3 op zetten. Tot nu toe bevallen ze allemaal goed
Een Michelin Pilot Road is toch wel een rustig bandje?quote:Op zondag 10 april 2016 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zetten
Hier wordt de volgende set op de Bandit ook weer Conti RA2, de vierde. Op de GSX komen straks denk ik ook Sport Demons die Sarasi heeft. Alleen ik zit nu een beetje met hetzelfde als Geelman. Voor ligt ook een nieuwe BT45, achter een versleten. Geen idee hoe Sport Demon achter zich verhoudt tot BT45 voor. is doorgaans wel een erg riskante gok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |