quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.
Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:19 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben fan van Michelin Pilot Road, maar goed, ik heb dan ook geen andere banden gereden dan dat. Op het baby Kwakje had ik PR2, en nu heb ik er PR4 onder liggen. Gaan wel lekker lang mee.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, ik ga zo even een poging wagen.
Verder loopt de Bandit eigenlijk best goed voor een 20 jaar oude fiets. Zo goed, dat er binnenkort wel weer eens een nieuwe achterband op mag. Ik heb nu voor en achter BT45's. Is het aan te raden beide banden hetzelfde te houden?
Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgenquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:27 schreef BlackLining het volgende:
BT45ik ken geen band waar de Bandit zo slecht op staat. Vreselijke dingen.
Ik zou serieus die voorband eraf trekken. Heb ik na 3000 kilometer ook gedaan, gewoon je verlies nemen. Aanraders? Continental RoadAttack 2 (of als je in de regen rijdt, 2Evo. Is wel iets minder op droog), en Dunlop Roadsmart wordt er ook veel onder gelegd. PR3 heb ik geen ervaring mee, maar ik heb nu drie sets Conti RA2 waarvan één 2Evo versleten en die rijden goddelijk. Zeker vergeleken met dat waardeloze stuk rubber wat Bridgestone maakt.
Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:08 schreef Erasmo het volgende:
PR's zijn prima banden maar als je flink wat kilometers maakt is de BT45 ook prima. Zelfs mijn K75 slagschip zonder ABS stond zo stil met die krengen.
Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik kan zo'n 20k km rijden met de pr3, achter. Verwacht eigenlijk niet dat de BT45 daar overheen zal gaan?
quote:Op zondag 10 april 2016 09:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb er 25k km mee weggeklokt maar ik rij ook voornamelijk snelweg. De BT45 is imho vooral geschikt voor de wat oudere fietsen.
PR3 is ook een uitstekend bandje trouwens.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:52 schreef Tunafish het volgende:
[..]
[..]
Ik vroeg me bij het lezen van BT45 al af hoe lang het zou duren tot we weer een mooie BL-rant zouden krijgenOverigens heeft hij gelijk, grootste troep die je onder je fiets kunt leggen.
Morgen ga ik naar een concert in Amsterdam, kijken hoe het rijden daar me af gaatIk voorzie sowieso gekut met tramrails en fietsers. Moet bij de Melkweg zijn en zag dat je daar zo'n beetje voor de deur de motor kwijt kan, dus dat gaan we mooi doen, maar dat betekent wel over het Leidscheplein weer vertrekken.
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef Geelman het volgende:
Arg!Roest ontdekt op de voorvork! Buiten slapen en 's winters rijden is geen ideale combo. Gelukkig zit het boven de kroonplaat. Even kijken of ik het weg kan poetsen.
Jup! Hij staat wel onder de gallerij van m'n flat, dus hij blijft gelukkig aardig droog. Maar een (verwarmde) schuur of garage is nog veel beter. Daarnaast staan oudere Bandits er wel om bekend te willen roesten. Dus ik spuit hem vrolijk in met allerlei antiroestmiddelen. Als jouw motor in weer en wind moet staan, zou je ook een hoes kunnen overwegen.quote:Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?
Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Oude goedkope motor kopen, dan is roest ook niet zo ergquote:Op zondag 10 april 2016 11:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Buiten slapen? Jij hebt je motor buiten staan?
Ik wil namelijk ook dolgraag een motor kopen, maar ik heb geen mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets.quote:Op zondag 10 april 2016 13:16 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb er nu Continental ContiGo's onder liggen, maar zodra deze op zijn, switch ik naar Pirelli Sport Demons. De Conti's bevallen op zich prima, al ben ik niet anders gewend natuurlijk, maar koud zijn ze best wel een ramp en de achterband heeft weleens de neiging te hupsen in een bocht. Jammer dat banden zo duur zijn en je niet even verschillende setjes kunt kopen om te proberen. Gelukkig past er toch niet zoveel onder mijn GS500 dus de keuzestress is beperkt.
Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zettenquote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Die Pirelli's die ik nu heb (Diablo nog iets) komen in ieder geval niet onder mijn andere fiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op zondag 10 april 2016 01:53 schreef Morivar het volgende:
Ah, een bandendiscussie! Zal mijn ervaringen ook eens delen dan
Heb de BT45's nu zo'n 8000km onder mijn XJ600 liggen en de achterband begint nu tot de slijtnokjes te komen, in het midden dan wel. Heb ze ook onder mijn CB750 en daar hielden ze het toch langer uit.
Qua weggedrag vind ik ze meer dan prima voor bovengenoemde motoren, ook met regen. Kan me dus niet geheel vinden in de negatieve berichten. Voor de CB750 zijn het banden die véél beter zijn dan toen de motor net nieuw was (1978) en je rijdt er makkelijk mee de stepjes aan de grond, zonder ook maar een keer opzij te glijden. Heb er op de CB wel wat langer mee gedaan, maar vind ze qua slijtage wel wat tegenvallen. Beide motoren hebben nou niet echt een enorm vermogen en zou dus wat meer kilometers ervan verwachten.
Vind ze dus wel prima voor wat ze zijn, maar zal misschien toch eens naar andere banden kijken voor de XJ.
Op de VFR heb ik PR2's en PR4's gehad. Met de PR2's heb ik telkens pech gehad en elke achterband een spijker of wat originelers mee gehad:
[ afbeelding ]
Vervolgens PR4's erom gelegd, welke prima hun werk deden. Vond de prijs/prestatie/slijtage echter niet geheel in balans en ben nu langzaam aan het overstappen op PR3's; heb nu een PR3 voorband en PR4 achterband. Wanneer achter op is, zal ik er ook een 3 op zetten. Tot nu toe bevallen ze allemaal goed
Een Michelin Pilot Road is toch wel een rustig bandje?quote:Op zondag 10 april 2016 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou vooral geen Ducati boven je andere banden zetten
Hier wordt de volgende set op de Bandit ook weer Conti RA2, de vierde. Op de GSX komen straks denk ik ook Sport Demons die Sarasi heeft. Alleen ik zit nu een beetje met hetzelfde als Geelman. Voor ligt ook een nieuwe BT45, achter een versleten. Geen idee hoe Sport Demon achter zich verhoudt tot BT45 voor.is doorgaans wel een erg riskante gok.
quote:Op zondag 10 april 2016 15:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
Heb een suzuki GSF 650 SA uit 2010 waar ik momenteel Continental PR3 banden onder heb liggen. Bij aanschaf zaten de BT's eronder en die waren lang niet zo gripvast met slecht weer als deze PR3. Kwa wegligging en comfort vind ik het zelf een hele verademing.
Daarnaast heb ik een gsfx 600 uit 1998. Hier liggen ook de BT onder. Deze motor wordt relatief weinig gebruikt en hier presteren de banden prima onder (casual gebruik). Toch ga ik ze vervangen met de PR3 wanneer het moment daar is.
Ter illustratieContinental PR3? Michelin, Neem ik aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens heb jij een latere Bandit met een totaal ander frame. Ik heb het gevoel dat het iets is met de combinatie Bandit Mk1-frame en BT45. Onder mijn GSX zuigen ze niet half zo hard als onder de GSF namelijk.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Michelin idd.quote:Op zondag 10 april 2016 16:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Continental PR3? Michelin, Neem ik aan?
Overigens heb jij een latere Bandit met een totaal ander frame. Ik heb het gevoel dat het iets is met de combinatie Bandit Mk1-frame en BT45. Onder mijn GSX zuigen ze niet half zo hard als onder de GSF namelijk.
Nou ben ik doorgaans de laatste die gaat mouwen over kilometerstand maar dit vind ik wat overdrevenquote:Op maandag 11 april 2016 16:02 schreef Gummiebeer het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik eind mei begin juni weer kan rijden dankzij een gulle bijdrage van de belastingdienst![]()
Nog wel even op zoek naar een motor natuurlijk met een budget van ¤1.000 of minder want baby's schijten vaak hun luiers vol.
Lijstje tot nu toe: Divje 600/900, Bandit 600, VF750 enz enz (zelfs een K75 zou kunnen). Beetje de oude fietsjes met ervaring dus en niet spannend, als ik maar weer kan rijden
![]()
Alleen het zoeken is alweer leuk!
Edit: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zoiets lijkt mij wel wat, lekker saai en burgerlijk![]()
Km stand is wel wat vaagjes jaquote:Op maandag 11 april 2016 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ben ik doorgaans de laatste die gaat mouwen over kilometerstand maar dit vind ik wat overdreven
Ik heb zo'n beetje alles gereden van deze lijst, Div is echt te saai voor woorden, Bandit is leuk, VFR is leuk, K75 is prima.quote:Op maandag 11 april 2016 16:02 schreef Gummiebeer het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik eind mei begin juni weer kan rijden dankzij een gulle bijdrage van de belastingdienst![]()
Nog wel even op zoek naar een motor natuurlijk met een budget van ¤1.000 of minder want baby's schijten vaak hun luiers vol.
Lijstje tot nu toe: Divje 600/900, Bandit 600, VF750 enz enz (zelfs een K75 zou kunnen). Beetje de oude fietsjes met ervaring dus en niet spannend, als ik maar weer kan rijden
![]()
Alleen het zoeken is alweer leuk!
Edit: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zoiets lijkt mij wel wat, lekker saai en burgerlijk![]()
verfrissend om je keer positief te zien over een overheids instantie! Is het niet meer de schuld van de Rabobank?quote:Op maandag 11 april 2016 16:02 schreef Gummiebeer het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik eind mei begin juni weer kan rijden dankzij een gulle bijdrage van de belastingdienst![]()
Nog wel even op zoek naar een motor natuurlijk met een budget van ¤1.000 of minder want baby's schijten vaak hun luiers vol.
Lijstje tot nu toe: Divje 600/900, Bandit 600, VF750 enz enz (zelfs een K75 zou kunnen). Beetje de oude fietsjes met ervaring dus en niet spannend, als ik maar weer kan rijden
![]()
Alleen het zoeken is alweer leuk!
Edit: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zoiets lijkt mij wel wat, lekker saai en burgerlijk![]()
Geen uitkering meer nodig, dan wordt je vanzelf wat positieverquote:Op dinsdag 12 april 2016 11:57 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
verfrissend om je keer positief te zien over een overheids instantie! Is het niet meer de schuld van de Rabobank?gewoon weer een ralle Alp halen
Gemaild en kreeg een vaag overbelicht fotootje terug, 9438 km. Klokje rond dusquote:Op maandag 11 april 2016 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ben ik doorgaans de laatste die gaat mouwen over kilometerstand maar dit vind ik wat overdreven
Stond ook al een foto bij op de advertentie waarop dat te zien was.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gemaild en kreeg een vaag overbelicht fotootje terug, 9438 km. Klokje rond dus
Ik heb op een 600 Divje gelest, oersaai inderdaad. Maar een koekblik is nog saaierquote:Op dinsdag 12 april 2016 09:49 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje alles gereden van deze lijst, Div is echt te saai voor woorden, Bandit is leuk, VFR is leuk, K75 is prima.
Verrek, nu zie ik het ookquote:Op dinsdag 12 april 2016 16:51 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Stond ook al een foto bij op de advertentie waarop dat te zien was.
Voor dat geld koop je ook een jongere k75quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:56 schreef Gummiebeer het volgende:
Hmmm![]()
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Aanbod is op het moment wel schaars. Kwam wel een K100 tegen: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lrquote:Op dinsdag 12 april 2016 17:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Voor dat geld koop je ook een jongere k75
Ziet er prima uit.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Aanbod is op het moment wel schaars. Kwam wel een K100 tegen: http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Div 900 is cardan, schijnt populair te zijn, ik vond het een tractor op twee wielen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Verrek, nu zie ik het ook
Maar nu de grote vraag, is de prijs okee? Ik vind het een beetje hoog gegrepen of zijn die 900 Divjes altijd duurder in aanschaf?
Tokkies geven het geld toch altijd al 3x uit voordat ze het in de handjes hebben?quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:55 schreef KneusTeun het volgende:
moet eerst je belasting centen nog krijgendas toch pas Juli?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |