abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2016 @ 20:15:55 #101
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161356858
Chanty,
Laat los en laat het gaan. Dit soort dingen lopen vanzelf los. Het is dan zo'n andere tijd dan nu. So what als Lucas minder snel in slaap valt/ een boterham moet eten als avondeten. Er zijn legio andere mogelijkheden. Bespreek het gewoon eens met je ouders.
Sowieso hoop ik dat -als jij je ouders belt om te checken of Lucas al slaapt- gewoon zeggen dat hij al in bed ligt terwijl hij in werkelijkheid een liter ijs naar
Binnen werkt tijdens het kijken van een tekenfilm. ;)

Roomsnoes
Plaswijck?
Of in Dordrecht in de Biesbosch?
Fijn dat je zo'n opleving had vandaag. Hoop dat je er nog lang energie uit kan tanken :)

Hupje
Gefeliciteeeeeeeeerd!

Met ro gaat alles prima. Ze is heerlijk druk en kwijlt als een Sint Bernard door de doorkomende kiezen. Snachts is het vanaf een uurtje of 3 tiethangen en helaas kan ik dan niet slapen. Lukt me niet in die houding.
Dus ach.. Beetje korte nachten :'(
  maandag 11 april 2016 @ 20:23:36 #102
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161357142
Oh ja. Nog een vraagje.
Binnenkort moet mijn schoonmoeder naar haar vader in Eindhoven.
Normaal past zij die dag op mijn dochter en nichtje van 5.
Gezien ik die dag vrij ben ga ik met haar mee naar Eindhoven de gekste, Maarre.. Is daar nog iets leuks te doen voor een 5jarige? Grote speeltuin ofzo?
  maandag 11 april 2016 @ 20:43:27 #103
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161357996
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:15 schreef faptist het volgende:
Chanty,
Laat los en laat het gaan. Dit soort dingen lopen vanzelf los. Het is dan zo'n andere tijd dan nu. So what als Lucas minder snel in slaap valt/ een boterham moet eten als avondeten. Er zijn legio andere mogelijkheden. Bespreek het gewoon eens met je ouders.
Sowieso hoop ik dat -als jij je ouders belt om te checken of Lucas al slaapt- gewoon zeggen dat hij al in bed ligt terwijl hij in werkelijkheid een liter ijs naar
Binnen werkt tijdens het kijken van een tekenfilm. ;)

Roomsnoes
Plaswijck?
Of in Dordrecht in de Biesbosch?
Fijn dat je zo'n opleving had vandaag. Hoop dat je er nog lang energie uit kan tanken :)

Hupje
Gefeliciteeeeeeeeerd!

Met ro gaat alles prima. Ze is heerlijk druk en kwijlt als een Sint Bernard door de doorkomende kiezen. Snachts is het vanaf een uurtje of 3 tiethangen en helaas kan ik dan niet slapen. Lukt me niet in die houding.
Dus ach.. Beetje korte nachten :'(
Brood is toch zijn hoofdmaaltijd. En als hij minder slaapt boeit me ook niet. Ik ben bang dat hij alleen maar hysterisch aan het huilen is omdat wij weg zijn. Als ik kijk hoe hij reageert als ik alleen al naar de keuken loop :') en ja het kan over 2 maanden heel anders zijn, maar feit is wel dat het de eerste 22 maanden niet echt anders is geweest.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161358712
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:43 schreef Chanty het volgende:

[..]

Brood is toch zijn hoofdmaaltijd. En als hij minder slaapt boeit me ook niet. Ik ben bang dat hij alleen maar hysterisch aan het huilen is omdat wij weg zijn. Als ik kijk hoe hij reageert als ik alleen al naar de keuken loop :') en ja het kan over 2 maanden heel anders zijn, maar feit is wel dat het de eerste 22 maanden niet echt anders is geweest.
Het maakt echt heeel erg veel uit of jij nog in de buurt bent,al dan niet zichtbaar.. hij gaat ook naar een kdv toch? Heeft hij ook moeten wennen maar daar kan hij ook zonder jou, als jij er straks gewoon niet bent heeft hij geen keuze meer en zal hij zeer waarschijnlijk zich prima vermaken. (En heel blij zijn als mama weer thuis is)
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 21:50:41 #105
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161360877
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het maakt echt heeel erg veel uit of jij nog in de buurt bent,al dan niet zichtbaar.. hij gaat ook naar een kdv toch? Heeft hij ook moeten wennen maar daar kan hij ook zonder jou, als jij er straks gewoon niet bent heeft hij geen keuze meer en zal hij zeer waarschijnlijk zich prima vermaken. (En heel blij zijn als mama weer thuis is)
Ik hoop het. Kdv heeft ook de nodige tijd gekost. En het is vooral dat hij zo extreem reageert op mijn ouders. Maar zij zijn gewoon de enige optie. En hij zal idd niet stuk gaan maar als ik me niet kan ontspannen omdat ik me zorgen maak dan is dat niet handig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161368153
Iemand met het grote gele groeiboek die voor mij kan kijken of er bij 21 maanden een sprong zit }:|

Mennn hij is zo tegendraads en opstandig en een verkeerd liggend kattenhaartje op de grond kan hem al over de flos helpen :')
Dramatische krijsbuien om niks, in mijn ogen dan, voor hem het grootst mogelijke onrecht dat ik hem.aan kan doen soms en super gefrustreerd.

* BlueEyes ademt nog eens diep in en uit
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:56:36 #107
73386 Fazz
onderweg
pi_161368177
Chanty, los laten is denk het enige dat je kunt doen. Als je ouders laten komen de enige oplossing is, dan is dat wat het is. Het komt echt wel goed :*

Vermoeiende nachten Fap! Helpt koffie? c_/

Als tegenhanger voor de paardenmeisjes, hier een paardenjong. Hij moest en zou er op :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blue, ik herken er wel wat van bij F afgelopen maanden. Daarna maakte hij een enorme sprong in praten en ging het weer veel beter. Kunnen zeggen wat je wil en wat er is, helpt enorm in de frustratie zie ik :)
pi_161368191
Chanty :* Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat het lastig loslaten is als het ontdooien zo moeizaam gaat..

En Blue: sterkte..

Hier gaat het goed. Uk is weer enorm opgeknapt en lijkt qua humeur en eten een paar weken in te halen :+ Hij is supervrolijk, maakt grappen, kletst de oren van ons hoofd (geen idéé wat hij zegt hoor, niet dat hij ineens een vette woordenschat heeft ;) ) en gister op check bij de ha pakte hij zelf de stethoscoop uit het speelgoeddokterskoffertje en deed 'm tegen zijn borst _O-
En hij is mega-fan van bussen :D Als we er buiten een zien gaat hij helemaal uit z'n dak, tot hilariteit van de chauffeurs _O- :W Gister werd er zelfs naar ons getoeterd O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:04:04 #109
344469 Amsel
zonder t
pi_161368245
Hier ook veel frustratie op dit moment, ik wijt het aan het leren praten in combinatie met pijnlijke achterste kiezen (die nog lang niet doorkomen maar al wel pijnlijk drukken). Ook de nachten zijn weer onrustiger, doorslapen komt nauwelijks meer voor.

Chanty, ik herken heel veel in wat je zegt, ik kijk ook heel erg op tegen het "wie zorgt er voor dreumes"-deel van de bevalling. En dan vooral het in bed leggen, want dat is echt een beetje "mijn ding". Jij hebt in ieder geval twee oppasmeisjes, zo ver ben ik nog niet :D Uiteindelijk gaat het zoals het gaat en kun je er op het moment supreme niet zoveel aan veranderen, maar ik snap in ieder geval de zorg vooraf :*
pi_161368295
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:53 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand met het grote gele groeiboek die voor mij kan kijken of er bij 21 maanden een sprong zit }:|

Mennn hij is zo tegendraads en opstandig en een verkeerd liggend kattenhaartje op de grond kan hem al over de flos helpen :')
Dramatische krijsbuien om niks, in mijn ogen dan, voor hem het grootst mogelijke onrecht dat ik hem.aan kan doen soms en super gefrustreerd.

* BlueEyes ademt nog eens diep in en uit
Ik doe met je mee... }:| manmanman wat kan ze drama maken om niets op t moment, en dat gejengel is soms zo vermoeiend :X
Stampvoeten en op de grond gaan liggen gillen zijn inmiddels ook een favoriete uiting van mamaiszostohomfrustratie...
*ademinenweeruitenhetgaatvastvoorbij*

Gisteren waren we buiten en kwamen een lieveheersbeestje tegen, dus ik laat dat beestje op mijn hand lopen, kind helemaal hysterische... "Nee Nee Nee weg! Beestje in de struik gezet en alles weer goed... :')
S. 2014
J. 2016
pi_161368440
Oh, sorry voor mijn blije-ei-berichtje tussen alle dreumesbuien :X :@
pi_161368487
JM wacht maar :6

Maar fijn dat we gedeeld leed hebben in drama's :')
En idd gm die dweilpartijen op de grond :X
pi_161368548
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:58 schreef JufMariska het volgende:
Chanty :* Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat het lastig loslaten is als het ontdooien zo moeizaam gaat..

En Blue: sterkte..

Hier gaat het goed. Uk is weer enorm opgeknapt en lijkt qua humeur en eten een paar weken in te halen :+ Hij is supervrolijk, maakt grappen, kletst de oren van ons hoofd (geen idéé wat hij zegt hoor, niet dat hij ineens een vette woordenschat heeft ;) ) en gister op check bij de ha pakte hij zelf de stethoscoop uit het speelgoeddokterskoffertje en deed 'm tegen zijn borst _O-
En hij is mega-fan van bussen :D Als we er buiten een zien gaat hij helemaal uit z'n dak, tot hilariteit van de chauffeurs _O- :W Gister werd er zelfs naar ons getoeterd O+
Dit vind ik zo heerlijk als buschauffeurs/ vrachtwagenchauffeurs/ jongens van de vuilophaal zo enthousiast doen als ze die ukjes vol bewondering zien kijken.
Daar word ik ook instant helemaal vrolijk van
pi_161368642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:19 schreef JufMariska het volgende:
Haha wees blij dat je een vrolijk ei hebt!

Saar is ook wel regelmatig gezellig hoor maar de laatste dagen zit er zo vreselijk veel frustratie in...
S. 2014
J. 2016
pi_161368664
Joe! BE! Boks! Check! A is 18 maanden en geen 21 maar verder heel herkenbaar -O- . Woedeaanvallen met op de grond liggen krijsen omdat:

Mama een liedje zong.
Mama de verkeerde rietjesbeker pakte.
Papa zijn schoenen aandeed.
De bananen op waren.
Zelf schoenen aandoen niet lukte.
De TV aan/uit moest.
Ze niet haar broertjes sokken uit mocht trekken.
Etc.

Haar lievelingswoord is nu ook niet meer gewoon 'nee' maar een heel dramatisch: "Nee nee nee NEE NEE-HEE NEE MAMA NEE!".

Ohja en gooien :{ . Met alles voorhanden. Bij boos, gefrustreerd, moe. En dan echt niet meer het schattige baby-kijkt-wat-er-gebeurt-als-ze-iets-laat-vallen. Nee, hard en woest.

Kortom: We zijn de handleiding 'A 2.0 - van dreumes naar peuter' kwijt. Iemand 'm gezien :') ?

Ik wijt 't maar aan alle veranderingen de laatste tijd, gecombineerd met bijkomen van die week buikgriep en tandjesleed (ze heeft er pas 6 en volgens mij staat de rest nu massaal op doorkomen).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 09:42:11 ]
pi_161368717
Nou, dat mag toch ook JM! Ik denk dat bijna iedereen het fijn vindt om dat soort berichtjes te lezen! En O+ :D

Chanty, wat de rest ook al zei: het komt echt wel goed! Ik maakte me ook zorgen over wie er zou oppassen, hoe het zou gaan als m'n moeder Ow bij m'n vader zou moeten ophalen, wat als ik niemand zou kunnen bereiken en hoe ik het zou moeten doen met de kennismaking. Uiteindelijk werd het geen verwachte ks, was ik om 7 uur in t zh en om 3 uur weer thuis (wat nog 2 uur eerder had gekund als t niet opeens zo druk was geweest) en waren m'n weeen/harde buiken slechts ongemakkelijk dus hebben we Ow zelf ook nog weggebracht.
De kennismaking hebben wij ook gedaan zoals hierboven al werd verteld. Ik vond het sowieso belangrijk dat als Js begon te huilen en ik met Ow bezig was, ik niey meteen naar Js toe rende (zoals ik bij m'n eerste wel deed). Even nog een knuffel of een bladzijde aflezen. Ik denk dat Ow en Js zich daardoor nooit tweede keus hebben gevoeld.
ik woon in de buurt he, ik wil desnoods best een keer wat te eten brengen! Of zelfs ff op Lucas passen, maar goed jullie kennen me natuurlijk helemaal niet irl ;)

Beterschap Shop.

En de rest ben ik alweer vergeten.. Iets met een peuter en een dreumes in een hele grote doos O+
pi_161368778
JM blijf zulke berichtjes alsjeblieft posten hoor! Heerlijk om te lezen O+

Mijn post klinkt gefrustreerd hè :@ . Ik vind het ook best moeilijk nu. Een grote oefening in geduld en rust en liefde en me vooral niet in die buien mee laten trekken. Want uiteindelijk na alle drama zoekt ze me toch op voor een knuffel, die lieverd O+ .
pi_161368835
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:45 schreef Razztwizzle het volgende:
JM blijf zulke berichtjes alsjeblieft posten hoor! Heerlijk om te lezen O+

Mijn post klinkt gefrustreerd hè :@ . Ik vind het ook best moeilijk nu. Een grote oefening in geduld en rust en liefde en me vooral niet in die buien mee laten trekken. Want uiteindelijk na alle drama zoekt ze me toch op voor een knuffel, die lieverd O+ .
Lieverd, Ik vind het nu soms al retezwaar... dramabuien en gillen en krijsen, en dan heb ik alleen nog haar, jij hebt er nu 2, allebei willen ze mama's aandacht...
Deze fase is ook moeilijk, voor ons maar ook voor die kleintjes want mozes wat een emoties gaan er door die lijfjes.. en zolang wij grenzen aangeven en beschikbaar zijn voor genezende kusjes en knuffels doen we het als moeder allemaal best prima denk ik. :*
S. 2014
J. 2016
pi_161368903
Nou razz zal ik eens eerlijk zijn?
Ik ben blij dat ik woe/do/vrij een dagdienst heb zodat ik even eruit kan stappen.
Gewoon even ik en ik alleen :@
Zodat ik er even weer tegenaan kan.
Want dit vind ik best pittig en dan heb ik niet eens een klein minipluizebolletje erbij
pi_161368905
Helemaal +1 op wat GM zegt Razz :*
pi_161369609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:19 schreef JufMariska het volgende:
Hé! Nooit sorry zeggen voor blije-ei-posten! Juist tussen de dreumesbuien ;)

Driftbuien zijn hier ook herkenbaar. Ik probeer haar zoveel mogelijk te vragen wat ze wil en haar keuzes te bieden. Ze werd laatst boos om welke beker ik pakte. Goed, dan pak je die toch zelf? Ik pik daar heel erg uit wat ik wel een drama waard vind, en wat niet. Sommige dingen komen niet ter discussie, met andere ben ik heel flexibel. En als ze boos wordt dan knuffelen we en dat gaat meestal wel goed. Maar soms mot ze me niet en dan is het pappa. En nu ze wat meer praat is het veel makkelijker voor ons om haar te begrijpen, en dat voorkomt ook veel frustraties merk ik. En gelukkig laat ze zich nog makkelijk afleiden.

En Razz, het is ook heel wat hè, 2 kinderen in 1,5 jaar. Dat is retezwaar, heel simpel. A die nog maar weinig van de wereld snapt, en enorme ontwikkelingen doormaakt (met de bijbehorende frustraties). En dan die ellendige buikgriep die jullie echt nog maar nét achter de rug hebben. Helemaal niet gek dat je gefrustreerd bent. :*
pi_161369697
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:53 schreef BlueEyes het volgende:
Nou razz zal ik eens eerlijk zijn?
Ik ben blij dat ik woe/do/vrij een dagdienst heb zodat ik even eruit kan stappen.
Gewoon even ik en ik alleen :@
Zodat ik er even weer tegenaan kan.
Want dit vind ik best pittig en dan heb ik niet eens een klein minipluizebolletje erbij
En had ik al gezegd dat wij er per deze week een 3e kdv-dag hebben? 2 dagen voor bedrijf/huishouden-zonder-kind/sociale-dingen-zonder-kind/mezelf-zonder-kind was echt niet te doen eigenlijk -O- Nu kijken hoe dit bevalt. Het helpt dat hij het daar ook enorm naar zijn zin heeft.
pi_161369706
Oja Room,
Ken nog wel een leuke bouwspeeltuin in Rotterdam. Ik heb daar afgelopen jaar nog een dreumes verjaardag gevierd. Er is geen zaaltje, maar wel een afdakje en je mag zelf eten meenemen.
Tegenover en naast het afdakje is een dreumes/peuter gedeelte, dus dat kan je wel goed in de gaten houden :)

Nou prima toch JM! Is ook belangrijk. Ik stuur de jongens ook wel eens een dag extra naar het kdv, omdat ik iets voor mezelf wil doen :@ en ik geniet altijd volop van de kdv dagen in mijn vakanties :)
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:56:24 #124
73386 Fazz
onderweg
pi_161369950
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hé! Nooit sorry zeggen voor blije-ei-posten! Juist tussen de dreumesbuien ;)

Driftbuien zijn hier ook herkenbaar. Ik probeer haar zoveel mogelijk te vragen wat ze wil en haar keuzes te bieden. Ze werd laatst boos om welke beker ik pakte. Goed, dan pak je die toch zelf? Ik pik daar heel erg uit wat ik wel een drama waard vind, en wat niet. Sommige dingen komen niet ter discussie, met andere ben ik heel flexibel. En als ze boos wordt dan knuffelen we en dat gaat meestal wel goed. Maar soms mot ze me niet en dan is het pappa. En nu ze wat meer praat is het veel makkelijker voor ons om haar te begrijpen, en dat voorkomt ook veel frustraties merk ik. En gelukkig laat ze zich nog makkelijk afleiden.
Zo gaat het hier ook ja :) Wil je trui A niet aan? Prima, dan doen we trui B :+ Ik vind het best verfrissend eigenlijk omdat het mijzelf ook inzichten geeft oO< Vaak doen wij dingen 'omdat het zo hoort' of 'omdat wij het nu eenmaal zo doen', maar dit eens kritisch bekijken en loslaten geeft een hoop vrijheid :Y

quote:
En Razz, het is ook heel wat hè, 2 kinderen in 1,5 jaar. Dat is retezwaar, heel simpel. A die nog maar weinig van de wereld snapt, en enorme ontwikkelingen doormaakt (met de bijbehorende frustraties). En dan die ellendige buikgriep die jullie echt nog maar nét achter de rug hebben. Helemaal niet gek dat je gefrustreerd bent. :*
+1 op dit Razz. Het lijkt mij ook heel zwaar :*
pi_161369998
Heftig hoor, een dwarse dreumes (en zeker in combinatie met een piep babietje).

Ik moet nog wel een beetje wennen hier. De dingen die jullie schrijven lijken nog zo'n vervanmijnbed-show met een 1jaar-en-3-daag-ige.
J zit de afgelopen week heel goed in zijn vel. Kan veel hebben, eet voor zijn doen goed, gaat heel lief slapen en kan lekker een poosje zelf spelen.
Hij heeft gelukkig geen moeite met de smaak van de dieetopvolgmelk, dus nu gaan we eerst over op deze melk en dan hopelijk de fles vervangen door een (rietjes)beker. Toen ik daar over nadacht drong pas tot me door dat hij echt geen baby meer is. Dat is nog even wennen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')