Dan heb je kans dat de chemische smaak van de buitenkant/ bovenkant van het pak komt he?quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:51 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Ik woon op mezelf, dus ik drink vaak gewoon zo uit het pak.
[..]
Ik ga inderdaad niet strikt meer betalen dan noodzakelijk is.
hoe is melk direct bij de boer vandaan van vrije uitloop koeien dieronvriendelijk (want daar doe je het voor) ?quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:28 schreef Magemelvin het volgende:
Ik ben vegan.
Havermoutmelk.
Amandelmelk.
Melk rechtstreeks van de boerderij is niet aan te raden hoor. Niet vanwege de smaak maar vanwege de kans op bacteriën en andere ziekteverwekkers die er nog in kunnen zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 02:15 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Maar ik zou geen boer hier in de buurt weten die verse melk verkoopt. Zou het best wel weer een keertje willen drinken.
Lees onderstaande maar eens.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef Halle_Luja het volgende:
Bacterien ben ik niet zo bang voor. Slokje, en je weet of je het lekker vind of niet. Dat wat ik kan herinneren van verse melk van de boer is dat het heel anders smaakte. Niet per defenitie lekkerder.
Maar een slok of vers gemaakte pudding ervan is prima
Dat kan niet diervriendelijk. De kalf moet bij de moeder weggehaald worden om melk te verkrijgen, want anders drinkt de kalf het op. De melk is immers voor het kalf bedoeld.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef Manke het volgende:
[..]
hoe is melk direct bij de boer vandaan van vrije uitloop koeien dieronvriendelijk (want daar doe je het voor) ?
heulemaal fout.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:01 schreef Halle_Luja het volgende:
Zwangeren
Baby’s en jonge kinderen
Ouderen
Mensen met een verminderde weerstand (bijvoorbeeld door ziekte)
Die mensen moeten extra opletten met rauwe melk vanwege dr verminderde weerstand. Ik geloof dat dat wel goed zit hier
Maar maakt verder niet uit. Hier in de buurt zitten geen boerderijen waarvan ik weet dat ze het verkopen dus het zal bij supermarktmelk blijven.
veel boerderijen doen dat dus niet, omdat die niet winstgericht zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:01 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Dat kan niet diervriendelijk. De kalf moet bij de moeder weggehaald worden om melk te verkrijgen, want anders drinkt de kalf het op. De melk is immers voor het kalf bedoeld.
Dat is echt smerig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:51 schreef Halle_Luja het volgende:
[..]
Ik woon op mezelf, dus ik drink vaak gewoon zo uit het pak.
[..]
Ik ga inderdaad niet strikt meer betalen dan noodzakelijk is.
Hoezo?quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is echt smerig.Lijkt me daarom best waarschijnlijk dat je melk hierdoor sneller bederft.
Ik doe het ook. Maar dan drink ik t in een paar uur leeg. Terugzetten doe ik wel eens maar dan ga ik slapen en de volgende dag gelijk weer melk, want uitgedroogd door alcohol. Dan is 't pak leeg voordat ik goed en wel ben opgestaan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is echt smerig.Lijkt me daarom best waarschijnlijk dat je melk hierdoor sneller bederft.
Ik zou het er toch niet op gokken hoor...zeker niet bij zuigelingen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:04 schreef Manke het volgende:
[..]
heulemaal fout.
Rauwe melk versterkt juist de weerstand, het is voor baby's beter dan poeder. Zolang je het bij een noösomen gecertificeerde boer haalt, waarbij de ziekteverwekkers niet bij de melk kunnen.
Niets is veiligquote:Op vrijdag 8 april 2016 15:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zou het er toch niet op gokken hoor...zeker niet bij zuigelingen.Niet alles wat 'natuurlijk' en onbewerkt is, is veilig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |