Jezus, pas na deze comment heb ik door dat het onverplicht is. Ik zat me de hele tijd al af te vragen waar de verlichting nou in hemelsnaam mee te maken zou kunnen hebbenquote:
Ook al heb je alle gelijk van de wereld, het is schijnbaar protocol om als boa gewoon door te zetten. Je bent gewoon kansloos.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:36 schreef Spaardertje het volgende:
Ik had hun allerlei links laten zien, maar nee hoor.. Boete werd gewoon uitgeschreven. Wat een gezeur!
Ben zonet gebeld en de boete is verscheurd!quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook al heb je alle gelijk van de wereld, het is schijnbaar protocol om als boa gewoon door te zetten. Je bent gewoon kansloos.
Bezwaar maken is de volgende stap.
Ik heb er 1 van Qwic..quote:Op woensdag 13 april 2016 02:17 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wat voor e-scooter heb je? Ik heb er ook eentje met blauwe plaat, een jaar, maar van dat onverplichte fietspad wist ik niet. Ik volg gewoon de routes waar ik normaal ook zou fietsen. Handig!
Heb je ook gevraagd om iets zwart op wit? leuk om online te gooien, dan kunnen toekomstige 'slachtoffers' van dit misverstand dat gebruiken als jurisprudentiequote:Op dinsdag 12 april 2016 21:23 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ben zonet gebeld en de boete is verscheurd!
Ja of dan wordt er iemand in DH wakker en passen ze de wet aan. Omdat er in 1990 simpelweg nog geen elektrische scooters warenquote:Op woensdag 13 april 2016 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je ook gevraagd om iets zwart op wit? leuk om online te gooien, dan kunnen toekomstige 'slachtoffers' van dit misverstand dat gebruiken als jurisprudentie
Toch jammer, daar had je veel lol mee kunnen hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:23 schreef Spaardertje het volgende:
Alsof de wettekst niet duidelijk genoeg is:quote:Op woensdag 13 april 2016 13:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je ook gevraagd om iets zwart op wit? leuk om online te gooien, dan kunnen toekomstige 'slachtoffers' van dit misverstand dat gebruiken als jurisprudentie
ik heb nog nooit lol gehad van een boete..quote:Op woensdag 13 april 2016 13:32 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Toch jammer, daar had je veel lol mee kunnen hebben.
Wel een klacht ingediend dat ze handhavers in dienst hebben die de wetten die ze handhaven niet kennen of kunnen opzoeken?
Dan zullen ze terecht geweest zijn!quote:Op woensdag 13 april 2016 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
ik heb nog nooit lol gehad van een boete..
Mooi.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:23 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ik ben ooit onterecht bekeurd voor het parkeren binnen vijf meter van een kruispunt, maar toen de agent niet zo goed is met het inschatten van vijf meter (zelf nagemeten, het was iets van 12 meter) had ik niet zo heel veel lol aan die bekeuring gehad.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dan zullen ze terecht geweest zijn!
Dus? Foto gemaakt, bezwaartje getypt, geen gelijk gekregen, verhaal bij de kantonrechter gedaan, gelijk gekregen, teruggekoppeld naar het verbaliserende korps. Proces en onkostenvergoeding opgestreken.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:00 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben ooit onterecht bekeurd voor het parkeren binnen vijf meter van een kruispunt, maar toen de agent niet zo goed is met het inschatten van vijf meter (zelf nagemeten, het was iets van 12 meter) had ik niet zo heel veel lol aan die bekeuring gehad.
Foto heb ik gemaakt, uitleg erbij gedaan. Strekking van de brief die ik terug kreeg: We hebben het nog eens nagevraagd aan de agent, en de agent zegt bij zijn verhaal te blijven. En omdat ik maar een nukubu ben en de agent een eed heeft afgelegd heeft de agent gelijk, ook al heeft hij dat niet. End of story.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:04 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dus? Foto gemaakt, bezwaartje getypt, geen gelijk gekregen, verhaal bij de kantonrechter gedaan, gelijk gekregen, teruggekoppeld naar het verbaliserende korps. Proces en onkostenvergoeding opgestreken.
Nee dus. Waarom niet naar de rechtbank gegaan?quote:
Omdat ik daar geen zin in had. Nu kostte het me 70 Euro, ik vond de gok nogal groot als de proceskosten erbij kwamen. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:03 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee dus. Waarom niet naar de rechtbank gegaan?
en dan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:05 schreef ambertje90 het volgende:
Dan is het wellicht handig om een printje van RVV artikel 5 bij je te hebben. Kan je lekker bijdehand doen tegen die boa's, dat vinden ze leuk!
Tja, dan heb je het dus aan jezelf te danken, en proceskosten bij mulder zijn er niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat ik daar geen zin in had. Nu kostte het me 70 Euro, ik vond de gok nogal groot als de proceskosten erbij kwamen. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Heb ik dan iemand anders de schuld gegeven?quote:Op woensdag 13 april 2016 23:51 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Tja, dan heb je het dus aan jezelf te danken, en proceskosten bij mulder zijn er niet.
Dat snap ik, ik ook. Maar ik wil weten waar je verkeersfetisj vandaan komt. Ben je juridisch medewerker bij een verzekeringskantoor of een WAJONG-er met teveel vrije tijd?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
ja 25 te hard voor een fietspad ja?quote:Op zondag 17 april 2016 22:55 schreef Geelman het volgende:
Wel grappig, ik dacht juist dat die regel er was omdat snorfietsen te hard zouden gaan voor onverplichte fietspaden, maar het gaat schijnbaar om de herrie / uitstoot.
ja voor onverplicht fietspad soms wel jaquote:
gastquote:Op zondag 17 april 2016 23:29 schreef Geelman het volgende:
[..]
ja voor onverplicht fietspad soms wel ja
Smalle paadjes hoor.quote:
Ja, dat snap ik hoor. Maar het alsnog best snel zijn op zo'n smal paadje.quote:
Waar ik woon is het echt onzin wat je zegt.quote:Op zondag 17 april 2016 23:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik hoor. Maar het alsnog best snel zijn op zo'n smal paadje.
Maar waar ik woon niet!quote:Op maandag 18 april 2016 06:00 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Waar ik woon is het echt onzin wat je zegt.
zou verboden moeten worden:quote:Op zondag 17 april 2016 23:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik hoor. Maar het alsnog best snel zijn op zo'n smal paadje.
Daar gaan de beslastingcenten van mijn vader weer...quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:38 schreef Spaardertje het volgende:
Uw vraag is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van IenM. Hierbij geef ik u een reactie op uw vraag.
...
Met vriendelijke groet,
HBJZ Burgerbrieven
Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken
Ministerie van Infrastructuur en Milieu [/spoiler]
Tijd dat je zelf eens wat nuttigs gaat doen voor de maatschappij, dan kun je je druk maken over je eigen beslastingcenten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Daar gaan de beslastingcenten van mijn vader weer...
quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijd dat je zelf eens wat nuttigs gaat doen voor de maatschappij, dan kun je je druk maken over je eigen beslastingcenten.
Dus jij maakt je geen zorgen over de belastingcenten van je vader (meer)?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:21 schreef Sounddragon het volgende:
Tijd dat je zelf eens wat nuttigs gaat doen voor de maatschappij, dan kun je je druk maken over je eigen beslastingcenten.
Die viel sort off deaud neer naast zijn auto toen hij ze aan het verdienen was, een kleine 29 jaar geleden, dus nee, dat is niet iets waar ik me mee bezig houd. Ik verdien ze al een jaartje of 30 zelf, daar is onder andere jouw studie mee betaald.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:06 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dus jij maakt je geen zorgen over de belastingcenten van je vader (meer)?
Op grond van welke wetgeving heb je een bekeuring gekregen dan? Volgens de RVV1990 heb je namelijk gewoon gelijk en zal de agent aan moeten tonen dat jij binnen 5 meter van het kruispunt stond (ligt trouwens ook zwaar aan de situatie van het kruispunt, dat loopt van huis tot huis, niet vanaf het punt dat jij zegt "dit is het kruispunt") en voor de aanvulling: een agent is ook gewoon nukubu, dat is een term "van defensie".quote:Op woensdag 13 april 2016 15:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Foto heb ik gemaakt, uitleg erbij gedaan. Strekking van de brief die ik terug kreeg: We hebben het nog eens nagevraagd aan de agent, en de agent zegt bij zijn verhaal te blijven. En omdat ik maar een nukubu ben en de agent een eed heeft afgelegd heeft de agent gelijk, ook al heeft hij dat niet. End of story.
Mijn condoleances, maar dat jaartje overlap is voldoende voor mijn punt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
een kleine 29 jaar geleden, dus nee, dat is niet iets waar ik me mee bezig houd. Ik verdien ze al een jaartje of 30 zelf
niet van huis tot huis maar van de randen van de rijbaan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:17 schreef LompeHork het volgende:
(ligt trouwens ook zwaar aan de situatie van het kruispunt, dat loopt van huis tot huis, niet vanaf het punt dat jij zegt "dit is het kruispunt")
Nou, ik was toentertijd met heel andere dingen bezig als wat er gebeurde met het betaalde belastinggeld van mijn ouweheer als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:30 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mijn condoleances, maar dat jaartje overlap is voldoende voor mijn punt.
Je kunt het ook anders bekijken.. die bureaujockeys doen normaliter alleen maar tijd vol maken op onze kosten van hen die belasting betalen.. Dit is dé kans om ze eens iets nuttigs te laten doen waar je letterlijk wijzer van wordt..quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:44 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, vind ik niet erg.
Maar misschien dien ik die opmerking even uit te leggen? Ik vind het een overbodige vraag waar blijkbaar twee ambtenaren zich nu over hebben moeten buigen omdat de hier reeds gequote wetsteksten blijkbaar onvoldoende overtuigend waren.
Ik had gedacht dat dat evident was.
Ik heb gemeten van erf tot erf (of van huis tot huis in jouw geval), zo breed is normaal gesproken de weg.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:17 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Op grond van welke wetgeving heb je een bekeuring gekregen dan? Volgens de RVV1990 heb je namelijk gewoon gelijk en zal de agent aan moeten tonen dat jij binnen 5 meter van het kruispunt stond (ligt trouwens ook zwaar aan de situatie van het kruispunt, dat loopt van huis tot huis, niet vanaf het punt dat jij zegt "dit is het kruispunt") en voor de aanvulling: een agent is ook gewoon nukubu, dat is een term "van defensie".
Wat TS betreft: dat is inderdaad artikel 5 uit het RVV1990 en dus gewoon volledig legaal. Maar dat was stiekem al beantwoord.
Grappig hoe jij je hier doorheen wurmt. Asperger?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:30 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mijn condoleances, maar dat jaartje overlap is voldoende voor mijn punt.
quote:Op woensdag 20 april 2016 11:52 schreef ambertje90 het volgende:
Lekker! Met een beetje zout, roosmarijn en olijfolie gebakken in de oven, aub!
Absoluut niet, de stoep (of trottoir), is wel degelijk deel van een kruispunt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:31 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
niet van huis tot huis maar van de randen van de rijbaan.
Ah, dat is gewoon correct dan inderdaad.quote:Op woensdag 20 april 2016 11:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb gemeten van erf tot erf (of van huis tot huis in jouw geval), zo breed is normaal gesproken de weg.
Getver, dat is wel vervelend, achterlijk eigenlijk dat ze in dat stadium fotobewijs niet accepterenquote:Nukubu is idd van defensie, maar ik wilde aantonen dat de agent een ambtenaar is en daarom "boven mij staat". Bewijzen van zijn kant zijn blijkbaar niet nodig om zijn gelijk aan te tonen, en in dit stadium was een fotobewijs van mij niet voldoende.
En toch heeft Ambertje gelijk, die 5 meter die je vrij moet houden vanaf een kruispunt wordt wel degelijk vanaf de rand van de rijbaan gemeten.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Absoluut niet, de stoep (of trottoir), is wel degelijk deel van een kruispunt.
Is dat niet het deel dat vrij gehouden moet worden? Als in, een stilstandverbod.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch heeft Ambertje gelijk, die 5 meter die je vrij moet houden vanaf een kruispunt wordt wel degelijk vanaf de rand van de rijbaan gemeten.
Nee, Ambertje heeft geen gelijk. De rijbaan heeft hier helemaal niets mee te maken, het gaat om het vrijhouden van het kruispunt, dat wordt gemeten van erf tot erf. Stel dat in de volgende afbeelding de zwarte randen erfafscheidingen zijn, dan is alles binnen de rode lijnen "het kruispunt":quote:Op woensdag 20 april 2016 13:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toch heeft Ambertje gelijk, die 5 meter die je vrij moet houden vanaf een kruispunt wordt wel degelijk vanaf de rand van de rijbaan gemeten.
Nee het is verboden te parkeren binnen 5 meter van een kruispunt.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:41 schreef Ridocar het volgende:
Is dat niet het deel dat vrij gehouden moet worden? Als in, een stilstandverbod
rvv1990, artikel 14.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee het is verboden te parkeren binnen 5 meter van een kruispunt.
Bij een zebra is het verboden het voertuig stil te laten staan binnen 5 meter.
Zo klopt 'ie welquote:Op woensdag 20 april 2016 13:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee het is verboden te parkeren binnen 5 meter van een kruispunt.
Sterker: Dat is verboden bij elke oversteekplaats (inclusief oversteekplaatsen voor fietsers).quote:Bij een zebra is het verboden het voertuig stil te laten staan binnen 5 meter.
Dat heeft te maken met het oprijden van kruispunten, niet met het stilstaan op een kruispunt (dat je dus niet midden op een kruisingsvlak stil gaat staan, bijvoorbeeld).quote:
Interessant standpunt.quote:
Dat is het blokkeren van kruispunten. Je mag niet alleen niet parkeren of je voertuig laten stilstaan op een kruispunt maar je mag er ook niet stoppen.quote:
Wat bedoel je met "overzijde"?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:06 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Interessant standpunt.
Vertel mij eens of je aan de "overzijde" van een T-splitsing mag parkeren of niet.
Leuk dat je met wetsartikelen zwaait maar in de door jou aangehaalde artikelen kan ik niks vinden wat jouw gelijk aantoont.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:52 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nee, Ambertje heeft geen gelijk. De rijbaan heeft hier helemaal niets mee te maken, het gaat om het vrijhouden van het kruispunt, dat wordt gemeten van erf tot erf. Stel dat in de volgende afbeelding de zwarte randen erfafscheidingen zijn, dan is alles binnen de rode lijnen "het kruispunt":
[ afbeelding ]
5 meter voor die lijn mocht Ridocar dus gewoon parkeren, niets mis mee. (zie artikel 24 van de RVV1990 voor het begrip "parkeerverbod" en artikel 1 voor het begrip "rijbaan")
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Leuk dat je met wetsartikelen zwaait maar in de door jou aangehaalde artikelen kan ik niks vinden wat jouw gelijk aantoont.
Wil je misschien even quoten wat je precies bedoelt?
Daar wordt niet aangekaart dat een bestuurder zijn voertuig niet mag parkeren binnen vijf meter van de rijbaan. Dat zou namelijk betekenen dat je je auto helemaal nergens neer mag zetten:quote:Artikel 24
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
quote:rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;
Volgens het RVV 1990 mag dat niet, maar volgens de Wegenverkeerswet 1994 tegenwoordig wel (mits je dan geen gevaarlijke of hinderende positie kiest, natuurlijk, dus niet midden op de weg of op een drukke splitsing).quote:
Jonguh..... Het ging toch om parkeren bij kruisingen, ik zeg toch niet dat je niet binnen 5 meter van een rijbaan mag parkeren?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:13 schreef LompeHork het volgende:
[..]
[..]
Daar wordt niet aangekaart dat een bestuurder zijn voertuig niet mag parkeren binnen vijf meter van de rijbaan. Dat zou namelijk betekenen dat je je auto helemaal nergens neer mag zetten:
[..]
quote:Op woensdag 20 april 2016 14:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jonguh..... Het ging toch om parkeren bij kruisingen, ik zeg toch niet dat je niet binnen 5 meter van een rijbaan mag parkeren?
Ik stop met deze discussie.
Oneens zijn is prima maar als opmerkingen of argumenten niet goed gelezen worden is een discussie onmogelijk.
Een kruispunt bestaat uit meer dan de rijbaan. Dat zeg ik je dus net.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:15 schreef LompeHork het volgende:
Volgens het RVV 1990 mag dat niet, maar volgens de Wegenverkeerswet 1994 tegenwoordig wel
Dan heb jij geen idee waar je het over hebt, het RVV en de WVW spreken elkaar namelijk wel vaker tegen.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.
En ja het mag wel.
Hoezo mag het dan wel?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt he? Het RVV stelt nadere regels vast onder de WVW.
En ja het mag wel.
Je wil hier parkeren toch?quote:Op woensdag 20 april 2016 14:25 schreef ambertje90 het volgende:
Omdat je meer dan 5 meter van het kruispunt van de randen van de rijbanen blijft.
Zo sta je vijf meter van de rijbaan:quote:Op woensdag 20 april 2016 14:29 schreef ambertje90 het volgende:
Ja, maar dan een beetje bredere weg zodat je 5 meter van de rand rijbaan weg blijft.
Of beter, gezien jouw stelling, in de berm daar. "Die hoort immers ook bij de weg en dus bij het kruispunt."
Waar. Staat. Dat. Dan. vraagteken.quote:Op woensdag 20 april 2016 14:35 schreef ambertje90 het volgende:
Dit is wel een goed voorbeeld:
[ afbeelding ]
Je parkeert hier;
mag dat?
Motivatie:
Er staan geen borden die het parkeren verbieden. Ook is het parkeren op een t-splitsing toegestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |