abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161245046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De weerstand is ook erg groot, niet enkel bij de flankpartijen (ook binnen de PvdA zijn ze erg kritisch) en niet enkel in Nederland!
Ben al aan het campagne voeren op mijn FB pagina :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161245051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dus omdat het verdrag er niet door komt gaat de Oekraine de wettend ie zijn aangenomen weer terug draaien?
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
  donderdag 7 april 2016 @ 00:32:09 #273
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161245052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
Argumenten graag, geen losse kreten zonder enige onderbouwing.
pi_161245058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
Iets meer denkstappen zetten dan.
pi_161245063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nu praat je een beetje poep Jan _O-
Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt. Door dat aan te pakken worden homo's meer geholpen dan met dat associatieverdrag.
pi_161245067
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ben al aan het campagne voeren op mijn FB pagina :P
Top!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 00:33:04 #277
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161245073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
De Oekraïners kunnen nu wel gewoon doorgaan met het discrimineren van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, etc etc. Daar had dit verdrag een einde aan moeten maken. Bedankt hè tegen-stemmers.
De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatie
  donderdag 7 april 2016 @ 00:33:44 #278
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_161245082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is helemaal geen rechts initiatief. Je kunt niet van links/rechts spreken, maar van eurofiel vs. eurokritisch, democraat vs. niet-democraat.
Mwa..Arjan van Dixhoorn, Thierry Baudet (die al heeft aangegeven dat hij massa-immigratie wil aanpakken in een volgend referendum) Forum voor Democratie, GeenStijl Telegraaf..dat is toch behoorlijk rechts.
En links riep op tot een boycot zoals o.a. op de linkse actiesite Indymedia te lezen was enkel en alleen omdat het een rechts initiatief was.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  donderdag 7 april 2016 @ 00:33:49 #279
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161245083
quote:

[..]

Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?
  donderdag 7 april 2016 @ 00:34:03 #280
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161245089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
Ah, je hebt dat verdrag gelezen begrijp ik. Dus de onderstaande bloemlezing uit het associatieverdrag met Chili is een goed voorbeeld van zaken uit een "zuiver handelsverdrag"?
quote:
Artikel 14 Samenwerking op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid

De partijen coördineren zo veel mogelijk hun standpunten en ondernemen gezamenlijke initiatieven in toepasselijke internationale fora, en werken samen op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid.
quote:
Artikel 15 Samenwerking bij de bestrijding van terrorisme

De partijen komen overeen samen te werken bij het bestrijden van terrorisme, overeenkomstig internationale afspraken en hun respectieve wet- en regelgeving. Zij doen dit in het bijzonder:
a. in het kader van de volledige tenuitvoerlegging van resolutie 1373 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en andere relevante resoluties van de Verenigde Naties, internationale afspraken en instrumenten;
b. door uitwisseling van informatie over terroristische groeperingen en de hen ondersteunende netwerken, overeenkomstig het internationale en binnenlandse recht;
c. door uitwisseling van inzichten over methoden om het terrorisme te bestrijden, onder meer op technisch gebied en wat betreft opleiding, en door uitwisseling van ervaringen met betrekking tot het voorkomen van terrorisme.
quote:
Artikel 41 Openbaar bestuur

1. De samenwerking op dit gebied richt zich op modernisering en decentralisatie van het openbaar bestuur en heeft betrekking op de algemene organisatorische efficiency en het juridische en institutionele kader, waarbij kan worden geleerd van de ervaring met de beste praktijken van beide partijen.
2. De samenwerking kan betrekking hebben op programma's van het volgende type:
a. modernisering van de overheid en het openbaar bestuur;
b. decentralisatie en versterking van regionale en plaatselijke overheden;
c. versterking van de civiele samenleving en de betrokkenheid ervan bij het proces van formulering van het overheidsbeleid;
d. programma's voor het scheppen van werkgelegenheid en voor beroepsopleiding;
e. projecten voor beheer en administratie van sociale diensten;
f. projecten voor ontwikkeling, volkshuisvesting op het platteland en grondbeheer;
g. programma's voor gezondheidszorg en basisonderwijs;
h. ondersteuning van de civiele samenleving en burgerinitiatieven;
i. andere programma's en projecten die bijdragen tot het bestrijden van armoede door het creëren van werkgelegenheid;
j. promotie van cultuur en de verschillende verschijningsvormen daarvan en versterking van culturele identiteiten.
quote:
Artikel 45 Samenwerking op het gebied van gendervraagstukken

1. De samenwerking draagt bij tot de versterking van beleid dat en programma's die de gelijkwaardige participatie van mannen en vrouwen in alle sectoren van het politieke, economische, maatschappelijke en culturele leven beogen te verbeteren, te garanderen en te verbreden. De samenwerking draagt bij tot de verbetering van de toegang van vrouwen tot alle middelen die zij nodig hebben voor de volledige uitoefening van hun fundamentele rechten.
2. In het bijzonder dient de samenwerking bij te dragen tot de totstandkoming van een passend kader, zodat:
a. rekening kan worden gehouden met gendervraagstukken en aanverwante kwesties op alle niveaus op alle samenwerkingsterreinen, waaronder het macro-economisch beleid, macro-economische strategieën en ontwikkelingsacties;
b. positieve maatregelen ten gunste van vrouwen worden bevorderd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2003-37.html
pi_161245090
https://ttip-referendum.nl/

Allemaal even ondertekenen.
pi_161245091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt.
In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.
pi_161245095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatie
Amnesty. Die club kan ik echt niet meer serieus nemen sinds ze gillen dat Nederland illegale immigranten slecht behandelt :') (natuurlijk moet je illegale immigranten slecht behandelen!)
pi_161245097
quote:

[..]

Integendeel, de druk op O zal enkel groter worden om te veranderen en het verdrag zal ietsiepietsie strenger worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 00:34:21 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161245098
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:29 schreef Seam het volgende:
Heb al zin om binnenkort voor de Brexit te stemmen _O_
Ik mag niet ;(

Overigens heeft GB natuurlijk een veel betere positie dan NL omdat ze niet in de euro zitten (waar 90% van mijn klachten over de EU mee te maken hebben) en niet in Schengen zitten. Zat NL maar in de positie die GB nu heeft...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 7 april 2016 @ 00:34:21 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161245099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
Helaas pindakaas. Gefeliciteerd tegenstemmers. Ik verwacht de komende tijd meer van dit soort feestjes. Het zal wel een stevige rem worden op het maken van afspraken in de EU. Wat volgens mij niet zo heel handig is, maar goed, we zullen wel zien.

Overigens schat ik in dat TTIP torpederen niet zo simpel gaat worden; er moet namelijk wel iets te ratificeren zijn voor het Nederlandse parlement. En dat zou bij TTIP best nog wel tegen kunnen vallen.
Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.

Gaat leuk worden binnenkort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161245105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.
Zolang je niet met je blote reet op een boot gaat staan dansen valt het wel mee.
pi_161245107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Chili ligt niet in Europa ;)
Dat is een barrière maar geen onoverkomelijke. Er zijn wel degelijk Europese landen die (ver) buiten Europa liggen. (Zogenaamde ORs). En er zijn toch kanrijke pogingen genomen tot toetreding van landen die niet op het continent gelegen zijn.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161245111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Op naar Brexit. Kan niet wachten. *O* *O* De tweede economie van EU en zwaar netto-betaler die uit gaat. Dat wordt pas de bom / klap voor Eurocraten.
Klopt idd, ben echt benieuwd.
I´m back.
pi_161245112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
  donderdag 7 april 2016 @ 00:35:19 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161245117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161245121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Dat is onzin; er is wel degelijk een potentieel geweest voor een ja-uitkomst. Maar dan moet je wel duidelijker maken wat je eigen denkt te bereiken met zo'n verdrag. Echt duidelijk dus en niet komen met kletsverhaaltjes dat het belangrijk is voor de handel omdat je denkt dat mensen alleen maar gevoelig zijn voor hun portemonnee. Kennelijk denken mensen niet alleen over geld. Ik ben er van overtuigd dat het niet-handelsdeel van dit verdrag heel acceptabel was geweest voor veel mensen als je serieus was ingegaan op de strekking van de nagestreefde samenwerking en als je duidelijker was geweest over waar de grenzen van die samenwerking zou liggen.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb weinig meer dan 'handel en gemeenplaatsen' gehoord. .
pi_161245124
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.

Gaat leuk worden binnenkort.
Niet ieder wetje toch? Dacht dat daar nog wat restricties op zaten. TTIP zou dan een interessante worden ja.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 7 april 2016 @ 00:35:49 #294
365082 IPA35
Patriarch
pi_161245129
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef RemcoW23 het volgende:
Volgens mij staan er in dat verdrag geen concrete plannen voor de mensenrechten. Alleen dat er wat meer aan gewerkt moet worden. Dan is het dus aan het land zelf daar ook aan te werken.

Tis niet zo dat homo's na de uitslag van ons referendum massaal mogen worden afgeslacht :').
Alleen sheeple geloving dit soort BS.

Feit is dat West-Oekraïense armoedzaaiers die niets te verliezen hebben het kleine beetje economie dat er in het Oosten van het land was hebben opgeofferd voor de hoop op EU monies en seizoenswerk in West-Europa.

Wie het kleine niet eert (en de mensen die in het Oosten van Oekraïne wonen en wel een inkomen hadden niet respecteren) is het grote EU geld niet weerd.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161245130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik mag niet ;(

Overigens heeft GB natuurlijk een veel betere positie dan NL omdat ze niet in de euro zitten (waar 90% van mijn klachten over de EU mee te maken hebben) en niet in Schengen zitten. Zat NL maar in de positie die GB nu heeft...
Inderdaad. Uit Schengen en uit de euro scheelt 90% van de ellende. Daarom is dat Brexit-verhaal zo verrassend.
pi_161245131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
In oekraine hebben ze pas bij de 3e stemming in het parlement de wetten er doorheen gekregen, omdat anders het visa vrije reizen naar de EU niet door zou gaan en ze geen geld zouden krijgen.

Daarvoor vond heel blok Poroshenko homo's smerig.
  donderdag 7 april 2016 @ 00:36:04 #297
297168 Kikopuz
I like goats
pi_161245137
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als rutte nu dst gaat doen, slaat hij een modderfiguur van jewelste. Kan hij niet maken na alles wat er aan statements uit kwam. Ook vanavond heeft hij gezegd dat dat niet zomaar gaat gebeuren.

Nou we zullen zien wie er daadwerkelijk zo naief was :')

quote:
Ga maar lekker zuur zijn achter je pc'tje in je ontkenningsfase.
Juist ja..
  donderdag 7 april 2016 @ 00:36:14 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161245139
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Infection het volgende:
https://ttip-referendum.nl/

Allemaal even ondertekenen.
Daar zal ik me dan toch eerst in moeten verdiepen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 7 april 2016 @ 00:36:18 #299
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161245140
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee dat is er dus niet, een meerendeel van de bevolking vind homo's vies.
pi_161245150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..
Vooral als er mogelijkheden zouden zijn om alles in stemming te brengen.

Bijvoorbeeld: "Nederland uit Schengen". In dat soort gevallen is het niet heel duidelijk wat het wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')