Ben al aan het campagne voeren op mijn FB paginaquote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De weerstand is ook erg groot, niet enkel bij de flankpartijen (ook binnen de PvdA zijn ze erg kritisch) en niet enkel in Nederland!
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus omdat het verdrag er niet door komt gaat de Oekraine de wettend ie zijn aangenomen weer terug draaien?
Argumenten graag, geen losse kreten zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
Iets meer denkstappen zetten dan.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt. Door dat aan te pakken worden homo's meer geholpen dan met dat associatieverdrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nu praat je een beetje poep Jan
Top!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ben al aan het campagne voeren op mijn FB pagina
De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatiequote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
De Oekraïners kunnen nu wel gewoon doorgaan met het discrimineren van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, etc etc. Daar had dit verdrag een einde aan moeten maken. Bedankt hè tegen-stemmers.
Mwa..Arjan van Dixhoorn, Thierry Baudet (die al heeft aangegeven dat hij massa-immigratie wil aanpakken in een volgend referendum) Forum voor Democratie, GeenStijl Telegraaf..dat is toch behoorlijk rechts.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is helemaal geen rechts initiatief. Je kunt niet van links/rechts spreken, maar van eurofiel vs. eurokritisch, democraat vs. niet-democraat.
Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
Ah, je hebt dat verdrag gelezen begrijp ik. Dus de onderstaande bloemlezing uit het associatieverdrag met Chili is een goed voorbeeld van zaken uit een "zuiver handelsverdrag"?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
quote:Artikel 14 Samenwerking op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid
De partijen coördineren zo veel mogelijk hun standpunten en ondernemen gezamenlijke initiatieven in toepasselijke internationale fora, en werken samen op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid.
quote:Artikel 15 Samenwerking bij de bestrijding van terrorisme
De partijen komen overeen samen te werken bij het bestrijden van terrorisme, overeenkomstig internationale afspraken en hun respectieve wet- en regelgeving. Zij doen dit in het bijzonder:
a. in het kader van de volledige tenuitvoerlegging van resolutie 1373 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en andere relevante resoluties van de Verenigde Naties, internationale afspraken en instrumenten;
b. door uitwisseling van informatie over terroristische groeperingen en de hen ondersteunende netwerken, overeenkomstig het internationale en binnenlandse recht;
c. door uitwisseling van inzichten over methoden om het terrorisme te bestrijden, onder meer op technisch gebied en wat betreft opleiding, en door uitwisseling van ervaringen met betrekking tot het voorkomen van terrorisme.
quote:Artikel 41 Openbaar bestuur
1. De samenwerking op dit gebied richt zich op modernisering en decentralisatie van het openbaar bestuur en heeft betrekking op de algemene organisatorische efficiency en het juridische en institutionele kader, waarbij kan worden geleerd van de ervaring met de beste praktijken van beide partijen.
2. De samenwerking kan betrekking hebben op programma's van het volgende type:
a. modernisering van de overheid en het openbaar bestuur;
b. decentralisatie en versterking van regionale en plaatselijke overheden;
c. versterking van de civiele samenleving en de betrokkenheid ervan bij het proces van formulering van het overheidsbeleid;
d. programma's voor het scheppen van werkgelegenheid en voor beroepsopleiding;
e. projecten voor beheer en administratie van sociale diensten;
f. projecten voor ontwikkeling, volkshuisvesting op het platteland en grondbeheer;
g. programma's voor gezondheidszorg en basisonderwijs;
h. ondersteuning van de civiele samenleving en burgerinitiatieven;
i. andere programma's en projecten die bijdragen tot het bestrijden van armoede door het creëren van werkgelegenheid;
j. promotie van cultuur en de verschillende verschijningsvormen daarvan en versterking van culturele identiteiten.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2003-37.htmlquote:Artikel 45 Samenwerking op het gebied van gendervraagstukken
1. De samenwerking draagt bij tot de versterking van beleid dat en programma's die de gelijkwaardige participatie van mannen en vrouwen in alle sectoren van het politieke, economische, maatschappelijke en culturele leven beogen te verbeteren, te garanderen en te verbreden. De samenwerking draagt bij tot de verbetering van de toegang van vrouwen tot alle middelen die zij nodig hebben voor de volledige uitoefening van hun fundamentele rechten.
2. In het bijzonder dient de samenwerking bij te dragen tot de totstandkoming van een passend kader, zodat:
a. rekening kan worden gehouden met gendervraagstukken en aanverwante kwesties op alle niveaus op alle samenwerkingsterreinen, waaronder het macro-economisch beleid, macro-economische strategieën en ontwikkelingsacties;
b. positieve maatregelen ten gunste van vrouwen worden bevorderd.
In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt.
Amnesty. Die club kan ik echt niet meer serieus nemen sinds ze gillen dat Nederland illegale immigranten slecht behandeltquote:Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatie
Integendeel, de druk op O zal enkel groter worden om te veranderen en het verdrag zal ietsiepietsie strenger worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag nietquote:Op donderdag 7 april 2016 00:29 schreef Seam het volgende:
Heb al zin om binnenkort voor de Brexit te stemmen
Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
Helaas pindakaas. Gefeliciteerd tegenstemmers. Ik verwacht de komende tijd meer van dit soort feestjes. Het zal wel een stevige rem worden op het maken van afspraken in de EU. Wat volgens mij niet zo heel handig is, maar goed, we zullen wel zien.
Overigens schat ik in dat TTIP torpederen niet zo simpel gaat worden; er moet namelijk wel iets te ratificeren zijn voor het Nederlandse parlement. En dat zou bij TTIP best nog wel tegen kunnen vallen.
Zolang je niet met je blote reet op een boot gaat staan dansen valt het wel mee.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.
Dat is een barrière maar geen onoverkomelijke. Er zijn wel degelijk Europese landen die (ver) buiten Europa liggen. (Zogenaamde ORs). En er zijn toch kanrijke pogingen genomen tot toetreding van landen die niet op het continent gelegen zijn.quote:
Klopt idd, ben echt benieuwd.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Op naar Brexit. Kan niet wachten.![]()
De tweede economie van EU en zwaar netto-betaler die uit gaat. Dat wordt pas de bom / klap voor Eurocraten.
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?
Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Dat is onzin; er is wel degelijk een potentieel geweest voor een ja-uitkomst. Maar dan moet je wel duidelijker maken wat je eigen denkt te bereiken met zo'n verdrag. Echt duidelijk dus en niet komen met kletsverhaaltjes dat het belangrijk is voor de handel omdat je denkt dat mensen alleen maar gevoelig zijn voor hun portemonnee. Kennelijk denken mensen niet alleen over geld. Ik ben er van overtuigd dat het niet-handelsdeel van dit verdrag heel acceptabel was geweest voor veel mensen als je serieus was ingegaan op de strekking van de nagestreefde samenwerking en als je duidelijker was geweest over waar de grenzen van die samenwerking zou liggen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Niet ieder wetje toch? Dacht dat daar nog wat restricties op zaten. TTIP zou dan een interessante worden ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.
Gaat leuk worden binnenkort.
Alleen sheeple geloving dit soort BS.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef RemcoW23 het volgende:
Volgens mij staan er in dat verdrag geen concrete plannen voor de mensenrechten. Alleen dat er wat meer aan gewerkt moet worden. Dan is het dus aan het land zelf daar ook aan te werken.
Tis niet zo dat homo's na de uitslag van ons referendum massaal mogen worden afgeslacht.
Inderdaad. Uit Schengen en uit de euro scheelt 90% van de ellende. Daarom is dat Brexit-verhaal zo verrassend.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik mag niet
Overigens heeft GB natuurlijk een veel betere positie dan NL omdat ze niet in de euro zitten (waar 90% van mijn klachten over de EU mee te maken hebben) en niet in Schengen zitten. Zat NL maar in de positie die GB nu heeft...
In oekraine hebben ze pas bij de 3e stemming in het parlement de wetten er doorheen gekregen, omdat anders het visa vrije reizen naar de EU niet door zou gaan en ze geen geld zouden krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
Nou we zullen zien wie er daadwerkelijk zo naief wasquote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als rutte nu dst gaat doen, slaat hij een modderfiguur van jewelste. Kan hij niet maken na alles wat er aan statements uit kwam. Ook vanavond heeft hij gezegd dat dat niet zomaar gaat gebeuren.
Juist ja..quote:Ga maar lekker zuur zijn achter je pc'tje in je ontkenningsfase.
Daar zal ik me dan toch eerst in moeten verdiepenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Infection het volgende:
https://ttip-referendum.nl/
Allemaal even ondertekenen.
Nee dat is er dus niet, een meerendeel van de bevolking vind homo's vies.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
Vooral als er mogelijkheden zouden zijn om alles in stemming te brengen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |