ZElfs geen invloed, raadgeven.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:57 schreef oompaloompa het volgende:
42 miljoen was het?
Om mensen die er geen verstand van hebben invloed op beleid te laten hebben.
Oh lolquote:
Nee, ik heb me ook niet ingeschreven om vanaf het buitenland te gaan stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh lol
ik weet er weinig over, zag vanochtend mensen op facebook klagen en zo ver reikt mijn informatie
Het referendum heeft nooit geleefd.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
En toch is het heel belangrijk,als dit de tweede keer wordt dat de regering het terzijde legt is het referendum gewoon dood in nederland.
Had waarschijnlijk niet gestemd met de hoop dat de 30% niet gehaald zou worden. Eigenlijk zou er een derde "dit is stom" optie moeten zijnquote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb me ook niet ingeschreven om vanaf het buitenland te gaan stemmen.
o jewel hoor alleen er wordt niet naar het volk geluisterdquote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het referendum heeft nooit geleefd.
Maar waarom is dat belangrijk?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef Dance99Vv het volgende:
En toch is het heel belangrijk,als dit de tweede keer wordt dat de regering het terzijde legt is het referendum gewoon dood in nederland.
Het volk krijgt de regering waar ze voor heeft gekozen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
o jewel hoor alleen er wordt niet naar het volk geluisterd
0,7 % heeft blanko gestemd/ ongeldigquote:Op donderdag 7 april 2016 01:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Had waarschijnlijk niet gestemd met de hoop dat de 30% niet gehaald zou worden. Eigenlijk zou er een derde "dit is stom" optie moeten zijn
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingenquote:Op donderdag 7 april 2016 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
We hebben niet voor niets een representatieve democratie, geen directe democratie.
En wat wil jij nu dat er gebeurd? Dat de regering hun koers gaat wijzigen door een raadgevend referendum?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingen
Ja maar ik bedoelde juist een manier om te kunnen meten hoeveel mensen het hele idee van het referendum stom vinden en er niet aan mee willen doen.quote:
Dat geeft al aan dat mensen niet "rationeel" zijn in hun stemgedrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
op 5 % na is het opkomst percentage even hoog als voor de EU verkiezingen
Bij andere verkiezingen doet men dat ook staat men zelf te juichen en het van de daken te schreeuwen(zoals bij de eu verkiezingen)quote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde juist een manier om te kunnen meten hoeveel mensen het hele idee van het referendum stom vinden en er niet aan mee willen doen.
Betekent 68% die niet komt dat die 68% tegen dit referendum is, dat ze allemaal lui zijn, of iets er tussenin?
En wat als nu 51% van het volk tegen het referendum was?
Wat als 51% wil dat de overheid doet wat door experts aangeraden wordt?
Is het dan nog democratisch om te doen wat 18% van het volk wil, puur en alleen omdat zij de meerderheid binnen de selecte groep van 32% zijn?
Op welke van de 6 (sorry about that) vragen was dat een antwoord?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Bij andere verkiezingen doet men dat ook staat men zelf te juichen en het van de daken te schreeuwen(zoals bij de eu verkiezingen)
Is het dan nog democratisch om te doen wat 18% van het volk wil, puur en alleen omdat zij de meerderheid binnen de selecte groep van 32% zijn?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Op welke van de 6 (sorry about that) vragen was dat een antwoord?
Maar Europese verkiezingen heeft niet dezelfde structuur als een referendum?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Is het dan nog democratisch om te doen wat 18% van het volk wil, puur en alleen omdat zij de meerderheid binnen de selecte groep van 32% zijn?
De grap was dat een aantal vertegenwoordigers , tegen/uit de EU wilden waardoor het opgedeeld kon worden in pro- en anti-EUquote:Op donderdag 7 april 2016 01:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar Europese verkiezingen heeft niet dezelfde structuur als een referendum?
MBT de europese verkiezingen is de vraag wie je als vertegenwoordiger wilt hebben.
Ik snap hem nog steeds niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De grap was dat een aantal vertegenwoordigen , tegen/uit de EU wilden waardoor het opgedeeld kon worden in pro- en anti-EU
Ik mis totaal het punt wat je wil maken in deze postquote:Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De grap was dat een aantal vertegenwoordigers , tegen/uit de EU wilden waardoor het opgedeeld kon worden in pro- en anti-EU
Tja, het maakt de rest kennelijk niet uit, anders hadden ze ook wel gestemd.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het maakt me heel veel uit, ik vind namelijk dat de mensen die de gevolgen beter in kunnen schatten en vergelijken de beslissing moeten nemen. Die optie is er alleen niet, wat had ik moeten stemmen om aan te geven dat ik tegen het referendum was?quote:Op donderdag 7 april 2016 02:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, het maakt de rest kennelijk niet uit, anders hadden ze ook wel gestemd.
Blancoquote:Op donderdag 7 april 2016 02:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Die optie is er alleen niet, wat had ik moeten stemmen om aan te geven dat ik tegen het referendum was?
Nee want dat telde blijkbaar mee voor de minimum opkomst en zou het dus legitimeren.quote:
Nouja, wel op komen dagen maar blanco lijkt mij toch een tegenstem tegen het referendum. Misschien had het "ik wil geen referendum voor dit verdrag" kamp daar campagne voor moeten voeren, in plaats van thuis te blijven.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee want dat telde blijkbaar mee voor de minimum opkomst en zou het dus legitimeren.
Ik weet niet wat ik met de uitslag moet. Ik heb gewoon niet genoeg kennis en inzicht om te begrijpen en kunnen voorspellen wat juist en niet juist is in deze situatie. Ik kan de directe gevolgen al niet voorspellen let alone de downstream consequences.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, wel op komen dagen maar blanco lijkt mij toch een tegenstem tegen het referendum. Misschien had het "ik wil geen referendum voor dit verdrag" kamp daar campagne voor moeten voeren, in plaats van thuis te blijven.
Ik kan in elk geval niet zoveel met de "thuisblijvers". Erg blij met de uitslag, en hopelijk krijgt het goed gevolg in Nederland, en straks ook in de UK zodat iets sneller op weg kunnen naar een gezonde EU, al zal dat misschien nog wel tientallen jaren gaan duren.
Hehe, ik denk ook niet dat er heel veel mensen waren die volledig op de hoogte waren van alles. Ik ook niet overigens. Ik geef ook gewoon toe dat ik mijn tegen stem heb misbruikt om tegen de EU te stemmen (los van het feit dat er genoeg nadelen aan het verdrag zaten om nee te kunnen stemmen). Dat is gelukt gezien de berichtgeving in heel Europa over een anti EU sentiment in Nederland.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik met de uitslag moet. Ik heb gewoon niet genoeg kennis en inzicht om te begrijpen en kunnen voorspellen wat juist en niet juist is in deze situatie. Ik kan de directe gevolgen al niet voorspellen let alone de downstream consequences.
Waar ik me zorgen om maak is dat ik arrogant genoeg ben om te denken dat als ik het niet kan begrijpen, waarschijnlijk 90% van de rest van Nederland dat ook niet kan
Grootmeester Divquote:Op donderdag 7 april 2016 09:00 schreef Divje het volgende:
Goedemorgen en Goedennnnacht
Zo busje pakkenen nog ff wat slaap hopelijk
Maar dit referendum had niets met de EU of Europese besluitvorming te maken. Dus wat denk je dat er gaat veranderen?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hehe, ik denk ook niet dat er heel veel mensen waren die volledig op de hoogte waren van alles. Ik ook niet overigens. Ik geef ook gewoon toe dat ik mijn tegen stem heb misbruikt om tegen de EU te stemmen (los van het feit dat er genoeg nadelen aan het verdrag zaten om nee te kunnen stemmen). Dat is gelukt gezien de berichtgeving in heel Europa over een anti EU sentiment in Nederland.
Ik zie gewoon geen toekomst in de huidige opzet. In plaats van dat de EU ons (als alle landen) sterker maakt levert het voornamelijk problemen tot nu toe.. daarom zou ik liever eerst even terug gaan (op een normale en ordentelijke manier) om vervolgens te kijken en te leren van wat er fout is gegaan, en het dan nog eens te proberen. De puinhoop is in mijn ogen nu te groot om te kunnen herstellen.
Het sentiment, zoals ik al uitleg. En dit referendum had álles met de EU of de besluitvorming te maken, indirect.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar dit referendum had niets met de EU of Europese besluitvorming te maken. Dus wat denk je dat er gaat veranderen?
Het sentiment is alleen niet zo heel relevant zoals in 2005 bij een referendum dat wel ergens over ging al bleek.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het sentiment, zoals ik al uitleg. En dit referendum had álles met de EU of de besluitvorming te maken, indirect.
We gaan het zienquote:Op donderdag 7 april 2016 10:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het sentiment is alleen niet zo heel relevant zoals in 2005 bij een referendum dat wel ergens over ging al bleek.
Straks stemt de UK gewoon ruim om in de EU te blijven overigens.
En ach, als de regering er terrcht niets mee doey heeft geenstijl weer reden om heul boos te zijn en de democratie wederom te reddenquote:
En zo blijft het leukquote:Op donderdag 7 april 2016 10:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
En ach, als de regering er terrcht niets mee doey heeft geenstijl weer reden om heul boos te zijn en de democratie wederom te redden
Je had dan voor het verdrag moeten stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 02:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het maakt me heel veel uit, ik vind namelijk dat de mensen die de gevolgen beter in kunnen schatten en vergelijken de beslissing moeten nemen. Die optie is er alleen niet, wat had ik moeten stemmen om aan te geven dat ik tegen het referendum was?
j
Nou...dat is afwachten.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:19 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het sentiment is alleen niet zo heel relevant zoals in 2005 bij een referendum dat wel ergens over ging al bleek.
Straks stemt de UK gewoon ruim om in de EU te blijven overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |