abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161224517
álleen met betrekking tot liefde

Okè,

omdat ik zelf persoonlijk vind dat liefde niet onder relatie en liefde valt. Ik vind dat liefde een geheel eigen onderwerp op zich moet zijn. Dus vandaar deze onderwerp.

Dus wat vinden jullie valt liefde onder relaties of psychologie of is liefde maar een gevoel een prikkel in de hersenen ?
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:27:41 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161224720
Ik denk dat liefde onder het kopje emoties valt, al is dat misschien niet helemaal correct, delen van wat we liefde noemen valt zeker onder emotie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161224967
Chemische reacties.
pi_161224977
Nog nooit is echt bewezen hoe de emotie liefde goed kan omschreven worden. Wat we wel weten is hoe we liefde uiten. Dat is bij ieder mens verschillend. Maar dan is mijn vraag kan je hier spreken van een '' emotie '' omdat het per persoon nogal verschilt.

Wat we ook weten is dat de emotie woede elk mens wel zo ongeveer om dezelfde manier uiten en vaak ook waarom we het uiten en wat we ermee willen bereiken.

Kunnen we bij liefde duidelijk omschrijven waarom wij deze emotie voelen en voor welke personen we het voelen. Ik vind van niet.

Graag jullie mening
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:37:55 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161224983
Diepe acceptatie van en genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander of jezelf; ook voor een dier, zaak of voorwerp.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:39:53 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:37 schreef Barbie__ het volgende:
waarom wij deze emotie voelen
Omdat
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:37 schreef loni55 het volgende:
Chemische reacties.
en

Omdat het gunstig is geweest voor onze voorouders om dit gevoel te hebben. Daardoor hebben ze waarschijnlijk iets beter op hun nageslacht gelet, waardoor die weer meer kans hadden om zich voort te planten...
pi_161225092
Ik vind liefde heeft niets te maken met lust en verlangen dat nodig is voor de voortplanting. Mochten wij als mensen elkaar niet aantrekkelijk vinden voor seks dan hadden we ook nooit seks en nageslacht. Liefde is een gevoel dat je krijgt voor een bepaald persoon die je verder niet voor een andere hebt vaak. Dus ik denk dat liefde niet bestaat voor de voortplanting..
  woensdag 6 april 2016 @ 16:43:26 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161225129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Barbie__ het volgende:
Ik vind liefde heeft niets te maken met lust en verlangen dat nodig is voor de voortplanting. Mochten wij als mensen elkaar niet aantrekkelijk vinden voor seks dan hadden we ook nooit seks en nageslacht. Liefde is een gevoel dat je krijgt voor een bepaald persoon die je verder niet voor een andere hebt vaak. Dus ik denk dat liefde niet bestaat voor de voortplanting..
Waarom sluit het een het andere uit?

En ik zou het niet doen, je hele post vet zetten. Gaat snel irriteren.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:43:58 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225141
quote:
Het succes van nageslacht stopt niet bij voortplanting dankzij liefde blijven mensen bij elkaar om hun kinderen en elkaar te beschermen, het is dus een heel evolutionair gunstig gegeven.

Misschien is het een wat uit de klauwen gegroeide vorm van altruïsme.
pi_161225172
quote:
Wat is liefde?
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:45:49 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225178
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:45 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat is liefde?
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Diepe acceptatie van en genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander of jezelf; ook voor een dier, zaak of voorwerp.
pi_161225203
Gelukkig ben ik zo ver ontwikkeld dat het mij weinig kan boeien lienekien maar toch bedankt

Dat mensen bij elkaar blijven zal niet voor voortplanting zorgen. Dat doet alleen seksueel gemeenschap en daarvoor is geen liefde nodig. Want zo veel mensen hebben oppervlakkige seks zonder dat er liefde is. En zoveel mensen gaan vreemd. Aantrekkingskracht en verlangen om seks met een persoon te hebben vind ik daarom dus nog steeds niets te maken hebben met liefde
pi_161225232
Seks hoeft inderdaad ook geen liefde te zijn.
SOONY
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:49:44 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Barbie__ het volgende:
Gelukkig ben ik zo ver ontwikkeld dat het mij weinig kan boeien lienekien maar toch bedankt

Dat mensen bij elkaar blijven zal niet voor voortplanting zorgen. Dat doet alleen seksueel gemeenschap en daarvoor is geen liefde nodig. Want zo veel mensen hebben oppervlakkige seks zonder dat er liefde is. En zoveel mensen gaan vreemd. Aantrekkingskracht en verlangen om seks met een persoon te hebben vind ik daarom dus nog steeds niets te maken hebben met liefde
Ja maar vroeger in de prehistorie waren kinderen van mensen die hun kinderen wilden beschermen beter af, zij hadden meer kans om voort te planten. Het gevoel van liefde is een genetisch gegeven wat doorgegeven kan worden zo krijg je dus meer mensen die een gevoel van liefde kennen zodat het uitgroeit tot iets wat in bijna alle mensen aanwezig is.

Zoals ik al zei voortplanten alleen zegt nog niets over het succes van dat nageslacht. Het eventueel hebben van ouders of grootouders die van elkaar houden waarschijnlijk wel.
pi_161225385
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

De universele definitie ervan of?
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:53:58 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225399
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef loni55 het volgende:

[..]

De universele definitie ervan of?
De wiki uitleg B-)
pi_161225411
Vroeger was er oorlog en nu is er nog steeds oorlog. Liefde verandert niets het heeft de mensheid ook niet voordeel gedaan. We leven in een wereld vol haat en weinig liefde omdat ik gewoon denk dat liefde niet werkelijk bestaat. Ja het is een gevoel maar het heeft totaal geen functie om zo maar te zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:55:10 #18
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161225435
ZOals je het op mdma voelt. Voor de hele feest, de aarde, de rest er omheen O+
Liefde. Empathie, geven om. Daar gaat het om.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:55:38 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161225447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:54 schreef Barbie__ het volgende:
Vroeger was er oorlog en nu is er nog steeds oorlog. Liefde verandert niets het heeft de mensheid ook niet voordeel gedaan. We leven in een wereld vol haat en weinig liefde omdat ik gewoon denk dat liefde niet werkelijk bestaat. Ja het is een gevoel maar het heeft totaal geen functie om zo maar te zeggen.
Heb je geen fijne, bevredigende langdurige relatie, Barbie?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:56:00 #20
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161225458
En MDMA iseen chemical die het verliefdheidschemicali in je hoofd loslaat. datrzelfde als wanneer je verliefd op iemand bent. dus het is wel chemical.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2016 @ 16:56:50 #21
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161225483
Liefde heeft heel veel nut. Het kan oorlog stoppen.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:56:58 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225486
FB / [FP] Moderaties: vragen, klachten en andere opmerkingen

Nu snap ik het pas, opzich een heel forum vullen over liefde is wat lastig denk ik. Onderdelen van liefde kunnen hier in R&P of mischien in het F&L (filosofie en levensbeschouwing) of W&T (wetenschap en technologie) forum... Het is een te breed concept om in één hokje te passen :)
pi_161225511
Haha Lienekien

Nee ik wil écht serieus weten wat er in mensen hun gedachten omgaat. Ik heb interesse in wetenschap en het menselijke brein en ik vind het écht interessant om andere mensen hun gedachtegang te lezen en of ze ook diepgang hebben. Ik wil de mens zo diep mogelijk van binnen leren kennen. Vandaar dus..
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 16:58:18 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161225515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:54 schreef Barbie__ het volgende:
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben... misschien is het veilig om te zeggen dat "liefde is" en het daar bij laten. Het bestaat zonder reden. Misschien maar beter ook.
pi_161225544
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De wiki uitleg B-)
Oh wiki is wel handig als het om essentiële vragen gaat. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')