De volksvertegenwoordiging die een referendum heeft mogelijk gemaakt?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Of aan de volksvertegenwoordiging die ze gekozen hebben om dit soort zaken namens hen te beslissen.
twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 12:05:59Stembureau St. Franciscus in Coevorden stelt zich dubieus en sturend op. #GeenPeil https://t.co/V1S1T7GKWi reageer retweet
Dit lijkt me een prima test vooraf.twitter:Rili2013 twitterde op woensdag 06-04-2016 om 10:36:52#oekrainereferendum Iemand..????? https://t.co/Q3Gc5FM7zP reageer retweet
Ja, maar waarom is dat ondemocratisch?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat het een stad is van 32k inwoners, dan is 5 stembureau's erg weinig. Bij normale verkiezingen zullen ze ook allemaal opgebouwd worden, dan moet dat nu ook.
Ik woon zelf in een dorp van 20k inwoners, waar 11 stembureau's geopend zijn. Zo kan het dus ook.
Yup.. het interesseert me niet zo, al hoop ik dat de nee-stemmers winnen. Zodra de elite ons probeert wijs te maken dat iets goed voor ons is (zoals de euro) dan gaan er meteen wat alarmbellen rinkelenquote:
Die paar miljoen vallen in het niets met die paar miljard die Oekraine gaat krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja. Laten we extra geld uitgeven aan onnodige stembureaus!
Ik heb Rotterdam met al mijn skills toegevoegd voor het beeld:quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Hebben we hier iets aan?
[ afbeelding ]
http://www.maurice.nl/201(...)80%A6xitpoll-gr2010/
Ik mag hopen dat mijn mening over die referendum-wet inmiddels wel duidelijk isquote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef fixatoman het volgende:
[..]
De volksvertegenwoordiging die een referendum heeft mogelijk gemaakt?
Omdat je het mensen bemoeilijkt om te gaan stemmen? Dat ik dit nog uit moet gaan leggen...quote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar waarom is dat ondemocratisch?
Het is natuurlijk wel makkelijker.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef fixatoman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 12:09 schreef juliusceasar het volgende:
Kom uit je luie stoel en stem VOOR. Het is nu je kans om jouw stem te laten horen!
Fixed.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Die paar miljoen vallen in het niets met die paar miljard die Oekraine gaat lenen.
Waar baseer je toch op dat het minder intelligente deel van de bevolking voor is? Je kunt net zo goed stellen dat het minder intelligente deel tegen is, omdat vooral de SP en PVV-aanhang tegen zijn, en dat de lager opgeleiden zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dit in het nadeel voor het NEE kamp omdat dat meer stemmen vertegenwoordigt, maar mogelijk wordt dat nadeel gecompenseerd doordat de JA stemmers waarschijnlijk gemiddeld het wat minder intelligente deel van de bevolking is en dus meer kans hebben om het fout te doen. Hoe dit onder de streep uitpakt is moeilijk te zeggen.
Ga ik straks ook doen. 2x tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:09 schreef juliusceasar het volgende:
Kom uit je luie stoel en stem TEGEN. Het is nu je kans om jouw stem te laten horen!
Ik mag hopen dat mijn mening over die referendum-wet inmiddels wel duidelijk isquote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
woensdag 6 april 2016 12:07 schreef fixatoman het volgende:[/b]
[..]
Het enige wat je moet doen is even wachten. Als je dat al bemoeilijken vindt vraag ik me af waarom je het niet ondemocratisch vindt dat er niet op elke straathoek een kantoor wordt geopend. Als je een stukje moet lopen kan dat immers ook het bemoeilijken van het stemmen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat je het mensen bemoeilijkt om te gaan stemmen? Dat ik dit nog uit moet gaan leggen...
Gebaseerd op die grafiek, de opkomst cijfers voor Rotterdam tot zover en het feit dat de opkomst in Rotterdam altijd een stuk lager ligt dan het landelijk gemiddelde doen mij vermoeden dan de 30% wel wordt gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Hebben we hier iets aan?
[ afbeelding ]
http://www.maurice.nl/201(...)80%A6xitpoll-gr2010/
quote:Op woensdag 6 april 2016 12:09 schreef juliusceasar het volgende:
Kom uit je luie stoel en stem TEGEN. Het is nu je kans om jouw stem te laten horen!
Het volgt toch redelijk die andere lijntjes (qua beweging). Je zou zeggen dat Rotterdam dan boven de 30% uitkomt. En dan is Rotterdam nog een stad met lage opkomstpercentages.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik heb Rotterdam met al mijn skills toegevoegd voor het beeld:
[ afbeelding ]
Het gaat hierbij dus wel om een vergelijking tussen de Landelijke opkomst en die van Rotterdam.
Dus je hebt er alsnog niet superveel aan. Maar toch leuk, omdat het kan. Net zoiets als dit referendum.
foutjequote:Op woensdag 6 april 2016 12:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waar baseer je toch op dat het minder intelligente deel van de bevolking voor is?
Het is allemaal relatief hè. Waarom voor de ene verkiezing langer wachten dan voor de andere?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het enige wat je moet doen is even wachten. Als je dat al bemoeilijken vindt vraag ik me af waarom je het niet ondemocratisch vindt dat er niet op elke straathoek een kantoor wordt geopend. Als je een stukje moet lopen kan dat immers ook het bemoeilijken van het stemmen zijn.
Omdat dit geen verkiezing is? Omdat ze minder mensen verwachten? Omdat je een stuk sneller klaar bent met invullen aangezien er maar 2 keuzes zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:12 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Het is allemaal relatief hè. Waarom voor de ene verkiezing langer wachten dan voor de andere?
Misschien kun je een referendum erover aanvragen om de 'verkeerde' mening van de volksvertegenwoordigers in deze kwestie te overrulen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat mijn mening over die referendum-wet inmiddels wel duidelijk is.
Deze redenatie volgend zou, gezien de lage verwachte opkomst, een kleiner aantal stembureaus juist gerechtvaardigd zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:12 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Het is allemaal relatief hè. Waarom voor de ene verkiezing langer wachten dan voor de andere?
Klopt, en ook in het algemeen ben ik het wel vaker oneens met dingen die door deze volksvertegenwoordiging besloten worden. Dat maakt nog niet dat ik de illusie heb dat ik het zelf beter weet. Er is een groot verschil tussen tegen bepaalde wetgeving zijn, of vinden dat wetgeving moet worden aangepast omdat een minderheid tegen die wetgeving is.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:10 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat is duidelijk. Maar je komt wel in een soort van spagaat. Mensen die zeggen dat referenda onzin zijn omdat mensen niet weten waarvoor ze stemmen en aangeven dat er al een volksvertegenwoordiging is die wel geïnformeerd gekozen zou zijn moeten ook toegeven dat diezelfde volksvertegenwoordiging referenda mogelijk heeft gemaakt.
Ok, waarom nu verder moeten lopen dan? Het aantal stembureaus baseren op verwachtingen is natuurlijk een self-fulfilling prophecy, dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat dit geen verkiezing is? Omdat ze minder mensen verwachten? Omdat je een stuk sneller klaar bent met invullen aangezien er maar 2 keuzes zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |