Stembureau Smallingerlandquote:Op woensdag 6 april 2016 11:57 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 11:51:46Stembureau in Smallingerland openlijk negatief over Roos & Baudet terwijl mensen stemmen. Treurig en kwalijk. https://t.co/0gBuvO6Mj0 reageer retweet
Ik zeg: Geen vrijheid van meningsuiting voor mensen die in stemlokalen werken!quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
DIT BETEKENT OORLOG.
Kom op mensen, dit laten we toch niet gebeuren????
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef agter het volgende:
[..]
Er zit maar 1 ding op: Referendum ongeldig laten verklaren..
Ja, en waarom geen 50?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Open zetten? Je moet ze eerst opbouwen. Waarom zou het trouwens ondemocratisch zijn om 5 in plaats van 15 hokjes te hebben.
Neequote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef SeLang het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die internationale waarnemers? Zijn die er nou of niet?
Oh?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Twiitch het volgende:
Gaan de 20% niet eens redden wanneer het zo doorgaat.
Gewoon dat ronde vak inkleuren en inleveren.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:54 schreef Tourniquet het volgende:
Ik snap die kritiek op het stembiljet wel, en voor degenen die nog moeten stemmen: oefen alvast even met het tekenen van een capibara!
[ afbeelding ]
Jawel, elk stembureau heeft een FSB'er ter controle.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef SeLang het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die internationale waarnemers? Zijn die er nou of niet?
Dat lees je nu pas?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ga niet stemmen en nu ik lees dat die debiel van een Jan Roos achter het referendum zit, vind ik dat een nog betere beslissing
Nou ja. Hoe zeer ik ook tegen dit referendum ben, mensen in een stemlokaal behoren neutraal te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:00 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zeg: Geen vrijheid van meningsuiting voor mensen die in stemlokalen werken!
quote:
Bronquote:Stemmen in Breda: het stinkt hier
Mensen die gaan stemmen bij het stadskantoor aan de Claudius Prinsenlaan in Breda krijgen te maken met een flinke rioollucht, meldt BN/de Stem. Al weken is er een lekkage van een afvoer en vandaag wordt die gerepareerd. Dat zorgt voor de nodige stank. Mensen komen klagend binnen: "Wat stinkt het hier zegt." De goedkoper luchtverfrissers helpen niet, schrijft de krant.
Omdat het een stad is van 32k inwoners, dan is 5 stembureau's erg weinig. Bij normale verkiezingen zullen ze ook allemaal opgebouwd worden, dan moet dat nu ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Open zetten? Je moet ze eerst opbouwen. Waarom zou het trouwens ondemocratisch zijn om 5 in plaats van 15 hokjes te hebben.
Aan de andere kant is er nog steeds niemand die me heeft kunnen uitleggen uit welk democratisch principe minder dan 20% van de bevolking hun mening zo sterk zou moeten kunnen opdringen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Weer iemand die democratische principes trots overboord gooit omdat haat op GeenStijl belangrijker is?
Niemand houdt die andere 80% tegen om ook te gaan stemmen toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er nog steeds niemand die me heeft kunnen uitleggen uit welk democratisch principe minder dan 20% van de bevolking hun mening zo sterk zou moeten kunnen opdringen.
Als mensen het niks kan schelen en niet gaat stemmen laten ze de keuze aan de gene die wel gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er nog steeds niemand die me heeft kunnen uitleggen uit welk democratisch principe minder dan 20% van de bevolking hun mening zo sterk zou moeten kunnen opdringen.
Dat kan alleen maar als die meerderheid van 80% geen zin heeft om zich te laten horen. En als 20% tegen is en 80% interesseert het in feite helemaal geen hol, dan is het wel degelijk democratisch als die 20% z'n zin krijgt.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daar ben ik 't wel mee eens idd. Gokken op een laag opkomstpercentage is altijd mogelijk zodra je daar een ondergrens stelt. Maar een referendum houden zonder een ondergrens wat betreft opkomst, lijkt me ook weer niet wenselijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ten eerste houd ik me prima aan de wet als ik niet ga stemmen en tweede vroeg ik niet of je de wet leuk vond. Ben je het met me eens dat de huidige wet het voor een groep stemmers tactisch kan maken om niet te gaan stemmen? Ongeacht jouw (of mijn) persoonlijke mening daarover, dus.
Beter teveel dan te weinig.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:05 schreef Yesse het volgende:
Ach ja. Bij ons was er gezeik dat niet alle 40 bureaus open konden omdat de locaties al andere activiteiten gepland hadden. Maar er MOESTEN 40 bureaus open zijn dus nu kun je op nummer 1 en nummer 3 van dezelfde straat stemmen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 12:04 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Niemand houdt die andere 80% tegen om ook te gaan stemmen toch?
Of aan de volksvertegenwoordiging die ze gekozen hebben om dit soort zaken namens hen te beslissen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:04 schreef malleable het volgende:
[..]
Als mensen het niks kan schelen en niet gaat stemmen laten ze de keuze aan de gene die wel gaan stemmen.
Dat is onzin. Een minderheid kan een referendum aanvragen maar iedereen kan vervolgens stemmen. Dat sommige mensen het niet belangrijk vinden en dus thuisblijven of blanco stemmen neemt niet weg dat ze wel de kans hebben om zich erover uit te spreken.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe groot was de steen?quote:Op woensdag 6 april 2016 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ga niet stemmen en nu ik lees dat die debiel van een Jan Roos achter het referendum zit, vind ik dat een nog betere beslissing
En zo is het, kameraad.quote:
De rest (die 80%) maakt het blijkbaar niet genoeg uit.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan alleen maar als die meerderheid van 80% geen zin heeft om zich te laten horen. En als 20% tegen is en 80% interesseert het in feite helemaal geen hol, dan is het wel degelijk democratisch als die 20% z'n zin krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |