Dus omdat jij je zaken niet voor elkaar hebt is de verkopende partij die sinds 28 november 2015 zijn huis niet meer heeft kunnen verkopen aan een andere partij nu opeens "de vuile flikker"?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:37 schreef N3cro het volgende:
''U heeft met mijn cliënt, de heer vuile flikker een koopovereenkomst gesloten..."
Het staat hem natuurlijk geheel vrij om te vragen voor z'n woning wat hij wil. Jij bent toch akkoord gegaan met die prijs? Blijkbaar vond jij dat bedrag waard voor die woning, anders had je geen overeenkomst moeten sluiten.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef N3cro het volgende:
''Dus omdat jij je zaken niet voor elkaar hebt is de verkopende partij die sinds 28 november 2015 zijn huis niet meer heeft kunnen verkopen aan een andere partij nu opeens "de vuile flikker"?''
Nee maar hij heeft meer dingen gedaan die ik heel smerig vond. We hadden een prijs afgesproken, komt die later op terug, dat soort dingen. En sowieso een woning aan bieden met zo'n groot prijsverschil vind ik raar.
Dat had je binnen de wettelijk bepaalde bedenktijd schriftelijk moeten doen. Nu ben je zo laat dat je niets meer kan doen behalve betalen en jezelf de schuld geven dat je dom en nalatig hebt gehandeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef N3cro het volgende:
Ontbindende voorwaarden weet ik zo niet, ik heb document niet bij de hand.
Ja ik heb tijd genoeg gehad voor wat? Ik heb de verkoper en makelaar meerdere malen aangegeven dat ik die woning niet wil kopen. Wat moet ik nou nog meer doen?
Nou dat je het niet wil had je moeten beseffen voordat je je handtekening zette. Maar wat hierboven wordt gezegd; heb je onder voorbehoud van financiering getekend? En echt echt je uiterste best gedaan bij een of andere bank/instelling een hypotheek los te krijgen? Toon aan dat je echt heel graag wilde, maar geen bank mee wilde. Pas dan heb je kans onder de boete uit te komen. Echter als er al zoveel maanden overheen is geweest, twijfel ik of dit je nog gaat lukken. Waarom heeft het zolang geduurd tot alle informatie bekend was?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:48 schreef N3cro het volgende:
Ontbindende voorwaarden weet ik zo niet, ik heb document niet bij de hand.
Ja ik heb tijd genoeg gehad voor wat? Ik heb de verkoper en makelaar meerdere malen aangegeven dat ik die woning niet wil kopen. Wat moet ik nou nog meer doen?
Dat is niet raar. Huizen kopen terwijl je niet de prijs wil betalen die je op het contract overeengekomen bent... dat is raar.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef N3cro het volgende:
''Dus omdat jij je zaken niet voor elkaar hebt is de verkopende partij die sinds 28 november 2015 zijn huis niet meer heeft kunnen verkopen aan een andere partij nu opeens "de vuile flikker"?''
Nee maar hij heeft meer dingen gedaan die ik heel smerig vond. We hadden een prijs afgesproken, komt die later op terug, dat soort dingen. En sowieso een woning aan bieden met zo'n groot prijsverschil vind ik raar.
Check en mijn eerste vraag?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:57 schreef N3cro het volgende:
Omdat het bijna 3 maanden duurde voordat de taxatie klaar was, de rest was allemaal al geregeld.
Nee, want de termijn waarbinnen dit kon is verstreken.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:56 schreef spiritusbus het volgende:
Je krijgt je financiering niet rond, dus kun je er toch onderuit?
Zeer bizar....quote:Op woensdag 6 april 2016 10:57 schreef N3cro het volgende:
Omdat het bijna 3 maanden duurde voordat de taxatie klaar was, de rest was allemaal al geregeld.
De prijs staat toch op het koopcontract?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef N3cro het volgende:
Toen had je hem de hand moeten schudden en gewoon weg moeten lopen.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:49 schreef N3cro het volgende:
We hadden een prijs afgesproken, komt die later op terug.
Alle lasten voortvloeiende uit het langer aan moeten houden van de woning door de eigenaar. Denk aan belastingen, hypotheeklasten, aansluitkosten van GWL, en reeds gemaakte kosten zoals notaris en makelaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:37 schreef N3cro het volgende:
Mijn vraag is, wat kan ik los van die boete nog meer aan kosten verwachten en wat moet ik nu doen? Sorry voor de lange post.
Ik denk dat ze daarin wel gelijk hebben, hier was het taxatie rapport er al binnen een week. Dus wij hadden ruim van te voren alles al voor elkaar. Alleen de verkopende partij heeft uitstel aangevraagd van een week ivm moeilijke communicatie onderling en NHG akkoord wat langer duurde.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:38 schreef N3cro het volgende:
Mja misschien beter. Ik vind dit allemaal heel moeilijk. Ik heb het juridisch loket nog even gebeld en die zeiden dat ik die hypotheek gewoon had moeten aanvragen. Daaruit bleek dan dat ik teveel geld zelf zou moeten meenemen, en daarmee kon ik dan die koop stopzetten. Op de vraag waarom zowel mijn financieel adviseur als de makelaar hiermee niet kwam kreeg ik als antwoord: 'tsja dan bent u opgelicht'
Zo hee wat heb jij voor landgoed gekocht?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:57 schreef N3cro het volgende:
Omdat het bijna 3 maanden duurde voordat de taxatie klaar was
En volgens mij hoef je dat niet eens meer te bewijzen.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:23 schreef hoas het volgende:
Ik zou een advocaat nemen en er op spelen dat TS handelingsonbekwaam is.
Jij maakt het helemaal fraai! Als ik het wil heb ik morgen 3 taxateurs op de stoep staan en vrijdag het eindverslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:03 schreef Thunder0x het volgende:
Kun je niet de taxateur hier verantwoordelijk voor stellen? Een taxatie die 3 weken duurt
Dat adres bestaat volgens mij helemaal niet. Nu snap ik waarom die taxateur drie weken bezig is geweest.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:37 schreef N3cro het volgende:
''U heeft met mijn cliënt, de heer vuile flikker een koopovereenkomst gesloten betreffende de onroerende zaak plaatselijk bekend kutwoning 123 in schubbekutteveen.
Verder wel helemaal gezond?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:27 schreef Fenasd het volgende:
- Verschil tussen nieuwe koopprijs en jouw koopprijs.
Interessante wending aan de zaak: er zijn dus én een financieel adviseur én een makelaar (jouw aankoopmakelaar???) bij betrokken: wat hebben die dan in godsnaam uitgefroten dat het zo ver is gekomen en dat het zo lang heeft moeten duren??quote:Op woensdag 6 april 2016 11:38 schreef N3cro het volgende:
Op de vraag waarom zowel mijn financieel adviseur als de makelaar hiermee niet kwam kreeg ik als antwoord: 'tsja dan bent u opgelicht'
Dat is ookmhet eerste waar ik dacht. Met zo'n lage taxatie kun je nooit voldoende hypotheek krijgen. Hierdoor kom je onder je voorbehoud van financiering.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:38 schreef N3cro het volgende:
Mja misschien beter. Ik vind dit allemaal heel moeilijk. Ik heb het juridisch loket nog even gebeld en die zeiden dat ik die hypotheek gewoon had moeten aanvragen. Daaruit bleek dan dat ik teveel geld zelf zou moeten meenemen, en daarmee kon ik dan die koop stopzetten. Op de vraag waarom zowel mijn financieel adviseur als de makelaar hiermee niet kwam kreeg ik als antwoord: 'tsja dan bent u opgelicht'
Wie zegt dat de taxatie te laag is? Misschien was de overeen gekomen prijs wel aan de hoge kant.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is ookmhet eerste waar ik dacht. Met zo'n lage taxatie kun je nooit voldoende hypotheek krijgen. Hierdoor kom je onder je voorbehoud van financiering.
Je bent er van op de hoogte dat die 10% boete bedoeld is om kosten te dekken wanneer de koop niet doorgaat?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:27 schreef Fenasd het volgende:
Ik heb echt het idee dat voor TS een curator aangesteld moet worden. Hoe kun je nu een huis kopen en verder absoluut geen enkel idee hebben wat er bij komt kijken. Blijkbaar heb je ook de contracten die je hebt getekend niet gelezen.Ik verwacht dat je de werkelijke schade moet gaan betalen aan de verkoper. Hoe hoog die is is moeilijk te bepalen.
Als ik de verkoper was betaalde je:
- Mijn rentelasten vanaf datum overdracht.
- Verschil tussen nieuwe koopprijs en jouw koopprijs.
- 10% boete
Zijn voorstel is totale waanzin, maar die 10% hoeven niet de enige kosten zijn die vergoed dienen te worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat die 10% boete bedoeld is om kosten te dekken wanneer de koop niet doorgaat?
Wat je nu voorstelt is absurd en zal nooit iemand hoeven te betalen.
Het moet wel erg extreem zijn lijkt me wil die 10% niet kostendekkend zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn voorstel is totale waanzin, maar die 10% hoeven niet de enige kosten zijn die vergoed dienen te worden.
Het gaat er helemaal niet om of die 10% wel of niet kostendekkend is, zo is het niet bedoeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Het moet wel erg extreem zijn lijkt me wil die 10% niet kostendekkend zijn.
Komt op hetzelfde neer, TS zal het verschil met eigen geld moeten aanvullen en als hij dat niet heeft...quote:Op woensdag 6 april 2016 17:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wie zegt dat de taxatie te laag is? Misschien was de overeen gekomen prijs wel aan de hoge kant.
Een stukje uit een vrij standaardovereenkomst (van Eigen Huis in dit geval). Valt onder de daadwerkelijke schade niet te lezen, dat ook het verlies doordat tezijnertijd voor een lagere prijs verkocht moet worden, meegenomen kan worden (mits alles tezamen boven de 10% uitkomt natuurlijk).quote:Ontbinding op grond van tekortkoming is slechts mogelijk na voorafgaande ingebrekestelling. Bij ontbinding van de koopovereenkomst op grond van toerekenbare tekortkoming zal de nalatige partij ten behoeve van de wederpartij een zonder rechterlijke tussenkomst terstond opeisbare boete van tien procent (10%) van de koopsom verbeuren, onverminderd het recht op aanvullende schadevergoeding, indien de daadwerkelijke schade hoger is dan de onmiddellijk opeisbare boete, en onverminderd vergoeding van kosten van verhaal.
Je eist altijd meer dan je hoop te krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat die 10% boete bedoeld is om kosten te dekken wanneer de koop niet doorgaat?
Wat je nu voorstelt is absurd en zal nooit iemand hoeven te betalen.
Iets met realiteitszin.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Je eist altijd meer dan je hoop te krijgen.
als ik TS goed begrijp niet weken, maar zelfs maanden...quote:Op woensdag 6 april 2016 21:36 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik heb een keer een taxatie binnen 1 dag geregeld, laten plaatsvinden, de middag daarna stond het in het landelijke register en nog een dag later was het definitief.
Snap niet waarom dat bij jou weken moet duren.
En daarna heeft hij tegen de makelaar gezegd dat hij het huis niet meer wil kopen, maar (volgens mij) niet met afwijzingen van banken.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef BrandX het volgende:
[..]
als ik TS goed begrijp niet weken, maar zelfs maanden...
Dat boeit niet, rechters bepalen ongeacht of ze een hekel aan de eis hebben een rechtmatige vergoeding.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rechters hebben over het algemeen een gruwelijke hekel aan onzin-eisen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik geloof eigenlijk bar weinig van dit topic...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |