abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161210649
Zes punten nog scheiden Barcelona en Atletico Madrid op de ranglijst in la Liga. Zand in de Catalaanse motor, of een incident? Komende dinsdag is het allemaal bijzaak, want dan staan beide ploegen tegenover elkaar in de kwartfinale van de Champions League. De beste aanval tegen de beste verdediging.

Die beste aanval bestaat voornamelijk uit drie man: Messi, Suarez, Neymar. MSN. Samen goed voor 69 van de 89 doelpunten die Barcelona dit seizoen maakte in de Primera. De tridente van Barcelona, die het tegen Real Madrid in de Clasico enigszins liet afweten. Suarez kreeg het voor elkaar een kans voor leeg doel te verprutsen, terwijl Messi, op een moment na, volledig in zak van Casemiro zat. De drie waren verder nauwelijks te zien. Het doelpunt moest dan ook komen uit een standaardsituatie: Pique trof doel uit een hoekschop.

Atletico leeft wat dat betreft een stuk rustiger toe naar de eerste wedstrijd in Nou Camp. Het scoorde vijf (vijf!) keer tegen het in vorm zijnde Betis, een luxe die het elftal van Cholo Simeone niet vaak meemaakt. Doorgaans is het na een vroege 1-0 voorbij.

Of dat ook dit keer zal lukken valt te betwijfelen. Niet alleen omdat Barcelona vrij aardig kan voetballen, maar nog meer omdat Simeone hoofdpijn heeft. Hoofdpijn, te danken aan het feit dat al zijn centrale verdedigers geblesseerd zijn. Godín, Giménez, zelfs Savic. Allemaal in de lappenmand. Tegen Betis bestond het centrale verdedigingsduo uit Lucas Hernandez (20) en Nacho Monsalve (21). Lucas en Nacho kennen elkaar daarentegen wel goed, aangezien ze samen speelden in Atletico Madrid B. Met die twee achterin degradeerde het elftal naar de vierde divisie.

Zowel Barcelona als Atletico zal hoop putten uit de eerdere twee confrontaties van dit seizoen. Weliswaar won Barcelona twee keer (beide keren met 2-1), toch was er van een groot klasseverschil geen sprake. In tegendeel.

In de eerste wedstrijd, in Calderon, kwam Atletico met 1-0 voor door Torres. Messi himself moest hoogstpersoonlijk van de bank komen om de wedstrijd om te draaien. Dat lukte, met enig fortuin, dat dan weer wel.

De ‘return’ in Nou Camp was een heel ander verhaal. Barcelona werd een half uur lang weggevaagd, iets wat ze niet vaak meemaken. Het werd 0-1 door Jorge Resurreccion Merodio: Koke. Het was pas een matige afspiegeling van de verhoudingen. Saúl en voornamelijk Carrasco, ze waren overal en Barcelona had geen flauw idee wat te doen.

Althans, twee keer knipperen en het stond 2-1, door wie anders dan MSN. Filipe kreeg rood en de wedstrijd is gespeeld, toch? Fout. Zelfs met een man minder was Atletico de betere. Tot ook Godín er vanaf moest met rood. Dat was de doodsteek, dat moet haast wel. Weer Fout. Atlético ging en ging en ging en was dicht bij een punt. Griezmann faalde oog in oog met Bravo en de pijp was leeg, maar gestreden werd er tot het eind. Zoals een bepaalde Vlaming dat zo mooi zegt: een morele overwinning voor Atletico.

FC Barcelona en Atletico Madrid kwamen elkaar de laatste jaren vaker tegen, ook in de Champions League. Uiteraard kan iedereen zich het doelpunt van Godín herinneren, die Atletico naar de landstitel kopte in Camp Nou, maar in datzelfde seizoen kruisden de ploegen de degens – ook toen in de kwartfinale - op pad naar Lissabon. Op pad naar de finale. Atletico ging door… en hoe. Diego (niet Costa) schoot een bal uit onmogelijke positie raak en Barcelona lag er uit. Laat de geschiedenis zich herhalen.

Vorm FC Barcelona:
03/03 Rayo Vallecano 5-1 (Messi, Messi, Messi, Rakitic, Arda)
06/03 Eibar 4-0 (Munir, Suarez, Messi, Messi)
12/03 Getafe 6-0 (Neymar, Neymar, Messi, Munir, Arda)
16/03 Arsenal (Messi, Suarez, Neymar)
20/03 Villarreal 2-2 (Rakitic, Neymar)
02/04 Real Madrid 1-2 (Pique)

Vorm Atletico Madrid:
27/02 Real Madrid 1-0 (Griezmann)
01/03 Real Sociedad 3-0 (Saúl, Griezmann)
06/03 Valencia 3-1 (Griezmann, Torres, Carrasco)
12/03 Deportivo la Coruna 3-0 (Saúl, Griezmann, Correa)
15/03 PSV 0-0 (w.n.s.)
19/03 Sporting Gijon 1-2 (Griezmann)
02/04 Real Betis 5-1 (Torres, Griezmann, Juanfran, Griezmann, Thomas)
pi_161210667
Eerst nog weer 7 minuten reclame :')

Stik erin, ik kijk morgen wel op ziggosportwebsite de samenvatting.
  dinsdag 5 april 2016 @ 23:07:11 #3
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_161210669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:06 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D perfecte reactie
graag op anoniem
  Redactie Sport dinsdag 5 april 2016 @ 23:11:27 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161210826
emo reclame
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161210876
Kruitvat Aids
  Redactie Sport dinsdag 5 april 2016 @ 23:15:42 #6
pi_161210968
is dit de perschef van ADO?
pi_161211273
Als Atletico tegen Bayern mocht spelen had je geen dug-outs meer nodig gehad.
pi_161211395
Atletico Madrid speelde niet om te winnen, niet op een gelijkspel. Ze probeerden enkel te schade te beperken en gingen de tweede helft al in met de gedachte dat ze dit zouden verliezen. Zonder vertrouwen, zonder overtuiging. Zelfs met 2-1 achterstand hingen ze met 11 man voor de goal.
CL-onwaardig, het zou leuker geweest zijn als PSV het had gered.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_161211430
Inderdaad
pi_161211452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:27 schreef Shreyas het volgende:
Atletico Madrod speelde niet om te winnen, niet op een gelijkspel. Ze probeerden enkel te schade te beperken en gingen de tweede helft al in met de gedachte dat ze dit zouden verliezen. Zonder vertrouwen, zonder overtuiging. Zelfs met 2-1 achterstand hingen ze met 11 man voor de goal.
:')
pi_161212428
Suarez: met afstand de meest walgelijke speler in de huidige top.
Had gewoon weer 2 rode kaarten verdiend.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_161212965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:01 schreef De_Pel het volgende:
Suarez: met afstand de meest walgelijke speler in de huidige top.
Had gewoon weer 2 rode kaarten verdiend.
Ben benieuwd wat JR en Stijn ervan vinden. De ene vindt alles van Suarez goed en de ander loopt alleen maar Real te bashen terwijl Barca veel walgelijkere spelers heeft. Alba, Suarez, Busquets. Walgelijk team.
  woensdag 6 april 2016 @ 00:33:37 #13
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_161212991
quote:
Atletico Madrid speelde niet om te winnen, niet op een gelijkspel. Ze probeerden enkel te schade te beperken en gingen de tweede helft al in met de gedachte dat ze dit zouden verliezen. Zonder vertrouwen, zonder overtuiging. Zelfs met 2-1 achterstand hingen ze met 11 man voor de goal.
_O_ Eindelijk zegt iemand het!
pi_161213087
quote:
Dit mag je niet zeggen, hé!
  woensdag 6 april 2016 @ 00:49:06 #15
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_161213217
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:31 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat JR en Stijn ervan vinden. De ene vindt alles van Suarez goed en de ander loopt alleen maar Real te bashen terwijl Barca veel walgelijkere spelers heeft. Alba, Suarez, Busquets. Walgelijk team.
Naaimaar & Alves erbij .
RED ONS HENNIEGOD
pi_161213261
Die Alba ook bij z'n blessure, dacht dat ie wat gebroken had joh. _O-
pi_161213280
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:49 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Naaimaar & Alves erbij .
Die liet ik dan er nog buiten ook. Real is echt een stuk fijner qua elftal. Alleen Ronaldo en Pepe zijn aids.
  Redactie Sport woensdag 6 april 2016 @ 08:38:56 #18
pi_161214793
quote:

[..]

Wowowow

Kwaliteitspost.

JR zou Suarez nog goed vinden als ie live op het veld een geit neukt.
  woensdag 6 april 2016 @ 09:01:08 #19
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_161215017
Put these foolish ambitions to rest.
pi_161215088
quote:
Zelfs met 2-1 achterstand hingen ze met 11 man voor de goal.
Dit lijkt me wat lastig met maar 10 man in het veld.
pi_161215325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:07 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Dit lijkt me wat lastig met maar 10 man in het veld.
Shreyas grijpt alle mogelijkheden aan om zijn onderbuikgevoelens te promoten.
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2016 @ 09:26:12 #22
842 Zorro
Z
pi_161215330
Ik zie het de laatste tijd steeds vaker, maar volgens mij heb ik de regelwijziging gemist.
Wanneer is het ingevoerd dat, indien Barcelona het moeilijk heeft, de tegenstander automatisch rood krijgt? Tegen Real was dat ook al zo, en in de competitie tegen Atletico ook al.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_161215410
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:26 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het de laatste tijd steeds vaker, maar volgens mij heb ik de regelwijziging gemist.
Wanneer is het ingevoerd dat, indien Barcelona het moeilijk heeft, de tegenstander automatisch rood krijgt? Tegen Real was dat ook al zo, en in de competitie tegen Atletico ook al.
Nee, Torres begaat geen domme overtreding op Busquets voor zijn tweede geel.

Nee, Filipe Luis gaat niet met gestrekt been door op Filipe Luis.

HET IS EEN COMPLOT. OPEN JE OGEN.
  FOK!fotograaf woensdag 6 april 2016 @ 09:36:21 #24
842 Zorro
Z
pi_161215473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nee, Torres begaat geen domme overtreding op Busquets voor zijn tweede geel.

HET IS EEN COMPLOT. OPEN JE OGEN.
Ik heb de wedstrijd niet eens gezien, maar het gebeurt wel erg vaak. Daarnaast lees ik op veel plaatsen dat ook Suarez 2x rood had kunnen krijgen en die krijgt niks. Ik herinner me nog uit het verleden een kopstoot van Messi die met geel werd afgedaan, een tweede geel voor van Persie om niks. Natuurlijk zijn ze niet allemaal onterecht, de gelijke maatstaf ontbreekt echter volledig.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_161215509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:

Dat is knap
pi_161215532
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:36 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik heb de wedstrijd niet eens gezien, maar het gebeurt wel erg vaak. Daarnaast lees ik op veel plaatsen dat ook Suarez 2x rood had kunnen krijgen en die krijgt niks. Ik herinner me nog uit het verleden een kopstoot van Messi die met geel werd afgedaan, een tweede geel voor van Persie om niks. Natuurlijk zijn ze niet allemaal onterecht, de gelijke maatstaf ontbreekt echter volledig.
Dat is hier in Nederland natuurlijk niet anders als je de topclubs met de staartploegen vergelijkt.
pi_161215781
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:36 schreef Zorro het volgende:

[..]

Je zinspeelt keer op keer op een complot van FC Barcelona en de bond terwijl je niet eens weet hoeveel meer dramatische momenten zich voordoen in de Liga. Ik zou ook makkelijk alleen naar een selectief groepje clubs kunnen kijken en haar wedstrijden om die onderbuik te projecteren als een complot. Doe daar vooral je ding mee.

Tweede geel.
pi_161217415
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wowowow

Kwaliteitspost.

JR zou Suarez nog goed vinden als ie live op het veld een geit neukt.
Hypocriete figuren zijn het helaas.
pi_161217574
quote:

[..]

Raar dat je me hierop aanvalt terwijl ik gisteren nog kenbaar maak dat schwalbes door wie dan ook walgelijk zijn. Lees de topics er maar op na. Dat hele gedrag van spelers naar elkaar toe en jegens de scheidsrechters is nooit mijn favoriete ding geweest. Helaas is het gewoon een ingeburgerd iets geworden in voetbal.

Daar kan je zoveel tegen willen doen, maar het is ook een vorm van professioneel voetbal wat wij als voetballand schijnen te missen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:27 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ronaldo heeft een museum vol penalty's bij elkaar geschwalbed. Hoor je in dit topic niemand over want Barça is ook kut.

Schwalbes moet je nooit rechtvaardigen. Met je: ''Oh maar hun doen op een veel stommere manier aan schwalbes''. Dat is net iets zoals ''oh referenda zijn leuk maar alleen als mijn favoriete partij er ook voor of tegen is''.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

De kern is: als je schwalbes kut vindt, moet je elke schwalbe veroordelen en er niet zuurder over doen als het iemand van Barcelona is.

Zo, duidelijk genoeg?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:31 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Schwalbes zijn een treurige gewaarwording: of Milik of Kramer een schwalbe maakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:33 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Schwalbes zien gebeuren is net zo pijnlijk en vervelend als op een legoblokje staan.

Kan dit ook?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:34 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Schwalbes zijn walgelijk.

Nu?
Zo, nu weet je ook weer waar ik sta.
pi_161218109
Al die Spaanse ploegen zijn toch 1 pot nat beste mensen.. als je gisteren Simeone weer zag wapperen als een bezetene met zijn arm, om een speler van Barca een kaart aan te naaien.. het zijn allemaal toneelspelers, mietjes en matennaaiers daar.. ies cultoer, mag je niks van zeggen :{
pi_161222024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Raar dat je me hierop aanvalt terwijl ik gisteren nog kenbaar maak dat schwalbes door wie dan ook walgelijk zijn. Lees de topics er maar op na. Dat hele gedrag van spelers naar elkaar toe en jegens de scheidsrechters is nooit mijn favoriete ding geweest. Helaas is het gewoon een ingeburgerd iets geworden in voetbal.

Daar kan je zoveel tegen willen doen, maar het is ook een vorm van professioneel voetbal wat wij als voetballand schijnen te missen.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Zo, nu weet je ook weer waar ik sta.
Dan ben je bij zinnen gekomen, want je haat richting Real was eerst overdreven groot.
pi_161222040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die Spaanse ploegen zijn toch 1 pot nat beste mensen.. als je gisteren Simeone weer zag wapperen als een bezetene met zijn arm, om een speler van Barca een kaart aan te naaien.. het zijn allemaal toneelspelers, mietjes en matennaaiers daar.. ies cultoer, mag je niks van zeggen :{
Bij Atleti niet.
pi_161224183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Bij Atleti niet.
Uh Diego Costa al vergeten? En de coach vind ik een geweldenaar, maar die heeft het matennaaien hoogstpersoonlijk naar een hoger niveau getild.. ik zal nooit de overtreding vergeten van Numan op Simeone in die wedstrijd op het WK.. hij bleef maar rollen..en rollen..en rollen.. :')
  woensdag 6 april 2016 @ 16:11:05 #34
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_161224253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
:D
graag op anoniem
pi_161225323
Waar is het topic voor vanavond?
pi_161227132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Uh Diego Costa al vergeten? En de coach vind ik een geweldenaar, maar die heeft het matennaaien hoogstpersoonlijk naar een hoger niveau getild.. ik zal nooit de overtreding vergeten van Numan op Simeone in die wedstrijd op het WK.. hij bleef maar rollen..en rollen..en rollen.. :')
Costa speelt er niet en dan noem je 1 voetballer. In vergelijking met Bayern en Barca bijvoorbeeld is dat niks.
  woensdag 6 april 2016 @ 18:49:59 #37
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_161228582
Ik zie nu pas de beelden van Suarez. Ik kan oordelen dat de kritiek trouwens terecht is. Dacht dat mensen mad waren maarja..
graag op anoniem
pi_161229010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:37 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dan ben je bij zinnen gekomen, want je haat richting Real was eerst overdreven groot.
Ik heb al eerder dit seizoen gesteld dat er bij Real Madrid een paar geniale voetballers rondlopen. Ik noem een Keylor Navas, Kroos, Modric, Isco, James. Alleen walg ik van figuren als Bale, Ronaldo, Pepe, Marcelo, Ramos.
pi_161331857
Vet hoor!
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 18:05:03 #40
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161331870
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:04 schreef aapnoodmies het volgende:
Vet hoor!
uh ok
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG