abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161210426
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

[ Bericht 8% gewijzigd door hetzusjevan op 05-04-2016 23:06:39 ]
pi_161214116
J was om 3u klaarwakker. :O En nu is hij mopperig omdat hij niet op wil staan.
pi_161214492
Morning! :W

L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12. :O Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161214578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:

L. slaapt al maanden rond half 7 's avonds. Dan wordt ze soms wel een paar keer wakker, maar daar valt mee te leven. Sinds dit weekend wil ze ineens niet meer slapen voor half 12. :O Volgens mij staan er 4 tanden op doorkomen en heeft ze daar last van, maar manmanman, ik trek dit slecht. Half 12 is ver na mijn bedtijd. :')
Oef, bekend! Ze slaapt nu veel meer aan het einde van de middag. Gisteren van 15.30 tot 17.15 en daarna van 19.00 tot 22.15. Daarna was ze wel moe, en viel ze steeds in slaap, maar werd dan meteen wakker. Uiteindelijk sliep ze weer om 00.30. Gaaap...
Ik weet niet of het tandjes waren, maar dit slaapritme is niet zo handig...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161214628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:16 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hetzelfde hier, N. heeft nooit een speen gehad. Alleen slaapt zij wel bij ons in bed, want ik heb er geen last van ;) Waarom doe jij geen oog dicht? Spartelt ie teveel?
Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker waren :z Weet niet zo goed wat we hier aan kunnen doen, of is het toch een fase waar we doorheen moeten?
pi_161214686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:19 schreef bloes85 het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ik slaap dan voornamelijk slecht vanwege de angst dat ik op hem rol of iets in die trant. Maar het is de afgelopen dagen eigenlijk alleen maar erger geworden, afgelopen nacht was het volgens mij 6x dat we met z'n allen wakker waren :z Weet niet zo goed wat we hier aan kunnen doen, of is het toch een fase waar we doorheen moeten?
Hm, ik ben daar nooit zo bang voor geweest. Ik slaap veel lichter dan vroeger en ik hoor het meteen als er wat is. Ik lig ook de hele nacht in dezelfde houding.
En N. spartelt ook niet zoveel, soms ligt ze een beetje dwars na een tijdje, maar verder wel rustig. Het voordeel van niet hoeven opstaan voor een nachtvoeding weegt in elk geval voor mij wel op tegen de nadelen.
pi_161215086
Ik ben een beetje zoekende naar 't ritme voor mijn baby. Voorheen clusterde 'ie, dan rond half 10 gingen we naar boven, wassen, pyama aan, laatste keer drinken en dan slapen.
En dan sliep 'ie vaak tot 4:00-5:00 in 1 ruk en daarna nog tot 7 door.

Meneer clustert nu niet meer en is eerder moe. Dus nu ligt 'ie rond 20:30 in bed. Hij slaapt dan tot 00:00 oid, drinkt dan en slaapt dan weer tot 04:00 om daarna om 05;00 en 06:00 weer wakker te worden :O
Kortom: dat werkt niet zo lekker zo. Zou ik m dan toch beneden moeten houden tot 21:30 zoals voorheen? Want zijn jullie suggesties?
pi_161215210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:04 schreef Krisvc het volgende:

Heel herkenbaar rond die leeftijd! Hier kwam dat doordat N. overdag de overgang ging maken van 3 naar 2 slaapjes en dat heeft echt wel een tijdje geduurd. Ingee zei dat destijds ook tegen mij en ik had er een beetje een hard hoofd in, maar na een maand of 2 (oef) kwam het goed. Toevallig deed mevrouw gisteravond wel ineens een derde kort slaapje waardoor ze weer pas om half 11 naar bed ging, maar dat was voor het eerst in een paar weken.

Verder zeg ik niks over de nachten sinds ze beter is. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_161215243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:07 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben een beetje zoekende naar 't ritme voor mijn baby. Voorheen clusterde 'ie, dan rond half 10 gingen we naar boven, wassen, pyama aan, laatste keer drinken en dan slapen.
En dan sliep 'ie vaak tot 4:00-5:00 in 1 ruk en daarna nog tot 7 door.

Meneer clustert nu niet meer en is eerder moe. Dus nu ligt 'ie rond 20:30 in bed. Hij slaapt dan tot 00:00 oid, drinkt dan en slaapt dan weer tot 04:00 om daarna om 05;00 en 06:00 weer wakker te worden :O
Kortom: dat werkt niet zo lekker zo. Zou ik m dan toch beneden moeten houden tot 21:30 zoals voorheen? Want zijn jullie suggesties?
Langer wakker houden heeft hier nooit gewerkt, daar werd niemand gelukkig van. Het lijkt me weer een faaaaase, misschien kan je tijdelijk om 20.30 mee naar bed zodat je toch nog wat uurtjes slaap extra kan pakken? Sterkte, dat zijn vervelende dingen. :*
  woensdag 6 april 2016 @ 09:26:11 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161215328
Oh gelukkig heeft L altijd al maar 2 slaapjes overdag gedaan (nu ook wel eens 1 :N ), dan krijgen we die fase niet *O* :P
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 april 2016 @ 09:27:59 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_161215357
Hahaha, ja hetzelfde als mariposas :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_161215538
Het ritme van een baby, welk ritme? ;) Iedere keer als ik denk dat ik hem heb gevonden, gooit ze het weer om. Eerder naar bed gaan doe ik ook om genoeg slaap te krijgen op werkdagen.

Ik ben nog steeds een beetje de kluts kwijt hier qua overdag dutjes. 's Avonds ligt ze er wel op een redelijke vaste tijd in, komt ze 1x 's nachts en 's ochtends vroeg is het party time *O* (Hoewel ze hem nu ineens doorpakt, want ze slaapt nog :? ) Overdag varieert het enorm. De ene keer heeft ze weer genoeg aan 1 slaapje van 1,5 uur en de volgende dag wil ze 3x een half uurtje naar bed om vervolgens de dag dáárna weer 2x 45 min te slapen. Naja het zal wel :P
pi_161215700
Of dat hier helemaal op gaat weet ik niet. Ze wil overdag namelijk ook niet slapen. Vandaar dat ik vermoed dat het door de tandjes komt. Ze wil niet liggen (ook niet op d'r buik), gaat dan zelf staan in bed en gaat vervolgens op de rand van het bed knabbelen. Tja, zo val je niet in slaap natuurlijk. In slaap wiegen lukt soms wel, maar zodra ze d'r matras ruikt herhaalt voorgenoemd ritueel zich. :P

Anyway, uitzitten dan maar. En me er op instellen dat ze niet om half 7 slaapt zodat ik niet zo geīrriteerd ben.

En uitslapen? Dat is toch als je tot half 7 mag blijven liggen in plaats van er om 5 uur uit moet?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161215894
ik gooi hem er gewoon in

*O* uitgeslapen met kind tot half negen *O*
dat was ff lekker O+

hij hing dan al wel slapend al een uur ofzo aan mijn tiet... lang leve de grote borsten ^^, kon ik mooi op mijn rug doorslapen :') Flap hier.... heb je een tietZZzzzzzzz

*O*
Schudden voor gebruik
pi_161215907
Is ze wel vrolijk wakker? Dat vond ik altijd zo ontzettend schelen en als je dan idd gewoon lekker een serie kan kijken op de bank oid dan vond ik het prima.

Wij hadden vannacht weer een feestbaby. Zodra ik haar loskoppelde omdat ze aan het sabbelen was (en dan verslapt ze haar hap dus dan doet ze me pijn op gegeven moment) werd ze instant wakker. Snel speentje erin trapte ze niet in helaas. Maar ik heb haar toen wij gingen slapen wel 20 min in haar eigen bed gehad terwijl ik even op m'n buik lag. Het was een beetje ā la die cup ā soup reclame; het waren 20 geweldige minuten *; ;)
pi_161215953
Ik kreeg net de preview binnen van de fotoshoot doe we maandag hebben laten doen. O+ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er zo blij mee! Volgende week kunnen we een selectie van alle foto's maken, ik ben zo benieuwd!
pi_161215969
lief!
Schudden voor gebruik
pi_161215995
Wat een toffe foto's Selvaria! Die kleertjes van N ook O+
pi_161216199
Oh, wat een leuke lieve foto's O+
pi_161216296
Dat vingertje op die laatste foto ook. Mooie foto's!
pi_161216453
Aah leuke fotos!

Hier heeft ze nog verhoging. En een heel vies oor. Alkemaal opgedroigd prut in en om dr oor.

Misschien had ze gewoon erg oorpijn steeds.
pi_161216624
Ooh mooi :)
pi_161216643
Feestbaby klinkt gezelliger dan t verhaal erna dot :D

Oh wat een mooie foto's selvaria!

Ik ben vanmorgen voor t eerst naar school gelopen om O te brengen. Kijken hoe lang t ochtend ritueel duurt straks om op tijd te zijn. Nu was marcek nog mee, gezellig met 4en dus!
Wat een verademing dat ik weer kan lopen! Pas op de terugweg voelde ik mijn bekken.

Marcek werkt altijd heel vroeg al. Dus dat wordt volgende week een uitdaging :'D ik voorspel meerdere keren te laat (het is 20 min lopen)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161216663
leuke foto, Selveria!

Hier nog steeds in Twente. T is nog steeds snot verkouden, maar is zo stoer. Hij vind het geweldig bij Opa en Oma, leuk om de interactie te zien. Hij is vooral fan van opa, begint te stralen zodra hij hem ziet. Ook gaat de ontwikkeling nu razendsnel. Hij is druk aan het tijgeren, en komt goed vooruit. Hij oefent kruipen, maar dat lukt nog niet helemaal. Zo leuk om te zien!
pi_161216780
Ik wil mijn leukerd ook even spammen. In de trein op weg naar NL:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')