abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161417067
Goitske, gefeliciteerd en welkom met Teun!! *O*

LB, wat schrijf je herkenbaar over E. nu met baby erbij. Maar het klinkt ook heel liefdevol O+ :*. Gefeliciteerd met je lieve elfje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161417307
Gefeliciteerd Goitske! Officieel welkom voor Teun :)
3 jaar, wow LB, gefeliciteerd!!

Ik ging dinsdag B wat vroeger halen omdat hij op was van het weekend Texel, gingen ze net aan tafel voor snacks (16:30). Mijnheer wilde terecht niet mee op dat moment. Dus ik heb een half uur tussen 12 peuters gezeten. :D Er kwam eerst komkommer voorbij, daarna paprika, daarna leverworst en toen kaas. En dat ging netjes! 1 eraf pakken en doorgeven :P De leidster vertelde dat ze 's middags broodjes knakworst hadden, maar B eet als enige eerst het brood en daarna met lichte tegenzin de worst. Geef hem maar gewoon brood met kaas zei ze.... _O-
pi_161418295
Ook van harte gefeliciteerd Goitske en LB!

exode, leuk is dat he, om er even tussen te zitten. Het valt me ook altijd op hoe gedisciplineerd dat eigenlijk al gaat, en hoe volkomen vanzelfsprekend ze mee gaan in wat ze daar leren en zien bij anderen. Ook fijn dat ze zulke gezonde snacks doen. Bij I op het kdv krijgen de kinderen rond 17.00 een volkoren koekje. Ik vind dat wel prima hoor, ben eigenlijk er vanaf gestapt om me druk te maken over of het allemaal wel verantwoord genoeg is (al vind ik hagelslag als broodbeleg nog wel té ver gaan :+ ), maar als ik dit lees, dan vind ik ook wel jammer dat ze dat bij I niet doen. Verder overigens wel een heel fijn kdv.

I is gelukkig weer helemaal de oude. Ook het wegbrengen naar het kdv ging vanochtend weer goed en zonder te huilen bij het afscheid. Wat is het toch heerlijk om de vertrouwde blije I weer te zien. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 14 april 2016 @ 10:18:45 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161418437
Hoera voor de jarigen *O*

Mijn peuter is op de PSZ, mijn baby slaapt in de tuin in de wandelwagen, en ik ga zo denk ik maar eens in het zonnetje zitten O+
pi_161418624
Goitkske gefelicitaat met je grote kleine!

Mm dat klinkt als een goed voornemen! Afgelopen ma en di had ik huisarrest ivm go leed.. maar heb er wel op en top van genoten *O* .. super mooi weer .. ik voel me kiplekket ondanks 17 weken zwanger.. gewoon genieten!

Over dat go leed trouwens.. dat is per vandaag opgelost :)
Kindjes gaan nu naar een oud-pszleidster waar ze in het verleden vaker zijn geweest omdat dit onze reserve go was zeg maar. Djenna was helemaal heppie de peppie toen ze gisteren te horen kreeg dat ze daar voortaan heen mag *O* . Ben nu al benieuwd met welke verhalen en avonturen ze straks thuis komt O+
pi_161418739
Ja leuk is dat he Franny, was 1 van de redenen waarom we voor deze KDV kozen. Ze hebben ook elke dag iets anders naast de boterhammen. 1 dag in de week is dat iets 'ongezonds' zoals een broodje knakworst. Vandaag is het een stokbroodje gezond zag ik. Op maandag hangt voor elke dag het overzicht ook wat betreft avondeten als je dat wenst.
Sowieso zijn we enorm blij met dit KDV, hij zit daar nu 6 weken maar nu zien we pas wat er bij het andere KDV eigenlijk allemaal niet zo fijn was. Goede keuze geweest dus.

Maar een volkoren koekje is ook prima toch? :) Overigens is B even een slechte eter weer, wilde gisteren zelfs geen toetje. Is weer een fase....want als hij honger zou hebben, eet hij wel en hij heeft van 18:30 tot 07:00 geslapen dus blijkbaar geen knorrende maag.

Oh en nog 1,5 week en dan 2 weekjes vakantie, yeaaaah! Zijn we alle2 zo aan toe. B gaat in die 2 weken 3 dagen naar het KDV, dus wij hebben 3 dagen voor onszelf. *O* :) :D ^O^
pi_161418774
Wat fijn Twinkle! Klinkt als een top oplossing.
pi_161418804
Fijn dat er een oplossing is Twinkle.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161418838
Gefeliciteerd LB! Hoe vond ze de taart?

En Goitske ook gefeliciteerd met je peuter!

Dat klinkt fijn Twinkle! Ook super dat D. er zo blij van wordt :)
pi_161418846
Fijn dat het opgelost is Twinkle! En ook dat je je zo goed voelt, lekker van genieten!
pi_161419244
Exode, wat fijn dat je zo tevreden bent over het KDV O+

Franny, fijn dat I weer helemaal opgeknapt is O+

Twinkle, lekker dat je zo genoten hebt van je dagen. En blij om te lezen dat ze naar een andere go gaan.

Mm, geniet van je vrije tijd O+

Hier waren bij mijn ouders mieren in huis. En Riley vindt mieren geweldig.
Ze probeerde ze ook kunstjes te leren. Stond ze met benen wijd en vroeg de mier om door haar benen te lopen. Haar reactie: "Hij doet het niet"
Ook probeerde ze de mier een broodkruimel (twee keer zo groot als de mier) te voeren _O-
pi_161421412
Twinkle, top!

Exode, dat eten is hier ook vrij dramatisch. Met avondeten eet ze eigenlijk standaard maar een paar hapjes, met soms een uitzondering, als we sushi eten of zo. Andere maaltijden eet ze wel goed gelukkig.
Maar vervelender is dat ze al een week zo dramatisch slecht drinkt. Maakt niet uit wat we haar aanbieden. Ze neemt 1 slokje en dan wil ze niet meer. Plasluiers zijn ook heel minimaal. Vind het wat lastig, want ook hierbij denk ik: forceren gaat niet. We bieden ook wel voedsel aan waar al vocht in zit, zoals soep en yoghurt, en 's ochtends havermoutpap, en ik heb haar ook wat waterijsjes gegeven, maar dan nog is het bar weinig wat er in gaat.

Omen, geweldig! Dresseren van mieren. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161421879
Omentielvo _O- _O- Hilarisch!

Oh dat is wel naar Franny, drinkt ze van alles zo weinig?
Mijn moeder leerde mij toen B 6 maanden was de washandjes truc. Doordrenkt met water een washandje geven, B gaat er dan aan zuigen. Dat was als baby ideaal en de truc doen we nog steeds in bad als hij overdag weinig gedronken heeft. Samen overdreven drinken werkt hier ook trouwens. En soms doen we water in zijn speelbekers dan drinkt hij die op als onderdeel van zijn spel. Maar ik moet eerlijk bekennen dat wij B juist moeten remmen met drinken om het steeds doorlekken 's nachts te voorkomen.

De eetfase waar hij nu inzit is inderdaad met het avondeten en dan maakt het echt niet uit wat we eten. Wij houden dus al een tijdje geen rekening meer met B wat betreft eten. Het is nu sinds 1,5 week weer drama daarvoor at hij als een bootwerker ook 's avonds. Gaat echt in vlagen bij hem, geen peil op te trekken.
pi_161422043
Goitske en lb gefeliciteerd

Twinkle fijn dat het opgelost is.
Omen _O-
  donderdag 14 april 2016 @ 15:01:06 #175
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161424783
Wat een fijne oplossing Twinkle. Zegt ook wel wat dat Djenna er zo blij mee is, denk ik?

Omen, wat schattig :D

Exode, hier is het eten ook wisselend in periodes, ik denk dat het samenhangt met groeispurtjes. De periodes dat ze als een bootwerker at kon ik aan het eind weer een nieuwe garderobe aanschaffen :)

Lastig van het drinken, Franny. Maar zou het niet zo zijn dat ze gedurende de dag wel genoeg vocht binnen krijgt? Ik meen me te herinneren dat peuters niet eens zo gek veel extra vocht nodig hebben naast het vocht dat al in het eten zit.

Wat hier ook goed werkt is water in haar theeserviesje doen. Dan gaat er behoorlijk wat water naar binnen. En water in de fles, maar dat zou ik niet aanraden, want het is er inmiddels ingeslopen dat ze thuis alleen nog maar water uit een flesje wil. Ook 's nachts, dan kan ik 3 keer 's nachts de fles vullen :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_161428820
Omen wwahahaha _O-

Nou joh ik ging djenna straks ophalen bij de go voor de psz. Dacht je dat ze mee wilde? :o .. no way :D .. praatte honderduit over wat ze allemaal gedaan had en toen ik haar kwam halen zat ze zo aandoenlijk te spelen met een ander kindje van ongeveer dezelfde leeftijd. En de rust .. en de sfeer.. en en en ...
Zo blij!
Merk gelijk dat ik een heel ander kind heb. Dus voor haar is dit zeker een heel goede keuze geweest. Ja.. opluchting hier.
Zeker ook met mijn toetsweek en stagr vanaf volgende week.. komt er weer rust in de tent ^O^
pi_161428951
Gefeliciteerd LB en goitske! Wat gaat het toch snel O+

Twinkle, dat klinkt echt als een super beslissing! Wat fijn dat ze zo blij thuis kwam.

Franny, herkenbaar. Ik heb helaas de tip niet voor je, wij zijn ook nog dagelijks in gevecht om er drinken in te krijgen.
E.
pi_161428973
Twinkle wat een fijn bericht!

Omen, is het al gelukt om de mieren te dresseren? Geweldig! :D

Hier laatst ook gelachen. I wilde samen in de zandbak spelen en ik was nog even de vaatwasser in aan het ruimen. Dus ik zeg: heb je nog 1 momentje? I: ja hoor mama, dat heb ik nog wel over! En in de zandbak: kijk mama hier doe ik ook een momentje in *schep zand in bakje*, en hier 1 en hier... voor als ik een andere keer nog even moet wachten!

:D Echt hoe kom je erop?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161433674
Phaidra geweldig! _O-

Twinkle fijn dat de beslissing zo goed uitpakt!

Omen tegenvaller dat de mieren niet meewerken hoor :)

Bedankt allemaal voor de felicitaties
Teun heeft vandaag getrakteerd bij de gastouder helemaal blij. Kreeg een monstertruck auto een hele grote en hij is er zooo blij mee! Heeft hem zelf in de doos mee naar huis genomen O+
pi_161433678
Twinkle, wat fijn zeg O+

Phaidra, wat lief. Smelt O+
pi_161433692
Goitske. Leuke foto's O+
pi_161433982
Er is alleen 1 dingetje waar ik ontzettend mee in mijn maag zit. Djenna gaat sinds november 2 dagdelen per week naar de psz. Achteraf gezien omdat we toen al het idee hadden dat ze aandacht tekort kwam zeg maar bij die go waar we zaten. Een schot in de roos, ze had er al snel haar draai gevonden. Ze gaat er ontzettend graag naartoe.

Gezien de afstand tussen de nieuwe go en de psz (15 min met de auto) betekent dit dat ze ook per direct niet meer naar de psz gaat. En dat doet pijn -O- .. heel veel pijn -O- . Ik zit er nu om te brullen. Ik ontneem haar iets wat ze zo ontzettend graag doet. En omdat het zo abrupt is, kan ik ook niet tegen haar zeggen dat de volgende keer de laatste keer is. Want die komt er niet -O-

Hoe ga ik dit aan haar duidelijk maken? :?
Mijn man zegt dat we er gewoon niet meer over moeten beginnen. Dat vind ik echt hard maar ik ben bang dat er geen andere oplossing is die ze wel zal begrijpen -O-

A.s. maandag zou ze eigenlijk weer gaan .. ik denk dat ze zeker wel gaat vragen wanneer ze er weer heen mag -O-
pi_161434062
Ik begrijp het niet goed Twinkle, waarom niet haar een afscheid op de psz gunnen? Voor een of twee keer nog valt die afstand toch wel te overzien?
pi_161434153
Ja de afstand zeker. Ja niet voor de go want die kan ik het niet aandoen om met 5 kinderen op en neer te crossen (weet niet eens of ze de beschikking over zon grote auto gmheeft eerlijk gezegd). Ik zou haar met alle liefde willen brengen/halen maar zit dan zelf midden in een toets die ik niet even kan skippen -O-

Andere optie is dat man die dag vrij neemt. Ik denk dat ik hem dat voorstel zometeen want dit is niks -O-
pi_161434301
Je zit toch niet elke dag in een toets? Volgende keer overslaan en dan haar laatste keer laten zijn op een dag dat ze wel gebracht en gehaald kan?
pi_161434386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:10 schreef L-E het volgende:
Je zit toch niet elke dag in een toets? Volgende keer overslaan en dan haar laatste keer laten zijn op een dag dat ze wel gebracht en gehaald kan?
Dit zou ik ook doen ja.
E.
pi_161434406
Wat wegen jullie bijna 3-jarigen bij welke lengte?
pi_161434433
Met 3 jaar was I 12,4 kg en ik dacht 92 cm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161434485
Sticker is 98 cm en 15 kilo. Ik vind het als enorm veel klinken, maar ik heb niet het beste referentiekader geloof ik :+
pi_161434490
Ja echt LE ik waardeer je meedenken enorm maar zo simpel ligt het helaas niet. Komende week iedere dag toets, net op de momenten dat er gehaald en gebracht moet worden uiteraard.

En in de 10 weken erna fulltime stage in een durp 30 minuten vanaf ons huis. Ook niet dat je zegt ik tijd even op en neer. En ik wil niet rot over mijn stage praten want het is een mooie kans met wellicht na die stage toch een toekomst ondanks zwangerschap. Maar laten we zeggen dat ze er ENORM veel waarde aan hechten dat je er iedere dag stipt om 8.15 bent en om 17 uur naar huis gaat. Dat ik kinderen heb is niet hun probleem zeg maar. Ergens ook hun goed recht natuurlijk. Maar ik heb daar nog 0 credits opgebouwd begrijp je -O-

Mijn man is inmiddels terug van het uitlaten van de hond en we zijn het erover eens dat hij vrij gaat vragen. Maar is nog geem garantie dat ie het krijgt natuurlijk. So fingers crossed!
  donderdag 14 april 2016 @ 22:22:34 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:14 schreef L-E het volgende:
E is volgens ons meetlint 96 of 97 cm, gewicht hoor ik als we op het cb moeten zijn. Zal morgen eens informeren wanneer we daar moeten zijn want ik heb nog geen uitnodiging gehad :')
pi_161434691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

E is volgens ons meetlint 96 of 97 cm, gewicht hoor ik als we op het cb moeten zijn. Zal morgen eens informeren wanneer we daar moeten zijn want ik heb nog geen uitnodiging gehad :')
Is dat gek? Bij welke leeftijd zou ze moeten komen?
  donderdag 14 april 2016 @ 22:30:09 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434844
Oh, en mijn kind was Jarig vandaag, Heul Jarig! :D O+

En de walgelijke barbietaart viel ontzettend in de smaak _O-
  donderdag 14 april 2016 @ 22:30:31 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161434859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Is dat gek? Bij welke leeftijd zou ze moeten komen?
Bij 3 jaar :)
pi_161436047
quote:
Eva was 95 cm en 12.4 kg
Rosalie is iets groter. Geen idee precies.
Wij hadden ook geen uitnodiging nog LB, dus zelf gebeld. Wees kunnen 19 mei terecht :')
Dan zijn wel dus bijna 2 maanden verder sinds haar verjaardag.

En nog gefeliciteerd met je mooie dame O+
pi_161439263
LB, wat een prachtig meisje en een geweldige taart!! _O_ .

Twinkle, de slechtste optie lijkt me 'er gewoon niets over zeggen'. Het punt is dan dat ze in haar hoofdje een eigen verhaal kan gaan bedenken over het hoe en waarom en in het slechtste geval gaat ze denken dat ze er niet meer heen mag omdat ze iets verkeerds heeft gedaan en ze haar daar niet meer willen. Kinderen betrekken alles op zichzelf en ze kunnen dit dan echt in hun hoofd halen.

Ik weet niet wat jullie hebben verteld over de overstap van jullie oude go naar de nieuwe? Het lijkt mij zelf toch het beste om zoveel mogelijk eerlijk te zijn, maar het wel eenvoudig uit te leggen. Ook in dat geval zou ik haar rustig proberen uit te leggen wat de situatie is. Ik denk dat het ook wel lastig is om zo te voorspellen hoe ze daarop gaat reageren. Wie weet is ze nu zo blij met die nieuwe go dat ze het niet zo erg vindt... Je weet het niet. En als ze het wel erg vindt, dan is het in ieder geval van belang dat ze haar emoties vrij kan uiten. Gewoon kan zeggen dat ze het stom vindt en dat ze er verdrietig over mag zijn. En dan kun je ook proberen om te kijken wat ze zelf graag zou willen. Zou ze nog een cadeautje willen langsbrengen aan een leidster daar? Zijn er bepaalde kinderen waar ze graag mee speelt? Misschien valt er - ook in overleg met de psz - toch wel iets te regelen dan? Of misschien nog eens afspreken met bepaalde kindjes/ andere moeders?
Het lijkt me ook heel moeilijk allemaal, maar praten is volgens mij de beste optie. :* .
pi_161439321
Twinkle wat jammer dat er toch zo'n nadeel aan deze oplossing zit.

LB gefeliciteerd *O* O+

Wat een leuke verhalen over jullie peuters O+ Ik schrok me dood vanmorgen, L lag tussen ons in, ik voelde wel dat ie al wat woelde dus ik hield me extra stil :') hoor ik opeens keihard in mn oor "WAKKER WORDENNNN!!!!" :Z ook goeiemorgen...

quote:
L weegt 14 kilo op de thuisweegschaal en is ergens tussen 92 en 98 als ik op zn kleding af ga. Meten en wegen op het cb is paniek dus dat heb ik vorige x overgeslagen.
pi_161439459
Heb ik dan zo'n reuze kind? Mijn net 2 jarige is 14,5 kilo en 92 cm... Hij 'valt' wel een beetje van z'n lijntje af, want avondeten is het stomste idee sinds poepluiers verschonen.

Twinkle, wat balen dat het allemaal zo samen komt. Hopelijk mag je man er even tussenuit voor de psz!
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:08:32 #199
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161439489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:18 schreef L-E het volgende:
Sticker is 98 cm en 15 kilo. Ik vind het als enorm veel klinken, maar ik heb niet het beste referentiekader geloof ik :+
Ik vind het niet veel klinken, hoor. Het duurt nog 3 maanden voordat ze 3 is, maar Nora weegt ook al 14kg. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ik gok 94cm.
Maar goed, ik heb een referentiekader van 1 :P

Goitske wat een leuke foto's!

En E O+ Wat is ze al groot! En een toffe taart :Y

Twinkle, hopelijk kan je man vrij nemen, maar anders sluit ik me aan bij Franny.

Wel een effectieve manier om iemand wakker te krijgen, Fieder :+
pi_161439680
quote:
Jan zat met 2 1/2 op 16.3 kg, teun is toen over gegaan van de maxicosi in de auto stoel en jan van zijn stoel op de vervolgstpel waar hij 16 kg voor moest zijn.
Ik weet nu niet wat ze wegen
pi_161439721
Twinkel ik zou gewoon een oplossing zoeken voor het afscheid lijkt mij fijner voor haar en jezelf

LB wat een super jarige! En die taart geweldig, hij is te erg _O-
pi_161439901
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 08:08 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vind het niet veel klinken, hoor. Het duurt nog 3 maanden voordat ze 3 is, maar Nora weegt ook al 14kg. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ik gok 94cm.
Maar goed, ik heb een referentiekader van 1 :P
Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld is :D

LB, dat is vast de beste taart ever als je een meisje van drie bent!
pi_161440064
Goitske en lb nog gefeliciteerd!

Kaylee word in augustus 3 en weegt volgens onze weegschaal 13 kilo bij 94 cm
pi_161440180
LB, wat en mooie dame zeg! *O*
Twinkel wat een beslissingen en onhandige timing allemaal, hopelijk vinden jullie een fijne oplossing voor het afscheid van het PZS.

Wij hadden een waardeloze nacht. B was echt elke 1,5 wakker, de eerste keer om 20:30 en de laatste om 05:00. Huilen, huilen, huilen, niets willen, steeds maar op de stoel en dan tegen mij of mijn vrouw aan weer in slaap vallen. KOFFIE!
Geen idee wat er was, niet ziek etc. Ik denk oververmoeid en overprikkeld van de week, het weekend Texel ofzo. Nu is ie lamlendig.
pi_161441245
Femke weegt met kleren aan op onze thuisweegschaal 16,1 kg, en ze meet rond de 98 cm denk ik gezien haar kledingmaat... het meten doen we niet zo vaak... Ze is vandaag precies 2 jaar en 11 maanden :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:48:01 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_161441438
Mijn 2,5 jarige weegt 11,5 kg en is 91 cm

Goitske en LB nog gefeliciteerd!
pi_161443064
Hier met ruim 2,5 14 kilo en denk 93 cm. Een heel stuk kleiner en lichter als haar broer met deze leeftijd. Maar die was groot en zij gemiddeld
pi_161443101
Sac wordt in september 3 is bijna een meter en weegt tussen de 13 en 14 kilo.
pi_161444977
Mijne was 99 cm en 15 kg met net 3 jaar op het CB.

Hij is nu 3,5 en volgens mijn meettalenten 105 cm. Gewicht geen idee.

[ Bericht 27% gewijzigd door Mineola op 15-04-2016 15:19:41 ]
pi_161445303
Manlief heeft maandag vrij kunnen krijgen gelukkig :)
Er is contact geweest met de psz en ze gaat een mooi afscheidsfeestje krijgen, zoals bij de andere kindjes. Echt top hoe de situatie opgevangen wordt.
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:51:43 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161446203
Wat fijn Twinkle!

Hier een peuter van 3.4 jaar, 13.5kg bij 95cm.
pi_161446443
Djenna is bijna 3,5 en dankzij een onderzoek van TNS Nipo wat ik hier afgelopen week thuis heb gehad, weet ik dat ze met geijkte apparatuur 16 kg weegt bij een lengte van 1.06.
Maar nu ik jullie aantallen zo zie vraag ik me af hoe geijkt dit was :')

Feit is wel dat H&M truien 104 toch echt te kort zijn ineens. Dus ben al aan het shoppen in V&A :+
pi_161446486
W is 3,5. Ze weegt 16,6 kg en is 101 cm lang. Beetje aan de zware kant, maar gezien het plotselinge bunkeren vlak voor een groeispurtje..
pi_161448425
Aiden is volgende week 3, weegt 16,3 en is een meter. :)
pi_161448493
Ohja, en kennen jullie een dergelijke situatie:
Peuterlief plukte gisteren een doodsimpele bloem die hij achterop de fiets meenam.
Verloor hij zijn bloem! Gelijk in tranen en onvrede.
Speciaal gestopt om een nieuwe bloem te plukken. Wel erbij vertelt dat hij deze goed moest vasthouden en ik geen nieuwe meer ga plukken. :P
Hoe blij hij daarvan wordt hè. O+

En zo gaat het ook met takjes, boombladeren of zelfs maar een snippertje van mijn boodschappenlijstje. :')
pi_161448560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:41 schreef vencodark het volgende:
Ohja, en kennen jullie een dergelijke situatie:
Peuterlief plukte gisteren een doodsimpele bloem die hij achterop de fiets meenam.
Verloor hij zijn bloem! Gelijk in tranen en onvrede.
Speciaal gestopt om een nieuwe bloem te plukken. Wel erbij vertelt dat hij deze goed moest vasthouden en ik geen nieuwe meer ga plukken. :P
Hoe blij hij daarvan wordt hè. O+

En zo gaat het ook met takjes, boombladeren of zelfs maar een snippertje van mijn boodschappenlijstje. :')
:Y Zelfs bij Lars nog ;)
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:03:25 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161451107
Okeeeee ik mag in juli naar het cb voor de 3-jaar afspraak :')!

Verder ligt mijn peuter nu te snurken op de bank, ze wou niet komen eten en ging daar liggen mokken. Prima, meestal komt ze er vanzelf wel aan. Maar nu hoorden we dus ineens gesnurk :') Was vast een intensieve dag op de opvang, met trakeren en al O+
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:17:10 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_161451475
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld is :D

LB, dat is vast de beste taart ever als je een meisje van drie bent!
Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld! :D
pi_161451917
Fijn, Twinkle!
pi_161455447
Gave taart lb
twinkle fijn dat alles zo goed opgelost kan worden

Sac is volgens mij best fors maar goed mijn referentiekader is anders. Ean is ongeveer 116 cm en weegt 16 kilo.

Mijn duo heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen, dat weet inmiddels iedereen O+ ze ziin er duidelijk blij mee.
  vrijdag 15 april 2016 @ 21:24:00 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161455509
T. is vandaag 2.5 jaar *G*, weegt zo'n 14.5 kg en is -gok ik- 94 cm lang.

LB, wat een ultieme 3jarigemeisjestaart _O_ En wat een toffe foto van haar, heel erg jarig!
pi_161455545
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld! :D
Eat that, achterblijvende groeicurve! :D
pi_161463785
Gefeliciteerd, LB! *O*

Ellie met ruim 2,5 nu zo'n 97 cm en 14 kg, incl schoenmaat 27 _O-. Lang, dus, want truien in 98 worden op de romp soms wat kort al.
Home is where the O+ is...
  zaterdag 16 april 2016 @ 09:46:15 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161463836
Spannende tijd hier: Ons huis staat de koop en mocht het binnen een jaar ( :')) verkopen, gaan we een tijdje huren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe T. al deze veranderingen op gaat pikken.. In dit komende jaar gaan we tenslotte ook richting zindelijkheid, oktober 2017 naar school.
pi_161463947
Spannend idd gotc! Verkopen huizen nog zo slecht bij jullie? En waarom dan huren? Nieuwbouw op het oog?

Mijn peuter heeft in de gaten dat titi (baby) toch echt hier blijft.. Hij wil vandaag tot nu toe dus niet aankleden of naar beneden. En z'n zusje is een lastige slaper, dus ik heb haar ook veel bij me. Net sliep ze even bij m'n vriend dus heb ik even mee boven gespeeld met hem, maar ik denk dat hij wat meer 1 op 1 tijd nodig gaat hebben de komende tijd. Hij was ook echt baldadig op het kdv gisteren en ging zomaar kindjes duwen. Thuis is het ook de ene huilbui of driftbui na de ander. Arm ventje :'(
pi_161466014
Dot hopelijk went het idee van de baby snel bij hem.

Ik mag over 2 weken alweer een topic opschuiven! Lisa word 9 mei vier. Heeft al 4 halve oefen dagen gehad waarvan 2 aangesloten op de psz. En ze vind het helemaal leuk! Kleine klassen van maximaal 20 kinderen en iedere dag 1 leerkracht en 1 leeraarondersteuner aanwezig. Super veel aandacht voor ze dus! 9 mei blijft ze denk ik thuis maar 10 mei gaat ze echt beginnen aan haar basisschool avontuur!

We hadden gehoopt al een broertje of zusje voor haar te hebben helaas zit dat er voorlopig niet in en zijn wij bezig met een ferriliteitstraject. Hierdoor vind ik de stap naar de basisschool wel extra vervelend. Straks ben ik gewoon hele dagen alleen!

Gelukkig heb ik ondanks mijn depressie en dergelijke mezelf ertoe gezet een opleiding te volgen en ik ben alleen nog mijn praktijkexamen verwijderd van mijn gastouder diploma. Hopelijk dus binnenkort mijn huisje voel lieve huilende kindertjes en voor het eerst in 7 jaar weer mijn eigen inkomen!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161466028
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sam1993 op 16-04-2016 12:26:11 ]
pi_161466037
.
  zaterdag 16 april 2016 @ 15:57:34 #229
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161469483
Dot, nieuwbouw gekocht zelfs ;) Huizen verkopen erg goed hier momenteel, dus wel redelijke hoop dat we voor de zomer al weg zijn.

En lastig, dat nieuwe evenwicht zoeken voor jullie en vooral voor Stip :*. 1 op 1 aandacht zal hem vast goed doen.
pi_161475246
Goed hoor Sam! En balen dat het het zoveel moeite kost om een brusje voor Lisa te maken :*

Ik had de jarigen van afgelopen week nog niet gefeliciteerd :@
Sorry! Gefeliciteerd :*

Mijn jongen van 3 1/4 jaar ;) is 99 cm en weegt 11,5 kg ;) (ik ben benieuwd of we onder de diëtist uitkomen over een half jaar ;) )

Trouwens ik heb een "hulp" vraag en weet dat vele hier er hetzelfde over denken. De adviezen, die ik tot nu toe kreeg, straf geven op verschillende manieren, voelen niet goed.
Ow is namelijk nogal luidruchtig op het moment en trekt Js daarin mee. Ze rennen samen regelmatig gillend door het huis, gaan samen heel hard trommelen en gillen naar elkaar als ze aan het spelen zijn.
Ik ben juist superblij en verliefd als ik de jomgens samen zoveel plezier zie hebben samen, maar het gillen irriteert mij wel en ik ben bang dat de buren binnenkort komen klagen ;)
Ik wil ze dus geen straf geven, want ze zijn juist samen heel lief bezig, maar iets minder zou fijn zijn.
Ik heb Ow al geprobeerd uit te leggen dat het pijn aan m'n oren doet, geprobeerd om ze af te leiden met andere spelletjes en gewoon gevraagd of het rustiger kan.
Dit werkt dus niet, en vandaar m'n hulpvraag ;)
  zaterdag 16 april 2016 @ 20:57:09 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161475686
Oh, nou op dat punt word ik wel gewoon boos hoor Loj.

En daarna ga ik inderdaad verder met iets anders om af te leiden.
  zaterdag 16 april 2016 @ 20:57:39 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161475697
Loj, lastig. Mogen ze buiten wel gillen? Bij mijn jongens valt t nog mee (F kan al wel gillen, maar nog niet rennen ;)), maar een vriendin heeft haar kinderen zo ver dat ze een 'binnen' en 'buiten' stem (=volume) hebben. Gillen doen ze dus buiten, in de tuin, op het schoolplein, in het park, maar niet binnen thuis, en tot zo ver ook niet bij mij thuis als ze hier zijn... Het even uitrazen lijkt dus te werken. Als J druk is grappen wij ook vaak tegen elkaar dat we hem moeten 'uitlaten', en dan gaan we idd gewoon even energie verbruiken, samen rennen buiten ~O>
pi_161476058
Ik hou ook aan dat gillen buiten mag. (Als in: buiten de voordeur, in de achtertuin maak ik onze buren nog steeds diep ongelukkig) Dat werkt redelijk.

Mijn peuter slaapt vannacht voor het eerst in haar eigen kamer, ze is er zo blij mee. O+ O+
pi_161477832
Loj is positief belonen een idee? Elke dag in de avond voor het naar bed gaan even evalueren hoe het die dag is gegaan qua gillen/rennen volgens hem en jou en dat dan invullen op een weekkalender? Bij X dagen een kruis/vrolijke smiley/sticker een kleinigheidje geven? Zoiets?
Deze benadering werkte bij mijn net kleuter heel goed om ongewenst gedrag om te buigen naar gewenst gedrag.
pi_161478015
Loj heel herkenbaar. Hier ook grote volumes en samen is het soms echt te erg. Ik krijg het er ook niet uit. Hier stoor ik me vooral dat ze het altijd doen als ik bv aan de telefoon ben.
pi_161478068
Loj het is herkenbaar. Buiten uit laten razen is wat ik doe.
pi_161478115
Wel heel leuk dat ze zoveel plezier hebben samen, Loj!

I vindt het tegenwoordig heel cool om iets te fluisteren sinds ik haar dat heb geleerd. Vooral als ze iets wil vragen waarvan ze weet dat het misschien niet mag. (Dan zegt ze ineens zo heel zachtjes, met een ondeugend gezicht 'mama, I.solde koekje?'). Ik zou proberen er een soort spel van te maken. Wie het beste kan fluisteren, en of je kan raden wat de ander zegt. Spelletje waarbij je het verschil tussen hard, zacht 'oefent' en ook wanneer je wel hard kunt gillen en wanneer niet. En ook steeds uitleggen waarom het niet fijn is als ze zo gillen in huis. En inderdaad lekker buiten laten uitrazen. Consequent zijn, ook belangrijk, denk ik. Verder lijkt het me wel lastig hoor, want kinderen die plezier hebben, maken nu eenmaal vaak lawaai daarbij.
pi_161485298
Teun heeft gisteren zijn verjaardag gevierd en hij vond het geweldig incl bassie en adriaan taart.
Helaas kon hun grote neef deze keer niet zo ravotten door een knieblessure (is judoka doet mee met de NK-18 dus kunnen ze normaal heel goed mee stoeien en gek doen)

En het trakteren bij de gastouder was ook een groot feest
pi_161486187
Ziet er erg gezellig uit goitske
pi_161502243
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ik :{ Een van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....

En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')