Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld isquote:Op vrijdag 15 april 2016 08:08 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik vind het niet veel klinken, hoor. Het duurt nog 3 maanden voordat ze 3 is, maar Nora weegt ook al 14kg. Ik weet niet precies hoe lang ze is, ik gok 94cm.
Maar goed, ik heb een referentiekader van 1
quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:41 schreef vencodark het volgende:
Ohja, en kennen jullie een dergelijke situatie:
Peuterlief plukte gisteren een doodsimpele bloem die hij achterop de fiets meenam.
Verloor hij zijn bloem! Gelijk in tranen en onvrede.
Speciaal gestopt om een nieuwe bloem te plukken. Wel erbij vertelt dat hij deze goed moest vasthouden en ik geen nieuwe meer ga plukken.![]()
Hoe blij hij daarvan wordt hè.![]()
En zo gaat het ook met takjes, boombladeren of zelfs maar een snippertje van mijn boodschappenlijstje.
Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld!quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Haha nee, het valt ook wel mee. Maar Sticker heeft vanaf zijn geboorte nog onder de -2 lijn gezeten, het is even wennen dat hij ineens gemiddeld is![]()
LB, dat is vast de beste taart ever als je een meisje van drie bent!
Eat that, achterblijvende groeicurve!quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja ik zat eens in de statistieken te kijken en Sticker is echt precies gemiddeld!
Wat balen zeg en het stinkt zo ontzettend altijd. Succes met de nacht.quote:Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ikEen van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....
En dat gegil is heel herkenbaar en vooral erg irritant met een slapende baby...
Kun je niet een opgerolde deken er naast leggen? Wel balen zeg!quote:Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Wij gaan een interessante nacht tegemoet denk ikEen van de katten heeft van de stress in Stips bed geplast en het zat natuurlijk al helemaal in z'n matras. We hebben geen Ikea bedje dus afwijkende maat en konden vandaag dus geen ander matras halen. Nu ligt er een ledikant matrasje in z'n bed, maar dat is wat smaller, dus ik hoop dat hij een beetje in het midden blijft liggen... Er gaat iig een verzameling speentjes bij z'n deur zodat we die makkelijk kunnen aangeven als ze uit bed vallen....
Ja, ik heb er idd nu een dekbed naast gelegd en daar het hoeslaken overheen getrokken.quote:Op zondag 17 april 2016 19:47 schreef Goitske het volgende:
[..]
Kun je niet een opgerolde deken er naast leggen? Wel balen zeg!
Ik weet niet hoe het zit met huisdieren, maar qua kosten zou het natuurlijk een optie zijn om even te checken of t onder de verzekering valt!quote:Op zondag 17 april 2016 19:18 schreef Dot. het volgende:
Dit een idee om om het dure matrasje heem te doen? Wij hebben hem om jan zijn peuterbed en dan wat over is er goed onder gevouwen is nog nooit wat door heen gegaanquote:Op zondag 17 april 2016 19:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik heb er idd nu een dekbed naast gelegd en daar het hoeslaken overheen getrokken.
Bedankt Fr, maar het is juist een peuterbedje en daar moet een 70x140 matras in. Ik hoop dat de babywinkel hier in de buurt er een heeft morgen en anders bestellen we er eentje van Bol die er dan dinsdag is.
Ik ben allang blij dat ze het niet in het ledikantje heeft gedaan, want die heeft een speciale vorm en dat matras is 180 euro nieuwDe deuren naar de kinderkamers zitten hier dus voorlopig dicht.
Thnxhij is groot bassie fanquote:Op zondag 17 april 2016 20:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Getver Dotde onze wil dat soort geintjes ook nog wel eens uithalen bij stress. Dus inderdaad altijd deuren dicht. (z'n meest irritante wapenfeit was poepen in een paar gloednieuwe en niet goedkope ballerina's.
)
Toffe foto's Goitske! En Bassie en Adriaan, wat retro.![]()
Otjes eerste nacht in haar eigen kamer was gevarieerd. We waren de uitvalbeveiliging vergeten te kopendus ze eindigde twee keer head first op de grond. Om vijf uur kon ze niet meer slapen, dus lag ze naast mij om om zes uur weer in haar eigen bed te kruipen.
Mijn voedingskussen ligt nu naast haar onder het hoeslaken, hopelijk gaat het vannacht wat soepeler.
Als in: de plakkers op de rug? Hoe doe je dat?quote:Op maandag 18 april 2016 12:23 schreef exode het volgende:
Spannend GotC! Roerige tijden....
Ah Dot dat klinkt als enorm moeten wennen inderdaad. Hoe is de nacht gegaan?
Leuke foto's Goitske en wat een gave taart!
Hier hebben we een jochie met nogal pijnlijke edele delen. Hij heeft een schimmelinfectieHij loopt als een cowboy en vindt plassen en poepen niet leuk momenteel. Hij eet, drinkt en speelt wel gelukkig maar slaapt wat onrustig, maar dat zou ik ook doen als ik hem was.
![]()
Gisterenavond was er voor het eerst een oppasmeisje, ze heeft pizza met hem gegeten, gespeeld , hem op bed gelegd etc. Is goed gegaan alleen zat zijn luier andersom zagen we vanochtend
Lijkt me leuk om die verschillen bij meerdere kinderen te zien, dan leer je het zeker ook wel te relativeren.quote:Op dinsdag 19 april 2016 08:56 schreef Moppert het volgende:
Mijn kinderen hebben allemaal verschillende levels van interesse naar duplo![]()
En wat en waarmee ze speelde op een bepaalde leeftijd is nogsteeds heel verschillend.
Ook de mate waarin je ze moet entertainen, of de hoeveelheid is bij alle 3 anders![]()
En plakkers op de rug is niet zo moeilijk, ondertussen kan ik een kind optillen met 1 arm en verschonen met de ander. Maar toch leg ik hem soms eerst verkeerd neer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En waar ik jammergenoeg geen foto's van heb (het was 'papadag'): ze zat met haar vader samen op de schommel en toen is hij er vanaf gevallen. En zij viel bovenop hem. Ik vroeg: hoe kreeg je dat voor elkaar dan? 'Ja, gewoon, haar vasthouden en de schommel vasthouden tegelijkertijd was toch beetje lastig.'.
. Wat moet er van haar worden met twee van zulke onhandige ouders.
.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruiktquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:41 schreef aapieannie het volgende:
Hm thanks voor de input.
Ik ben niet bang dat het de zindelijkheid in de weg staat hoor dat ze ineens weer een luier draagt. Ik vond het gewoon heel sneu zondag dat ze zo hysterisch was om de wc. Wel goede les voor de volgende keer dat ik een hele dag weg ben. Als wr boodschappen gaan doen heeft ze geen luier meer om al. Meestal op de terugweg geeft ze aan dat ze moet plassen en dan kan ze het ophouden tot thuis.
Ga wel oefenen met op de gewone wc zitten zonder verkleiner!
Oh bedankt voor de waarschuwing!quote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruikt. Zorgt voor een betere ontspannen houding voor die kleintjes waardoor ze alles beter kunnen legen. Tip van de bekkenbodemfysiotherapeute waar ik 2x ben geweest voor E., E. wilde niet op het potje/het toilet poepen. Heeft maanden geduurd (en de nodige buikpijn, klysma's en andere ellende) maar nu sinds 2 weken is ze volledig toiletzindelijk.
Oeh, dat is wel goed om te lezen. Verkleiner dus, en krukje onder de voeten?quote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Goed om te oefenen idd maar zorg er thuis voor dat ze de verkleiner wel gebruikt. Zorgt voor een betere ontspannen houding voor die kleintjes waardoor ze alles beter kunnen legen. Tip van de bekkenbodemfysiotherapeute waar ik 2x ben geweest voor E., E. wilde niet op het potje/het toilet poepen. Heeft maanden geduurd (en de nodige buikpijn, klysma's en andere ellende) maar nu sinds 2 weken is ze volledig toiletzindelijk.
Krukje onder de voeten iddquote:Op donderdag 21 april 2016 09:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel goed om te lezen. Verkleiner dus, en krukje onder de voeten?
Wij hebben geen verkleiner en E is wel gewoon op de wc geweest hier, maar moet dan inderdaad met dr handen op de wcrand steunen.
quote:Op donderdag 21 april 2016 10:08 schreef LadyBlack het volgende:
Slaapt Otje inmiddels al in dr bed ipv ernaast Ophelia?
Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.quote:Op donderdag 21 april 2016 09:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Krukje onder de voeten idd
Die fysio hamerde er echt op, zonder verkleiner en krukje is nog een stapje te ver. Ze zijn nog maar klein en een toilet is echt best groot.
Deze is het kijken de moeite waard, helaas denk je hierna anders over eenhoorns en regenboog ijsjesquote:Op donderdag 21 april 2016 17:34 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.
Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/quote:Op donderdag 21 april 2016 17:34 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor een krukje? Ik heb nu zon ikea opstapje maar daar kan ze met haar voeten niet bij als ze op de verkleiner zit.
Ah perfect! Morgen gelijk maar even halen!quote:Op donderdag 21 april 2016 19:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/
Wij kregen gisteren bij de PiPo poli in het ziekenhuis precies dezelfde tip!quote:Op donderdag 21 april 2016 09:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Krukje onder de voeten idd
Die fysio hamerde er echt op, zonder verkleiner en krukje is nog een stapje te ver. Ze zijn nog maar klein en een toilet is echt best groot.
Die is perfect jaquote:Op donderdag 21 april 2016 19:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten bij Ikea. Die halfronde van de kinderafdeling is te laag. Op de badkamerafdeling hebben ze een hogere: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60265163/
Ik lees het nu pas…ik hoop dat je wat leuks gevonden hebt? Er is genoeg in Utrecht waaronder de Yoghurt Barn. Daar vermaakt B zich altijd prima in de speelhoek.quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:11 schreef mousemicky het volgende:
Ook maar even hier:
Een vraagje aan de Utrecht kenners. Wij gaan morgen met peuter + baby naar het Nijntje museum, en willen vantevoren even ergens lunchen. Wie weet er een leuk baby en peutervriendelijk plekje (speelhoek is een pré) redelijk in de buurt bij het Nijntje museum (Agnietenstraat 2)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |