abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163854727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Update:

[..]

Vertalen heeft even geduurd dus ik moet nu als de wieder weerga die Bahncard terugsturen.
Overigens geld teruggave is nog niet helemaal duidelijk.

Maar tot nu toe lijkt het af te steven op een overwinning van de bureaucratie. *O*
Gefeliciteerd.

En ja jij krijgt je geld terug als zij die kaart tijdig in bezit hebben. Daarmee geef jij namelijk te kennen akkoord te gaan met hun voorstel ter ontbinding van de overeenkomst met terugwerkende kracht, de betalingsplicht vervalt daarmee dus ook.

TIP: Neem priority service voordat je brief er 8 dagen over doet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_163855346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:49 schreef hottentot het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

En ja jij krijgt je geld terug als zij die kaart tijdig in bezit hebben. Daarmee geef jij namelijk te kennen akkoord te gaan met hun voorstel ter ontbinding van de overeenkomst met terugwerkende kracht, de betalingsplicht vervalt daarmee dus ook.

TIP: Neem priority service voordat je brief er 8 dagen over doet.
Dank u.

Hierbij de Duitse uitspraak:

quote:
Die Beschwerdegegnerin beteiligt sich im vorliegenden Fall am Schlichtungsverfahren der söp. Der Rechtsstreit kann daher zeitnah erledigt und der Aufwand für eine nähere Aufklärung des Sachverhalts vermieden werden. Damit vermeiden die Beteiligten zugleich das mit einem möglichen Gerichtsverfahren verbundene Prozess- und Kostenrisiko. Zudem ist eine solche Erledigung des Konflikts geeignet, zur Wiederherstellung der Kundenzufriedenheit beizutragen.
Nach Abwägung aller Umstände (insbesondere automatische Vertragsverlängerungsklausel nach
niederländischem Recht unwirksam) regen wir zur einvernehmlichen Streitbeilegung und Wiederherstellung der Kundenzufriedenheit an, den BahnCard-Vertrag (ggf. gegen Rückgabe der BahnCard) rückwirkend zum 03.04.2016 zu beenden und auf die offene Forderung zu verzichten.
Het jammere is dat ik nu weer ¤11,50 kwijt ben aan het verzenden van die bahncard maar soit het was een principekwestie.

DB blijft trouwens aangeven dat men vindt dat ze goed zitten maar dat ze het amicaal willen oplossen. Een proefproces was enerzijds wel tof geweest maar ik denk dat, dat wel heel veel gaat kosten. Enerzijds voel ik mij al bezwaard als ik zie hoeveel mensen zich met dit circus hebben bezig gehouden.

+10 Voor de EU ^O^ .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164170508
En het geld wordt terug gestort.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:54:39 #29
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_164170724
Altijd prettig om een topic wat je vanaf het begin gemist hebt, in 1x van voor naar achter uit te kunnen lezen met een uitslag. *O*
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_164170841
Wel nog een klacht over PostNL wat zelfs voor ¤11,50 het niet voor elkaar krijgt om een simpele brief binnen een week in Duitsland te bezorgen.

Het is dat of hun tracking website werkt niet.

ma 25 jul.07:35 Bezorger is onderweg
ma 25 jul.07:34 Bezorger is onderweg
vr 22 jul.15:10 Ontvangen in land van bestemming
do 21 jul.03:40 NL Verzonden naar land van bestemming
wo 20 jul.22:31 NL Zending gescand door business balie
di 19 jul.18:38 NL Zending is ontvangen door PostNL
di 19 jul.18:35 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL

Eens kijken of we deze knakkers moeten bellen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 augustus 2016 @ 10:33:00 #31
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164194380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wel nog een klacht over PostNL wat zelfs voor ¤11,50 het niet voor elkaar krijgt om een simpele brief binnen een week in Duitsland te bezorgen.

Het is dat of hun tracking website werkt niet.

ma 25 jul.07:35 Bezorger is onderweg
ma 25 jul.07:34 Bezorger is onderweg
vr 22 jul.15:10 Ontvangen in land van bestemming
do 21 jul.03:40 NL Verzonden naar land van bestemming
wo 20 jul.22:31 NL Zending gescand door business balie
di 19 jul.18:38 NL Zending is ontvangen door PostNL
di 19 jul.18:35 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL

Eens kijken of we deze knakkers moeten bellen.
Fijn dat je gewonnen hebt.
Overigens op Fok lopen er wel mensen rond die je voor een no cure no pay willen helpen met een rechtzaak.

off topic
Damn ik moet een brief naar Parijs snel daar hebben, hoop niet dat dat ook een week duurt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_164197605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 10:33 schreef nils7 het volgende:
Damn ik moet een brief naar Parijs snel daar hebben, hoop niet dat dat ook een week duurt.
Spoedservice, dan zou hij de volgende dag in Parijs moeten zijn, kost je wel ¤ 32,95
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 3 augustus 2016 @ 13:24:56 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164198014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:08 schreef hottentot het volgende:

[..]

Spoedservice, dan zou hij de volgende dag in Parijs moeten zijn, kost je wel ¤ 32,95
Ja spoed is gevraagd aan de balie en deze optie werd alleen geboden (aangetekend) :(
Heb het zelf niet geregeld helaas.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_164762945
Bedankt voor je verhaal icecreamfarmer_NL

Helaas ben ik in hetzelfde grapje van DB gestapt. Ze sturen vrolijk een rekening 5 weken voor de automatisch vernieuwing van je bahncard en wanneer je probeert op te zeggen krijg je de mededeling dat je dat 6 weken van tevoren had moeten doen :(.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Graag informeren wij u inzake uw klacht over DB Fernverkehr.

Onze Duitse collega’s zijn van mening dat uw klacht beter behandeld kan worden door de SÖP, een Duits geschilbeslechtingsorgaan dat gespecialiseerd is in de rechten van passagiers. Zij zullen contact opnemen met DB Fernverkehr en proberen tot een oplossing te komen die voor beide partijen acceptabel is. Meer informatie over de SÖP kunt u hier vinden: http://soep-online.de/hartelijk-welkom.html.

Omdat de communicatie hoogstwaarschijnlijk zal plaatsvinden in het Duits, nemen onze collega’s de communicatie voor hun rekening. Zij zullen daarom contact opnemen met ons zodra er meer bekend is in uw dossier. Uiteraard zullen wij u daar dan zo snel mogelijk van op de hoogte brengen.
Bellen met de helpdesk leverde mij niets op. Ik ga het ook via het ECC en de SOEP proberen
pi_164763071
quote:
18s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:44 schreef Fotolijst99 het volgende:
Bedankt voor je verhaal icecreamfarmer_NL

Helaas ben ik in hetzelfde grapje van DB gestapt. Ze sturen vrolijk een rekening 5 weken voor de automatisch vernieuwing van je bahncard en wanneer je probeert op te zeggen krijg je de mededeling dat je dat 6 weken van tevoren had moeten doen :(.

[..]

Bellen met de helpdesk leverde mij niets op. Ik ga het ook via het ECC en de SOEP proberen
Misschien kun je van TS in PM zijn abonnementsnummer krijgen, en dan met vermelding naar die zaak hen voorstellen om het hierbij te laten of dat zij op kosten gejaagd willen worden met een extra slechte vermelding in de dossiers.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164763145
Goed idee hottentot ga ik doen,

edit:
over 10 dagen en 8 berichtjes... ik ben net lid

[ Bericht 54% gewijzigd door Fotolijst99 op 22-08-2016 16:10:24 ]
pi_164764209
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:55 schreef Fotolijst99 het volgende:
Goed idee hottentot ga ik doen,

edit:
over 10 dagen en 8 berichtjes... ik ben net lid
Wat je kunt doen is gewoon niet betalen en verwijzen naar de verschillende wetgeving.
Ze geven gewoon op en boeken het af.

Daarom had ik, toen ik, toch maar betaalde een ander bahncard nummer gehad. Zorg ervoor dat ze hem niet opsturen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164789545
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat je kunt doen is gewoon niet betalen en verwijzen naar de verschillende wetgeving.
Ze geven gewoon op en boeken het af.

Daarom had ik, toen ik, toch maar betaalde een ander bahncard nummer gehad. Zorg ervoor dat ze hem niet opsturen.
Bedankt voor de waarschuwing, ik heb in contact met de klantenservice ook gevraagd om me niet de kaart sturen. Heb jij misschien nog de tekst naar welke wetten jij hebt verwezen?

Ik heb ook net mijn eerste reactie van het SOP

quote:
thank you for the trust you put in our conciliation body.

Please note that our conciliation body is an independent institution and we therefore do not have access to those documents that might be already submitted to the Deutsche Bahn.

Please be advised that we cannot take any actions if your case has already been filed with another institution such as a German Court. Please let us know if this is the case here.

Should your matter be settled in the meantime or should you intend to take a different remedy, we would appreciate a short notice. Please let us also have a copy of all documents regarding your case you may receive in the future.

Finally, we would like to inform you that we have asked the public transport operator to suspend any enforcement or incasso proceedings, if any. You may still receive enforcement or other debt collection letters [“Inkasso”] which you may consider irrelevant for the time of the conciliation proceeding.
Ik neem aan dat de laatste alinea betekend dat DB mij niks meer stuurt en dat ik inderdaad niet hoef te betalen totdat er een uitspraak is.
pi_164793311
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:37 schreef Fotolijst99 het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing, ik heb in contact met de klantenservice ook gevraagd om me niet de kaart sturen. Heb jij misschien nog de tekst naar welke wetten jij hebt verwezen?

Ik heb ook net mijn eerste reactie van het SOP

[..]

Ik neem aan dat de laatste alinea betekend dat DB mij niks meer stuurt en dat ik inderdaad niet hoef te betalen totdat er een uitspraak is.
Je hebt PM
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164835935
Bedankt Icecreamfarmer!

nog geen reactie van DB of het SOP
pi_190065449
@icecreamfarmer bedankt voor je verhaal.

Ik zit nu met een vergelijkbare kwestie: Jimdo (hosting bedrijf), heeft een jaar contract "stilzwijgend" verlengd, waar ik tegen in beroep aan het gaan ben. Zojuist al een klacht bij ECC gemeld (dank je voor de tip die in deze thread las, ik wist niet eens van het bestaan van het ECC af).

Mocht er interesse zijn over het verdere verloop, kan ik het hier posten.. hoor t wel of die interesse er is
  vrijdag 22 november 2019 @ 11:37:46 #42
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190065525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:31 schreef mgroen het volgende:
@:icecreamfarmer bedankt voor je verhaal.

Ik zit nu met een vergelijkbare kwestie: Jimdo (hosting bedrijf), heeft een jaar contract "stilzwijgend" verlengd, waar ik tegen in beroep aan het gaan ben. Zojuist al een klacht bij ECC gemeld (dank je voor de tip die in deze thread las, ik wist niet eens van het bestaan van het ECC af).

Mocht er interesse zijn over het verdere verloop, kan ik het hier posten.. hoor t wel of die interesse er is
Dit topic is 3 jaar oud. Wellicht even een eigen topic openen. ^O^.
And so is the past
pi_190114084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:31 schreef mgroen het volgende:
@:icecreamfarmer bedankt voor je verhaal.

Ik zit nu met een vergelijkbare kwestie: Jimdo (hosting bedrijf), heeft een jaar contract "stilzwijgend" verlengd, waar ik tegen in beroep aan het gaan ben. Zojuist al een klacht bij ECC gemeld (dank je voor de tip die in deze thread las, ik wist niet eens van het bestaan van het ECC af).

Mocht er interesse zijn over het verdere verloop, kan ik het hier posten.. hoor t wel of die interesse er is
Altijd leuk om te lezen. Je moet wel een lange adem hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190880007
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Altijd leuk om te lezen. Je moet wel een lange adem hebben.
Leuk dat je ook nog reageert ;)
Een update: heb een klacht bij het ECC gemeld, deze zouden zij in behandeling nemen.
Verder mijn rechtsbijstand ingeseind, zij staan op ":standby".
Maar het belangrijkste, van "de boosdoener" Jimdo, niets meer vernomen... ik vermoed dat zij (laat ik het netjes zeggen), meer inzicht in de wet en regelgeving hebben gekregen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')