Duidelijk. OP te snel gelezen. Ben benieuwd naar berichten uit zijn persoonlijke kring.quote:Op dinsdag 5 april 2016 02:14 schreef praadje het volgende:
Ja, heel onverwacht. Lees de laatste drie regels van het persbericht in de OP.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:23 schreef Injetta het volgende:
Jeetje. Het lijkt wel mode te worden in de boekenwereld.
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat iemand er een eind aan maakt.
Depressie? Hup... Er uitstappen.
Overigens vraag ik me bij hem af of de depressie wel zo kort was.
Die man was zo serieus. Geen lachje, niks. Ik werd zelf depri van het kijken naar dat half uurtje boeken.
Alles werd zwaar in de programma.
Wel duidelijk dat je er niks van begrijpt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:23 schreef Injetta het volgende:
Jeetje. Het lijkt wel mode te worden in de boekenwereld.
Overigens vraag ik me bij hem af of de depressie wel zo kort was.
Die man was zo serieus. Geen lachje, niks. Ik werd zelf depri van het kijken naar dat half uurtje boeken.
Alles werd zwaar in de programma.
Zo gaat dat dan ook niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:23 schreef Injetta het volgende:
Die schrijver zat ook bij Wim Brands aan tafel om over dat boek/zijn ervaringen te praten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn helaas een boel misvattingen over depressie. Heb er ooit het boek kikker gaat fietsen over gelezen, een erg mooi boek over iemand die zelf depressief was en uitlegt hoe verstikkend het kan zijn. Het lijkt me geen aandoening waar je lichtzinnig over kunt doen.
Liet dhr Brands toen ook al wat los over zijn eigen psychische problemen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die schrijver zat ook bij Wim Brands aan tafel om over dat boek/zijn ervaringen te praten.
Voor zover ik uit de berichten heb begrepen had Brands geen geschiedenis van depressiviteit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Liet dhr Brands toen ook al wat los over zijn eigen psychische problemen.
Joost Zwagerman was daar geloof ik wel open over..
Ik vond een statistische analyse wel interessant. Met deels iets wat ik verwacht had, en deels een onverwacht resultaat. En bij het laatste probeer ik een verklaring te vinden. Ik vind de humor binnen de grenzen.quote:
Dat kan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het niet relevant en niet op zijn plek.
Dat is irrelevant in een topic over Wim Brands.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik kon trouwens niet vinden welke beroepen het minst neiging tot zelfdoding veroorzaken.
en dit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is irrelevant in een topic over Wim Brands.
In het licht van het feit dat hij zelfdoding heeft verricht, en met in het achterhoofd "Joost Zwagerman", vind ik het wel een interessante vraag of dit inherent is aan het vak van auteur.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is irrelevant in een topic over Wim Brands.
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In het licht van het feit dat hij zelfdoding heeft verricht, en met in het achterhoofd "Joost Zwagerman", vind ik het wel een interessante vraag of dit inherent is aan het vak van auteur.
En dat blijkt zo te zijn. Ik vind het niet vreemd om dan verder op die materie in te gaan. Als hij door een auto-ongeluk zou zijn omgekomen, of zou zijn vermoord, is de doodsoorzaak toch ook interessant, en niet alleen de terugblik op zijn levensloop.
Dit idd.quote:
Dat is dan meer iets voor een apart topic (open het gerustquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In het licht van het feit dat hij zelfdoding heeft verricht, en met in het achterhoofd "Joost Zwagerman", vind ik het wel een interessante vraag of dit inherent is aan het vak van auteur.
En dat blijkt zo te zijn. Ik vind het niet vreemd om dan verder op die materie in te gaan. Als hij door een auto-ongeluk zou zijn omgekomen, of zou zijn vermoord, is de doodsoorzaak toch ook interessant, en niet alleen de terugblik op zijn levensloop.
Ja dat was echt heerlijk samen met Buitenhof erna. De meest culturele uurtjes tv van de week.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoorde het gisteren op de radio... jemig zeg. Toch een groot onderdeel van mijn vaste blokje zondag ochtend zen tv, vrije geluiden gevolgd door boeken (zonder reclame ertussen!).
Rust Zacht meneer Boeken.
(deze zondag was Wim Brands wegens persoonlijke reden niet bij Boeken toch erg snel gegaan)
Nee dat zijn gewoon -al dan niet bijstands- retards. Simpele mensen plegen minder vaak zelfmoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik kon trouwens niet vinden welke beroepen het minst neiging tot zelfdoding veroorzaken.
Ik denk dat het beroepen zijn die dicht bij de natuur staan.
Zoals hoveniers. Want die snoeien bv iets en verheugen zich op het jaargetijde dat de bloei weer teweegbrengt. Die zijn veel met "straks" bezig. En verheugen zich op "straks", en zijn benieuwd naar "straks".
Wat een waanzin theorie.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:59 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee dat zijn gewoon -al dan niet bijstands- retards. Simpele mensen plegen minder vaak zelfmoord.
Niks mis met serieus, maar het had op mij in ieder geval een naargeestige uitwerking. Heb dus ook nooit lang genoeg gekeken totdat er gelachen werd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Ik zag hem regelmatig lachen in dat programma. En wat is er mis met serieus...
Verder denk ik dat je blij mag zijn dat je niet begrijpt dat iemand een einde aan zijn leven maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |