abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2016 @ 17:24:58 #1
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161171949
Beste mede fokkers,

Aankomende vrijdag ga ik een weekend naar Koblenz met mijn vriendin. Het is de bedoeling om rond 1 uur te vertrekken en daar dus rond 4 uur aan te komen. Wat zijn dingen die je niet mag missen. Het is de bedoeling om gewoon leuk een weekendje samen te zijn, maar wel wat leuke dingen te doen.

Is het een leuk/slim idee om zondag na het ontbijt naar Keulen te gaan omdat het daar dan koop zondag is en het meeste in koblenz denk ik dicht is. Dan na een lekker diner weer het laatste stukje terug naar nederland te rijden.

Tips zijn welkom. We zijn een jong stel (20/23 jaar) maar houden wel van wat cultuur :)

Hotel hebben wij al geboekt en wij gaan met de auto.
  maandag 4 april 2016 @ 18:12:18 #2
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161172745
Ik vond Deutsches Eck wel aardig.
Wat terrasjes om heen met goede braadworst.

Maar als je een losbandig twintigersleven leidt is dat misschien niets voor je. K zou zeggen. Check Google even.
  maandag 4 april 2016 @ 18:17:03 #3
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161172824
Maar!!! Als je je nou verveelt. Rij dan een stukje langs de Rijn naar Bingen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mittelrhein
pi_161172840
Koblenz is inderdaad wel aardig maar niet zo bruisend als Keulen.

Deusches Eck is wel een klassieker, Ehrenbreitstein ook, Lorelei, één van de vele kastelen (Burg Eltz) of een wijnboer bezoeken (indien open).

In Keulen is de Unsicht-bar wel aardig (diner in het donker, met blinde bediening)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_161173348
Waarom zo dichtbij?
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 4 april 2016 @ 18:42:39 #6
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161173452
Ja we gaan ook echt niet voor het stappen. We hebben alle 2 een drukke periode gehad met school en werk. Elkaar weinig gezien dus even genieten van elkaar en eten en drinken.
  maandag 4 april 2016 @ 18:44:13 #7
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161173484
quote:
5s.gif Op maandag 4 april 2016 18:39 schreef Aiciu het volgende:
Waarom zo dichtbij?
Hoezo dichtbij? Het is wel even rijden en een andere cultuur.
  maandag 4 april 2016 @ 20:19:17 #8
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161176302
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:42 schreef hockeyertje het volgende:
Ja we gaan ook echt niet voor het stappen. We hebben alle 2 een drukke periode gehad met school en werk. Elkaar weinig gezien dus even genieten van elkaar en eten en drinken.
Pak dan lekker de wagen zaterdag. Rij langs de Rijn. Stop bij de Lorelei. Pak een pondje naar de overkant. Lekker wat eten in zo'n klein dorpje. Beetje rondwandelen.

Misschien nog een kasteeltje bezoeken.
  maandag 4 april 2016 @ 20:19:49 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161176329
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:44 schreef hockeyertje het volgende:

[..]

Hoezo dichtbij? Het is wel even rijden en een andere cultuur.
Ik vind het vooral tof dat je op 4 uur rijden zo'n totaal ander landschap hebt...
  maandag 4 april 2016 @ 20:41:16 #10
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161177240
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 20:19 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik vind het vooral tof dat je op 4 uur rijden zo'n totaal ander landschap hebt...
Ook dat inderdaad. Bedankt voor de tips.
pi_161177977
volgens mij is er meer al genoeg te doen in Koblenz voor een weekend,

Ik zou dan schatten Hockey = vrouwelijk , Koblenz -= Wijn ... wat doet je vermoeden dat je, je verveelt in Koblenz ? dat jij dan al hunkert naar de koopzondag in Keulen ?
Dan zou ik eerder nog naar Frankfurt gaan , als je perse wilt shoppen .
pi_161178175
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:24 schreef hockeyertje het volgende:
Beste mede fokkers,

Aankomende vrijdag ga ik een weekend naar Koblenz met mijn vriendin. Het is de bedoeling om rond 1 uur te vertrekken en daar dus rond 4 uur aan te komen. Wat zijn dingen die je niet mag missen. Het is de bedoeling om gewoon leuk een weekendje samen te zijn, maar wel wat leuke dingen te doen.

Is het een leuk/slim idee om zondag na het ontbijt naar Keulen te gaan omdat het daar dan koop zondag is en het meeste in koblenz denk ik dicht is. Dan na een lekker diner weer het laatste stukje terug naar nederland te rijden.

Tips zijn welkom. We zijn een jong stel (20/23 jaar) maar houden wel van wat cultuur :)

Hotel hebben wij al geboekt en wij gaan met de auto.
Goede keuze, fantastisch mooi gebied! Vooral wat kastelen bezoeken, die zijn heel gaaf.

http://www.moezeldal.nl/burchten-kastelen.html

Wij zijn bij eltz geweest, een fantastisch kasteel met een mooie wandeling door het bos ernaar toe.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 22:12:29 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161181414
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:41 schreef hockeyertje het volgende:
Ook dat inderdaad. Bedankt voor de tips.
In de buurt van Koblenz heb je ook het plaatsje Nassau. Met het voorouderlijke kasteel van onze koninklijke familie.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:46:28 #14
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161194609
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:59 schreef Roger_ het volgende:
volgens mij is er meer al genoeg te doen in Koblenz voor een weekend,

Ik zou dan schatten Hockey = vrouwelijk , Koblenz -= Wijn ... wat doet je vermoeden dat je, je verveelt in Koblenz ? dat jij dan al hunkert naar de koopzondag in Keulen ?
Dan zou ik eerder nog naar Frankfurt gaan , als je perse wilt shoppen .
Nou ja niet hunkeren, maar door een centrum lopen waar alles dicht is is niet echt gezellig. Verder is mijn vriendin inderdaad een wijnliefhebber maar niet de hockeyer ;)
pi_161200523
Nassau is inderdaad een leuk plaatsje in de buurt. Je kan daar ook gaan kanoën op de Lahn. Is te regelen in de verschillende dorpjes langs de rivier en met de trein terug naar je beginpunt.

Op de heenweg kan je nog langs http://www.bad-muenstereifel.de een echt oud stadje waar een aantal outletwinkels te vinden zijn in tegenstelling tot de neppe oude stadjes waar normaal outletcenters in zitten. En je kan ook nog langs de Nürburgring als dat je interesseert en de kabelbaan ( http://www.seilbahn-koblenz.de/ ) in Koblenz is ook wel de moeite waard :)
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:26:28 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161204136
Ik ken Koblenz zelf niet maar het hele gebied rond de Moezel is leuk. Als je Koblenz zelf wel gezien hebt dan kun je altijd nog met de auto de weg langs de oevers van de Moezel gaan volgen en hier en daar stoppen. Daar liggen allemaal leuke stadjes met oude huizen, kasteeltjes etc.

Zelf heb ik daar ooit een aantal dagen gekampeerd met mijn (toen) vriendin en dat was erg leuk en romantisch. Jaren later nog een keertje terug geweest met een (Chinese) date en die vond het allemaal geweldig.

Ze zijn (waren?) daar wel erg truttig met openingstijden van winkels e.d. dus hou daar rekening mee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 23:35:46 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161211680
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:12 schreef n00b13 het volgende:
Ik vond Deutsches Eck wel aardig.
Wat terrasjes om heen met goede braadworst.

Maar als je een losbandig twintigersleven leidt is dat misschien niets voor je. K zou zeggen. Check Google even.
Dat vond ik ook leuk :Y

Verder zijn er wat leuke winkelstraatjes maar echt een heel weekend lijkt me wat teveel van het goede. Keulen is wat dat betreft stukken leuker en zou ik zeker meenemen ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_161245597
Weet je zeker of de winkels open zijn in Keulen? Meestal zijn de winkels in DUI op zondag dicht.
  donderdag 7 april 2016 @ 21:03:47 #19
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161264291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef MCH het volgende:
Weet je zeker of de winkels open zijn in Keulen? Meestal zijn de winkels in DUI op zondag dicht.
Ja, het is dan koopzondag. Daarom leek het ons ook leuk om daar naar toe uit te wijken in plaats van een zondag ergens te lopen waar alles dicht is.
pi_161264782
Deutsches Eck is wel leuk, Ehrenbreitstein aan de overkant moet ook tof zijn. Zou er eigenlijk wel weer eens een weekendje aan kunnen wijden, Koblenz. Niks mis mee ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161285816
In Koblenz zou ik vooral de kabelbaan over de rijn naar de Ehrenbreitstein nemen, vond ik wel gaaf om te doen. Verder kun je je met een dagje prima vermaken in de stad.

Als je met de auto bent kun je misschien ook even een stukje de Moezel afrijden naar Cochem, vind dat altijd wel een leuk stadje met een mooie burcht die dagelijks open is. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de winkeltjes in Cochem op zondag wel open zijn, is enorm toeristisch daar.

Keulen zou ik niet perse doen omdat je daar als je een dagje wilt shoppen ook heel makkelijk in 1 dag op en neer kan rijden.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:33:38 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161299071
Oeh die kabelbaan! Die was er nog heul niet toen ik er was. Nodig binnenkort weer eens daarheen dus *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 april 2016 @ 10:38:31 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_161299122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:26 schreef LordLynx het volgende:
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de winkeltjes in Cochem op zondag wel open zijn, is enorm toeristisch daar.
Reken daar maar niet op :N

De Moezel is heel mooi, je kunt ook fietsen huren, stroomafwaarts langs de Moezel fietsen en dan met een boot weer terug, erg leuk om te doen. Genoeg te zien daar!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 april 2016 @ 19:59:28 #24
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_161356269
Bedankt voor alle tips. Wij hebben een geweldig weekend gehad :) Vrijdag waren we om 1 uur al in koblenz. Toen even het stadje een beetje bekeken en om 18:00 naar het hotel om daar de maaltijd (viel een beetje tegen, maar zat nu eenmaal bij onze boeking) te eten. Na het eten wat gedronken en lekker op tijd gaan slapen.

Zaterdag een heerlijk super uitgebreid ontbijt, zelden zoveel variatie aan lekkere en gezonde dingen gehad. Met een volle maag weer richting Koblenz gereden. Toen hebben we gelijk een parkeerplaats in het centrum gezocht en de kabelbaan opgezocht. Leuke musea boven op de heuvel, een mooi uitzichtpunt en lekkere curryworst, flamkuchen en pommes :D. Na de lunch het centrum in. Rond 4 uur hadden we de stad wel gezien en zijn we wat wijnboeren op gaan zoeken. Die bleken op zaterdag middag allemaal dicht. Wel door een wijnveld gelopen en rondgekeken in de heuvels. Na deze tegenvaller zijn wij terug gereden naar Koblenz om even te borrelen, daar na te eten en een drankje om daarna weer naar het hotel te gaan.

Zondag ochtend lekker uitgeslapen, weer genoten van een ontbijt en daarna toch maar naar Keulen want alles was dicht. Daar lekker door de stad geslenterd, gewinkeld, gegeten en gedronken. Nog genoten van een Turks en Koerdisch protest. Al met al heerlijk uitgerust en samen genoten.
pi_161356327
Mooi dat het mooi was. ^O^
pi_161668804
Mooi! En bedankt dat je het nog even laat weten, dat vind ik echt leuk.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_161669451
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:59 schreef hockeyertje het volgende:
Bedankt voor alle tips. Wij hebben een geweldig weekend gehad :) Vrijdag waren we om 1 uur al in koblenz. Toen even het stadje een beetje bekeken en om 18:00 naar het hotel om daar de maaltijd (viel een beetje tegen, maar zat nu eenmaal bij onze boeking) te eten. Na het eten wat gedronken en lekker op tijd gaan slapen.

Zaterdag een heerlijk super uitgebreid ontbijt, zelden zoveel variatie aan lekkere en gezonde dingen gehad. Met een volle maag weer richting Koblenz gereden. Toen hebben we gelijk een parkeerplaats in het centrum gezocht en de kabelbaan opgezocht. Leuke musea boven op de heuvel, een mooi uitzichtpunt en lekkere curryworst, flamkuchen en pommes :D. Na de lunch het centrum in. Rond 4 uur hadden we de stad wel gezien en zijn we wat wijnboeren op gaan zoeken. Die bleken op zaterdag middag allemaal dicht. Wel door een wijnveld gelopen en rondgekeken in de heuvels. Na deze tegenvaller zijn wij terug gereden naar Koblenz om even te borrelen, daar na te eten en een drankje om daarna weer naar het hotel te gaan.

Zondag ochtend lekker uitgeslapen, weer genoten van een ontbijt en daarna toch maar naar Keulen want alles was dicht. Daar lekker door de stad geslenterd, gewinkeld, gegeten en gedronken. Nog genoten van een Turks en Koerdisch protest. Al met al heerlijk uitgerust en samen genoten.
Leuk dat je het leuk vond :)

Aanrader: Konigswinter. Ligt een stuk boven Koblenz. Heeft een erg gezellig stads centrum, ook op zondag geopend, schitterende begaanbare natuur in het achterland, en Duitslands (swerelds?) eerste tandradbaan een berg op, naar de Drachenfels.
pi_161669510
Leuk dat andere users het net zo leuk als mij vinden dat ts het leuk heeft gehad.
pi_161669526
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:45 schreef iteejer het volgende:

[..]

Leuk dat je het leuk vond :)

Aanrader: Konigswinter. Ligt een stuk boven Koblenz. Heeft een erg gezellig stads centrum, ook op zondag geopend, schitterende begaanbare natuur in het achterland, en Duitslands (swerelds?) eerste tandradbaan een berg op, naar de Drachenfels.
Mooi uitzicht daar, is ook net verbouwd. Lekker in het zonnetje genieten van het uitzicht na een pittig klimmetje (losers gaan idd met die te dure tandradbaan).
pi_161669598
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 11:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Mooi uitzicht daar, is ook net verbouwd. Lekker in het zonnetje genieten van het uitzicht na een pittig klimmetje (losers gaan idd met die te dure tandradbaan).
Yep, fantastische klim :) Omhoog vanaf de andere kant (Rhondorf), schitterende wandeling deels door bossen deels over de rotsen, en dan eenmaal boven aangekomen weer naar beneden. Niet via de asfalt weg natuurlijk maar via een omwegje (Milchhauschen bv) en dan langs de spookachtig verlaten Burghof weer terug.

Tandradbaan is inderdaad erg duur maar toch een belevenis ok ook eens een keer gedaan te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')