Je zal je mischien afvragen waarom mijn vader bij de kringloop zo veel geduld heeft met mijn broer en hem niet allang de laan heeft uitgeschopt, het antwoord ligt aan het feit dat die ouwe dan gelijk weer het gejank van mijn moeder aan zijn kop heeft dat ie zoontje lief laat vallen, vandaar dus iedere keer weer die ''herkansingen'' tegen beter weten in.
Ondertussen had ik vandaag mijn eigen problemen, het klussen in en rondom mijn nieuwe opgeleverde huis gaat gewoon door.
Dit weekend heb ik speciaal tijd uitgetrokken om achter een partij tegels neer te leggen.
Om dit te verwezenlijken had ik een partij zand besteld en een pallet of twee vol met peperdure siertegels.
Deze had ik vrijdag laten bezorgen en neer laten zetten op de parkeerplek achter mijn huis, (Dit hoort op papier bij mijn grond, ook al is het achter het hek.)
Afijn, het blijkt dus dat je hier nog geen tegeltje op straat kunt laten liggen want toen ik opstond was er die nacht gelijk een partij siertegels van me gejat.
Nu zit ik hierdoor aardig in de penarie omdat ik niet uitkom met de bestrating en het kost me handen vol geld ook nog!
Dit waren naar mijn conclusie geen onbekenden geweest! ik woon nogal op een afgelegen hoek dus het moest iemand van anbij geweest zijn!
Los van het feit dat de rest nu natuurlijk ook niet meer veilig lig en ik me kapot moet zwoegen de hele partij binnen mijn hek moet sjouwen.
Terwijl ik daarmee tierend en vloekend kwam mijn vader vandaag ook eens even langs om te kijken hoe het er mee ging.
Het was Zaterdag en de kringloop was open, maar hij had desondanks toch tijd om even aan te komen wippen.
We gingen naar binnen en zette ons aan de koffie.
Hij vertelde me dat ie nu schijnbaar de perfecte oplossing had voor mijn broer:
Hij had zijn zoon namelijk overgehaald om zich in te schrijven bij de kamer van koophandel als zelfstandig ondernemer, vervolgens had mijn ouweheer hem een fors bedrag geleend om een mobiele snackkar te kopen.
In het kort: Mijn broer stond nu te frituren op het terrein van de kringloop maar dan in naam als zelfstandig ondernemer zodat als er iets mis zou gaan hij zelf aansprakelijk zou zijn zonder dat mijn vader er mee gemoeid zou worden, die fungeerde slechts als verhuurder van de standplaats met stroomaansluiting.
Dit leek goed te gaan, het winkelend publiek van de kringloop bleek wel zin te hebben in patat en frikadellen en vooralsnog leek de zaak goed te lopen.
Ik hoorde dat allemaal aan tot er bij mij een lampje ging branden toen die ouwe aankwam op de snackcar zelf, dat het een oud kreng was zonder wielen maar we met werkende voorzieningen.
Bij dat gedeelte stierde ik naar buiten, sleurde die ouwe mee en voor ie ''boe'' of ''bah'' kon zeggen plukte ik hem de Taunus in om als een rotgek samen naar de kringloop te racen!!!!!
En ja hoor!!!! Mijn vermoeden bleek gegrond!!!
Mijnheer daar stond vrolijk te frituren in een snackkar die verhoogd stond op MIJN SIERTEGELS!!!!!
Ik wist het gelijk al toen die ouwe over het ontbreken van wielen begon en het was me te binnen geschoten dat mijn broer een tijd daarvoor ook langs was gekomen en gezien had dat ik een partij tegels en zand kreeg!
Verbijsterd was ie toen ik de deur van die hapkar open trok en hem alle hoeken van die frituurbak liet zien!!!!
terwijl ik daarmee bezig was bekeek die ouwe dood rustig de siertegels en merkte op dat ze stuk voor stuk al naar de klote waren omdat ze door het gewicht van die kar aan alle kanten gebarsten waren!!!!
Een paar klanten die ooggetuige waren van mijn optreden aldaar vonden het nodig om ter plaatse de politie te bellen.
Die was snel ter plekke...
Afijn, met de politie kwam toevallig ook net de voedsel en warenautoriteit langs die als klap op de vuurpijl ook nog eens concludeerde dat mijn broer het frituurvet uit de recyclebak van mijn vader haalde (kringloop annex recyclecentrum) die bestemd was voor olie en vetten, deze stond tussen de glasbak en de oud ijzerbak.
Hiervoor kreeg niet alleen mijn broer een enorme financiėle dauw maar ondanks het feit dat ie op papier ZZP'er was kreeg mijn vader hier ook een torenhoge rotboete voor omdat ie aangemerkt werd als ''leverancier'', hetgeen mijn broer in het bijzijn van de autoriteiten op een tweede pak slaag kwam te staan...
Klacht: Na een gigantische pokkenavond lullen als Brugman op het politiebureau ging bij mij de telefoon...het was mijn moeder met windkracht tien door de hoorn met de vraag waarom wij ''haar jongen'' weer eens moesten hebben en waarom ik ''als goeie broer'' in vredesnaam dan geen restpartij betonnen platen voor hem had geregeld bij de betoncentrale...
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 03-04-2016 19:49:30 ]