CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdierenquote:
Wel als je ze elke dag precies hetzelfde voorschotelt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
rauw vlees of kuikentjes kan niet verkeerd zijn, beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
Maar je kat moet het maar net lusten (rauw, kuikentjes, barf ) .
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorquote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
thanksquote:Op maandag 4 april 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdieren
Golfer heeft het complete artikel in een spoiler gezet.
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.quote:Op maandag 4 april 2016 16:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorZonder suiker, graan en zo weinig mogelijk andere bullshit. Oh en zonder rest afval.
Mijn kat krijgt Sanabelle No Grain.quote:Op maandag 4 april 2016 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijdquote:
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.quote:Op maandag 4 april 2016 16:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijd
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiquote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Oh, dat vind ik te duur.quote:Op maandag 4 april 2016 16:51 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiEn dat blijft wel goed tot de laatste brok.
En als natvoer krijgt mijn kat Almo Nature (*klik*)
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorquote:
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vleesquote:
Het ruikt ook gewoon echt naar visquote:Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vlees.
De nieuwe kat eet gelukkig niets liever dan rauw vlees en kuikens
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoedingquote:Op maandag 4 april 2016 16:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorZe vreet ook genoeg dieren buiten op lol.
Oh en trouwens.. de grote 10 kilo zakken hebben zo'n hersluitbare rits erop zitten.quote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaquote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoeding
Hmm, zelf ook wel eens bekeken maar ik blijf zelf toch liever bij kleinere porties. Ik heb ook best wel een klein katje (weegt 3 kilo) en ze heeft al vaak moeite om 1 zakje op te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 17:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit naar deze te kijken: http://t.zooplus.nl/shop/(...)nimonda/vlees/413515
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voerenquote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaMaar heb niet idee dat ik haar er echt te kort aan doe (ze is gewoon gezond). In de zomer wil ik wel vaker geven omdat ze dan ook meer vocht binnen krijgt.
Daarom geef ik met warm weer ook wel meer, maar dan is ze ook wel actiever dus dan eet ze ook wel wat meer. In de winter slaapt ze toch bijna de hele dag op mijn bed of in haar mandje. Mijn kat eet wel (bijna) elke dag muizen trouwens.quote:Op maandag 4 april 2016 17:04 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voeren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |