quote:Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxbezorger HelloFresh, weet als geen ander hoe je een start-up snel kunt laten groeien: in vier jaar tijd steeg de omzet van het Duitse bedrijf van ¤2,3 mln in 2012 naar ¤303 mln in 2015. Dat 140 consumenten met klachten over opdringerige verkooptactieken het succesverhaal van de start-up onderuit kunnen halen, had Richter niet voorzien. De jonge ondernemer heeft zijn les geleerd: ‘De klant heeft altijd gelijk, zelfs al heeft hij dat niet.’
Dat consumenten machtig zijn, wist Richter wel. Maar hoe groot die macht is, heeft hij onderschat, zo zei Richter donderdag op de StartupFest-conferentie F&A Next in Wageningen. ‘Veel kranten hebben over onze verkooptactieken geschreven. In totaal hebben 140 van de 75.000 klanten (Benelux, red.) geklaagd. Op sociale media is de boodschap snel verspreid. Daar heb je geen controle over. Een kleine minderheid kan tot veel opschudding leiden.’
De ondernemer, die met HelloFresh tot nu toe $255,5 mln heeft opgehaald, adviseert start-ups ook om de succesverhalen van andere bedrijven met gezond wantrouwen aan te horen en tegen hypes in te gaan. ‘Achteraf ziet alles er makkelijk uit. Maar zo werkt het niet. Kijk naar Facebook: vier jaar geleden waren er veel vragen bij de introductie van advertenties. Gebruikers zouden weglopen en Facebook zou er geen geld aan kunnen verdienen. Nu is Facebook een van de grootste advertentienetwerken. Houd dat in je achterhoofd als je een beslissing maakt.'
Illusie armer
Startende ondernemers die denken dat ze binnen twee tot vier jaar een succesvol bedrijf hebben, waren na de presentatie van Richter een illusie armer. 'Je doet er geen drie jaar over, maar misschien wel twintig. Je moet er dus zeker van zijn dat jij een verschil kan maken, anders is het lastig om gemotiveerd te blijven.'
HelloFresh is in 2011 opgericht door Richter en zijn studiegenoot Thomas Griesel, die elkaar leerden kennen op de London Business School. Het bedrijf, dat bij de laatste financieringsronde op ¤2,6 mrd werd gewaardeerd, heeft inmiddels 900 werknemers in dienst en bezorgt nu 7,5 miljoen maaltijden per maand. In totaal zijn er 845.000 actieve gebruikers in landen als de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland. Plannen voor een beursgang zijn eerder uitgesteld.
ja dat dacht ik ook, maar verplaatsen/uitzoomen etc werkt niet. Nu idd maar gepauzeerd en op pc eens kijkenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
aan de manier waarop hij onder recht afgekapt wordt itt ronde hoekjes bovenaan zou je echt vermoeden dat je een deel mist. Valt hij nog binnen scherm naar boven te verplaatsen?
Ligt aan je browser op je telefoon, denk ik.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:45 schreef tombolafan het volgende:
Oh Help
Ik wil opzeggen bij Marley Spoon. dat kan heel eenvoudig in je account volgens de FAQ...
Maarrrrr;
[ afbeelding ]
Nergens zit een [bevestigen] waar je op kan klikken
HF is al maanden hel erg vlak van smaak aan het worden. Puur om een veilige keuze voor mensen te zijn en zo meer boxen te verkopen. Erg jammer. Persoonlijk neig ik toch steeds meer naar MS wat dat betreft.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Eerste hellofresh box ontvangen (met dank aan Trusten). Kipfiletreepjes met krieltjes en sperziebonen met bospaddestoelenpesto vond ik niet echt een succes, was ook duidelijk meer tijd kwijt dan aangegeven doordat het nogal wat tijd kostte om al het zand van die krieltjes te krijgen. Was allemaal vrij vlak van smaak.
Er is geen minimale afname meer toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:57 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb 2 "gratis" proefboxen van HF in de aanbieding. Je moet er daarna nog wel 2 afnemen voordat je stopt
Was inderdaad heel erg 'mwa' gerecht helaas!quote:Op zondag 29 mei 2016 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Eerste hellofresh box ontvangen (met dank aan Trusten). Kipfiletreepjes met krieltjes en sperziebonen met bospaddestoelenpesto vond ik niet echt een succes, was ook duidelijk meer tijd kwijt dan aangegeven doordat het nogal wat tijd kostte om al het zand van die krieltjes te krijgen. Was allemaal vrij vlak van smaak.
Hoe zien die kartonnen bakjes er precies uit?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:57 schreef Cat22 het volgende:
Eerste keer de HF box nieuwe stijl ontvangen. Ik vind het wel handig, die kartonnen bakjes.
Vanavond Jamies zalm klaargemaakt. Smaakte oké, maar was lekkerder geweest als ik de rijst niet had laten aanbranden.
http://persberichten.depe(...)ndelen-krachten.htmlquote:BEEBOX EN WILLEM&DREES FUSEREN:
KOPLOPERS IN VERANTWOORD ETEN BUNDELEN KRACHTEN
Loenen aan de Vecht en Cothen, 27 mei 2016
Beebox en Willem&Drees, koplopers op het gebied van vers, lokaal en biologisch eten, zijn voornemens om te gaan fuseren. Hiermee willen de bedrijven, die onder hun eigen merknamen blijven opereren, hun aanbod en dienstverlening vergroten en hun marktpositie versterken. De vraag naar gezond, en verantwoordelijk geproduceerd eten neemt toe. In de afgelopen jaren zijn daardoor meerdere bedrijven begonnen met het aanbieden van lekker en verantwoord eten. Het aanbod van verse producten, seizoensgebonden en direct van de boer, blijft echter versnipperd. Door de fusie ontstaat een sterke, nieuwe organisatie met de slagkracht om de transitie naar een duurzame voedselketen te versnellen.
Altijd en overal bezorgd
Willem&Drees en beebox zijn koplopers op het gebied van biologisch en verantwoord eten online: beebox met biologische maaltijdboxen en Willem&Drees met lekker en verantwoord eten, vers van de boer. Met de fusie vergroten de partijen hun aanbod en dienstverlening en versterken ze hun marktpositie. Hun gezamenlijke assortiment wordt via meerdere kanalen aangeboden: aan huis, in de supermarkt, op het werk, in de horeca en onderweg.
Gezond, biologisch en goed voor iedereen
Beebox en Willem&Drees streven naar een eerlijke voedselketen met korte lijnen tussen consument en producent. Het verkorten van de keten zorgt bij lokale boeren en burgers voor meer bewustzijn: door het hernieuwde inzicht in de herkomst en de afzet van eten nemen verantwoordelijkheid en waardering toe. Door samen te werken kunnen de partijen meer betekenen en hun gemeenschappelijke missie een impuls geven. De schaalsprong maakt snellere groei en daarmee snellere verandering van de voedselketen mogelijk. Zo wordt gezond, biologisch en lekker eten beter toegankelijk.
Krachten bundelen
“Onze bedrijfsvoeringen sluiten perfect op elkaar aan,” zegt beebox directeur Walter Halberstadt, “maar we bedienden consumenten en bedrijven vooralsnog op verschillende wijze. Door onze krachten te bundelen, kunnen we sneller groeien, zodat meer mensen kunnen genieten van lokale verse en biologische producten.” Beebox werd in 2011 opgericht door boeren en burgers. Het bedrijf biedt consumenten een wekelijkse maaltijdbox met biologische en lokaal geteelde groente, fruit en andere producten. Willem&Drees is in 2009 gestart met de verkoop van lokaal geteelde groente en fruit aan supermarkten, cateraars en consumenten.
Beide B Corp gecertificeerde bedrijven zullen onder hun eigen merknaam blijven opereren. Na de fusie zullen Walter Halberstadt (beebox), Drees Peter van den Bosch en Willem Treep (beiden Willem&Drees) de nieuwe sociale onderneming leiden.
Ha - ha.. ha... wow, dat was zo niet grappig. Toch leuk geprobeerd hoor.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:44 schreef MutedFaith het volgende:
Het zijn bakjes, van karton.
Vier wandjes, bodem, geen deksel.
Toch is het echt zo, zonder gein.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Ha - ha.. ha... wow, dat was zo niet grappig. Toch leuk geprobeerd hoor.
Oké. Danku.quote:
Ja, per bakje zitten de spullen in per gerechtquote:Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Unites het volgende:
[..]
Oké. Danku.
Maar het was meer met de achterliggende gedachte van: zitten daar dan de spullen per maaltijd in?
Dus gelijk maar de bovenstaande vraag. Ik dacht dat dat wel duidelijk was
Ik grinnikte er anders om hoor.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Ha - ha.. ha... wow, dat was zo niet grappig. Toch leuk geprobeerd hoor.
Gut...wij vonden het wel smakelijk.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:17 schreef gelestipjes het volgende:
Eerste hellofresh box ontvangen (met dank aan Trusten). Kipfiletreepjes met krieltjes en sperziebonen met bospaddestoelenpesto vond ik niet echt een succes, was ook duidelijk meer tijd kwijt dan aangegeven doordat het nogal wat tijd kostte om al het zand van die krieltjes te krijgen. Was allemaal vrij vlak van smaak.
Misschien zat het verschil wel hierin, ik heb dat helemaal niet gelezen / erin gedaanquote:
Het was dan ook niet grappig bedoeld.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Ha - ha.. ha... wow, dat was zo niet grappig. Toch leuk geprobeerd hoor.
Ja, je krijgt per dag een bakje met daarin alle onderdelen van de maaltijd + het recept.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:31 schreef Unites het volgende:
[..]
Oké. Danku.
Maar het was meer met de achterliggende gedachte van: zitten daar dan de spullen per maaltijd in?
Dus gelijk maar de bovenstaande vraag. Ik dacht dat dat wel duidelijk was
ze hebben ook een app.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook blij met de mogelijkheid om te kiezen, maar wat een drama is die site toch. Echt, dat vind ik werkelijk het ergste aan hellofresh. Zo dramatisch traag en slecht, niet te geloven.
Niet voor windows Phone.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |